-
Koniunktura przemysłowa III 2017
... zróżnicowane. Pozytywne oceny zgłaszane są przez przedstawicieli branż: tekstylia, odzież, obuwie (plus 24,7 w marcu br., plus 12,4 w lutym), pojazdy samochodowe ( ... ) oraz konkurencją firm krajowych (47,5% w marcu br., 51,0% przed rokiem). Od 2014 r. rośnie uciążliwość bariery związanej z niedoborem wykwalifikowanych pracowników – jej znaczenie w ...
-
Koniunktura przemysłowa IV 2017
... . Pozytywne oceny zgłaszane są przez przedstawicieli branż tekstylia, odzież, obuwie (plus 23,8 w kwietniu, plus 24,7 w marcu), pojazdy samochodowe (plus 16,0 ... oraz konkurencją firm krajowych (48,2% w kwietniu br., 48,6% przed rokiem). Od 2014 r. rośnie uciążliwość bariery związanej z niedoborem wykwalifikowanych pracowników – jej znaczenie w ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2017
... . Pozytywne oceny zgłaszane są przez przedstawicieli branż tekstylia, odzież, obuwie (plus 22,0 w maju, plus 23,8 w kwietniu), pojazdy samo-chodowe (plus 12,0 ... oraz konkurencją firm krajowych (48,2% w maju br., 50,5% przed rokiem). Od 2014 r. rośnie uciążliwość bariery związanej z niedoborem wykwalifikowanych pracowników – jej znaczenie w ...
-
Koniunktura przemysłowa VI 2017
... prezentowanych branżach handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 17,2 w czerwcu, plus 22,0 w maju), pojazdy samochodowe (plus 11,2 ... to bariera, której znaczenie spadło w największym stopniu w skali roku). Od 2014 r. rośnie stopniowo znaczenie bariery związanej z niedoborem wykwalifikowanych pracowników (uciążliwość ...
-
Koniunktura przemysłowa VII 2017
... zwiększało się stopniowo wykorzystanie mocy produkcyjnych (73,2% w lipcu 2013 r., 77,8% w lipcu 2014 r.). W lipcu br. kształtuje się ono na poziomie 82,5% (najwyższym ... wszystkich prezentowanych branżach handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 18,6 w lipcu, plus 17,2 w czerwcu), pojazdy samochodowe (plus 12,3 w ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
... 34,9 proc.). Na trzecim miejscu pod względem wolumenu wzrostu znalazł się sektor odzież i dodatki., ze wzrostem o blisko 1 mln zł (dynamika 53,4 proc.). ... od przychodów z analogicznego okresu 2022 r. Największy wzrost pod względem wolumenu wydatków odnotowany został w sektorze odzież i dodatki, który przeznaczył na reklamę więcej aż o ponad 1 mln ...
-
Jak płacą sieci spożywcze?
... które sprzedają szeroki asortyment towarów codziennego użytku, w tym przede wszystkim żywność, odzież, kosmetyki, ale także środki czystości, sprzęt RTV i AGD. Przyjęto również, że ... jasno pokazuje, że sieci handlowe zaczęły opóźniać płatności. Do końca 2014 roku swoje zobowiązania płaciły regularnie. To przeszłość, bowiem w I kwartale 2015 roku ...
-
Najlepsze sklepy internetowe 2012
... , Komputery. W tym roku również moda została wskazana jako kategoria w której kupujemy najczęściej (Odzież, obuwie, dodatki). Na kolejnych miejscach jednak zmiany – na podium wróciły sprzęt RTV ... w Polsce mogła wynieść nawet 23 mld złotych i przewiduje się, że w 2014 roku sprzedaż wzrośnie o kolejne 9,3 mld złotych (Internet Retailing in Poland). ...
-
Polskie kobiety: rozważne, towarzyskie i modne
... planowanie, a także za decyzje zakupowe w takich obszarach jak produkty żywnościowe, wyposażenie wnętrz oraz odzież dla całej rodziny, „I chociaż Polki zakupy lubią, rzadko pozwalają sobie na ekstrawagancje. W ... o badaniach Powyższe wyniki pochodzą z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia w 2014 roku: Sponsoring Monitor, Cafe Monitor ...
