-
Black Friday: co 2. Polak dostrzega manipulacje
... % osób nie przekonałoby nic. Zapytaliśmy zdecydowane osoby, zakup których produktów w Black Friday interesuje ich najbardziej. Na pierwszym miejscu znalazły się odzież i obuwie (69%), na drugim – elektronika i AGD (54%), a na trzecim – akcesoria sportowe (39%). Przeciętny klient jest gotowy wydać na zakupy w Black Friday ...
-
Impulsywne zakupy nie tylko w Black Friday
... żołądkiem, by nie dać się zmanipulować głodowi. Dalej, przeważnie dla około jednej trzeciej ankietowanych, na liście nieplanowanych zakupów znajdują się: odzież i obuwie, hobby, prezenty dla bliskich, kosmetyki i wyposażenie mieszkania. Kilkanaście procent osób potrafi też kupować pod wpływem chwili i nastroju: podróże, elektronikę czy ...
-
Zakupy w sklepie i obiad w restauracji budzą największe obawy Polaków
... 55 plus (65 proc.), a wśród państw – w Polsce i Brazylii (po 82 proc.). Na drożejące restauracje wskazało średnio 45 proc. badanych, a na odzież i obuwie 41 proc. Coraz więcej Polaków obawia się powrotu do pracy stacjonarnej Koniec roku i coraz powszechniejsze obawy związane z czwartą falą pandemii ...
-
Polacy zwiększyli aktywność fizyczną w czasie pandemii
... przed okresem pandemii. W 2021 r. co piąty badany (20%) na ten cel przeznaczył od 551 do 1 380 zł. Nasze wydatki na odzież i obuwie sportowe najczęściej nie przekraczały 550 zł. Optymistyczne perspektywy dla widowisk sportowych na żywo Przyszłość sektora sportowego zapowiada się obiecująco, a Polacy ...
-
Budżet domowy Polaka: płacimy czynsz i kredyty, gaz i woda mogą poczekać
... 7 proc. zasobów, tj. tyle samo co rachunki za telefon i Internet. Po 6 proc. stanowią wyposażenie mieszkania wraz z prowadzeniem gospodarstwa domowego oraz odzież i obuwie. Na dalszej pozycji są raty kredytów i pożyczek, które stanowią 5 proc. budżetu. Co ciekawe, 4 proc. w strukturze finansowej stanowią oszczędności. To świadczy ...
-
Zatrudnienie pracownika z Ukrainy - co z wymaganiami BHP?
... z nią pracownika. Ponadto pracownik powinien otrzymać odpowiednio przygotowane procedury i instrukcje dot. wykonywania pracy oraz niezbędne środki ochrony indywidualnej – np. odzież i obuwie robocze – mówi Magdalena Włastowska, Ekspert ds. bezpieczeństwa pracy W&W Consulting. W roku 2021 r. nieprawidłowe zachowanie pracownika było przyczyną aż 60 ...
-
Piractwo i podróbki ciągle w modzie
... krajach: najwyższy jest w Grecji (62%), a najniższy w Czechach (24%). Produkty podrobione kupowane przez młodych ludzi celowo to najczęściej odzież i akcesoria (17%), a w dalszej kolejności obuwie (14%), urządzenia elektroniczne (13%) oraz artykuły higieniczne, kosmetyki, wyroby do higieny osobistej i perfumy (12%). Jednak młodzi są także ...
-
Handlujący na targowiskach mają 80 mln zł zaległości
Handlujący na bazarach i targowiskach mają już niemal 80 mln zł zaległości - wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy informacji kredytowych BIK. Tylko w czasie pandemii przybyło im 8 mln zł długów. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie długi mają firmy handlujące na straganach i targowiskach? Jak wygląda biznes targowy na tle ...
-
Rośnie zadłużenie Polaków 65+. Emeryci przegrywają z inflacją?
... 37 proc., a usług transportowych ponad 20 proc. Na tym tle, nieznacznie, bo 4,7 proc. więcej niż przed rokiem trzeba zapłacić za odzież i obuwie, które też znalazły się na szczycie listy finansowych wyzwań seniorów. Analiza danych BIG InfoMonitor i Głównego Urzędu Statystycznego nasuwa zatem smutną ...
-
Jak inflacja zmienia decyzje zakupowe Polaków?
