-
E-podatki czyli deklaracje elektroniczne dla początkujących
... tak napiętym grafiku znaleźć lukę na wypełnianie formalności, których systematycznie wymaga od podatnika fiskus? Odpowiedzią jest internet. E-podatki ... po drugie jeden podpis elektroniczny. Najprostszym rodzajem podpisu elektronicznego, którym na dodatek dysponuje każdy podatnik, są ... transportowych czy informacji w sprawie podatku od nieruchomości. Nie ...
-
Jak wysłać e-Deklarację do urzędu skarbowego?
... , aby była dla fiskusa ważna, musi zostać podpisana. Podpisu takiego można dokonać w dwojaki sposób. Osoby fizyczne mogą mianowicie korzystać tutaj z bezpiecznego podpisu elektronicznego bądź tzw. danych autoryzujących, przy czym w ten ostatni sposób podpisywać nie można wszystkich dokumentów. Z podpisem elektronicznym nieweryfikowanym za pomocą ...
-
Dokumenty urzędowe - rodzaje
... powstania, zmiany czy ustania stosunku prawnego. Złożenie oświadczenia woli nie zawsze wymaga formy pisemnej. Według Kodeksu cywilnego każde zachowanie człowieka w dostateczny ... pieczęci i podpisu osoby upoważnionej. Można również wnioskować o urzędowe poświadczenie daty (jest to tak zwana data pewna). Powyższa lista nie wyczerpuje funkcjonujących w ...
-
E-podpis i Profil Zaufany, czyli oszczędzaj swój czas przedsiębiorco
... dokumentów. Każda wprowadzana zmiana wymaga autoryzacji i jest odnotowywana przez system weryfikacyjny. Dodatkowo, dokumentu opatrzonego e-podpisem nie można antydatować – tłumaczy ... polskiego sektora bankowego, która od 1994 r. oferuje usługi z zakresu podpisu elektronicznego Szafir. „Odnowiony” certyfikat – Certyfikaty są wydawane na rok ...
-
E-administracja: jakie sprawy załatwimy przez Internet?
... księgi wieczystej. Warto pamiętać, że wydruki wykonane z bezpłatnej bazy nie posiadają waloru dokumentu. Jeśli chcemy uzyskać odpis lub wyciąg mający taki charakter, ... ”. Baza KRK składanie wniosków, a dostęp do niej wymaga posiadania profilu zaufanego na platformie ePUAP lub podpisu elektronicznego. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności ...
-
Praca zdalna: czy możliwe jest wypowiedzenie umowy o pracę przez Teams?
... nie jest praktykowane na co dzień (a w większości firm nie jest to praktyką). Model trzeci zakłada przeprowadzenie rozmowy jeden na jeden. Firmy, które decydowały się na to rozwiązanie zwykle proces rozstań rozpoczynały od spotkania grupowego zapowiadającego indywidualne rozmowy z każdym z pracowników. 3. Kwestia podpisu ...
-
CEIDG. Co warto wiedzieć przed złożeniem wniosku?
... . Wymaga to jednak posiadania Profilu Zaufanego lub podpisu kwalifikowanego. Wniosek można złożyć także w dowolnym urzędzie miasta, gminy lub dzielnicy z wypełnionym formularzem CEIDG-1, a także pocztą, wtedy wymaga on jednak notarialnego poświadczenia podpisu. Złożenie wniosku o wpis do CEIDG jest bezpłatne, a wpis dokonywany jest nie później ...
-
Składanie sprawozdań finansowych do KRS - co się zmieniło?
... () oraz posiadanie zaufanego profilu ePUAP lub podpisu kwalifikowanego. Profil ePUAP można założyć w każdej chwili ... nie w formie papierowej, a za pośrednictwem systemu S24. Złożenie dokumentów w tej formie wymaga dołączenia skanu formularza KRS-Z30 oraz dokonania opłaty od wniosku w kwocie 140 zł, a także podpisania ich podpisem kwalifikowanym, nie ...