-
Gotówka w odwrocie?
... stać się obecnie pierwszym, najczęstszym wyborem klienta (por. badanie „e-Commerce w Polsce 2014” zrealizowane przez Gemius dla e-Commerce Polska). Które branże ... , takich jak m.in.: kosmetyki, produkty farmaceutyczne, meble i wyposażenie wnętrz, odzież oraz dodatki i akcesoria. Z szybkich płatności korzystają także firmy oferujące ubezpieczenia ...
-
Koniunktura przemysłowa VIII 2015
... w sierpniu bardziej korzystnie niż w lipcu. Po negatywnych ocenach od września 2014 r., opinie formułowane przez przedsiębiorców zajmujących się zakwaterowaniem i gastronomią są od ... plus 19 – wzrost o 17 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca), tekstylia, odzież, obuwie (plus 13 – wzrost o 5 p. proc.) oraz pojazdy samochodowe (plus 4 – wzrost ...
-
Koniunktura przemysłowa XI 2015
... , że produkcja może być ograniczana po raz pierwszy od grudnia 2014 r. Przewidywania w zakresie sytuacji finansowej są nieznacznie bardziej negatywne niż w październiku ... jest optymistycznie przez przedstawicieli wszystkich prezentowanych branż: tekstylia, odzież, obuwie (21,2 w listopadzie, 19,3 przed miesiącem), artykuły gospodarstwa domowego ...
-
Koniunktura przemysłowa VIII 2017
... zwiększa się stopniowo wykorzystanie mocy produkcyjnych (74,8% w sierpniu 2013 r., 78,5% w sierpniu 2014 r.). W sierpniu br. kształtuje się ono na poziomie 83,4% (najwyższym ... prezentowanych branżach handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 21,7 w sierpniu, plus 18,6 w lipcu), pojazdy samochodowe (plus 8,8 w ...
-
Koniunktura przemysłowa IX 2017
... wszystkich prezentowanych branżach handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 25,4 we wrześniu, plus 21,7 w sierpniu), pojazdy samochodowe (plus ... firm krajowych (46,5% we wrześniu br., 49,3% przed rokiem). Od 2014 r. rośnie uciążliwość bariery związanej z niedoborem wykwalifikowanych pracowników – jej znaczenie w ...
-
Luksus kocha dzieci
... „Luxury Products for Kids Market: Global Industry Analysis and Opportunity Assessment 2014–2020” wskazuje, że rynek towarów luksusowych składa się z trzech typów konsumentów ... zrezygnowaliśmy, bo stawały się coraz mniej prestiżowe, postawiliśmy za to na odzież od najlepszych projektantów, zaczynając od Boss Kids, Kenzo, DKNY, przez Astona Martina ...
-
Koniunktura przemysłowa X 2017
... zwiększa się stopniowo wykorzystanie mocy produkcyjnych (76,0% w październiku 2013 r., 79,3% w październiku 2014 r.). W październiku br. kształtuje się ono na poziomie 84,3% ( ... w większości prezentowanych branż handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 25,0 w październiku, plus 25,4 we wrześniu), pojazdy samochodowe ( ...
-
Koniunktura przemysłowa XII 2017
... prezentowanych branż handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 20,6 w grudniu, plus 24,2 w listopadzie), pojazdy samochodowe (plus 10 ... konkurencją firm krajowych (46,9% w grudniu br., 51,3% przed rokiem). Od 2014 r. rośnie uciążliwość bariery związanej z niedoborem wykwalifikowanych pracowników – jej znaczenie ...
-
Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2013
... i biżuteria rządzi Korallo.pl. W kategorii sportowej naszego rankingu prowadzi Sklep-Presto.pl. Odzież i obuwie też ma swojego lidera, którym jest Eobuwie.pl. W ... serwisie internetowym. Takich opinii w 2013 roku mieliśmy 3,3 miliona, szacujemy, że wraz z końcem 2014 roku ich liczba wzrośnie do 4,5 miliona. Rzeczywistość pokazuje, że ocenianie ...
