-
Oświadczenie woli teraz w formie dokumentowej
... elektronicznej formy zajęcia rachunku bankowego i elektroniczną licytację ruchomości. Uproszczeniu ulegną też przepisy dotyczące skargi na czynności komornika, zmienią się także zasady postępowania w przypadku zbiegu ... prowadziła Krajowa Rada Notarialna. Obejmie on akty poświadczenia dziedziczenia oraz postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia ...
-
Odstąpienie od umowy to ponowne nabycie nieruchomości w PIT
... Oświadczenie oraz przeniesienie własności”. Czynność ta ukształtowała więc na nowo stosunki własności wobec nieruchomości. Zatem, w dniu 13 grudnia 2013 r. bezsprzecznie doszło do nabycia przez Wnioskodawcę własności przedmiotowej nieruchomości. Podkreślić należy, że ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie definiuje pojęcia nabycia ...
-
Odwołanie darowizny = wyższy podatek przy sprzedaży obligacji
... oświadczenie o odwołaniu darowizny, na mocy którego obligacje wróciły do niej. Wszystkie obligacje wnioskodawczyni sprzedała w 2017 r. Przychód z tego tytułu wyniósł 534.454,90 zł. Dom maklerski wystawił zainteresowanej PIT-8C na powyższe, w którym jednak nie uwzględnił kosztów nabycia ... m.in. obligacje. Szczegółowe regulacje dotyczące opodatkowania ...
-
Gdy grunt nabyty w 2007 r. to tylko ulga meldunkowa
... ułamkowych albo współwłasnością łączną. Współwłasność łączną regulują przepisy dotyczące stosunków, z których ona wynika. Do współwłasności w ... budynkiem stanowi jedną rzecz (nieruchomość). Datą nabycia nieruchomości jest więc data nabycia gruntu, nie zaś ... nieruchomości lub prawa majątkowego, złoży oświadczenie, że spełnia warunki do zwolnienia, w ...
-
Sprzedaż nieruchomości: zasady opodatkowania
... obecną wiążą nas dwa „systemy podatkowe” dotyczące mieszkań nabytych: w latach 2007 i 2008, od ... umowy darowizny- datą nabycia jest dzień, w którym został podpisany akt notarialny, natomiast przy spadku- datą nabycia jest ... czasu- aby skorzystać z ulgi meldunkowej wystarczy złożyć oświadczenie w US oraz legitymować się zaświadczeniem o meldunku z urzędu ...
-
Akta osobowe pracowników a kontrola PIP
... oświadczenie pracownika o poinformowaniu pracodawcy o utracie ważności prawa jazdy lub całkowitej utraty uprawnienia do kierowania pojazdem, oświadczenie - odpowiedzialność za zniszczenie, uszkodzenie lub ukrycie wykresówek/ plików cyfrowych, a także oświadczenie dotyczące ... pracy ma bardzo ważne znaczenie dla nabycia uprawnień pracowniczych, których ...
-
Co zmienia nowa ustawa deweloperska?
... lokalu oraz przeniesienie jego własności na nabywcę lub analogiczne oświadczenie dotyczące domu jednorodzinnego bądź ułamkowej własności nieruchomości. Wszystkie osoby, które ... . 35 ustawy. Są to głównie: strony, data i miejsce zawarcia umowy; cena nabycia praw wynikających z umowy; informacje o nieruchomości; określenie położenia oraz istotnych cech ...
Tematy: nowa ustawa deweloperska, ustawa deweloperska, zakup mieszkania od dewelopera, zakup mieszkania, kupno mieszkania, mieszkania od dewelopera, nowe mieszkania od deweloperów, Deweloperski Fundusz Gwarancyjny, ceny mieszkań, rachunek powierniczy, rynek pierwotny, umowa deweloperska, umowa rezerwacyjna, odstąpienie od umowy, odstąpienie od umowy z deweloperem -
Sprzedaż udziałów lub akcji. Jak bezpiecznie zamknąć transakcję?
... dotyczące stanu spółki Transakcja sprzedaży udziałów lub akcji podlega regulacjom dotyczącym sprzedaży rzeczy. Podstawową instytucją prawną chroniącą kupującego przed skutkami nabycia ... będzie uprawniony do dochodzenia kary umownej lub, jeśli nieprawdziwe oświadczenie dotyczy kwestii kluczowych dla funkcjonowania spółki, nawet do odstąpienia ...
-
Definicja złomu w podatku VAT
... dnia 1 kwietnia 2011 r. ustawodawca przewidział szczególne reguły dotyczące opodatkowania dostawy złomu, w myśl których po spełnieniu pewnych wymogów określonych w art. 17 ust. ... nie ograniczyłoby nawet oświadczenie złożone przez nabywcę, iż nabywa on towary zużyte jako złom. Z pewnością takie ryzyko eliminowane jest w przypadku nabycia „złomu” przez ...
-
Rękojmia przy zakupie mieszkania. Co nam gwarantuje?
... Kodeksie Cywilnym. Zapisy dotyczące rękojmi nie muszą znajdować się w umowie nabycia nieruchomości, by uprawnienia z tego tytułu można było zastosować. Przepisy dotyczące rękojmi za ... ; obniżenie ceny] § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie ...
-
Sprzedaż mieszkania: spłata kredytu a podatek dochodowy
... kredytu mieszkaniowego zaciągniętego w dniu 09 maja 2006 r. w części dotyczącej nabycia nowego mieszkania korzystają ze zwolnienia w podatku dochodowym? W przedmiotowej sprawie organ ... lit. e) ww. ustawy powinni złożyć w terminie 14 dni od dnia dokonania tej sprzedaży oświadczenie, iż uzyskany przychód przeznaczą na ww. cele mieszkaniowe. Jednak ...
-
Dziedziczenie długów. O czym warto wiedzieć?
... wówczas na spadkobiercy spoczywa obowiązek spłaty długu w wysokości 50 tys. zł. Oświadczenie dotyczące przyjęcia lub odrzucenia spadku należy złożyć w sądzie bądź u notariusza. U ... po decyzji o przyjęciu spadku, przedstawieniu przez spadkobiercę dokumentów dotyczących nabycia spadku oraz po ich dokładnym sprawdzeniu, możemy rozpocząć rozmowę ...
-
Zakupy od rolników ryczałtowych: odliczanie VAT od zaliczek
... procedury dotyczące rolników ryczałtowych, w tym zasady nabycia ... oświadczenie określone w ust. 4 może być wystawiane, podpisywane i przesyłane w formie elektronicznej. W tym przypadku zamiast czytelnym podpisem składającego oświadczenie w formie elektronicznej, określonym w ust. 4, dokument powinien być opatrzony przez składającego oświadczenie ...
-
Śmierć podatnika: rodzina nie składa zeznania podatkowego
... dotyczące oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych stosuje się odpowiednio, z tym że podatnik rozpoczynający osiąganie takich przychodów w trakcie roku podatkowego składa pisemne oświadczenie ... jest dzień nabycia spadku, czyli data śmierci spadkodawcy. Oznacza to, że dniem nabycia przez Wnioskodawcę ...
-
Testament przedsiębiorcy, czyli jak zadysponować firmą na wypadek śmierci
... musieli uzyskać sądowe stwierdzenie nabycia spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia ... Oświadczenie spadkodawcy musi zostać spisane w protokole, który podlega odczytaniu, a następnie podpisaniu przez spadkodawcę, osobę wobec której złożono oświadczenie ... zawartych przez zmarłego przedsiębiorcę zarówno dotyczące majątku osobistego, dorobkowego ...
-
Zasady wystawiania faktur (VAT) w roku 2013
... oświadczenie może być złożone tylko raz w okresie obowiązywania umowy. Oświadczenie to sporządza się jako osobny dokument. Dokument ten powinien zawierać datę zawarcia i przedmiot umowy, datę sporządzenia tego dokumentu oraz czytelny podpis składającego oświadczenie ...
-
Pozwolenie na budowę wyklucza wyłączenie z VAT sprzedaży nieruchomości
... kwestie dotyczące stosunków cywilnoprawnych między podmiotami, w tym kwestie dotyczące przeniesienia własności nieruchomości, reguluje ... oświadczenie woli ma być złożone przedstawicielowi. Jak wynika z przepisów art. 95 do art. 109 Kodeksu cywilnego, pełnomocnictwo – to jednostronne oświadczenie ... od podatku, jeżeli z tytułu nabycia, importu lub ...
-
Podatek od sprzedaży nieruchomości
... udokumentowane koszty nabycia lub udokumentowane koszty wytworzenia, ... oświadczenie po czym z obowiązku przekazania tych pieniędzy na cele mieszkaniowe się nie wywiąże – będzie musiał zapłacić zaległy podatek wraz z odsetkami za zwłokę. Mieszkanie otrzymane w spadku lub darowiźnie od najbliższych wolne od podatku Od 2007 roku istotne zmiany dotyczące ...
-
100% odliczenia VAT gdy samochód ciężarowy z przeglądem VAT-1
... dotyczące: 1. nabycia, importu lub wytworzenia tych pojazdów oraz nabycia lub importu ich części składowych; 2. używania tych pojazdów na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze, związane z tą umową, inne niż wymienione w pkt 3; 3. nabycia ... zawierającej takie oświadczenie, jeżeli pojazd jest rejestrowany ...
-
Bezpieczne zakupy w sieci
... zaliczkę, ale o całą cenę). Przepisy dotyczące umów zawieranych na odległość nie ... oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie należy wysłać listem poleconym na adres sprzedawcy. Dla jego skuteczności nie ma znaczenia, kiedy przedsiębiorca otrzymał to oświadczenie ... rynku finansowym, jak umowy nabycia za pośrednictwem Internetu akcji, jednostek ...
-
Składniki majątku: środki trwałe i wyposażenie
... oświadczenie podatnika, poparte dokumentem nabycia, z którego wynikają dane niezbędne do jego zaewidencjonowania i prawidłowego ustalenia odpisów amortyzacyjnych. Przykład oświadczenia o przekazaniu prywatnego składnika majątku na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej: OŚWIADCZENIE ... ". Znajdziesz w nim porady i praktyczne przykłady dotyczące ...
-
Sprzedaż nieruchomości: faktyczne koszy uzyskania przychodu
... z chwilą otwarcia spadku (art. 925 Kodeksu cywilnego). Oznacza to, że dniem nabycia przez spadkobiercę spadku jest data śmierci spadkodawcy. Natomiast postanowienie sądu ... oraz niektórych innych ustaw, podatnicy do których mają zastosowanie przepisy dotyczące tzw. ulgi meldunkowej, oświadczenie, o którym mowa w art. 21 ust. 21 ustawy o podatku ...
-
Darowizny od najbliższych bez podatku
... praw majątkowych, dane dotyczące rodzaju dokumentu potwierdzającego nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych, a także dane dotyczące nabytych rzeczy lub praw majątkowych oraz dane dotyczące stosunku osobistego nabywcy do osoby, od której lub po której doszło do nabycia. Na końcu zgłoszenia nabywca składa oświadczenie i podpis. Na ...
-
Dokumentowanie wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów
... posiada jedynie fakturę i oświadczenie nabywcy, że ten towar wywiezie. Oświadczenie takie zawiera: • ... z nabywcą, w tym jego zamówienie; 2. dokumenty dotyczące ubezpieczenia lub kosztów frachtu; 3. dokument ... towaru (w innym państwie członkowskim), w wyniku wewnątrzwspólnotowego nabycia towaru (WNT) na terenie jego kraju (zasada opodatkowania w kraju ...
-
Fakturę VAT-RR wystawia kupujący
... jej specyfika? Czynny podatnik VAT, dokonując nabycia towarów od rolnika ryczałtowego, zobowiązany jest do ... czytelnego podpisu osoby, której dotyczy wyżej wspomniane oświadczenie. Podatnik powinien, jednakże pamiętać, że rolnik ... obligatoryjne. Ponadto, na fakturze muszą znaleźć się informacje dotyczące samego przedmiotu transakcji, takie jak: nazwy ...
-
Ulga meldunkowa na sprzedaż budynku mieszkalnego i gruntu
... do 2010 r. Po sprzedaży wnioskodawczyni wraz z córkami złożyła oświadczenie w urzędzie skarbowym o spełnieniu warunków do skorzystania z tzw ... śmierci spadkodawcy. Oznacza to, iż dniem nabycia przez Wnioskodawczynię spadku jest data śmierci spadkodawcy, w tym ... podlegał opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, tym samym przepisy dotyczące ...
-
Zmiany dla firm 2018: ceny transferowe, jednolity plik kontrolny
... o posiadaniu ww. dokumentacji albo złoży oświadczenie niezgodne z prawdą. Poza tym dodatkowy obowiązek będą ... Rząd wprowadził także nowe obowiązki dotyczące drogowego przewozu towarów. Zgodnie z Ustawą z dnia 9 marca 2017 r. ... wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, importu towarów lub nabycia towarów w przypadku dostawy towarów w rozumieniu ...
-
Dział spadku: spłata a podatek dochodowy
... śmierci spadkodawcy. Oznacza to, iż dniem nabycia spadku jest data śmierci spadkodawcy. Sąd postanowieniem stwierdza jedynie fakt nabycia spadku przez spadkobiercę (art. 1025 § 1 ... niektórych innych ustaw, podatnicy do których mają zastosowanie przepisy dotyczące tzw. ulgi meldunkowej, oświadczenie o którym mowa w art. 21 ust. 21 ustawy o podatku ...
-
Sprzedaż nieruchomości: zwolnienia podatkowe
... innych ustaw, podatnicy do których mają zastosowanie przepisy dotyczące tzw. ulgi meldunkowej, oświadczenie o którym mowa w art. 21 ust. 21 ustawy o ... 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), z zastrzeżeniem ust. 6d, stanowią udokumentowane koszty nabycia lub udokumentowane koszty wytworzenia, powiększone o udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy ...
-
Zakup mieszkania na rynku wtórnym: o czym pamiętać?
... termin wyznaczony przez stronę, która wcześniej złożyła stosowne oświadczenie w powyższym zakresie. Dlatego właśnie, choć ważność ... umownych na rynku wtórnym obowiązują postanowienia dotyczące wpłaty zaliczki lub zadatku na poczet ... być chociażby przydział ze spółdzielni. Oprócz dokumentu nabycia, który może pochodzić sprzed wielu lat, pamiętajmy ...
-
VAT od sprzedaży gruntu: ważne postępowanie zbywcy
... prawnej prowadzącej do zbycia, obciążenia, odpłatnego nabycia nieruchomości lub użytkowania ... wskazać, że kwestie dotyczące stosunków cywilnoprawnych między podmiotami, w tym kwestie dotyczące ... oświadczenie woli ma być złożone przedstawicielowi. Jak wynika z przepisów art. 95 do art. 109 Kodeksu cywilnego, pełnomocnictwo – to jednostronne oświadczenie ...
-
Majątek wspólny może darować jeden z małżonków
... formie aktu notarialnego albo w tej formie zostało złożone oświadczenie woli jednej ze stron. W przypadku niespełnienia ... dotyczące nabytych rzeczy lub praw majątkowych, ich rodzaj, miejsce położenia rzeczy lub wykonywania praw majątkowych, wraz z ich wartością rynkową oraz wielkość nabytego udziału uwzględniając konieczność potwierdzenia nabycia ...
-
Polski Ład: zmiany w podatkach dochodowych dla spółek
... . spółką nieruchomościową, zbywca złoży odpowiednie oświadczenie organowi podatkowemu. Podstawowym warunkiem skorzystania ... podkreślić, że jeśli w ciągu 36 miesięcy, licząc od dnia nabycia udziałów (akcji): w spółce dojdzie do ... dotychczas CBR. W tym zakresie zmianie ulegną przepisy dotyczące pomocy publicznej dla podatników posiadających status CBR ...
-
Sprzedaż udziałów w spółce z o.o. O czym należy pamiętać?
... która nie była wcześniej wspólnikiem spółki z o.o. W przypadku nabycia udziałów przez dotychczasowego wspólnika, którego efektem ... dane spółki – w tym dane rejestrowe, dane dotyczące sprzedawanych udziałów: ich ilość, wartość nominalna i ... internetowego wniosku do KRS należy dołączyć pisemne oświadczenie zawierające jego dane osobowe lub dane firmy i ...
-
Darowizna jako odliczenie od dochodu
... przez 5 lat licząc od końca roku za który płacimy podatek. Dokumenty dotyczące rozliczenia za 2011 r. musimy więc trzymać do 31 grudnia ... dochodu, zbierz dowody przekazania, np. umowę, oświadczenie obdarowanego, potwierdzenie przelewu i przechowuj je 5 lat, wartość (cenę nabycia) przekazanej żywności uwzględnij w kosztach uzyskania przychodu, wskaż ...