... (na przykład rezygnując z częstych podróży autem, a przesiadając się na rower) – tak zadeklarowało odpowiednio po 36% ankietowanych. Kolejną kategorią zakupową jest odzież i obuwie, którą wskazał co trzeci respondent oraz użytkowanie mieszkania – na ograniczenie zużycia energii czy wody decyduje się 31% badanych. Niestety, dalszego ...
-
Polskie sklepy internetowe działają za granicą. Gdzie i co sprzedają?
... .), Włoch (128 proc) i Niemiec (113 proc.). A co sprzedaje się najlepiej? Za granicą znakomicie radzą sobie te sklepy IdoSell, które oferują odzież i obuwie, meble i dodatki do domów oraz artykuły dla zwierząt. W teorii sprzedaż cross-border najłatwiej jest zacząć przez marketplace. Na poszczególnych rynkach można ...
-
Inflacja zmienia zachowania konsumentów. Polowanie na niskie ceny?
... sezonie świątecznym, to między innymi: 27% Podróże 26% Kosmetyki / produkty do pielęgnacji 25% Elektronika / sprzęt rozrywkowy i karty podarunkowe 24% Odzież, zabawki, obuwie, artykuły sportowe i sprzęt fitness 23% Wystrój domu / meble 21% Produkty dla zwierząt domowych 20% Luksusowe przedmioty 19% Alkohol 18% Niewymienne ...
-
Regulamin pracy. Jakie kary grożą pracodawcom za naruszenia?
... z porządkiem w firmie, regulamin pracy powinien w szczególności ustalać: organizację pracy, warunki przebywania na terenie zakładu, wyposażenie pracowników w narzędzia i materiały, odzież i obuwie robocze oraz w środki ochrony indywidualnej i higieny osobistej; systemy i rozkłady oraz przyjęte okresy rozliczeniowe czasu pracy; porę nocną; termin ...
-
Rekordowa ilość niewypłacalności w Polsce
... iż 11 upadłości dotyczyło firm sprzedaży wysyłkowej – po pandemiczna dekoniunktura (a raczej spadek popytu na elektronikę, wyposażenie mieszkań i inne dobra trwałe, odzież i obuwie – coraz częściej kupowane w tym kanale)? Dlaczego upadają firmy MSP? Finansowanie jako podstawowy bieżący problem, a długofalowo – utrata konkurencyjności kosztowej ...
-
Korzystanie z internetu 60+. Jak seniorzy surfują w sieci?
... Bezgotówkowa. Odzież, farmaceutyki i kosmetyki. Co kupują seniorzy w internecie? Wg raportu Fundacji Kobiety e-biznesu około połowa seniorów wykorzystuje internet do zakupów odzieży, dodatków i akcesoriów (50%). Do e-koszyka seniora trafiają także produkty farmaceutyczne (40%), kosmetyki i perfumy (39%), książki, bilety, płyty (37%) oraz obuwie (35 ...
-
EY: jak zmieniają się nastroje i zachowania konsumentów?
... do poprzedniej edycji) czy korzystamy z rozrywki w domu (18%, bez zmian). Największy potencjalny wpływ zmian zachowań konsumentów odczuć mogą firmy sprzedające odzież i obuwie oraz branża urody i kosmetyków, gdyż odpowiednio 43% i 38% konsumentów deklaruje, że będzie kupować mniej tego typu artykułów. Deklaracje istotnych oszczędności ...
-
Na zakupy live commerce wydajemy mniej
... te transmisje online, na których można zakupić odzież – na nią wskazuje ponad połowa osób kupujących tym sposobem. Tym, którzy korzystają z zakupów w formie live commerce, zdarza się oprócz tego kupować w ten sposób takie produkty jak obuwie i akcesoria, kosmetyki, perfumy czy artykuły dla dzieci ...
-
Dochód rozporządzalny jako wskaźnik poziomu życia w Polsce i UE
... dzieli się na grupy (GUS): towary i usługi konsumpcyjne: obejmuje żywność i napoje bezalkoholowe, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe i narkotyki, odzież i obuwie, użytkowanie mieszkania lub domu i nośniki energii, wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego; zdrowie: obejmuje wyroby farmaceutyczne, usługi ambulatoryjne i inne ...
-
Seniorzy: silna grupa nabywcza i świadomi konsumenci
... , a co dziesiąta powyżej 1000 zł. Najczęściej emeryci kupują przez Internet odzież (49 proc.), produkty farmaceutyczne (39 proc.), kosmetyki i perfumy (37 proc.), sprzęt RTV i AGD (36 proc.), książki, bilety i płyty (34 proc.), obuwie (34 proc.). Na dodatek 34 proc. emerytów (podczas zakupów online ...