-
Działalność gospodarcza: jak założyć firmę w Niemczech?
... branży medycznej, szczególnie materiały opatrunkowe, przybory i narzędzia jednorazowe, odzież medyczna i szkło laboratoryjne. Wzrasta znacząco popyt na usługi medyczne ... w Polsce stale rośnie. Wartość skumulowanych bezpośrednich inwestycji niemieckich w Polsce na koniec 2014 roku sięgnęła 119 mld złotych. Niemieccy przedsiębiorcy cenią w Polsce ...
-
Zlecenie wykonania usług to jeszcze nie prowadzenie w Polsce firmy
... odzieży roboczej na rzecz niemieckiej spółki. Niemiecki kontrahent kupuje odzież Niemczech, a następnie dostarcza ją do Polski do wnioskodawcy bądź kupuje ją ... 1 stycznia 2013 r. – art. 56 ust. 2 akapit drugi dyrektywy 2006/112/WE; c. do 31 grudnia 2014 r. – art. 58 dyrektywy 2006/112/WE; d. art. 192a dyrektywy 2006/112/WE. Fakt posiadania ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2015
... ub. r.). Ogólny klimat koniunktury w dziale produkcja artykułów spożywczych, napojów i tytoniu w całym 2014 roku oceniany był korzystnie, na zbliżonym poziomie (plus 5 w styczniu br ... są zróżnicowane. Przez cały ubiegły rok w branży włókno, odzież, obuwie odnotowywano optymistyczne oceny w tym zakresie, choć w styczniu mniej korzystne niż w ubiegłym ...
-
Nie ma e-commerce bez nowoczesnych płatności online
... . Wg badania „Kupuję w Internecie 2014”, opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, największym zainteresowaniem w okresie ostatnich 5 lat cieszyły się produkty z następujących kategorii: perfumy i kosmetyki (wzrost o 460%), produkty dla dzieci i zabawki (233%), sklepy wielobranżowe (213%) oraz odzież (81%). Najbardziej popularną kategorią ...
-
Działalność gospodarcza na rynku wietnamskim
... przez polskich przedsiębiorców. Wietnam odnotowuje nie tylko silny wzrost eksportu – w 2014 r. o ponad 14 proc. w ujęciu rok do roku – ale również ... odzież. Samsung stara się uczynić z Wietnamu globalną bazę swojej produkcji, w związku z czym zainwestował tam ponad 10 mld USD. Sektor farmaceutyczny Wartość wietnamskiego rynku farmaceutyków w 2014 ...
-
Koniunktura przemysłowa X 2013
... korzystne oceny koniunktury zgłaszają jedynie przedstawiciele branży włókno, odzież obuwie (plus 11 – wzrost o 6 p. proc.), a negatywne – w pozostałych prezentowanych branżach: żywność ... 54% jednostek przemysłowych i 32% jednostek budowlano-montażowych, natomiast w 2014 roku ponoszenie nakładów na inwestycje planuje 47% przedsiębiorstw w przemyśle ...
-
Grudniowe wydatki Polaków 2013
... i kosmetyki (45%) książki, filmy, płyty muzyczne i gry komputerowe (43%) słodycze (36%) odzież, obuwie albo dodatki do stroju (35%) zabawki (34%). Wybierając prezenty ... Sylwestra na tzw. domówce (44%). Coraz więcej Polaków zamierza jednak przywitać rok 2014 w zaciszu własnego mieszkania, sprzed telewizora (38%, w 2012 – 31%). Coraz bardziej cenimy ...
-
Jakie portale społecznościowe wybierają sprzedawcy?
... fakt, że według cytowanych już badań We Are Social na początku 2014 roku portal Google notował znacznie większą ilość osób posiadających na nim profil – ... zapominać o naturze społeczności takich jak Instagram i Pinterest – w prezentowaniu takich produktów jak odzież, buty i akcesoria szczególną rolę odgrywają wrażenia optyczne. Kanały na YouTube ...
