-
Zużycie energii: Polska przoduje w UE
Doświadczenie krajów Unii Europejskiej pokazuje, że stosowanie wysokich standardów oszczędzania energii skutkuje wzrostem energooszczędności gospodarki, uniezależnieniem się od zewnętrznych dostaw energii, zwiększeniem ilości miejsc pracy, oraz sprzyja rozwojowi i poprawie standardu energetycznego. W raporcie firmy Rockwool i Krajowej Agencji ...
-
Banki i giełda: główne źródła pozyskiwania kapitału
Dla polskich przedsiębiorców wciąż najefektywniejszym sposobem pozyskiwania kapitału na finansowanie działalności są kredyty bankowe i giełda - wynika z przeprowadzonego przez SMG/KRC na zlecenie Kancelarii Krawczyk i Wspólnicy badania "Kapitał w Polsce 2007". Nadal niewielu przedsiębiorców, szukając inwestorów, zdobywa finansowanie poprzez ...
-
Najczęściej cytowane media X 2007
W październiku pojawiła się poważna konkurencja dla czołowych dzienników - nowa gazeta "Polska" od razu zajęła szóste miejsce w raporcie Instytutu Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce". Od ścisłej czołówki dzielą ją tygodniki. Od 1 do 31 października na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 8162 ...
-
Świadectwo energetyczne budynku w 2009?
Około 86% wykorzystywanej dziś energii pochodzi z nieodnawialnych źródeł - ropy naftowej, węgla, gazu ziemnego, uranu - wynika z raportu "Polacy o oszczędzaniu energii" firmy Rockwool Polska. Odnawialne źródła energii, poza biomasą, są stosowane rzadko ze względu na cenę i wysokie koszty wytwarzanej z nich energii. W tej sytuacji najlepszym ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2007
W listopadowym raporcie Instytutu Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" zwycięstwo należy do "Dziennika". "Polska" dogoniła peleton, a stacje radiowe - RMF FM i Radio ZET - były częściej cytowane przez inne media niż TVN24. Od 1 do 30 listopada na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 7993 ...
-
Media internetowe: ranking firm IT 2007
NewsPoint przygotował raport na temat firm IT o których najczęściej pisano w polskim Internecie. Firmy do badania zostały wyselekcjonowane z raportu Computerworld TOP 200 za 2006 r. Podmioty znajdujące się w czołówce tego zestawienia nie zawsze wygrywają pod względem ilości publikacji. Ponadto, charakter publikacji - zwłaszcza dotyczących ...
-
Siła nabywcza Polaków - gdzie sprzedawać?
Analiza GUS-owskiego szacunku średniego dochodu na osobę w polskich gospodarstwach domowych uzmysławia, że w Polsce muszą być gdzieś "wyspy" z dużą koncentracją gospodarstw domowych o znaczącym potencjale nabywczym oraz takie obszary, gdzie możliwości zakupowe są mocno ograniczone. Orientacja, gdzie mieszkają Polacy o przeciętnych lub ...
-
Zwalczanie piractwa komputerowego istotne dla Polski
Ograniczenie piractwa komputerowego w ciągu czterech kolejnych lat w Polsce przyczyniłoby się do wzmocnienia lokalnego sektora informatycznego (IT), powstania blisko 2000 nowych, dobrze płatnych miejsc pracy, a także zasiliłoby polską gospodarkę kwotą prawie 2,68 mld złotych - takie wnioski płyną z badań opublikowanych przez Business Software ...
-
Najczęściej cytowane media XII 2007
TVN24 była najczęściej cytowaną stacją telewizyjną w grudniu - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce". Na czele całego zestawienia znajduje się "Dziennik", a najczęściej cytowanym artykułem jest publikacja z dziennika "Polska". Od 1 do 31 grudnia na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów ...
-
Zadowolenie Polaków z pracy 2007
Niemal 7 na 10 Polaków jest zadowolonych z aktualnego miejsca pracy, a tym, co prowokuje ich do myślenia o jej zmianie jest przede wszystkim wysokość wynagrodzenia. Dla polskich pracowników istotna jest również atmosfera pracy - wynika z badania "Satysfakcja z pracy 2007", przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) i ...
-
Najczęściej cytowane media 2007
Najbardziej opiniotwórczym medium 2007 roku - jak wynika z rocznego raportu Instytutu Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce w 2007 roku" - została Rzeczpospolita. Liderem wśród stacji telewizyjnych jest TVN24, a radiowych - RMF FM. Od 1 stycznia do 31 grudnia 2007 r. na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów ...
-
Rynek sprzętu medycznego wart 4 mld zł
W najbliższych latach rynek sprzętu medycznego w Polsce, obecnie wart 4 mld zł, będzie rósł w tempie kilkunastu procent rocznie i w 2010 r. osiągnie wartość prawie 6 mld zł, wynika z nowego raportu firmy PMR "Rynek sprzętu medycznego w Polsce 2008". Zdaniem przedstawicieli firm prowadzących obrót sprzętem medycznym w Polsce, którzy uczestniczyli w ...
