-
Ustawa deregulacyjna: bez zaświadczeń w urzędach
... takich dokumentów, jak zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej czy KRS, zaświadczenie o nadaniu NIP i REGON. Wystarczy, że w składanym wniosku poda numery, pod ... lub zaświadczeń (wypisów, odpisów) o wpisie do rejestru przedsiębiorców w KRS w sytuacji, gdy numer z odpowiedniego rejestru przedsiębiorca zawarł we wniosku. W ...
-
Partnerstwo publiczno-prywatne: będą ułatwienia w podpisywaniu umów
... na rynku ogranicza się do zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia. Ponadto generuje to koszty związane z zakładaniem spółki zależnej w postaci wpisu do KRS, wykreślenia z KRS, zgłoszenia rejestracyjnego itd. Rządowe założenia zmian w ustawie o PPP umożliwiają utworzenie przez wybranego wykonawcę spółki zależnej odpowiedzialnej za wykonanie ...
-
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej podpisana
... upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw RP. Nowelizacja ustawy o KRS oraz niektórych innych ustaw Dnia 16 grudnia 2014 roku Prezydent podpisał również ustawę ... ustawa doprecyzowuje obowiązki informacyjne agentów rozliczeniowych względem akceptantów. UNowelizacja ustawy o KRS oraz niektórych innych ustaw.stawa wprowadza obowiązek dla ...
-
Poradnik PIT-36 i PIT/ZG: dochody z Niemiec - wyłączenie z progresją
... pożytku publicznego. Służy temu część S. zeznania PIT-36, w której to należy wskazać co najmniej nr KRS wybranej organizacji oraz wnioskowaną kwotę do przekazania. W części T. formularza można też dobrowolnie podać ... rozliczania PIT, który pozwoli przekazać 1% podatku chorym dzieciom lub skorzystać z rozliczenia PIT online. KRS 0000024181 Krzysztof ...
-
OWUL. Co musisz wiedzieć?
... i doświadczeniom, tak naszym jak i odbiorców naszych usług – wskazuje Mariusz Włodarczyk. Przy umowie leasingu koniecznością jest weryfikacja danych firmy w rejestrach REGON, KRS czy też CEiDG. W przypadku popularnych procedur uproszczonych, z uwagi na coraz większą dostępność informacji ze źródeł zewnętrznych (np. biura informacji kredytowej ...
-
Podpis elektroniczny kwalifikowany w wolnych zawodach
... będzie natomiast znakomitym ułatwieniem wykonywania codziennych obowiązków, dzięki któremu możliwe będzie oszczędzanie czasu i środków. Przykładowo: zgodnie z nową ustawą o KRS adwokaci i radcowie prawni mają możliwość zgłaszania sprawozdań finansowych mocodawców, jednak muszą w tym celu wykorzystać kwalifikowany podpis elektroniczny. Dzięki niemu ...
-
Superszybki kredyt dla firm przez Internet
... dokumenty potrzebne do zaciągnięcia kredytu można podzielić na kilka grup: dokumenty rejestracyjne (np. zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis KRS, zaświadczenia o nadaniu numerów NIP i REGON), finansowe (kopię księgi przychodów i rozchodów co najmniej za ostatnie kilka miesięcy, wyciągi z rachunków firmowych, PIT-y ...
-
E-administracja: ePUAP czy e-podpis?
... wyjaśnia Elżbieta Włodarczyk. Obecnie podpis elektroniczny można stosować m.in. w relacjach z ZUS, urzędem skarbowym, do wystawiania e-faktur, składania wniosków do KRS czy rejestracji baz danych w GIODO. E-podpis umożliwia uczestniczenie w przetargach i aukcjach elektronicznych,a od tego roku - w związku z nowelizacją ustawy o Otwartych Funduszach ...
-
Wierzytelności nieściągalne: data kosztu uzyskania przychodu
... trwać kilka lat) nie posiada bieżącej wiedzy o jego etapie, w tym o jego zakończeniu. Takie sprawy spółka kontroluje okresowo w rejestrze Przedsiębiorców KRS oraz ogłoszeniach ukazujących się w Monitorze Sądowym i Gospodarczym. Nieściągalność takich wierzytelności, które się nie przedawniły, spółka zamierza zaliczać w ciężar kosztów uzyskania ...
