-
Mistrzostwa świata w piłce nożnej 2014: poradnik kibica
... też gorączkę Denga. Obydwie choroby są przenoszone przez komary, aby zmniejszyć ryzyko zarażenia warto zaopatrzyć się w środki odstraszające owady, nosić odzież z długimi rękawami i unikać miejsc ze stojącą wodą. Przed wyjazdem konieczne jest szczepienie przeciwko żółtej febrze. Jest ważne przez 10 lat ...
-
Upadłości firm VIII 2014
... recesja w jakiejś konkretnej branży. W odróżnieniu od poprzednich miesięcy upadłości tutaj nie wiązały się z budownictwem, ale w pierwszej kolejności z sektorem produkcyjnym (żywność, odzież) oraz z handlem i usługami.
-
Koniunktura przemysłowa XII 2014
... podmioty średnie i – przede wszystkim – duże (o liczbie pracujących 50 i więcej osób). W podziale na branże korzystnie koniunkturę oceniają przedstawiciele branż włókno, odzież, obuwie (plus 8 – spadek o 6 p. proc.) oraz artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 4 – wzrost o 1 p. proc.). Niekorzystne oceny w tym zakresie zgłaszają dyrektorzy firm ...
-
Koniunktura przemysłowa IV 2014
... branży artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 2 – wzrost o 1 p. proc.). W pozostałych prezentowanych branżach jednostki zgłaszają optymistyczne oceny w tym zakresie: włókno, odzież, obuwie (plus 6 – wzrost o 1 p. proc.), pojazdy samochodowe (plus 3 – wzrost o 3 p. proc.) oraz żywność (plus 1 – wzrost o 5 p. proc.). W podziale na klasy ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2014
... koniunkturę oceniają jedynie przedstawiciele branży artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 12 – spadek o 10 p. proc.), a pozytywnie – jednostki z branży włókno, odzież, obuwie (plus 8 – wzrost o 2 p. proc.). W przypadku pozostałych prezentowanych branż wskaźnik koniunktury przyjmuje wartość równą 0: pojazdy samochodowe (spadek o 3 p. proc ...
-
Inflacja VIII 2014
... roku. Opracowanie wskazuje, że ceny towarów i usług konsumpcyjnych w porównaniu z poprzednim miesiącem obniżyły się o 0,4 procenta. Obniżki cen objęły m.in. żywność oraz odzież i obuwie, co związane było z wyprzedażą kolekcji letniej. Ceny żywności obniżyły się w sierpniu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem o 1,8% (w lipcu br. spadek ...
-
Koniunktura przemysłowa X 2014
... oceny koniunktury zgłaszają podmioty średnie i duże (o liczbie pracujących 50 i więcej osób). W podziale na branże korzystnie koniunkturę oceniają przedstawiciele branży włókno, odzież, obuwie (plus 17 – tak jak przed miesiącem). Dyrektorzy firm z branży pojazdy samochodowe oceniają koniunkturę lepiej niż w ubiegłym miesiącu (0 – wzrost o 3 p. proc ...
-
Inflacja X 2014
Ceny towarów i usług konsumpcyjnych utrzymały się w październiku na poziomie zbliżonym do wrześniowego. Po raz kolejny wzrosły ceny odzieży i obuwia oraz koszty utrzymania mieszkania, co w największym stopniu zaważyło na podwyższeniu wskaźnika. Z kolei na jego obniżenie wpłynął spadek cen żywności oraz transportu - podaje najnowsze opracowanie ...
-
Koszty utrzymania mieszkania X 2014
... terminowych sugerują, że do cięcia może dojść w perspektywie najbliższych trzech miesięcy. Zimna aura podnosi ceny ubrań W ostatnim miesiącu najmocniej drożały odzież i obuwie. Względem września obserwujemy tu progres aż o 3,4% (producenci ubrań sezonowo podnoszą ceny). W niewielkim stopniu drożały też: dobra i usługi związane z mieszkaniem ...
-
Koniunktura przemysłowa XI 2014
... podmioty średnie i duże (o liczbie pracujących 50 i więcej osób). W podziale na branże korzystnie koniunkturę oceniają przedstawiciele wszystkich prezentowanych branż: włókno, odzież, obuwie (plus 14 – spadek o 3 p. proc.), artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 3 – wzrost o 5 p. proc.), żywność (plus 1 – wzrost o 2 p. proc.) oraz pojazdy ...
-
Internauci a Boże Narodzenie 2014
... internauci zamierzają nabyć, by sprezentować je bliskim, to kosmetyki (58 proc. wskazań), książki, filmy, gry oraz zabawki (po 48 proc.), odzież (47 proc.) i elektronika (44 proc.). Na same prezenty 37 proc. badanych chce wydać między 101 a 300 złotych, a 31 proc. od ...
-
Najlepsze sklepy odzieżowe online
... jakością można konkurować z metką „Made in China”, a nawet z gigantami rynku. Trudna odzież Odzież jest najczęściej zwracanym produktem podczas zakupów internetowych w Polsce. Ponad 28% ... produktom. Obsługa i szybkość realizacji zamówienia — bez zarzutu. (Iwona, maj 2014)* — Słuchanie swoich klientów może być dla sklepów internetowych skutecznym ...
-
UE wycofała 2,5 tys. niebezpiecznych produktów
... trzydzieści jeden państw (UE wraz z Islandią, Liechtensteinem i Norwegią). Jakie produkty stanowią zagrożenie? W 2014 r. głównymi kategoriami produktów, które wymagały podjęcia działań naprawczych, były zabawki (28 proc.) oraz odzież, tkaniny i wyroby związane z modą (23 proc.). Wśród najczęściej zgłaszanych rodzajów zagrożeń powodowanych przez te ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 33/2015
... zarządu Redan SA komentuje sytuację na rynkach: POLACY CORAZ CHĘTNIEJ KUPUJĄ ODZIEŻ W MODOWYCH DYSKONTACH Polski rynek odzieżowy wart jest ponad 7 mld euro. ... powierzchni 69,7 tys. mkw. To o 9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. – I półrocze pod względem wartości sprzedaży było dobre, szczególnie w Polsce mamy wysokie wzrosty w ...
-
Rolex, Omega i Patek Phillippe: synonimy luksusu
... są salony zlokalizowane przy prestiżowych alejach handlowych, a 11% nabywa luksusową odzież i dodatki przede wszystkim w internecie. Bardzo podobnie wygląda struktura głównych ... i biżuterii te pochodzenia szwajcarskiego. Informacje o badaniu „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2014” jest piątą edycją publikacji KPMG o rynku luksusu w Polsce. ...
-
Inflacja XII 2015
... kawy – o 1,2% i herbaty – o 0,6%. W porównaniu z 2014 r. podrożały wyroby tytoniowe – o 3,3% oraz napoje alkoholowe – o 0,1% (w 2014 r. odnotowano wzrost odpowiednio o 7,0% i 1,9%). W 2015 r. konsumenci płacili mniej za odzież (o 5,4%) oraz obuwie (o 4,2%), wobec obniżek odpowiednio o 5,4% i 3,8% obserwowanych w 2014 r. Średnioroczny wzrost cen ...
-
Spółka LK Designer Shops S.A. debiutuje na NewConnect
... - ekskluzywnych kolekcji mody dla kobiet, obejmujących wysokiej jakości odzież, obuwie i akcesoria damskie. Spółka jako podmiot handlowy funkcjonuje od lipca 2014 r. jednak faktyczna działalność wokół rozwoju marki odzieżowej prowadzona jest od stycznia 2014 roku. Siedzibą Spółki jest Warszawa. Podstawowym przedmiotem operacyjnej działalności ...
-
Zakupy online: najwięcej wydajemy na RTV i AGD
... to mężczyźni są bardziej rozrzutni. 80% proc. badanych przyznaje, że kupuje w sieci odzież, dodatki i akcesoria. Trochę mniejszy odsetek (77%) decyduje się pozyskiwać tą drogą książki ... internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku. Wyniki pochodzą z raportu „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce ...
-
H&M bije Reserved. Gdzie kupujemy ubrania?