-
Legalizacja zagranicznych dokumentów - apostille
... Jeżeli dokument urzędowy nie jest zwolniony z obowiązku legalizacyjnego na mocy wyżej wspomnianych umów dwustronnych lub konwencji wymagana jest jego legalizacja. Istnieją trzy rodzaje klauzul legalizacyjnych w zależności od rodzaju dokumentu. Legalizacja pełna to taka, w której konsul potwierdza autentyczność podpisu, pieczęci urzędowej oraz ...
-
Start działalności gospodarczej: PIT-16 wraz z CEIDG-1
... Osoby, które nie posiadają jednak tzw. profilu zaufanego (jego potwierdzenie wymaga wizyty w urzędzie) lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego muszą udać się osobiście do właściwego urzędu gminy, żeby wysłane elektronicznie formularze osobiście podpisać. PIT-16 można złożyć elektronicznie także bez wykorzystywania podpisu kwalifikowanego przy ...
-
Założenie działalności gospodarczej = obowiązek rejestracji konta na PUE ZUS
... rejestracji. Przy rejestracji za pomocą login.gov, kwalifikowanego podpisu elektronicznego i bankowości elektronicznej, część danych w formularzu rejestracji wypełnia się automatycznie. Metody te pozwalają również na potwierdzenie tożsamości, dlatego skorzystanie z nich nie wymaga wizyty w ZUS. Przy rejestracji za pomocą formularza rejestracji ...
-
Czy bank może działać bez papieru?
... wymaga przecież podpisu klienta. A jeśli trzeba się podpisać to trzeba mieć na czym. Operacje wymagające użycia papieru są kosztowne, nieefektywne i cóż... nie jest to bez wątpienia to co za czym klienci przepadają. Nie ukrywajmy, że tylko klienci nie ... elektronicznego podpisu (uwarunkowania związane z wprowadzeniem w Polsce elektronicznego podpisu ...
-
Podpis elektroniczny podstawą prowadzenia biznesu w pandemii
... doraźne czy zastępcze. Nowa postcovidowa normalność wymaga, aby wiele z wypracowanych procesów technicznych i prawnych ... podpisu elektronicznego we wszystkich państwach członkowskich pomimo wydania go tylko w jednym państwie członkowskim. Niestety powszechna transgraniczność usług zaufania istnieje na razie tylko w teorii. W praktyce napotykamy nie ...
-
Zwrot VAT w budownictwie gdy związek małżeński
... Niestety nie może on uzyskać podpisu małżonki na formularzu VZM-1. Zadał pytanie, czy bez tego podpisu może skutecznie ... wymaga, aby podpis pod wnioskiem był złożony przez obojga małżonków. Ustawa w tym zakresie nie czyni żadnych odstępstw. Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, iż fakt, że Wnioskodawca posiada z żoną rozdzielność majątkową, nie ...
-
Zawieszenie działalności: jakie są obowiązki przedsiębiorcy?
... prowadzenia firmy, np. w trakcie wakacji. Ale nie tylko. Na taki ruch może ... Wymaga to jedynie złożenia w urzędzie miasta lub gminy odpowiednio wypełnionego wniosku CEIDG-1. Można tego dopilnować pojawiając się w urzędzie osobiście, przesyłając zgłoszenie pocztą (konieczne jest notarialne poświadczenie podpisu) lub przez Internet (wymaga to podpisu ...
-
WDT i stawka 0%: oświadczenie spedytora zamiast listu przewozowego
... podatkowych budzą poważne wątpliwości. Wymóg uzyskiwania potwierdzenia od odbiorcy towaru (jego podpisu) nie został wprost wyrażony w przepisach prawa. W szczególności wymogu takiego nie ustanawia wspomniany wyżej art. 42 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT. Przepis ten wymaga jedynie dowodów na wywiezienie towaru z kraju oraz na dostarczenie do ...
-
Zaświadczenie ZUS z Internetu od 31 lipca dla wszystkich świadczeniobiorców
... możliwość. Potwierdzenie, które klient sobie wygeneruje to dokument elektroniczny podpisany za pomocą kwalifikowanej pieczęci elektronicznej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, który nie wymaga już podpisu pracownika ZUS – mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – To znaczne ułatwienie dla tych, którzy potrzebują ...
-
Złośliwe oprogramowanie bez plików. Jak się chronić?