-
Zobacz, co powinna zawierać umowa deweloperska
... się z prospektem informacyjnym oraz innymi dokumentami takimi jak projekt architektoniczno - budowlany, księga wieczysta, kopia pozwolenia na budowę, kopią aktualnego odpisu z KRS lub CEIDG; sposób oraz termin zawiadomienia nabywcy o odbiorze lokalu lub domu jednorodzinnego; informacja czy bank, który finansuje przedsięwzięcie deweloperskie zgodził ...
-
Podpis elektroniczny w chmurze - wygodne i bezpieczne podpisywanie dokumentów
... ofert w przetargach, Podpisywania umów, Sygnowania faktur, Podpisywania pełnomocnictw, Składania deklaracji podatkowych, Składania różnego typu formularzy w urzędach, sądach, KRS, urzędzie patentowym. Jak widać, kwalifikowany podpis elektroniczny jest najbardziej uniwersalny, a w niektórych przypadkach (np. przetargach publicznych) zasadniczo ...
-
Mobilny podpis elektroniczny
... wizyty w urzędach. Komórka może również pełnić funkcję uniwersalnego tokenu w bankowości elektronicznej, uwierzytelniającego dostęp do informatycznych rejestrów państwowych (KRS, księgi wieczyste, etc) oraz serwisów aukcyjnych. Zastosowanie telefonu komórkowego likwiduje wady poprzednich rozwiązań opartych o tradycyjne karty mikroprocesorowe ...
-
Kopia umowy z biurem rachunkowym dla US?
... identyfikacyjnego podatnicy dołączają uwierzytelnione lub urzędowo poświadczone kopie dokumentów potwierdzających informacje objęte zgłoszeniem, a w szczególności kopie: odpisu z KRS, umowy spółki, dokumentu potwierdzającego uprawnienie do korzystania z lokalu, w których znajduje się siedziba, zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON ...
-
Zakup mieszkania: jak wybrać dewelopera?
... dla każdego projektu, będziemy mieli pewność, że pieniądze przeznaczone zostaną na realizację zakupionej przez nas nieruchomości. Dodatkowo, jeśli znamy numer KRS dewelopera (powinien nam go udostępnić bez problemu), możemy sprawdzić jego akta rejestrowe. Znajdziemy tam sprawozdanie finansowe, informacje o tym, czy wobec ...
-
Łatwiej o kredyt na używane mieszkanie
... (weryfikuje to na podstawie aktu notarialnego), a ostateczne pozwolenie na budowę na daną inwestycję zostało wydane. Bankowi trzeba też dostarczyć aktualny odpis KRS nie starszy niż jeden miesiąc. Komentarz Sytuacja osób chcących na kredyt kupić budowane mieszkanie nie jest łatwa, lecz warto być ...
-
BOŚ: e-wniosek dla klientów biznesowych
... formularz pozwalający na dołączenie dowolnego dokumentu. Nowoczesny kanał komunikacji pozwala na przesłanie pism dotyczących istoty działalności (np. statut spółki, koncesje, KRS), dokumentów sporządzanych przez Klienta (np. sprawozdania finansowe) i innych wymaganych przez procedury banku (np. zaświadczenia ZUS, pisma US). Elektroniczna forma ...
-
Pełnomocnictwo a prokura
... zdolności do czynności prawnych nie powoduje wygaśnięcia prokury. Główną zaletą prokury jest jawność osoby prokurenta, poprzez obowiązek umieszczania jego nazwiska w KRS przedsiębiorcy. Zakres uprawnień prokurenta jest ściśle określony ustawą w przeciwieństwie do pełnomocnictwa, którego treść w pełni zależy od umowy stron.
-
Umowa leasingu - warto przeczytać
... dokumentów Wymogiem koniecznym przy podpisywaniu umowy leasingowej są dokumenty rejestrowe związane z prowadzoną działalnością, a więc zaświadczenie o REGON, zaświadczenie o nadaniu NIP, KRS, umowa spółki cywilnej (tylko w przypadku spółek prawa handlowego). W przypadku coraz bardziej popularnych procedur uproszczonych do wniosku leasingu nie są ...
-
Elektroniczny podpis: fakty i mity
... Internet (np. upoważnienia elektroniczne w ZUS), pozyskiwania wypisów elektronicznych dotyczących wszystkich podmiotów gospodarczych wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) (pdi.cors.gov.pl), podpisywania urzędowej korespondencji z podmiotami administracji publicznej za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej, składania e-deklaracji ...
-
1 proc. podatku dla OPP: będzie aktualizowany wykaz organizacji
... do przekazania 1% podatku lub numer tego rachunku jest nieprawidłowy, organizacja została usunięta z wykazu, podatnik we wniosku, podał numer wpisu do KRS, którego nie zawiera wykaz prowadzony zgodnie z art. 27a ustawy z 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Nowelizacja przewiduje ponadto, że ...
-
Kodeks wyborczy znowelizowany
... zmianą jest także wprowadzenie obowiązku dokonania przez organ wpisu do prowadzonej ewidencji albo rejestru automatycznie po uzyskaniu treści objętej wpisem w KRS, bez weryfikacji tych danych, jak też automatycznego nadania NIP i numeru identyfikacyjnego REGON we własnym systemie oraz zwrotnego przekazywania informacji o nadanych ...
-
Łatwiejszy dostęp do ksiąg wieczystych
... możliwe było jedynie zapoznanie się z treścią księgi wieczystej, po sam odpis należało się natomiast już pofatygować do sądu. Wprowadzone zmiany odchodzą od tej ... usługę pozwalającą na pobranie wydruku komputerowego aktualnych informacji o podmiotach wpisanych do KRS w formie odpisu aktualnego z rejestru. Wydrukom tym nadano moc równą dokumentom ...
-
Ustawa o nieodpłatnej pomocy prawnej i inne zmiany w prawie w VIII 2015 roku
... zostały wykluczone z wykazu ministra pracy i polityki społecznej, zakazuje tworzenia programów komputerowych do składania zeznań podatkowych, w których wpisany jest konkretny numer KRS do odpisu 1 %. Ustawa wchodzi w życie po upływie 60 dni od dnia ogłoszenia z wyjątkiem przepisów dotyczących Rady Działalności Pożytku Publicznego. 15 ...
-
Rejestracja spółki z o.o. przez internet - więcej możliwości
... zakresie podpisem ePUAP przy rejestracji spółki oraz zgłaszanie kolejnych zmian danych dotyczących spółki z o.o. założonej w trybie internetowym. Internetowa droga rejestracji spółek w KRS jeszcze nie upowszechniła się u nas. Przepisy przewidują, że w procedurze tej od kwietnia 2016 r. posługiwać będzie można się w szerszym zakresie podpisem ...
-
500 zł na dziecko, PIT i inne. Co w Polsce załatwisz przez Internet?
... , iż nie posiadamy w większości podpisu kwalifikowanego czy zaufanego profilu są sprawy natury urzędowej, które udaje nam się załatwić zdalnie, np. odpis KRS, wyciąg z ksiąg wieczystych, co jeszcze? E- zastrzeganie dowodu W sytuacji kiedy stracimy dowód osobisty w związku z kradzieżą, czy po prostu go zgubimy ...
-
E-podpis i Profil Zaufany, czyli oszczędzaj swój czas przedsiębiorco
... zastosowanie również poza obszarem usług e-administracji. Możemy go stosować m.in. do wystawiania e-faktur, w relacjach z ZUS i urzędem skarbowym, do składania wniosków w KRS czy rejestracji baz danych w GIODO. Bezpiecznego e-podpisu potrzebujemy też np. do zawierania umów cywilnoprawnych w formie elektronicznej, co nie jest możliwe ...
-
Od 1 lipca eIDAS zamiast ustawy o podpisie elektronicznym
... elektronicznego podpisu w firmach – wyjaśnia E. Włodarczyk. – W tym np. składanie wniosków rejestrowych, załączników i dokumentów do sądów rejestrowych lub Centralnej Informacji KRS na formularzach udostępnionych przez portal e-KRS – mówi E. Włodarczyk. – Dodatkowo e-podpis umożliwia zgłaszanie do rejestracji zbiorów danych osobowych i dokonywanie ...
-
Pakiet wierzycielski już w Senacie. Dochodzenie wierzytelności będzie łatwiejsze?
... o zabezpieczenie transakcji. Dlatego też nowela przewiduje, że dane BIG zostaną zintegrowane z innymi istniejącymi już rejestrami jak np. PESEL, CEIDG czy KRS. Dodatkowo w resorcie finansów nie ustają prace nad zupełnie nowym rozwiązaniem, które również na ułatwić dochodzenie wierzytelności. Ministerstwo ma bowiem zamiar ...
-
Umowa deweloperska i przedwstępna. Zanim podpiszesz
... ? Decyzja o zakupie mieszkania od danego dewelopera powinna być poprzedzona gruntownym rekonesansem. Firmie warto się przyjrzeć. Taką możliwość daje nam np. KRS, ale cenną wskazówką mogą być również opinie wyrażane przez klientów na forach internetowych. Jeżeli już upewnimy się w swoim wyborze, nadchodzi ...
-
Obalamy 6 mitów nt. leasingu
... formalności Jedną z największych zalet leasingu jest jego prostota i krótki czas oczekiwania na decyzję. Zazwyczaj wystarczy złożyć kilkustronicowy wniosek, dołączyć wypis z KRS lub CEiDG oraz kserokopie dokumentów tożsamości. Decyzja jest wydawana nawet w kilkanaście minut, a w przypadku bardziej skomplikowanych transakcji – w kilka dni. To ...
-
Renta dożywotnia - 3 filary bezpieczeństwa seniorów
... jedynie… jej zapewnienia i obietnice. Z weryfikacją firmy jest prościej. Warto zacząć od podstaw i sprawdzić, czy dana instytucja jest faktycznie wpisana do KRS lub innego rejestru, jak długo działa, jakie są jej wyniki finansowe, czy jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych (co zwiększa ...
-
Podatnicy zwolnieni z CIT mają więcej czasu na rozliczenie roczne
... , który do tej pory składał papierowego CIT-a (jak i papierowe sprawozdanie finansowe). Przypomnijmy, że takie małe podmioty niewpisane do rejestru przedsiębiorców KRS sprawozdanie finansowe składały (i nadal składają) tylko w urzędzie skarbowym. Niestety od tego roku powyższe dokumenty mogą przyjąć tylko formę elektroniczną (CIT-a ...
Tematy: e-deklaracje, deklaracje podatkowe, e-deklaracje podatkowe, elektroniczne deklaracje podatkowe, składanie deklaracji podatkowych drogą elektroniczną, ordynacja podatkowa, zmiany w ordynacji podatkowej, rok 2019, sprawozdanie finansowe, e-sprawozdanie finansowe, podatek dochodowy od osób prawnych -
Polska: wydarzenia tygodnia 32/2019
... załączenia dokumentów, które są dostępne danej instytucji lub zawierają informacje, które może ona ustalić (np. zniesienie obowiązku dołączania odpisów z KRS, zniesienie wymogu załączania oryginału zaświadczenia o uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu do wniosku o przyznanie licencji doradcy restrukturyzacyjnego, gdy akta egzaminacyjne osób ...
-
Umarzanie subwencji z Tarczy PFR krok po kroku
... wniosku za pomocą systemu autoryzacji banku. Następnie PFR zweryfikuje dane zawarte w dokumentach, porównując je z tymi w rejestrach ZUS, Ministerstwa Finansów, KAS, KRS, CEIDG, GUS. W ostatnim kroku PFR podejmuje jedną z wymienionych poniżej decyzji. Możliwość 1: Częściowe umorzenie subwencji do 75% (pozostałą część należy zwrócić ...
-
Jak odzyskać dług?
... tytułem wykonawczym (wpisuje się ich do rejestru na wniosek wierzyciela). Za odpisy, wyciągi, zaświadczenia i pisemne informacje w KRS pobierane są następujące opłaty: • za odpis pełny z rejestru przedsiębiorców, rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz rejestru ...