-
Najlepsze polskie marki: podstawą dobra nazwa
Marka kojarzy się przede wszystkim z nazwą i firmowym logo. Oczywiście za marką kryją się jeszcze takie elementy jak reputacja, rynek, system dystrybucji, wysoka i powtarzalna jakość. Jednak to nazwa ... PKP wyceniło prawo do używania swojej nazwy przez Przewozy Regionalne. Dobra nazwa Nazwa, która ma być fundamentem, na którym zbuduje się silną i ...
-
Nazwa potoczna: jak chronić sukces marki?
... nazwa ptasie mleczko to nazwa potoczna dla kategorii produktów i marka należąca do firmy E. Wedel. Ptasie mleczko jako nazwa potoczna Ptasie Mleczko, ze względu na swoją popularność, to obecnie nazwa ...
-
Jakie cechy ma dobra nazwa marketingowa?
... wiertarki udarowej – kupuje wartość, dzięki której poczuje się lepiej. Dobra nazwa produktu powinna prezentować, jakość i sugerować satysfakcję klienta. Historia marek ... Na polskim rynku przykładami nazw, wywołujących mieszane uczucia, jest oświetlenie marka Osram, czy nazwa Knott – producent klocków hamulcowych. Po wielu latach przywykliśmy do tych ...
-
Nazwa produktu spożywczego - stereotypy nazewnicze
... marka odniesie sukces, konkurenci jak najszybciej próbują z tego skorzystać. Powstaje konwencja nazewnicza. Nazwy produktów spożywczych nawiązujące do lidera powstają szybko, nie zawsze w sposób rozsądny. Babunia to „nowa” popularna nazwa marketingowa. Sukces popularności i konwencji nazewniczej doprowadził niestety do dewaluacji tej nazwy. Nazwa ...
-
Marka dla Polski
... naturę" Polski. Określenie to nie jest hasłem, a jedynie ma posłużyć do zbudowania właściwego hasła lub haseł promujących Polskę. "Marka dla Polski", to nazwa pierwszego etapu "Programu Marketingu Narodowego Polski", który realizowany jest przy współudziale międzynarodowych konsultantów którym przewodniczy Wally Olins. Realizatorami projektu ...
-
Nazwa firmy chroniona przez prawo
... je naruszyła w szczególności: zaniechania naruszania, wydania bezpodstawnie uzyskanych korzyści, a w razie zawinionego naruszenia również naprawienia wyrządzonej szkody. Nazwa – firma – znak towarowy – marka: oprócz zwykłej funkcji identyfikującej i odróżniającej przedsiębiorcę lub jego towary i usługi na rynku, stanowi też potencjał do budowania ...
-
Czym jest nazwa marketingowa?
... Nazwa a marka W dzisiejszej sytuacji rynkowej tylko produkty markowe mają szansę na trwały sukces. Warto mieć świadomość, jaka jest rola nazwy w procesie kreowania marki. Rola to niebagatelna, co dobrze ilustruje fakt, że w potocznym języku słów "nazwa" i "marka ...
-
Nazwa produktu spożywczego - wymagania
... nazwa się przyjęła, aby odniosła sukces, potrzebne jest jej odpowiednie przygotowanie. W ramach prac nad nową nazwą, lub przy rozszerzaniu rynku, na którym marka ...
-
Nowa nazwa i asortyment Społem
... nawiązując do dotychczasowych cech placówek - m.in. znajomości lokalnego rynku i oczekiwań konsumentów. Od początku byliśmy przekonani, że nowa nazwa powinna zawierać słowo ‘Społem’, gdyż ta marka ma swoją tradycję i lojalnych klientów. Jednak wizualizacja placówek będzie miała nowoczesną formę." - mówi Joanna Kwiczor, Dyrektor Marketingu ...