... operacyjnych i w związku z tym uznawany przez nie za legalny. Wykorzystanie LOLBinów, ... wymaga innowacyjnych technik ochrony, które uzupełniają tradycyjne narzędzia stosowane w zabezpieczeniach IT. Wytwórcy rozwiązań z obszaru cyberbezpieczeństwa opracowali nowe metody wykrywania ataków. Najpopularniejsza z nich opiera się na mechanizmie podpisu ...
-
Zarządzanie chaosem - jak poradzą sobie przedsiębiorcy?
... certyfikowanego podpisu elektronicznego. Należy pamiętać, że dokument musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a nie być zwykłym skanem podpisu ... Praca online rządzi się swoimi prawami i wymaga nowych umiejętności, nie tylko technologicznych, ale także społecznych. Relacja nie jest bezpośrednia, fizyczna. Managerowie muszą uruchomić ...
-
Zmiana minimalnego wynagrodzenia a umowa o pracę
... aneksy? Jedna pracownica będąc na świadczeniu rehabilitacyjnym zmarła i nie zdążyła mi podpisać aneksu. Co zrobić? Odpowiedź: Wszystkim ... wymaga zachowania formy pisemnej. Najprostszym sposobem jest zawarcie aneksu określającego nową wysokość wynagrodzenia za pracę. Aneks powinien zostać podpisany przez obie strony stosunku pracy (złożenie podpisu ...
-
Czy warto podpisać weksel?
... w chwili wystawienia, a więc taki, który nie został wypełniony całkowicie lub nie posiada niektórych cech, jakie prawo wekslowe wymaga dla ważności weksla. Tym brakującym elementem ... których przedmiotem są wierzytelności wynikające z tytułu kredytu lub pożyczki, przy wekslu nie ma konieczności wykazywania źródła roszczenia oraz jego wysokości. Aby ...
-
Invooclip upowszechni e-faktury?
... znakowania tego podpisu czasem. Gwarantuje także ważność archiwizowanych dokumentów przez okres 6 lat, czyli o rok dłużej niż wymaga tego polskie prawo. - ... Spełnienie wymagań prawnych jest możliwe dzięki zastosowaniu, wspomnianego wcześniej, podpisu elektronicznego. I chociaż nie jest to rozwiązanie narzucone prawnie, to poza modelem EDI (EDI ...
-
10 prostych kroków do założenia działalności gospodarczej
... Sądowy) – dla spółek z o.o., spółek akcyjnych i innych spółek handlowych. Proces rejestracji wymaga: Wypełnienia formularza online. Podania podstawowych informacji, takich jak nazwa firmy, adres, PKD (Polska Klasyfikacja Działalności), dane kontaktowe. Podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego do uwierzytelnienia wniosku. KROK 3. Numer REGON ...
-
Ułatwienia w sądach - uproszczenia i informatyzacja
... są coraz częściej używane. Brak podpisu będzie odróżniał formę dokumentową od dokumentu elektronicznego, który wymaga bezpiecznego podpisu elektronicznego. Treść formy dokumentowej będzie ... wierzyciela. Komornicy zyskają dodatkowe narzędzie do zajmowania rachunków bankowych. Nie będą musieli wysyłać jak dotychczas dokumentów z nakazem zajęcia ...
-
Zeznanie PIT-37 za 2014 r. wypełnia organ podatkowy za podatnika
... ) lub z wykorzystaniem podpisu kwalifikowanego (a więc e-podpisu). Podpisując zeznanie danymi autoryzującymi, trzeba podać kwotę przychodu z zeznania za 2013 r. (czyli z PIT-a złożonego rok wcześniej, a gdy ten nie wystąpił, poprzez wpisanie zera). Przy wysyłce elektronicznej należy podać również adres e-mail (aplikacja wymaga podania go już na ...
-
Jaka korekta elektronicznej faktury VAT?
... wymaga rozpoczęcia ewidencjonowania sprzedaży w tej formie w spółce. W tym celu spółka podpisała umowę z firmą Y na obsługę elektroniczną faktur pomiędzy firmą X a spółką. Faktury będą wystawiane w systemie EDI bez wprowadzania podpisu ... należy, iż obowiązujące przepisy prawa podatkowego nie przewidują możliwości wystawiania faktur korygujących w ...