... dwóch edycji badania (H&M 20% 2015 r., w porównaniu do 19% 2014 r.; Reserved 20% w 2015 r. wobec 23% w 2014 r.). Co dziesiąty badany wymienił marki Zara (10%) i House (9%). Na ... była o blisko 5% większa niż rok wcześniej, rosnąc w zbliżonym tempie jak w okresie marzec 2014 - marzec 2015. Największy wzrost, tak pod względem dynamiki sklepów, jak i ...
Tematy: odzież, obuwie, marki odzieżowe, H&M, Reserved, moda, handel detaliczny, odzież damska, moda męska -
Moda: wydatki na reklamę I poł. 2015 r.
... tortu to reklamy w luksusowych pismach kobiecych. W podziale na kategorie dominowała odzież, przed zegarkami i biżuterią oraz obuwiem. To niektóre z wniosków ... firmy zainwestowały w kampanie telewizyjne. Jest to kwota o 9% niższa niż w analogicznym okresie 2014 roku. Firmy lokowały największe budżety w czołowych stacjach: TVN, Polsacie, TVP1 i ...
-
Zalando.pl najpopularniejszy w polskiej sieci
... odzież – odwiedza go 9 proc. korzystających z sieci Polaków powyżej 15 roku życia, z czego 64 proc. to kobiety. Tak przynajmniej wynika z lipcowej edycji badania Megapanel PBI/Gemius. Zalando to największy w Europie sklep odzieżowy działający w sieci, obecny w piętnastu krajach (również w Polsce). Na początku października 2014 ... maju 2014 roku – ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 2/2014
... (w wysokości 33.9 mln zł). Według wicepremiera i ministra gospodarki Janusza Piechocińskiego w 2014 r. Polska powinna utrzymać dynamikę wzrostu eksportu na poziomie 6 proc. i dzięki ... zatrudnienia, z drugiej - zwiększające jego poziom. Wcześniej premier zapowiedział, że w 2014 roku rozpoczęte będą prace nad zakończeniem ery tzw. umów śmieciowych. ...
-
GUS: mamy deflację
... raz pierwszy od 32 lat. Jak podał GUS, w lipcu 2014 roku, inflacja liczona zarówno w relacji miesięcznej (względem czerwca 2014), jak i rocznej (względem lipca 2013) wyniosła -0,2 ... roku) jest już niepokojący, bowiem wskazuje na deflację. Jak poinformował GUS, w lipcu 2014 roku ceny w relacji rocznej spadły również o 0,2 procent, był to pierwszy ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 8/2015
... . Największa sieć, 38 sklepów z tradycyjną elegancką odzieżą męska działająca pod marką Adam Feliks Próchnik, zwiększyła sprzedaż z niemal 2,1 mln zł w styczniu 2014 do prawie 3 mln. Według wiceministra skarbu Zdzisława Gawlika badania lokalizacyjne i środowiskowe dla wyboru lokalizacji przyszłej elektrowni jądrowej zakończą się najprawdopodobniej ...
-
Czy zakaz handlu zmieni ulice handlowe w Krakowie?
... wynika, że 42% tamtejszych najemców to restauracje i kawiarnie, w co czwartym lokalu znajdziemy odzież i akcesoria, a 15% zaoferuje nam usługi. Eksperci CBRE podkreślają jednak, ... ogólnej liczbie wynajmowanych lokali – z 36% w 2014 do 27% w 2018 roku. Równocześnie rośnie liczba najemców z sektora gastronomicznego z( 27% w 2014 do 33% w 2018 roku). ...
-
Próchnik SA debiutuje na Catalyst
... 2014 roku na rynku Catalyst zadebiutowały obligacje spółki Próchnik SA. To siódmy tegoroczny debiut ... struktura właścicielska oraz skład organów zarządczych i nadzorczych Spółki. Najistotniejszym produktem oferowanym przez Grupę Kapitałową jest formalna odzież męska pod marką Próchnik oraz Rage Age. Akcje Emitenta od 16.04.1991 r. notowane są w na ...
