-
9 wniosków, które nasuwa ewolucja marketingu
... narzędzia i technologie wspomagające marketing, podczas gdy w pozostałych grupach odsetek ten wynosi 21 i 17%. Szefowie marketingu najskuteczniejszych firm blisko 8-krotnie częściej (53%) od szefów marketingu ...
-
ChatGPT to nie wszystko. Poznaj 6 najciekawszych narzędzi AI w marketingu
... utrata autentyczności i spersonalizowanych relacji z klientami. Podsumowując, sztuczna inteligencja może być zarówno szansą, jak i zagrożeniem dla współczesnego marketingu. Ważne jest ... Przyszłość AI w marketingu – czego jeszcze możemy się spodziewać? Wymienione narzędzia to tylko przykłady zastosowania sztucznej inteligencji w marketingu. W ...
-
Narzędzia PR w Internecie
... grup odbiorców przekaz. Ważnym elementem budowania relacji użytkowników witryny firmowej z komórkami PR i marketingu w przedsiębiorstwie jest możliwość rejestracji użytkowników ... z firmą. Narzędzia interaktywne ułatwiają sprawną obustronną komunikację, dostarczając wiele informacji działom marketingu, sprzedaży jak i komórkom PR. Narzędzia ...
-
Pandemia COVID-19 wzmacnia znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu
... narzędzia cross-channel dają klientom poczucie satysfakcji. To duży wzrost w stosunku do 31% w 2018 r. Warto dodać, że obecnie 71% klientów wykorzystuje wiele kanałów do przeprowadzenia tej samej transakcji. Nakłady na AI dają rezultaty także w marketingu B2B, gdzie wyraźnie ugruntowuje się trend budowania indywidualnych relacji ...
-
Cała prawda o marketingu i PR w Polsce
... relacji z obecnymi klientami (82 procent wskazań) oraz za relacje z potencjalnymi klientami (79 proc.). Kolejne zadanie, generowanie leadów sprzedażowych, angażuje 58 procent przebadanych działów. Z tego względu nie dziwi fakt, że piony marketingu ... marketing Następne według kolejności są nowoczesne narzędzia, takie jak: aktywność w social media ( ...
-
Aplikacje mobilne i CRM - filary marketingu
... relacji firm z klientami (1 do 1). Wraz z tą zmianą coraz większego znaczenia nabiera kategoria Customer Journey (też: Customer Journey Map), która obejmuje technologie, narzędzia i metody dynamicznego tworzenia map zachowań i oczekiwań klientów, a także interakcji, w jakie wchodzą oni z firmą czy marką. 86% decydentów z obszaru marketingu ...
-
Jakie błędy popełniamy w marketingu online?
... marketingu na początku jawi się jako nowa ścieżka docierania do klientów, natychmiast zmienia się w szeroki strumień sprawiając, że do odbiorców dociera za dużo. Uwodzeni efektem skali dajemy się zwieść pozorom co do skuteczności danego narzędzia ... dla dzisiejszych udanych relacji konsumenckich. Dlaczego? Z punktu widzenia dzisiejszych organizacji ...
-
Skuteczny mailing - podstawowe zasady e-mail marketingu
... marketingu E-mail marketing to forma marketingu bezpośredniego realizowana przy pomocy poczty elektronicznej czyli praktycznie każda masowa wysyłka korespondencji kierowana do dużej grupy odbiorców. Do podstawowych zadań e-mail marketingu zalicza się budowę pożądanego wizerunku firmy, tworzenie relacji ... to potrzebujemy narzędzia, które pozwoli ...
-
7 najważniejszych trendów marketingu 2022
... w jaki dotychczas funkcjonowały działy marketingu? Jakie są najgorętsze trendy współczesnego marketingu? Jak budować interakcje z klientami ... na nowo zasad nawiązywania kreatywnych relacji z podmiotami zewnętrznymi. Trend 4: Jak budować interakcje z ... także posprzedażowa. Wiele marek już dziś wykorzystuje narzędzia klasy AI tak w lepszym zrozumieniu ...
-
Systemy CRM i nowoczesny marketing relacyjny
... marketingu relacji. To społeczno-humanistyczne podejście skupia się głównie na tworzeniu i pielęgnowaniu więzi powstałej między klientem a organizacją, a zatem przez społecznie odpowiedzialne działanie przedsiębiorstwa. Marketing relacji Dotychczasowa, tradycyjna koncepcja marketingu ... o to przecież chodzi w marketinu relacji. Narzędzia CRM Powodzenie ...
-
Integracja działań BTL online i offline
... , zebranie informacji marketingowych o postrzeganiu produktu, konstrukcja bazy danych czy inicjowanie marketingu relacji. Atawistyczny model łowcy tkwi w ludzkiej podświadomości i motywuje do różnych działań ... . Praktycznie od momentu rozpoczęcia konkursu możemy śledzić, jakie narzędzia promocji są najbardziej skuteczne. W efekcie pozwala to na ...
Tematy: -
Marketing internetowy w spółkach giełdowych 2004-2005
... marketingu internetowego są te mające wymiar wizerunkowy lub informacyjny. Respondenci dostrzegają wprawdzie zalety Internetu w aspekcie kształtowania relacji ... niż dostateczną (średnia ocena 3,56). • Stosowanie co najmniej jednego narzędzia służącego pozyskiwaniu informacji marketingowej w Internecie zadeklarowali wszyscy przedstawiciele polskich ...
-
Sztuczna inteligencja nie odbiera pracy handlowcom
... dbałość o szczegóły,wykazywanie się wiedzą o branży oraz budowanie zażyłych, osobistych relacji - wynika z najnowszej edycji corocznego badania Salesforce. Jego autorzy ... partnerzy byli wyposażeni w odpowiednie narzędzia takie jak zarządzanie szansami sprzedaży, zautomatyzowane wprowadzenie danych oraz fundusze na rozwój marketingu. Co się zmienia w ...
-
B2B marketing - trendy 2015
... narzędzia informatyczne do zarządzania kampaniami i działaniami, aplikacje mobilne, social media (reklama i interakcja ze społecznościami), technologie do prowadzenia marketingu ... w B2B odgrywał strategiczną rolę w nawiązywaniu i budowaniu relacji z klientami. W marketingu coraz pilniej potrzeba narzędzi analitycznych do przewidywania i wychwytywania ...
-
Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?
... nie jest prostym zadaniem... W marketingu elektronicznym oprócz tradycyjnie rozumianego marketingu mix i tzw. 4P, czyli: produktu (ang. ... Pozwoli to nawiązać kontakt i zastosować wspomniane narzędzia, które zwabią do witryny internetowej ... zapewnić swoim pracownikom dostęp do pełnego obrazu relacji z każdym klientem, upewniając się jednocześnie, ...
-
Zainwestuj w e-marketing
... zmartwień i mniej klientów… Tylko działania z zakresu marketingu internetowego zwiększają szanse trafiania ... mogą służyć budowaniu relacji z nimi. Podobnie sprawa wygląda ... narzędzia treści o pozytywnym wydźwięku. Szkolenia z e-marketingu muszą skupiać się na praktyce. Jeśli mówię o założeniach kampanii interaktywnej – daję klientom narzędzia ...
-
Tweeter: jak zautomatyzować publikację treści?
... w dziedzinie marketingu ... narzędzia do tworzenia adresów URL Google), który pomoże Ci określić źródło ruchu przy pomocy Google Analytics. Automatyzacja nie może zastąpić osobistej interakcji Narzędzia służące do sprawnego dzielenia się treścią przez social media mogą zaoszczędzić wiele cennego czasu lecz nie mogą w całości zastąpić relacji ...
-
Wyzwania CMO 2014
... tradycyjne i sprawdzone narzędzia i kanały marketingowe - kongresy, konkursy i kameralne spotkania. Każdy z doradców pracujących z klientami jest elementem marketingu firmy. Jednak nawet w tak konserwatywnym środowisku technologia stała się narzędziem do budowania relacji” – powiedziała Barbara Górska, dyrektor marketingu i komunikacji, EY ...
-
Czym jest CRM?
... tym momencie niezbędne jest stosowanie bardziej zaawansowanego narzędzia, jakim jest system zarządzania relacji z klientami (Customer Relationship Management) - ... specyfiki. Pierwszym zastosowaniem systemów CRM jest obszar marketingu, o czym już było wspomniane na wstępie. Oprócz wspomagania marketingu relacji system umożliwia prowadzenie sprzedaży ...
Tematy: -
Polska: wydarzenia tygodnia 1/2014
... relacji inwestorskich często się zdarza, szczególnie po debiucie giełdowym – mówi Dariusz Niedziółka, Dyrektor ds. Relacji Inwestorskich i Marketingu w Atende S.A. Nie obejdzie się bez błędów Obecność błędów w prowadzeniu relacji ... relacji inwestorskich", dostępny na stronie GPW. Tradycyjne czy nowoczesne narzędzia? W prowadzeniu relacji inwestorskich ...
-
Candidate Experience, czyli o wysokich kosztach złej rekrutacji
... jednocześnie kandydatami i potencjalnymi klientami. Według specjalistów HR, w procesie budowy relacji marki z kandydatami bardzo ważną rolę odgrywa autentyczność przekazu. Powinna się ona ... a co dziesiąty – o odrzuceniu ich aplikacji. Narzędzia, które wspierają firmy w automatyzacji komunikacji w sprzedaży czy marketingu są już standardem. Grono ...
-
PR i marketing w 2023 roku. Trendy na 2024
... PR i marketingu i co będzie na topie w 2024 roku? Sprawdzamy. W 2023 roku firmy z obszarów PR i marketingu liczyły ... AI na rozwój branży. Na rynku pojawiły się nowe narzędzia, takie jak czaty do generowania treści, obrazów ... public relations, w których przywiązywano dużą wagę do relacji w tradycyjnych mediach, zaczną odchodzić w zapomnienie. Klienci ...
-
Co czeka wideo marketing w 2019 roku?
... właśnie ono zrewolucjonizowało w ostatnich latach światowe rynki digital marketingu. Jak pośród natłoku informacji sprawić, aby to ... sukces. Większość z nich dotyczy codziennego życia czy też relacji z różnego rodzaju wydarzeń bądź podróży. Teraz także ... usługom. Kiedy już wiemy, po jakie narzędzia i formaty sięgać, wystarczy tylko dobrze przemyślana ...
-
Marketing w e-commerce: jak przygotować dobry newsletter
... wykorzystuje ich potencjał. Dlatego warto skorzystać z gotowych rozwiązań dla e-mail marketingu. Buduj bazę odbiorców Do kogo można wysyłać wiadomość? Oczywiście tylko ... automatycznie wykonają za nas narzędzia do tworzenia newsletterów można także zastosować w temacie maila. Jest to ważne w budowaniu relacji, a więź jest podstawą lojalności ...
-
Sektor finansowy: wartości korporacyjne 2009
... narzędzia definiowania własnej tożsamości - wynika z badania "Corporate Values Index ... dziedzinie zarządzania oraz jeden z najważniejszych instrumentów nowoczesnego marketingu. Zestaw własnych wartości firmowych (ang. corporate ... tożsamość chętniej sięgają po wartości odnoszące się do relacji firmy ze społeczeństwem. Również paleta wartości, do ...
-
Walka o customer experience musi trwać
... używane narzędzia nie sprzyjają budowaniu spójnych relacji z klientem. Jedynie 24% działów marketingowych z sektora handlu detalicznego i usług konsumenckich dysponuje technologiami, które pozwalają na prowadzenie współpracy pomiędzy wszystkimi działami, nie mogą więc zapewnić spójności w relacjach ze swoimi klientami. Działy marketingu przyznają ...