-
Marka a reklama konkurencji w wyszukiwarkach
... nazwy, może ustrzec się przed wykorzystaniem jej rozpoznawalności i ograniczyć działania konkurencji w tym zakresie. Jeżeli tak – to w jaki sposób? Nazwa handlowa – wykorzystana Patrząc poprzez pryzmat sposobu komunikacji z użytkownikami wykonującymi zapytanie, wykorzystanie popularności cudzej nazwy handlowej (według szacunków wyszukiwarki ...
-
Wartość finansowa marki
... nazwa "marka" i od kiedy funkcjonuje w naszym kraju. Warto jednak sięgnąć do jej źródeł, by ukazać wartość marki zarówno dziś, jak i w dawnych czasach. Wyraz ''marka'' pochodzi z języka francuskiego (marque) i prawdopodobnie trafił do polszczyzny za pomocą języka niemieckiego (Marke) w końcu XIX wieku. Dzisiejsze słowo ''marka ...
-
Fuzje i przejęcia firm a renaming
... Dalkia tworzy jedną silną markę, która może istnieć już, jako marka ogólnopolska. Taka marka będzie o wiele silniejsza, oraz będzie miała możliwość prowadzenia efektywniejszego ... , jakie mogą zastosować firmy. Jeżeli „A” to nazwa firmy przejmującej a „B” przejmowanej, najczęściej po fuzji znika marka słabsza, czyli „B”. Bardzo rzadko mniejsza firma ...
-
Branding - budowanie marki
... wysokimi marżami. Bo marka to pieniądze. Wyobraź sobie, że firma w której pracujesz, usunęła swą nazwę i symbol graficzny. Nazwa firmy powróciła do formy ZPU ... Lojalność jest naturalnym czynnikiem stosowania brandingu. Buduje ją tożsamość marki. Marka musi odpowiadać oczekiwaniom klienta w zakresie osobowości, związanych z nią skojarzeń. Efektywny ...
-
Jak zaprojektować nazwę produktu?
... lingwistyczne mówią o potencjale perswazyjnym, jaki niesie nazwa produktu. Nazwa produktu - Audyt statusu prawnego nazwy ... nazwa produktu świadomie zaprojektowana, chroniona, pozwala firmie uzyskać status marki. Marka jest uzasadnieniem wyższej ceny i gwarancją, że klient weźmie nas pod uwagę w fazie zakupowej. Bo liczy się tylko dobra marka i nazwa ...
-
Jak stworzyć dobrą nazwę?
... odpowiedniego briefu, a z tym jest już pewien problem. Jaka jest nasza marka Nazwa to podstawowy nośnik informacji na temat marki i jako pierwsza ... wybranych klasach towarowych i uzyskanie jej ochrony prawnej przy równoczesnej kontroli czy stworzona nazwa nie narusza praw innych przedsiębiorców Domeny – dostępność wolnych domen internetowych ...
-
Jaka przyszłość czeka znane polskie marki?
... , a od 1939 r. dla okupanta. Tenże w 1945 r. zrównał fabrykę z ziemią. Pozostała nazwa i garstka załogi. Ludzie własnoręcznie odzyskali część maszyn i wznowili pracę. W 1947 r. z ... co najcenniejsze - brand. Nie potrwa to jednak długo, gdyż niepielęgnowana marka umiera. Społem to marka bezdomna - bo należeć do wszystkich, to nie należeć do nikogo. ...
-
7 błędów w nazwie firmy, marki lub bloga
... Nazwa niezrozumiała dla odbiorców Najprostszym sposobem na odróżnienie dobre nazwy od złej jest test pierwszego wrażenia. O dobre nazwie mówimy wówczas, gdy jej brzmienie przywodzi pozytywne skojarzenia i wywołuje sympatię. Testując różne warianty, należy bacznie przyglądać się reakcjom odbiorcy: czy marka ... i słodyczy. To, czy nazwa nie została ...
-
Rebranding
... grupa docelowa starzeje, potrzeby zmieniają, a marka z czasem wchodzi w inny ... marka musi przemyśleć zmianę swojej identyfikacji wizualnej, jest moment, gdy dochodzi do fuzji lub przejęcia. W polskich warunkach polega to często na zamianie dotychczasowej marki na markę inwestora zagranicznego. Takich przykładów jest wiele, chociaż czasami polska nazwa ...
