-
Praca zdalna nie obniżyła kosztów biurowych
... zużycie materiałów biurowych, a na wszystkie wymienione oszczędności nałożyły się również czynniki obiektywne, jak globalnie odczuwane kłopoty z pozyskaniem sprzętu elektronicznego, co odłożyło w czasie np. poważne wydatki związane z wymianą komputerów dla pracowników — mówi Przymysław Błaszkiwicz, Senior Associate w Dziale Powierzchni Biurowych ...
-
UOKiK: zmowa na rynku artykułów biurowych
... w tych sprawach wydano sześć decyzji. Ostatnia z nich dotyczy przedsiębiorców działających na rynku artykułów biurowych. W październiku 2008 roku UOKiK otrzymał zawiadomienie od dystrybutora papieru i materiałów biurowych – Office Pulse, w którym przedsiębiorca przyznał się do zawarcia antykonkurencyjnego porozumienia ze swoim rynkowym konkurentem ...
-
8 zwykłych biurowych zwyczajów, które zmieni RODO
... , dokonaj prostej anonimizacji: usuń imię i nazwisko, adres, numer telefonu i wszelkie inne informacje umożliwiające identyfikację. 6. Domyślnie zaznaczone pole zgody na przesyłanie materiałów marketingowych Zgodnie z RODO wstępnie zaznaczone pola zgód marketingowych lub domyślne zgody (brak zaznaczenia, że klient nie zgadza się na przesyłanie ...
-
Telepraca: zwrot kosztów a podatek dochodowy
... związanych z zapewnieniem łącza internetowego, używania prywatnego telefonu stacjonarnego, komórkowego (na podstawie bilingów), komputera, drukarki, oraz zwrot kosztów związanych z zakupem materiałów biurowych takich, jak papier, tusz, stanowić będzie przychód ze stosunku pracy korzystający ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ...
-
Elektroniczne zakupy w TPSA
... lipcu w Telekomunikacji Polskiej ruszył system elektronicznych zakupów EBP (ang. Enterprise Buyer Professional). Zastąpił on dotychczas istniejącą formę papierowych zamówień materiałów biurowych. Wdrożenie rozwiązania EBP wspólnie przez TP i Marketplanet, to największy tego typu projekt w Polsce i jeden z największych w Europie. Wdrożenie EBP w ...
-
Księgi rachunkowe: paragon jako dowód księgowy
... dowodem zapłaty operację gospodarczą polegającą na zakupie materiałów biurowych? Prowadzimy księgi rachunkowe. Jeżeli jednostka prowadzi księgi rachunkowe, to jest zobowiązana stosować przepisy o dowodach księgowych, które znajdują się w ustawie o rachunkowości. Wydatki ponoszone na zakup materiałów w jednostkach handlu detalicznego lub w innych ...
-
Przebudowa biurowców na mieszkania jest nieunikniona
... władzom lokalnym stymulowanie i realne wpływanie na przestrzeń miejską. Odpowiednie przepisy dedykowane konwersji budynków biurowych na mieszkalne mogą zwiększyć liczbę tego typu projektów przeprowadzanych na polskim rynku i ... pochodzi z eksploatacji budynków, a pozostałe 10% spowodowane jest zużyciem energii niezbędnej do produkcji materiałów ...
-
Jakie trendy na rynku biurowym w 2022 roku?
... dyrektor Działu Reprezentacji Najemców Biurowych w Cresa Polska. – Pracownicy, w różnych konfiguracjach, wracali do pracy z biura, a rynek nieruchomości biurowych zaczynał ... wykończeniem nowo wynajmowanej powierzchni. Z powodu ogromnych podwyżek kosztów prac i materiałów wykończeniowych, i jednocześnie przy stabilnych czynszach, a co za tym idzie ...
-
Biura w Europie: sytuacja, trendy i wyzwania
... pięć lat. Jednak, jak wynika z raportu, rosnące koszty budowy oraz utrudnienia w dostępie do materiałów i pracowników zwiększają presję na łańcuchy dostaw, powodując opóźnienia w realizacji niektórych projektów biurowych. Wpływają także na wysokość kosztów wykończenia powierzchni. Według Savills, najwięcej powierzchni biurowej w Europie powstanie ...