-
Małe firmy: czynniki rozwoju
... narzędzia. Jeśli prognozy się sprawdzą, za dwa lata już połowa małych firm będzie wspierać swój biznes technologiami marketing automation. Ponad połowa (54%) marketerów w małych firmach przyznaje, że włączenie marketingu mobilnego do ogólnej strategii firmy istotnie zwiększa efektywność marketingu ...
-
Budowanie lojalności klientów to podstawa
... rynków. Konieczne będzie także inwestowanie w nowe technologie i zaawansowane narzędzia analityczne, które umożliwią pogłębioną interpretację zachowań poszczególnych klientów. Pogłębianie trwałych relacji z klientem - aby skutecznie budować wartościowe relacje z klientami, dyrektorzy marketingu muszą znaleźć sposoby interakcji, które sami klienci ...
-
Media społecznościowe znacznie efektywniejsze niż call center
... relacji firmy z klientami. Salesforce poświęcił temu dwa poradniki adresowane do firm, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z serwisami społecznościowymi: „6 Steps to Trasformative Customer Service" oraz „The Complete Guide to Social Media for B2B Marketers". Na co powinni zwrócić uwagę ludzie od marketingu ... Istnieją również specjalnie narzędzia ...
-
Kiedy marketing przynosi największe zyski? Jak je mierzyć?
... produktu. Innymi słowy, ponieważ jakość kontaktu, relacji i obsługi dla ludzi staje ... marketingu i obsługi klienta, a nawet informacje importowane z systemów dziedzinowych, takich jak ERP. Z perspektywy ROI (zwrot z inwestycji) najlepszą inwestycją w marketingu są obecnie narzędzia oparte na sztucznej inteligencji (AI). Aż 88% szefów marketingu ...
-
Co wpływa na wzrost sprzedaży?
... marketingu i obsługi klienta na budowanie pożądanych wrażeń, doświadczeń i opinii klientów – ta kategoria działań ujęta jest w pojęciu customer experience, szeroko rozumiane narzędzia ... czas, który mógłby być poświęcony na sprzedaż lub pielęgnowanie relacji z klientami. Poza tym, zespoły sprzedażowe są wyposażane w rozwiązania i technologie dające ...
-
Jak skutecznie zarządzać sprzedażą i marketingiem?
... marketingu. Jeśli do tej pory korzystałeś głównie z reklam na Facebooku, spróbuj nowych formatów, takich jak kampanie wideo na YouTube czy współpraca z influencerami na TikToku. Z kolei mailing i newslettery to świetny sposób na utrzymanie relacji ... po omacku, ryzykując marnowanie budżetu i czasu. Narzędzia takie jak Google Analytics, Salesforce ...
-
Relacje inwestorskie w dobie Internetu
... tylko ze względów komunikacyjnych, lecz także by wzmocnić wizerunek firmy, czy pozyskać nowych klientów. Pracownicy działów marketingu i/lub relacji inwestorskich decydują się sprostać temu wyzwaniu poprzez różne narzędzia i techniki. Na polskim rynku możemy już od jakiegoś czasu zaobserwować różnorodność sposobów komunikacji. Informacje dotyczące ...
-
Freelancerzy rozchwytywani? Są najnowsze doniesienia z rynku
... się coraz ważniejszym narzędziem dla biznesu i marketingu. Firmy wykorzystują wideo do promocji swoich produktów i usług, a także do budowania relacji z klientami. A co na to ... ChatGPT i podobne narzędzia sztucznej inteligencji jako wsparcie, na przykład do generowania treści czy budowania struktury tekstów. Specjaliści ds. marketingu korzystają z AI ...
-
Na jakie formy promocji stawiają deweloperzy?
... SEO, SEM, e-PR, czy landing page to doskonałe narzędzia wspierające promocję naszych inwestycji. ... relacji z klientami poprzez programy lojalnościowe premiujące rekomendacje i polecenia. Wychodzimy z założenia, że nie ma lepszej reklamy dla firmy niż klient, który jest zadowolony z dokonanego zakupu. Marta Kasprzak, menadżer ds. sprzedaży i marketingu ...