-
Branża budowlana a media
Firma ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku w swoim raporcie "Media na Rynku Budowlanym" sprawdziła jakie są najskuteczniejsze kanały dotarcia do osób związanych z branżą budowlaną czyli inwestorów indywidualnych (którzy w latach 2006 lub 2007 nabyli materiały budowlane), architektów/projektantów, wykonawców oraz deweloperów. Wiedza na temat ...
-
Budowlana Marka Roku 2014
13-go czerwca br. w hotelu Lord w Warszawie, podczas uroczystej Gali, wręczone zostaną statuetki Budowlana Marka Roku 2014 i Champion Roku 2014. ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku przeprowadziło ogólnopolskie badanie ankietowe, które pozwoliło wyłonić marki materiałów budowlanych cieszące się największym zaufaniem wykonawców. Na podstawie wyników ...
Tematy: Budowlana Marka Roku -
Fiat Tipo Sedan 1.6 MultiJet Lounge podbije segment C?
Tipo ma do spełnienia bardzo ważne zadanie: podbić rynek segmentu C. A konkurencję ma bardzo mocną. Każdy z szanujących się producentów posiada swojej ofercie średniej wielkości sedana. O ile jednak Ford czy VW cenią swoje produkty, o tyle PSA celuje w nabywców budżetowych. Fiat zaproponował auto o wielkości zbliżonej do Focusa czy Astry za ...
-
Projekt budowlany w procesie inwestycyjnym. Część druga
W poprzedniej części artykułu omówione zostały zmiany, jakie znowelizowane prawo budowlane wprowadza w kwestii projektu budowlanego - jakie informacje powinien zawierać ten dokument oraz czym jest określany przez architekta obszar oddziaływania obiektu. Teraz dowiemy się kto i w jakich okolicznościach może zostać uznany za stronę w postępowaniu o ...
-
Internet - wymagające medium
Po niedawnej jeszcze euforii internetowej, reklama w tym medium nie budzi już takich emocji. Internet znalazł się w media-mixie większości kampanii reklamowych jako ich uzupełnienie. W tym roku internet przejmie ok. 1 proc. wszystkich wydatków na reklamę. W porównaniu z TV czy radiem są to kwoty niewielkie. Dlaczego? Problem marginalności ...
-
IAB reklamuje Internet
Rozpoczęła się kampania edukacyjna "Internet też medium", prowadzona przez polski oddział Interactive Advertising Bureau (IAB). Ma ona na celu wskazanie zalet Internetu i budowanie wiedzy na temat możliwości efektywnego wykorzystania tego medium w działaniach reklamowych. Głównym elementem kampanii jest serwis edukacyjny pod adresem , aktywnie ...
-
Portale społecznościowe a zagrożenia dla MŚP
Firmy zmieniają sposób komunikowania się z klientami. Tradycyjne systemy ewoluują w kierunku współpracy środowisk, w których biznes angażuje się w dialog ze społecznością użytkowników. Według badania 1st Annual Social Media Risk Index for SMBs, opublikowanego przez firmę Panda Security, 78 proc. firm korzysta z portali społecznościowych w celu ...
-
Reklama w Internecie 2010
Kolejny rok przyniósł kolejny rekord wydatków na reklamę w Internecie. Branża przyzwyczaiła już do tego, że bez względu na okoliczności - spowolnienie gospodarcze czy wręcz kryzys - nie zwalnia tempa i rośnie, przejmując budżety z tradycyjnych mediów. Po 2010 roku Internet mógł więc tradycyjnie odtrąbić kolejny sukces. Tym razem reklamodawcy ...
-
Internet a elektrownie atomowe w Polsce
Jedyny ratunek przed brakiem prądu w Polsce czy prosta droga do katastrofy? Krok w stronę nowoczesności czy inwestycja w relikt przeszłości? Pytań dotyczących elektrowni jądrowych jest mnóstwo, odpowiedzi jeszcze więcej, a najczęstszą jest: niech budują, ale nie u nas - informuje raport Instytutu Monitorowania Mediów przygotowany w ramach projektu ...
-
Polski Internet a "afera solna"
Chleba i igrzysk zażądaliby internauci, gdyby nie fakt, że chleb wzbudza obecnie pewną nieufność wśród konsumentów, choć oczywiście nie tak poważną, jak na przykład kiełbasa. "Interes przedsiębiorcy ważniejszy niż zdrowie konsumenta!", "Gdzie był Sanepid?", "Czy zjedliście już porcję SOLI DROGOWEJ w swojej ulubionej wędlince?" - wyjątkowo gorące ...
-
Polski Internet a samotne matki
Czasem tatuś decyduje się na życie z inną panią, choć zdarza się też, że życiem z mamusią nigdy nie był szczególnie zainteresowany. Nieraz się zdarza, że tata jest w niebie, lecz bywa i tak, że jego personalia nigdy nie zostały ustalone. Często ojciec jest, ale za daleko, zbyt rzadko, za mało. Co ma zrobić mama? Na pewno nie powinna zrezygnować z ...
-
Polscy internauci a zakup auta
Wymarzone auto Polaka musi być przede wszystkim tanie jak samochód używany, ale w stanie idealnym jak prosto salonu i zakupione w drodze całkowicie bezpiecznej transakcji. Powinno być autem popularnym, żeby serwis i części nie były zbyt dla kieszeni odczuwalne, ale też musi być autem unikalnym i niepowtarzalnym, by wzbudzało podziw i zdumienie ...
-
Odnawialne źródła energii w mediach
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy nie było dnia bez publikacji prasowej na temat odnawialnych źródeł energii. W Internecie średnia dzienna porcja artykułów o OZE w tym okresie wynosiła 75 - wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów we współpracy z Gazetą Finansową. Trudno się dziwić mediom - OZE to poważne nadzieje i ...
-
Nowy zakład Mabion w Konstantynowie Łódzkim
Mabion SA - polska firma biotechnologiczna, rozwijająca i wprowadzająca na rynek specjalistyczne leki biopodobne najnowszej generacji - uzyskała pozwolenie na budowę Kompleksu Naukowo-Przemysłowego Biotechnologii Medycznej. Obiekt powstanie w Konstantynowie Łódzkim na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Wartość inwestycji wyniesie ok. ...
-
Polskie media a gotowanie w domu
Gotowanie w domu - moda, sposób na zdrowie, szczupłą sylwetkę czy skuteczne odciążenie domowego budżetu? A jeśli ktoś się z talentem i umiejętnościami nie urodził, gdzie może nadrobić braki? U mamy, Makłowicza, Okrasy czy Pascala? - odpowiedzi na te pytania szukał Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media. W lipcu 2012 ...
-
Tablet HUAWEI MediaPad 7 Vogue
HUAWEI, globalny dostawca rozwiązań teleinformatycznych (ICT), wprowadził na rynek tablet MediaPad 7 Vogue. Tablet posiada 7-calowy ekran, aluminiową obudowę i wyposażony został w czterordzeniowy procesor o taktowaniu 1.2 GHz. MediaPad 7 Vogue pracuje pod kontrolą systemu operacyjnego Android 4.1 Jelly Bean i stanowi doskonałe połączenie funkcji ...
-
Sieci komórkowe: media a wydatki na reklamę
Z danych reklamowych admonit wynika, że sieci komórkowe od początku 2013 roku wydały na reklamę około 800 mln złotych. Z tego prawie 40 proc. to wydatki poniesione przez Grupę Orange. Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował sytuację medialną wybranych sieci komórkowych oraz ich wydatki reklamowe. Zaskoczyła sytuacja najnowszych na rynku marek ...
-
E-marketing: komunikacja online z małym budżetem
Ponad 20% wydatków na działania reklamowo-promocyjne przeznaczamy na aktywność w sieci. I chociaż wciąż w całościowym budżecie króluje telewizja, to w ciągu dekady internet prześcignął wszystkie inne media takie jak prasa, magazyny, radio czy outdoor. Od paru już lat jest medium numer 2. Internet - poza nieco już sloganowym określeniem o ...
-
Social media: jak banki wykorzystują swoje kanały?
Po co bankom media społecznościowe? Tak, jak w przypadku innych mediów, celem jest sprzedaż, pozyskanie i utrzymanie klientów. Aby było to możliwe, banki muszą najpierw jednak skierować na siebie uwagę internautów, a potem ich zaangażować. Obecnie instytucje finansowe poświęcają aż dwie trzecie aktywności realizowanych w zarządzanych przez siebie ...
-
Cyfrowy Polsat: Internet pełen nowości
Nowe pakiety internetowe, także z nielimitowanym dostępem do największej telewizji internetowej IPLA, w atrakcyjnych cenach, nowe tablety i zestawy domowo-mobilne pozwalające na korzystanie z Internetu w ramach jednego abonamentu – Cyfrowy Polsat prezentuje zimowe nowości w ofercie internetowej. Jednocześnie do portfolio sprzętowego operatora ...
-
Rynek reklamy i mediów w I poł. 2014 r.
W I półroczu bieżącego roku polski rynek reklamy i mediów mógł cieszyć się wzrostem sięgającym niemal 2 procent, co w ujęciu wartościowym oznacza zwyżkę sięgającą ponad 66 milionów złotych. Motorem napędowym tej sytuacji były bez wątpienia firmy farmaceutyczne, których budżety reklamowe wzrosły o ponad 12 procent - podaje raport sporządzony przez ...
-
Reklama leków nie trafia w target?
Branża farmaceutyczna to jeden z liderów pod względem wielkości budżetów reklamowych. Taka sytuacja nie powinna dziwić - rocznie na farmaceutyki dostępne bez recepty wydajemy ponad 11 miliardów złotych. Tylko do sierpnia bieżącego roku wydatki reklamowe tego sektora sięgnęły 500 milionów złotych - wynika z analizy niezależnej agencji mediowej ...
-
Festiwale muzyczne w mediach
Woodstock i Opener to najpopularniejsze w polskich mediach festiwale muzyczne - wynika z analizy, jakiej dokonał „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. O pierwszym z nich mówiono w niemal 16,5 tys. informacji, drugi wzbudzał nieco mniejsze, choć i tak duże zainteresowanie (12,9 tys. wzmianek). Zestawienie dziesięciu najpopularniejszych festiwali ...
-
Pakiet onkologiczny w mediach
Pakiet onkologiczny ciągle wzbudza duże zainteresowanie mediów - z najnowszej analizy NEWTON Media wynika, że w okresie 7 tygodni (od 16 marca do 19 kwietnia br.) na jego temat pojawiły się łącznie 1872 informacje, z czego 248 w prasie, 306 w radiu bądź telewizji, a najwięcej, bo aż 1318 na łamach portali internetowych. Raport NEWTON Media powstał ...
-
Branża turystyczna a wydatki na reklamę I poł. 2015
Jak wynika z badania zrealizowanego przez Mondial Assistance, w bieżącym roku plany wakacyjne formułowało 16 mln Polaków, z czego niemal 1/3 zamierzało udać się za granicę. Nic zatem dziwnego, że branża turystyczna postanowiła zwiększyć budżety reklamowe. Względem analogicznego okresu roku minionego wydatki na działania promocyjne wzrosły o 16 ...
-
Smartfon ASUS ZenFone GO ZC500TG
ASUS ZenFone GO ZC500TG to nowy przedstawiciel popularnej serii, dostępny już w salonach sprzedaży sieci Media Expert. Model wyposażono w 5-calowy ekran IPS, czterordzeniowy procesor Media Tek z zegarem 1,3 GHz, 2 GB pamięci operacyjnej, 8 GB pamięci wbudowanej, dwa sloty na karty SIM oraz system Android 5.0 Lollipop. Nowy smartfon ASUSa pracuje w ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
Dom mediowy Codemedia już po raz kolejny wziął pod lupę wydatki reklamowe. Tym razem analizie poddano III kwartał br. i sektor FMCG. Wynika z niej m.in., że w badanym okresie reklama tej branży pochłonęła ponad 224 miliony złotych, co jest wynikiem o 12% lepszym od uzyskanego w III kwartale poprzedniego roku. Największy wzrost nakładów na ...