-
Paragon fiskalny dokumentuje koszty w księdze podatkowej
... ostatni mówi o zakupie za granicą paliwa i olejów. Dla nas istotny jest natomiast ust. 4 Zakup w jednostkach handlu detalicznego materiałów, środków czystości i bhp oraz materiałów biurowych może być, dokumentowany paragonami zaopatrzonymi w datę i stempel (oznaczenie) jednostki wydającej paragon - określającymi ilość, cenę jednostkową oraz wartość ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w I poł. 2010 r.
... co spowodowało wzrost zasobów biurowych stolicy do poziomu 3.382.200 mkw. W tym czasie nie odnotowano znaczących zmian na biurowych rynkach regionalnych. Wszystkie miasta ... się przede wszystkim w oparciu o supermarkety i sklepy osiedlowe. Sprzedawcy materiałów budowlanych i sprzętu gospodarstwa domowego zwolnili ekspansję z powodu zastoju na rynku ...
-
Biurowce: w regionach ciągle sporo pustostanów
... ., z czego 20% było zabezpieczone umowami przednajmu. Możliwości rozpoczynania nowych inwestycji biurowych są obecnie w dużym stopniu uzależnione nie tylko od aktywności najemców i zgłaszanego zapotrzebowania na biura, lecz także od dostępności i cen materiałów budowlanych oraz sytuacji na rynku pracy (niedobory siły roboczej oraz jej ...
-
Nieruchomości komercyjne, czyli efekt Ikara
... niektórych przypadkach nawet o połowę. W ciągu ostatnich 12 miesięcy koszty realizacji typowych inwestycji biurowych w dzielnicach biznesowych w stolicach regionu CEE-6 wzrosły o ok. 5% ... wzrost kosztów w sektorze budownictwa komercyjnego, wynikający zarówno z niedoboru pracowników, jak i materiałów budowlanych. Co ciekawe, oficjalne statystyki GUS za ...
-
W regionach powstało więcej biurowców niż w Warszawie
... biurowych w tym regionie jest niewielka. Najwyższy wskaźnik występuje we Wrocławiu (12,5%). Największe spadki współczynnika powierzchni niewynajętej odnotowano w Lublinie (6,2 p.p. r-d-r) i Katowicach (3,2 p.p. r-d-r). W związku z rosnącymi kosztami budowy (zarówno materiałów jak i pracy) odnotowano wzrosty czynszów na niektórych rynkach biurowych ...
-
Biura: pracownicy wracają, inflacja przeszkadza
... inwestycji są wciąż rosnące kolejno inflacja, przekładająca się na wzrost cen materiałów, a następnie kosztów wykonawstwa. Po oddaniu do użytku Varso Tower od HB ... na ograniczenie wskaźnika pustostanów, dodaje Bartosz Oleksak, Starszy Negocjator, Dział Powierzchni Biurowych, AXI IMMO. W najbliższych miesiącach dużym wyzwaniem dla działów HR będzie ...
-
Nieruchomości komercyjne w Krakowie
... prawie 20.000 osób. Kamil Tyszkiewicz, Zastępca Dyrektora działu powierzchni biurowych w CBRE, powiedział: „W związku z dużą aktywnością najemców z sektora BPO oraz ... Małopolski rozwijają się różnorodne gałęzie przemysłu, w tym farmaceutyczny, produkcja materiałów budowlanych, przetwórstwo spożywcze, produkcja stali, zaawansowane technologie oraz ...
-
Warszawskie biurowce jak świeże bułki
... Ważną biurową destynacją pozostaje Mokotów, na którym znajduje się około 26 proc. z obecnych zasobów biurowych. Najnowsze projekty powstają jednak poza borykającą się z problemem popytu podstrefą Służewiec. Tradycyjnie już ... będzie to w nowych budynkach, których właściciele będą chcieli zbilansować znaczący wzrost kosztów budowy i materiałów ...
-
Rynek biurowy w Polsce III kw. 2019
... indeksu rok do roku: Warszawa, Katowice, Kraków, Lublin, Szczecin oraz Trójmiasto. W związku z rosnącymi kosztami budowy (zarówno materiałów jak i pracy) odnotowano wzrosty czynszów na niektórych rynkach biurowych w Polsce. W I-III kw. 2019 r. zmiany stawek zarejestrowano w: Krakowie (13,5-15,5 € / mkw. / miesiąc), Katowicach (13,6-14,5 € / mkw ...