-
Praca tymczasowa w rolnictwie - kto odpowiada za bezpieczeństwo pracowników?
... życia. Oznacza to, że rolnik, musi dokładnie przedstawić pracownikowi tymczasowemu zakres jego obowiązków, opracować i informować o ryzyku zawodowym, dostarczać odpowiednią odzież roboczą, obuwie ochronne, środki ochrony indywidualnej czy zapewnić napoje i posiłki profilaktyczne – mówi Joanna Misiun, Ekspert ds. bezpieczeństwa pracy W&W Consulting ...
-
Q-commerce oceniane pozytywnie przez blisko połowę Polaków
... q-commerce byłoby bardziej skłonnych skorzystać z tej usługi, gdyby oferowała produkty z kategorii, takich jak: pharma (45 proc.), beauty (35 proc.), odzież (28 proc.), obuwie (25 proc.), produkty dla dzieci (21 proc.) i zwierząt (17 proc.). Zapotrzebowanie na dodatkowe kategorie q-commerce sprawia, że przed marketerami ...
-
Zaległości targowisk i bazarów rosną wolniej niż w pandemii
... . ankietowanych. 39 proc. kupuje tu też nabiał i pieczywo, a 27 proc. mięso i ryby. Blisko połowa respondentów (48 proc.) nabywa na bazarze odzież i obuwie, a jedna trzecia (33 proc.) szuka tam artykułów chemicznych. Dla niemałej części sympatyków bazarów (9 proc.) ważne jest, by specjalizował się on ...
-
Zatrudnianie młodocianych. Co zmieniają najnowsze przepisy?
... pracy, dostosowaniu rodzaju pracy, zapewnieniu odpowiednich warunków, przerw oraz godzin pracy, nieodpłatnym wyposażeniu młodocianego w wymagane środki ochrony indywidualnej, odzież i obuwie robocze. Przepisy wskazują także, że pracodawcy powinni zapewnić stały nadzór osób uprawnionych do prowadzenia praktycznej nauki zawodu nad wykonywaniem pracy ...
-
Zrównoważony rozwój: greenwashing wzbudza podejrzliwość konsumentów
... alternatywne wobec mięsa. Zdaniem konsumentów kategorie wypadające pod tym względem najgorzej to media społecznościowe (60%), mięso i produkty mięsne (58%) oraz odzież i obuwie (57%). Pod względem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju branża dóbr luksusowych plasuje się tuż obok sektora ropy, gazu i oleju napędowego ...
-
5 rzeczy, które warto wiedzieć o regulaminie pracy
... kwestie, jak: organizacja pracy, warunki przebywania na terenie zakładu pracy w czasie pracy i po jej zakończeniu, wyposażenie pracowników w narzędzia i materiały, w tym w odzież i obuwie robocze oraz w środki ochrony indywidualnej i higieny osobistej, systemy i rozkłady czasu pracy oraz przyjęte okresy rozliczeniowe czasu pracy, pora nocna, termin ...
-
Najwyższe wydatki w e-commerce na artykuły spożywcze, najniższe na kulturę
... „Artykuły spożywcze” (405 zł w edycji 2023 vs 213 zł w edycji 2022). Relatywnie wysokie kwoty przeznaczają także na odzież – 270 zł (213 zł w 2022 r.) oraz obuwie – 275 zł (172 zł w 2022 r.). Najniższe wydatki badani zadeklarowali w przypadku dóbr kultury: na książki przeznaczają miesięcznie 96 ...
-
Światowy Dzień Oszczędzania. Jakie oszczędności mają Polacy?
... proc.) oraz usługi medyczne (12 proc.). Odłożone pieniądze przydały się też m.in. na leki, opał, spłatę wyższych rat kredytów oraz odzież i obuwie. Wysokim kosztom utrzymania nie jest łatwo stawić czoła Choć świadomość konieczności oszczędzana rośnie, to jednak drożyzna robi swoje i w obecnych warunkach ...