-
Raport UKE: Strategia Regulacyjna 2006-2007
Urząd Komunikacji Elektronicznej przedstawił szacunkowe oszczędności użytkowników usług telekomunikacyjnych w latach 2005-2007, związane z przyjętą przez Radę Ministrów "Strategią Regulacyjną 2006 - 2007. Jak przyspieszyć rozwój polskiego rynku telekomunikacyjnego, obniżyć koszty usług dla Polaków i zwiększyć dostępność nowoczesnych rozwiązań?". ...
-
Najczęściej cytowane media I 2008
W styczniowym raporcie Instytutu Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" znalazły się aż trzy stacje radiowe, dwie telewizyjne i portal. TVN24 dogoniła peleton, Rzeczpospolita wyprzedziła Gazetę Wyborczą, a Dziennik utrzymuje pozycję lidera. Od 1 do 31 stycznia na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów ...
-
Inwestycje budowlane w Polsce I-II 2008
Telefoniczna Agencja Informacyjna Sp. z o.o. opracowała raport, w którym przeanalizowano i podsumowano inwestycje budowlane ogłoszone w Polsce, w styczniu i w lutym 2008 r. Wynika z niego, iż w Polsce najwięcej inwestycji planowanych jest w województwie mazowieckim i dolnośląskim. W styczniu i lutym b.r. w Polsce poinformowano o 2 641 nowych ...
-
Stacje paliw: marka i jakość najważniejsze
Jak wynika z badań PBS DGA przedstawionych w raporcie firmy doradczej On Board PR "Stacje paliw: wygrywa marka" punkty sprzedaży paliw należące do markowych sieci mają w oczach Polaków istotną przewagę nad niezależnymi, niemarkowymi stacjami. Prawie 36% Polaków uważa, że punkty należące do znanych sieci oferują paliwa wyższej jakości. Tylko 3% ma ...
-
Internet w Polsce XI 2007-I 2008
Według badania NetTrack przeprowadzonego w okresie listopad 2007-styczeń 2008 przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC, z Internetu ponad 5 lat korzysta 25,9 proc. Polaków. Okazuje się, że najpopularniejszym miejscem, gdzie Polacy najczęściej korzystają z Internetu jest dom (aż 83,6 proc. respondentów). Jeśli chodzi o częstość korzystania z ...
-
Ceny połączeń telefonii stacjonarnej 2005-2007
Urząd Komunikacji Elektronicznej przedstawił analizę zmiany cen połączeń w telefonii stacjonarnej w latach 2005-2007. Celem analizy jest pokazanie, jak kształtowały się opłaty za połączenia lokalne, międzystrefowe i międzynarodowe w ofertach Telekomunikacji Polskiej S.A., Tele2 Polska Sp. z o.o., Netii S.A. i Telefonii Dialog S.A. Opracowanie ...
-
Rynek IT w Polsce przyspieszył w 2007
Kondycja rynku teleinformatycznego w Polsce wyraźnie rośnie. Według analiz DiS, popartych wynikami ponad 100 firm IT, w 2007 r. rynek wzrósł nieco mniej niż przewidywano, ale i tak najwięcej na przestrzeni 7 lat, bo o 25,7%. Jeszcze wyższą dynamikę polski rynek wykazał w dolarach (41%), a nawet w euro (29,5%). Wyniki finansowe ponad 100 firm IT ...
-
Dotacje unijne 2007-2013 w Polsce
W latach 2007-2013 do Polski może napłynąć 100 mld euro z największej w historii Unii Europejskiej inwestycji o wartości 347,41 mld euro. Ponad 40% tej kwoty może trafić do przedsiębiorców. Największe budżety przeznaczono na nowe inwestycje o wysokim potencjale innowacyjności. Może to stanowić otwarcie drogi intensywnego rozwoju także dla polskiej ...
-
Kurs USD najwyższy od pięciu tygodni
Dla krajowej waluty najistotniejszą informacją tego tygodnia była decyzja Rady Polityki Pieniężnej odnośnie stóp procentowych. Większość inwestorów spodziewała się, że koszt pieniądza w Polsce pozostanie bez zmian. Rynek krajowy Za takim działaniem Rady przemawiały słabsze od oczekiwań marcowe dane makroekonomiczne płynące z naszej gospodarki. ...
-
Inwestycje budowlane w Polsce III-IV 2008
Telefoniczna Agencja Informacyjna Sp. z o.o. opracowała raport, w którym przeanalizowano i podsumowano szeroko pojęte inwestycje budowlane ogłoszone w Polsce, w marcu i w kwietniu 2008 r. Wynika z niego, iż codziennie w Polsce informowano o 32 planach inwestycji budowlanych. Najwięcej z nich dotyczyło branży budowlana - obiekty. W marcu i kwietniu ...
-
Opieka zdrowotna w Polsce - funkcjonowanie do 2008 r.
W niedługim czasie czeka nas poważna publiczna debata na temat reformy polskiej służby zdrowia. Warto zatem przyjrzeć się jak dotąd funkcjonował wewnętrzny rynek świadczeń zdrowotnych w Polsce. Może być to dobry punkt wyjścia do rozmowy - czy poprawiać istniejący system, czy podejść do niego z czystą kartką na zasadzie rasowego reengineeringu. ...
-
Idealny sklep online wg internautów
Jak wygląda polski e-handel z punktu widzenia samych kupujących? Zespół Opineo.pl postanowił przyjrzeć się nawykom zakupowym przeciętnego polskiego e-klienta oraz pokusił się o stworzenie obrazu sklepów internetowych widzianych oczami użytkowników serwisu. Sklep idealny Z analizy komentarzy wystawionych przez użytkowników Opineo.pl wynika, że ...
-
Sprzedaż bezpośrednia w Polsce rośnie
Rośnie rynek sprzedaży bezpośredniej, stanowiącej znaczące uzupełnienie dla tradycyjnego handlu sklepowego. Polski wzrost odzwierciedla trendy w Europie i na świecie, gdzie z roku na rok rośnie skłonność konsumentów do nabywania towarów i usług w sprzedaży bezpośredniej - podało Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej. Sprzedaż netto ...
-
Odpowiedzialny biznes wg Polaków
Wyniki badania "Odpowiedzialny biznes" przeprowadzonego wspólnie przez On Board PR i PBS DGA jednoznacznie wskazują, że dobroczynność biznesu nie zawsze spotyka się z uznaniem, na które liczą firmy podejmujące społeczne działania. Zdecydowana większość Polaków (73%) jest zdania, że firmy często lub prawie zawsze wydają na promocję swojej ...
-
Franczyza bankowa: PKO BP prekursorem
Na potrzeby miesięcznika Własny Biznes FRANCHISING firma doradcza PROFIT system zbadała rynek partnerskich placówek bankowych w Polsce. Z badania wynika, że w pierwszej połowie 2008 roku banki łącznie uruchomiły ponad 250 oddziałów prowadzonych na zasadzie franczyzy - do 30 czerwca na polskim rynku łącznie działały 3303 takie placówki. W sieciach ...
-
Najczęściej cytowane media VIII 2008
Rzeczpospolita powróciła w sierpniu na pierwsze miejsce rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", przygotowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Drugie miejsce należy do Dziennika, zaś trzecie do Gazety Wyborczej. Tuż za podium uplasowały się Newsweek i stacja TVN24. Zwycięzcą sierpniowego rankingu najbardziej opiniotwórczych ...
-
Polski rynek dermokosmetyków: dobre prognozy
Polski rynek dermokosmetyków był wart w 2007 r. około 570 mln zł, rosnąc o jedną czwartą w porównaniu do 2006 r. Według prognoz PMR, w kolejnych latach rynek nadal będzie rozwijał się w tempie kilkunastu procent rocznie i może osiągnąć w 2010 r. wartość 1 mld zł. Najszybciej rosnącą kategorią będą dermokosmetyki przeciw starzeniu, wynika z raportu ...
-
Przewalutowanie kredytu z CHF na PLN opłacalne?
Frank szwajcarski miał dbać o interesy finansowe wielu Polaków zaciągających kredyt hipoteczny i mimo upływu lat zachowywał dobrą kondycję i dobrze spełniał swoje obowiązki. Jednakże ostatnie wydarzenia sprawiły, że forma franka zaczyna niepokoić - poinformowali eksperci z Credit House Polska. Credit House Polska zauważa, że skutkiem kryzysu ...
-
Produkty inwestycyjne niepopularne
Aż 62% Polaków nie korzysta z produktów finansowych związanych z lokowaniem pieniędzy - wynika z raportu "Wizerunek produktów inwestycyjnych" firmy doradczej On Board PR przygotowanego na podstawie badań PBS DGA. Jednocześnie tylko 16% dorosłych Polaków uważa, że banki i instytucje finansowe promując się, rzetelnie informują o realnych warunkach ...
-
Najczęściej cytowane media X 2008
Najbardziej opiniotwórczym dziennikiem w październiku jest Rzeczpospolita, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową - RMF FM, a telewizyjną - TVN24 - wynika z najnowszego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W pierwszej piętnastce znalazły się w sumie trzy stacje telewizyjne, dwa ...
-
Najczęściej cytowane media IX 2008
Najbardziej opiniotwórczym dziennikiem we wrześniu jest Rzeczpospolita, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową - RMF FM, a telewizyjną - TVN24 - wynika z najnowszego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W pierwszej piętnastce znalazły się w sumie trzy stacje telewizyjne, a także ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2008
Najbardziej opiniotwórczym dziennikiem w listopadzie jest Rzeczpospolita, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową - RMF FM, a telewizyjną - TVN24 - wynika z nowego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W pierwszej piętnastce znalazły się w sumie trzy stacje telewizyjne, dwa ...
-
Kupno nieruchomości - plany Polaków 2009
Popyt na nieruchomości mieszkaniowe nie maleje, ale Polacy wstrzymują się z zakupami, bo liczą na dalsze spadki cen - oferty na rynku nie pokrywają się z ich możliwościami finansowymi. W 2009 r. największą popularnością będą się cieszyły mieszkania na rynku wtórnym - taki obraz mieszkaniowych zakupów w tym roku wyłania się z raportu "Polski Rynek ...