-
Polski rynek biurowy 2022. Prognozy na 2023 rok
... rekordowo wysoki poziom inflacji, co napędza wzrost kosztów m.in cen materiałów budowalnych, gruntów, mediów czy płac. Niska podaż nowej powierzchni rodzi ... Doradztwa Inwestycyjnego w Colliers. 3. Więcej renegocjacji Po fali podwyżek koszty aranżacji powierzchni biurowych ustabilizowały się, ale nadal pozostają na wysokim poziomie. Sytuacja ta ...
-
Zwrot VAT tylko za materiały do części mieszkalnej
... działalnością gospodarczą z zamiarem przeznaczenia na biuro, a poniesione wydatki na budowę pomieszczeń biurowych rozliczane są jako wydatki inwestycyjne prowadzonej działalności gospodarczej. Natomiast poniesione wydatki na zakup materiałów budowlanych związanych z inwestycją polegającą na budowie części budynku, służącego zaspokajaniu potrzeb ...
-
Gamma Office: nowy biurowiec we Wrocławiu
... convenience, dodatkowe sale konferencyjne oraz przedszkole. Planowane jest również powstanie centrum obsługi biurowej, umożliwiającego centralne zamawianie m.in. materiałów biurowych, usług kserograficznych, czy kurierskich. W budynku znajdzie się także mała drukarnia cyfrowa i centralna rozdzielnia korespondencji. Zmotoryzowani pracownicy docenią ...
-
D48 - Penta Investements buduje przy Domaniewskiej
... m.in. restauracja, kiosk, apteka czy inne usługi pożądane przez najemców biurowych. Wszystkie lokale handlowo-usługowe będą dostępne dla klientów bezpośrednio z ulicy. ... biurowiec D48 zaprezentuje nowoczesną architekturę, przy zastosowaniu najwyższej jakości materiałów i rozwiązań przyjaznych środowisku. D48 będzie certyfikowany w systemie LEED ...
-
Biurowce muszą się zmieniać: pora na zielone dachy, tarasy i panele słoneczne
... przyrodzie Jak wynika z danych Cushman & Wakefield, około 24% istniejących zasobów biurowych w Europie wybudowanych w ostatniej dekadzie, odpowiada potrzebom najemców i cieszy się ... zielonych dachów jest dłuższa w porównaniu do wykorzystania tradycyjnych materiałów dachowych – komentuje Andrew Frizell, Head of Project & Development Services Poland ...
-
Projekty domów rozliczane w VAT jak usługi budowlane
... oceny czy nabycie przez Wnioskodawcę materiałów i usług będzie służyło wykonywanej działalności opodatkowanej przez Wnioskodawcę. W przedmiotowej sprawie warunek ten będzie spełniony, gdyż dla wykonywania usług projektowych nabycie przez Wnioskodawcę materiałów i usług m.in materiałów biurowych, sprzętu komputerowego i oprogramowania, energii ...
-
PKPiR: metoda uproszczona w przykładach
... ) kosztu (art. 22 ust. 6b ustawy). Przykład 1 Podatnik dokonał zakupu materiałów biurowych dnia 5 lutego 2009 r. Tego samego dnia otrzymał fakturę VAT. Natomiast zapłacił za ... fundusz gwarantowanych świadczeń pracowniczych, różnice kursowe oraz odsetki. I tak zakup materiałów i towarów handlowych należy wpisać do księgi niezwłocznie po ich otrzymaniu ...
-
Księga podatkowa: dowód wewnętrzny
... prawa do odliczenia podatku VAT. Na zakończenie dodajmy, że ustawodawca dopuszcza ponadto dokumentowanie zakupu w jednostkach handlu detalicznego materiałów, środków czystości i bhp oraz materiałów biurowych paragonami zaopatrzonymi w datę i stempel (oznaczenie) jednostki wydającej paragon – o ile określają one ilość, cenę jednostkową oraz wartość ...
-
Prowadzenie Księgi Przychodów i Rozchodów
... uzyskanego przychodu (datę wydatku) i kwotę. Każde zdarzenie gospodarcze powinno zawierać także dane kontrahenta i zwięzły opis transakcji (np. zakup materiałów biurowych). Zapisy w ewidencji należy wprowadzać chronologicznie, na podstawie dowodów księgowych (przede wszystkim faktury, rachunki), starannie, czytelnie i regularnie, w języku polskim ...
-
Jak rozliczyć w PIT i VAT odnalezione faktury kosztowe
... 4.: Pan Karol w sierpniu 2018 roku otrzymał fakturę kosztową dotyczącą zakupu materiałów biurowych, ale przez natłok obowiązków zapomniał jej zaksięgować. Odnalazł ją dopiero ... . Zakup towarów handlowych jako wyjątek Koszty dotyczące zakupu towarów handlowych i materiałów podstawowych zawsze ujmowane są najpóźniej w dacie przyjęcia towaru. Czy dotyczy ...
-
Program bonifikat Visa Business
... to na obecnym etapie pięć ofert z segmentu B2B dotyczących sprzętu komputerowego oraz wyposażenia biura, artykułów biurowych oraz usług profesjonalnych. Zniżki wynoszące od 5% do 15% oferują: firma ABIS - dostawca materiałów biurowych i przedstawiciel m.in. największego producenta galanterii biurowej na świecie Esselte; firma Liberty Poland - jeden ...
-
Zakres obowiązków pracownika nie tylko na piśmie
... , wykresów dla zarządu lub klienta, zabezpieczanie dokumentów, zapewnianie odpowiedniej do potrzeb firmy ilości materiałów biurowych, organizacja spotkań, zebrań, wyjazdów służbowych i konferencji, właściwe użytkowanie urządzeń biurowych. Możliwe jest również, aby w treści zakresu obowiązków zawrzeć również stwierdzenie, że pracownik zobowiązany ...
-
Diamond Business Park Ursus
... już w październiku tego roku. Będzie oferował 2,6 tys. mkw. powierzchni biurowych oraz 11 tys. mkw. powierzchni magazynowych. Elewacja obiektu powstała na ... dostęp. Elewację Diamond Business Park w Ursusie zaprojektowaliśmy z użyciem wysokiej klasy materiałów o stonowanych kolorach, aby wpisać się w towarzyszącą budynkom zieleń i przemysłowe ...
-
Kolorowe drukarki Ricoh Aficio SP
... zmniejszyć do 15 W. Modele SP C220N/S, C221N/SF, C222DN/SF zapewniają druk kolorów na szeregu materiałów biurowych i dobre odwzorowanie obrazów w rozdzielczości do 2,400 x 600 dpi. Konstrukcja drukarek zapewnia dostęp do regulacji i materiałów eksploatacyjnych od przodu. Ricoh Aficio SP C220N/S, C221N/SF, C222DN/SF są dostępne w cenie wynoszącej ...
-
Dotacje inwestycyjne dla przedsiębiorstw w 2010 roku
... objęcia wsparciem są: wynagrodzenia osób bezpośrednio zaangażowanych w realizację projektu, koszty ich podróży służbowych, zakup wyposażenia, sprzętu, urządzeń i materiałów biurowych dla nowo powstałych podmiotów, zakup oprogramowania i licencji, innych wartości niematerialnych i prawnych, oraz powszechnie na rynku stosowanych usług, kwalifikowane ...
-
Amortyzacja środków trwałych: ważna wartość początkowa
... się na niego m.in. wartość zakupionych materiałów czy wynagrodzenie pracowników, którzy przyczynili się do jego wytworzenia). Przedsiębiorca musi jednak pominąć wyceniony przez siebie koszt pracy własnej, jaką w wytworzenie włożył, czy też koszty ogólnego zarządu (np. materiałów biurowych). Składniki wniesione aportem Aportu środków trwałych ...
-
Środki trwałe nabyte przed rozpoczęciem działalności
... można ustalić na podstawie paragonu dokumentującego dany zakup. Paragon może bowiem być dowodem księgowym dokumentującym zakup w jednostkach handlu detalicznego wyłącznie materiałów pomocniczych, środków czystości i bhp oraz materiałów biurowych, a także zakup paliwa i olejów za granicą.