-
Strategie marketingowe: rozszerzanie marek
... to, że marka jest czymś znaczenie ważniejszym niż tylko sam znak towarowy. Na markę Coca-Cola składa się wiele rzeczy: receptura, nazwa, logo, kształt butelki, ale również elementy czysto biznesowe, takie jak sposób dystrybucji. Coca-Cola stworzyła prawie skończony model biznesowy, który powiela w kolejnych krajach. Marka powstała w ...
-
Zakupy: 1/3 Polaków docenia marki własne
... oceniają produkty marki własnej, na których eksponowana jest nazwa sieci niż produkty, w przypadku których nazwa sieci nie jest eksponowana. Jednocześnie badane marki ... Taranko z Katedry Rynku, Marketingu i Jakości SGH. „Pojęcie marki własnej ewoluuje z czasem. Marka własna coraz rzadziej jest kojarzona z gorszą jakością i nieciekawym opakowaniem. ...
-
Towar markowy czyli jaki....?
... marka oznacza przede wszystkim wysoką jakość. Prawie 1/3 respondentów (29%) twierdzi, że jest to nazwa ...
Tematy: badanie marki, marka -
Wyjątkowe domeny internetowe
... jedyny rekord w świecie domen. Marka 2BE.pl przedstawia adresy najdroższe, najdłuższe, najstarsze oraz wyjątkowe z innego powodu. Długość ... o adres: llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.co.uk , który w 2002 roku trafił do Księgi Rekordów Guinessa. Nazwa, która na pierwszy rzut oka wygląda jak przypadkowy ciąg liter jest nazwą ...
-
Marketing miejsc - promocja miasta jako marki
... jednak z założenia, że „nieważne, co o nas mówią, byle mówili głośno”. Jeśli więc nazwa miejscowości pojawia się w mediach często, ale nie przy okazji pozytywnych zdarzeń – to ... nie poszło na marne, muszą za tym iść konkretne działania władz. Marka to nie tylko obietnica wyższej jakości, składanej klientowi – w tym przypadku mieszkańcom, turystom, ...
-
Koniec BRE Banku i Multibanku. Zostaje tylko mBank
... Bank i Multibank. Z całej bankowej "stajni" grupy BRE Banku zostanie tylko jedna marka: mBank. Marka mBanku będzie wykorzystywana we wszystkich obszarach działalności. Klienci jednak nie muszą ... listopada, BRE Bank i Multibank zmienią nazwę na mBank. Do końca roku nazwa mBank zostanie także zastosowana w nazewnictwie spółek zależnych Grupy BRE Banku. ...
-
Leśna Góra: najlepsza w Polsce promocja miasta
... Góra jest najlepszym dowodem na to, że nieistniejąca marka również może wzbudzać duże zainteresowanie. Tylko w pierwszym kwartale bieżącego roku poświęcono jej słowo ... „Barw Szczęścia”. Dziennikarze wspominali o niej częściej niż w poprzednio analizowanym okresie. Jej nazwa pojawiła się w 516 materiałach, podczas gdy w II półroczu 2013 r. – w 386. ...
-
Citroen C4 Grand Picasso - inaczej niż wszyscy
... . Nowe C4 Picasso jest inne niż przedstawiciele konkurencji. Po prostu ta marka musiała polecieć z wodzą fantazji i zrobiła znów coś oryginalnego. A mi przyszło ... i szerokość ponad 2 metry) potęguje doznanie tego olbrzyma. Na szczęście Grand Picasso jak sama nazwa wskazuje nie szokuje jedynie swoim ogromem. Bardziej rzuca się w oczy projekt nadwozia ...