-
Polaków zakupy modowe w sieci
... w sieci odzież, obuwie oraz akcesoria. Z analizy przeprowadzonej przez firmę Gemius wynika, że średnia wartość ... w koszyku – wyjaśnia ekspert. Informacje o badaniu Dane pochodzą pilotażowego badania, przeprowadzonego w styczniu 2014 roku. GemiusShopMonitor to unikalne w skali globalnej rozwiązanie analityczne dedykowane branży e-commerce. Platforma ...
-
Bezpłatne webinarium PMR - Rynek odzieży i obuwia w Polsce
... rynkiem odzieży i obuwia w Polsce do udziału w bezpłatnym webinarium Rynek odzieży i obuwia w Polsce - trendy rynkowe i prognozy rozwoju. Data: 29 maja 2014 Godzina: 10:00-10:30 Udział: bezpłatny Miejsce: webinarium online Webinarium poprowadzimy w języku angielskim. Seminarium internetowe jest zorganizowane przez firmę badawczo-konsultingową ...
Tematy: -
Debiut Empik Media & Fashion S.A. na Catalyst
... Media & Fashion jest dystrybutorem produktów z kategorii media, rozrywka, lifestyle, artykuły dziecięce, odzież, obuwie, kosmetyki oraz kursy językowe. Grupę tworzą spółki o profilu ... przez Emitenta o terminie wykupu przypadającym w dniu 24 listopada 2014 r. O emitencie Nazwa spółki: Empik Media & Fashion S.A. Emitent na rynku Catalyst: 196 ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 19/2016
... i Niemcy. Warto zaznaczyć, że było to ponad dwa razy mniej niż w 2014 roku (wcześniej cudzoziemcom sprzedano 1000 ha ziemi). Analiza kosztów poniesionych przy ... rolę edukacyjną powinien odgrywać handel, czyli ekspedientka powinna wiedzieć, z czego dana odzież jest wykonana i jak należy ją konserwować, a w przypadku bardziej wymagających struktur ...
-
Sklepy odzieżowe zapowiadają zwolnienia pracowników
... danych, wartość polskiego rynku odzieży i obuwia to od 30 mld zł (GUS) do nawet 35 mld zł (PMR). Ze zrealizowanego w 2014 roku badania PMR wynika również, że zlokalizowane w galeriach handlowych sklepy odzieżowe i obuwnicze odwiedza 6 na 10 Polaków, a udział niedziel w obrotach tych ...
-
Rynek dóbr luksusowych ponad kryzysem
... , że światowy rynek dóbr luksusowych do końca 2014 roku będzie rósł w tempie od 6 do 7% rocznie. W 2014 roku będzie on wart około 225 mld Euro. ... Ernst & Young przeanalizowali dane finansowe 21 najważniejszych spółek produkujących kosmetyki i ekskluzywną odzież, biżuterię, zegarki, perfumy, galanterię skórzaną etc. W raporcie uwzględniono dane ...
-
GUS: Polacy coraz więcej kupują
... najsilniej w firmach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami i częściami oraz włóknem, odzieżą i obuwiem. W firmach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami i częściami w lutym 2014 sprzedaż w relacji rocznej wzrosła o 25,3 procent (rok wcześniej notowano spadek o 1,1 proc.). Sprzedaż odzieży w cenach stałych wzrosła o ponad 25 ...
-
Sklep internetowy: obowiązki e-przedsiębiorcy
... 2014 poz. 827) minęło już prawie dziesięć miesięcy. I choć większość e-sklepów ... 2014 r. o prawach konsumenta Pamiętaj, że przysługują ci też prawa Konsument ma prawo sprawdzić zakupiony towar tak, jak mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania danego produktu. Może więc np. przymierzyć kupioną odzież ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 32/2016
... r/r i były niższe o 0,3 proc. m/m. W lipcu staniały m.in.: żywność, napoje bezalkoholowe, a także odzież i obuwie. W gospodarce cuda rzadko się zdarzają. Nie ma już nadziei ... miejskiej i najmniejszych przewoźników przewiózł 416,5 mln pasażerów, czyli o kilka procent mniej niż w 2014 roku. Konkurencja na rynku przewoźników jest jednak bardzo duża. O ...