-
6 porad jak się nie dać oszukać w Black Friday i Cyber Monday
... właśnie stamtąd mogą czerpać inspiracje do tworzenia przekonywujących oszustw – dodaje Beniamin Szczepankiewicz. Polacy i Polki w tym roku planują kupować przede wszystkim odzież i obuwie (75%), elektronikę (55%), akcesoria i produkty do domu (49%) oraz kosmetyki (41%)3. Warto pamiętać, że te kategorie prawdopodobnie będą również najbardziej ...
-
Zakupy online (ale nie spożywcze) wybiera już 88 proc. Polaków
Zakupy online szturmem zdobyły serca kupujących. Z opracowanego przez Santander Consumer Bank raportu „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” wynika, że przez internet kupuje już 88 proc. Polaków. Poszczególne kategorie zakupowe cieszą się dość zróżnicowaną popularnością, a są i takie produkty, po które znacznie chętniej udajemy się do sklepów ...
-
Pokolenie Z stawia na zakupy online
... pół roku bądź rzadziej. Jak kupują młodzi? Co najczęściej kupuje Generacja Z w sklepach e-commerce i za pomocą aplikacji mobilnych? Najpopularniejsze kategorie to odzież i obuwie (70,6%), a także wszelkiego rodzaju bilety (50,5%), kosmetyki oraz produkty do pielęgnacji (44,8%) czy platformy streamingowe i treści rozrywkowe – 41,9%. W czołówce ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 42 mld zł na koniec 2023 roku
... ,4 mld zł. Wszystkie analizowane w raporcie segmenty - tj. samochody, usługi hotelarskie i SPA, odzież i akcesoria, nieruchomości, alkohole, kosmetyki i perfumy oraz biżuteria i ... i akcesoriów dominują ubrania (62,8%). Akcesoria i dodatki stanowią 20%, natomiast obuwie 17,2% rynku. Wartość rynku nieruchomości premium i luksusowych w Polsce stale ...
-
Niewypłacalności firm w Polsce będą dalej rosły
... , wyroby metalowe, części i maszyny) a także dobrami konsumenckimi, ale trwałymi – notującymi ostatnio zastoje sprzedaży (meble, wyposażenie wnętrz, elektronika, RTV/AGD, odzież i obuwie) – mówi Sławomir Bąk, członek Zarządu Allianz Trade w Polsce odpowiedzialny za ocenę ryzyka. - To w handlu hurtowym mieliśmy ostatnio grupę niewypłacalności ...
-
Parki handlowe nadal na topie w II kw. 2024
... w maju wyniósł 8,6%. W I połowie roku poziom e-commerce w poszczególnych miesiącach nie spadł poniżej 8%. Najpopularniejsze kategorie zakupowe online to niezmiennie prasa, książki, tekstylia, odzież i obuwie. Eksperci BNP Paribas Real Estate Poland zwracają uwagę na coraz większą popularność trendu, jakim jest social commerce, czyli sprzedaż za ...
-
BLIX AWARDS 2024. Konsumenci wskazali sklepy oferujące najlepsze promocje
... Supermarketów wygrała sieć Stokrotka, a w segmencie Convenience – Żabka. Spośród Podmiotów Regionalnych i Lokalnych konsumenci nagrodzili sieć sklepów Twój Market. Laureatem w segmencie Odzież i Obuwie została sieć Sinsay. Wśród Drogerii pierwsze miejsce zajął Rossmann. W grupie E-grocery statuetka powędrowała do Frisco. Na rynku E-commerce nagroda ...
Tematy: BLIX AWARDS, sieci handlowe, handel, sklepy, rabaty, promocje, promocje cenowe, cena, ceny, Lidl, Kaufland, Stokrotka, Żabka, Twój Market, Sinsay, Rossmann, Frisco, Media Expert, Action i Temu -
BLIX AWARDS 2024: które sieci handlowe w Polsce stawiają na innowacyjność?
... Branżowych – sieć Maxi Zoo. Na rynku Drogerii najlepsza okazała się sieć Super-Pharm, E-grocery – platforma zakupowa Delio, a E-commerce – Allegro. Ponadto w segmencie Odzież i Obuwie nagroda została przyznana 4f, a w grupie Dom i Ogród – sieci Dealz. Biedronka została doceniona przez konsumentów za koncept inteligentnych kas samoobsługowych oraz ...
Tematy: sieci handlowe, handel, sklepy, Biedronka, Lewiatan, Auchan Hipermarket, Żabka, Super-Pharm, OBI, Allegro, Maxi Zoo, innowacje, nowe technologie, innowacyjność