-
SsangYong XLV 1.6 D AWD Quartz tworzy nową niszę
... nie tylko nazwa decyduje o powodzeniu projektu… Z zewnątrz… Na koreańskim rynku XLV nazywa się Tivoli XL. I to jest nazwa adekwatna. Bez kombinowania i w ... tysiącach złotych za najbogatszy wariant z napędem na 4 koła i jednostką wysokoprężną. Koreańska marka nie należy do najpopularniejszych w Polsce, dlatego jej wachlarz finansowania jest niewielki ...
-
Bezprzewodowy Panasonic KX-TDC820
... marka koncernu Matsushita Electric Industrial, poinformował o wprowadzeniu na rynek nowego ... nawigacyjny pozwala na łatwy i szybki dostęp do menu telefonu. Książka telefoniczna KX-TCD820 pomieści 200 wpisów (numer + nazwa), pojemność wspólnej książki telefonicznej dla słuchawek zarejestrowanych w tej samej bazie wynosi 20 numerów. W modelu ...
-
Public relations dla banku
... W marketingu usług finansowych liczy się przede wszystkim zaufanie. To zaufana marka jest najistotniejszym czynnikiem wyboru banku dla większości Polaków. Naiwnością ... wątpliwości. "Jeśli poprosisz tysiąc osób o wskazanie pięciu banków i nie padnie nazwa twojego, powinieneś przyjrzeć się działaniom konkurentów, bo prawdopodobnie korzystają z dobrze ...
-
Telefon bezprzewodowy Panasonic KX-TCD280
... marka koncernu Matsushita Electric, wprowadził na polski rynek nowy cyfrowy telefon ... numerów), automatyczne powtarzanie połączeń czy przycisk nawigacyjny. Książka telefoniczna aparatu pomieści 200 wpisów (numer + nazwa). Użytkownik ma do dyspozycji pięć rodzajów dzwonków klasycznych i dziesięć melodii polifonicznych. Aparat wyposażony jest ...
-
Skuteczne poszukiwanie pracy przez Internet
... . Stworzenie takiej funkcji strony www wiąże się ze sporymi kosztami jej uruchomienia. Jest jednak bardzo opłacalne dla dużych korporacji, których marka jest bardzo uznana i ceniona przez potencjalnych kandydatów. Wówczas firma może liczyć na napływ CV odpowiednich osób. Osobną kwestią jest zaś ...
-
Poszukiwanie pracy: networking
... . Stworzenie takiej funkcji strony www wiąże się ze sporymi kosztami jej uruchomienia. Jest jednak bardzo opłacalne dla dużych korporacji, których marka jest bardzo uznana i ceniona przez potencjalnych kandydatów. Wówczas firma może liczyć na napływ CV odpowiednich osób. Osobną kwestią jest zaś ...
-
ARSS: sieci sklepów spożywczych w 2009r.
... kilka franczyzowych – te charakteryzują się jednak nieco mniejszą powierzchnią, poniżej 500 mkw. Drugie miejsce wśród franczyzowych sieci supermarketów przypada Intermarché – marka również rozwijana przez Francuzów. Ta specyficzna sieć (także jej zarząd) tworzona jest przez niezależnych przedsiębiorców – właścicieli sklepów. Nie przyłącza ona ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 15/2013
... do budżetu. Według Ministerstwa Gospodarki inflacja w marcu 2013 roku obniży się do 1,0 proc. r/r z 1,3 proc. r/r w lutym. Według prezesa NBP Marka Belki jeżeli inflacja utrzymałaby się w dłuższym okresie poniżej 1 proc., RPP może rozważyć obniżkę stóp procentowych. Według agencji ratingowej Fitch wzrost ...
-
Subaru XV 2.0i 150 KM - oryginalność gwarantowana
... . Jak nazwać auto wielkości przeciętnego hatchbacka z podwyższonym prześwitem, napędem AWD i brakiem upiększaczy znanych z miejskich SUVów i crossoverów? Może po prostu – ewenementem. Marka Subaru kojarzy mi się właśnie z dwoma biegunami. Mają modele albo sportowe, albo terenowe. Brakuje jakiegoś środka, a rynek wymaga przecież auta ...