-
Expose Beaty Szydło na Twitterze
Wczorajsze expose Beaty Szydło wzbudziło wiele emocji, co znalazło odzwierciedlenie również w mediach społecznościowych. "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" przeanalizował "twitterową" aktywność internautów - 2,7 tys. użytkowników sieci ćwierkało o wystąpieniu, dzieląc się swoimi odczuciami i przemyśleniami aż 7,8 tys. razy. Wczorajsze wystąpienie ...
-
Robert Lewandowski królem social media
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadał, jak kształtowało się medialne zainteresowanie Robertem Lewandowskim w listopadzie bieżącego roku. Nie ulega wątpliwości, że piłkarz wciąż wzbudza wiele emocji – w analizowanym miesiącu na jego temat pojawiło się 323,3 tys. materiałów, a ich ekwiwalent reklamowy wyniósł blisko 56 mln zł. Listopad ...
-
Krystyna Pawłowicz - gwiazda Internetu
Krystyna Pawłowicz to zdecydowanie jedna z najbarwniejszych przedstawicielek Prawa i Sprawiedliwości. Niepoprawne wypowiedzi często prowadzą ją wprost na pierwsze strony gazet i wzbudzają ożywione dyskusje w Internecie. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowił przyjrzeć się, jak często posłanka gości w mediach. Posłanka PiS jest jedną z ...
-
Patriotyzm gospodarczy w social media, czyli burza wokół Poli
Polacy w serwisach społecznościowych często deklarują dumę z krajowych produktów, a w mediach pojawia się coraz więcej wzmianek o patriotyzmie gospodarczym – wynika z analizy mediów społecznościowych w IMM. Na przełomie marca i kwietnia dyskusję na ten temat rozbudził m.in. materiał wyemitowany przez niemiecką stację TV ośmieszający aplikację „ ...
-
Nowe technologie w służbie pacjentom, ale nie tylko
Czy nowe technologie mogą usprawnić kontakty na linii pacjent - lekarz? Z całą pewnością tak. Dowodzi tego chociażby najnowszy raport Salesforce, którego autorzy pochylili się m.in. nad stopniem, w jakim rozwiązania technologiczne wykorzystywane są w sektorze usług medycznych oraz ochronie zdrowia. Okazuje się również, że postęp technologiczny ...
-
Jakie wydatki na reklamę w e-commerce? Analizujemy I poł. 2016 r.
Dom mediowy Codemedia przeanalizował wydatki na reklamę, które w I połowie br. ponieśli przedsiębiorcy reprezentujący branżę e-commerce. Z analizy wynika, że najczęściej reklamowaną grupą dóbr były - co nie jest właściwie żadnym zaskoczeniem - odzież i obuwie. Budżety reklamowe okazały jednak sporo mniejsze niż przed rokiem. Reklamodawcy wydali o ...
-
Jakie wydatki reklamowe w e-commerce? Analizujemy 2016 rok
Ubiegłoroczne wydatki reklamowe branży e-commerce okazały się o niemal 17 mln zł niższe niż rok wcześniej. Za taki obrót spraw odpowiedzialni są m.in. dwaj najwięksi reklamodawcy czyli Allegro i Zalando, którzy okroili swoje budżety na promocję o odpowiednio 45% i 39%. Nie wszyscy jednak oszczędzali - zajmująca trzecią pozycję rankingu spółka ...
-
Podróże i turystyka tną wydatki na reklamę
Przed nami najnowsza z analiz domu mediowego Codemedia. Tym razem pod lupę wzięto I kwartał br. oraz wydatki na reklamę, jakie w tym okresie poczynił Sektor Podróże i Turystyka. Okazuje się, że reklamodawcy z tego sektora podeszli do kwestii promocyjnych z dość dużą powściągliwością. Budżety reklamowe cięła zarówno gastronomia, jak i biura podróży ...