-
Faktura VAT: oryginał i kopia na papierze
... z przepisami regulującymi materię wystawiania faktur. Uzyskanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego stanowi niski koszt w perspektywie ilości faktur wskazanej we wniosku. Podkreślenia wymaga również, iż stosowanie podpisu elektronicznego przy wystawianiu faktur w formie elektronicznej nie stoi na przeszkodzie do wydrukowania tej faktury na ...
-
Ulga na Internet 2010: warunki korzystania
... tych osób. 5. Faktura elektroniczna nie zawsze uprawnia do odliczenia Z fakturą wiąże się jeszcze inny problem. Ustawa o PIT wymaga, aby ulgę udokumentować fakturą w ... otrzymuje fakturę przesłaną pocztą elektroniczną ale bez podpisu elektronicznego, nie może skorzystać z ulgi internetowej. Innego zdania są sądy administracyjne. W orzeczeniu ...
-
Przekształcenie przedsiębiorcy-osoby fizycznej w spółkę kapitałową
... , dalej "ustawa"), która 30 marca 2011 r. została przekazana Prezydentowi do podpisu, przewiduje zmianę w ustawie z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z ... Nie będzie to dotyczyło ulg podatkowych, oraz innych praw i obowiązków wynikających z prawa podatkowego. Do przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną wymaga ...
-
Dr.Web: nowy trojan tworzy Litecoin
... miejscach sieci pozwala na dokonywanie transakcji, pomimo, że nie jest oficjalnie uznawany za jednostkę walutową, ... że umożliwia on również cyberprzestępcom podrobienie podpisu elektronicznego, wymaganego do transferu Litcoinów. Jakie ... poniżej: „Samodzielne tworzenie LTC jest czasochłonne i wymaga sprzętu o dużej mocy obliczeniowej. Cyberprzestępcy ...
-
Przepisy prawne: najważniejsze zmiany IV 2016 r.
... teleinformatycznego, wymaga użycia bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu albo podpisu potwierdzonego profilem ... artykuł stanowi jedynie, że niedozwolone postanowienia umowne, nieuzgodnione indywidualnie, nie wiążą konsumenta. Natomiast nie zawiera on wprost wyrażonego zakazu ich stosowania ...
-
Zmiana numeru rejestracyjnego samochodu z aktualizacją VAT-26?
... formularzu VAT-26 można zgłosić kilka samochodów. Deklarację tę można złożyć zarówno w formie papierowej jak i elektronicznej, niemniej ta druga wymaga użycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Nie można jej autoryzować danymi. Informację taką należy złożyć w terminie 7 dni od dnia, w którym poniesiony zostanie pierwszy wydatek związany ...
-
Walutomat.pl: startuje wymiana i wysyłka walut przez API dla biznesu
... , a przeniesienie środków pomiędzy kontem klienta w banku a rachunkiem w Walutomacie nie przekracza kilku minut dla większości banków w Polsce. - API to funkcjonuje już ... zabezpieczone niezależnym od loginu i hasła kluczem, a zlecenie transakcji wymaga dodatkowego podpisu kryptograficznego. To gwarantuje bezpieczeństwo tego rozwiązania – wylicza ...
-
Legalizacja pobytu cudzoziemców - co ma się zmienić?
... dyrektywie, choć służą uproszczeniu procedur, nie zostały uwzględnione w projekcie ustawy. Część z nich wymaga doprecyzowania, z kolei przepisy przejściowe ... warto uwzględnić opcjonalne rozwiązanie dla cudzoziemców nie posiadających niezbędnego do wysłania wniosku podpisu kwalifikowanego/profilu zaufanego lub dostępu do rozwiązań technologicznych ...
-
PUE bez tajemnic
... niej korzystać, musimy się na niej zarejestrować. Rejestracji możemy dokonać na 3 sposoby: Przy pomocy bezpiecznego podpisu elektronicznego – sposób zarezerwowany dla osób dysponujących płatnym certyfikatem. Taka rejestracja nie wymaga stawiania się w urzędzie. Przy pomocy Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) – sposób ten ...