-
Jaki prezent pod choinkę?
... osoba powyżej 30. roku życia chciałaby otrzymać modny dodatek, jak biżuteria czy zegarek, a dalej książkę, kosmetyki, odzież, perfumy lub coś praktycznego do domu. Najlepszym prezentem dla osób powyżej 50. roku życia będzie ... wykorzystaniu tabletów (CAPI) na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 15 i więcej, od 7 do 13 listopada 2014 ...
-
Upadłości firm I 2015
... dyrektor Analiz Branżowych w Euler Hermes: - Wartość prac realizowanych w okresie wrzesień-listopad 2014 r .była niższa niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, a co za tym ... skupione na niektórych segmentach rynku wewnętrznego (dobra podstawowe – np. odzież). Gospodarka to system naczyń połączonych – osłabienie koniunktury na prace budowlane ...
-
Koniunktura przemysłowa VI 2015
... z rzędu coraz bardziej optymistyczne, po negatywnych ocenach od września 2014 r. Od początku ub. r. utrzymują się zbliżone, korzystne oceny koniunktury ... . W czerwcu koniunktura oceniana jest optymistycznie przez przedstawicieli branż tekstylia, odzież, obuwie (plus 10 – spadek o 1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca), pojazdy samochodowe ( ...
-
Koniunktura przemysłowa VII 2015
... , w lipcu podobnie jak w czerwcu. Po negatywnych ocenach od września 2014 r., opinie formułowane przez przedsiębiorców zajmujących się zakwaterowaniem i ... lipcu koniunktura oceniana jest optymistycznie przez przedstawicieli branż tekstylia, odzież, obuwie (plus 8 – spadek o 2 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca), pojazdy samochodowe (plus 3 ...
-
Zdjęcia, czyli droga do sukcesu w e-commerce
... E-commerce w Polsce 2015 r., w 2014 r. za pośrednictwem sieci sprzedano produkty i usługi o wartości 27 mld zł, w tym roku zaś może być to nawet 33 mld zł. Klient w internecie szuka wygody Obecnie poprzez sieć sprzedaje się praktycznie wszystko. Najbardziej popularne są odzież oraz akcesoria i dodatki ...
-
Instagram: coraz większa popularność w e-commerce
... 2014 roku. Co można znaleźć na Instagramie sklepu? W wynikach badań idealo widoczny jest fakt, że spośród 32% korzystających z Instagrama sprzedawców wyraźnie dominują konkretne branże. W połowie przypadków są to sklepy oferujące obuwie i odzież ... często prezentują na swoich profilach sportową odzież. Pozostałe reprezentowane na Instagramie branże to ...
-
Koniunktura przemysłowa X 2015
... oceniana jest optymistycznie przez przedstawicieli wszystkich prezentowanych branż: tekstylia, odzież, obuwie (plus 19 – wzrost o 7 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca), ... (28% w październiku ub. r.), leasing – 32% jednostek (29% w październiku 2014 r.). 7. Ogólny klimat koniunktury według województw (dane wg siedziby przedsiębiorstwa) ...
-
Mikołajki, czyli zakupy czas zacząć. Co planują Polacy?
... rezygnuje w tym roku z zakupu drzewka, to mniej niż w zeszłym roku (45% – 2014 r.). Ci, którzy zdecydują się na kupno choinki, najczęściej przeznaczą na jej udekorowanie ... książki lub multimedia (28%), perfumy i kosmetyki (26%), słodycze (25%), biżuteria lub odzież (24%) i zabawki (22%). Prezenty pokrywać się będą z oczekiwaniami obdarowywanych. 22% ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2016
... miesiącem. Koniunktura w handlu hurtowym ma się dobrze od początku 2014 roku, w styczniu 2016 r. nieco bardziej korzystnie niż przed miesiącem i niemal ... W styczniu koniunktura oceniana jest optymistycznie przez dyrektorów branż: tekstylia, odzież, obuwie (plus 11,5 w styczniu, plus 8,4 przed miesiącem), artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus ...