-
GUS: oceny koniunktury gospodarczej najgorsze w historii
... ogólnego klimatu koniunktury gospodarczej (NSA) kształtuje się na poziomie minus 49,5. Najbardziej pesymistycznie koniunkturę oceniają firmy sprzedające tekstylia, odzież, obuwie, najmniej niekorzystnie – jednostki handlujące żywnością. Transport i gospodarka magazynowa W bieżącym miesiącu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury (NSA) kształtuje się ...
-
Koniunktura gospodarcza V 2020. W danych GUS wyraźny wpływ COVID-19
... w przypadku handlu hurtowego, jest on nieznacznie wyższy niż w kwietniu (minus 49,5). Najbardziej niekorzystne oceny w tym zakresie zgłaszają przedstawiciele branży tekstylia, odzież, obuwie. Transport i gospodarka magazynowa W bieżącym miesiącu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury (NSA) kształtuje się na poziomie minus 39,4 (minus 48,3 w kwietniu ...
-
Koniunktura przemysłowa XI 2017
... firm przewidują wzrost cen, choć nieco mniejszy od planowanego w październiku. W bieżącym miesiącu w większości prezentowanych branż handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 24,2 w listopadzie, plus 25,0 w październiku), pojazdy samochodowe (plus 12,5 w listopadzie, plus 11,4 miesiąc wcześniej) oraz żywność (plus ...
-
Polska gospodarka: niższy wzrost przy wyższej inflacji
... . r/r konsensus), a w cenach bieżących o 5,7 proc. w skali roku (vs +6,6 proc. r/r konsensus). Największy wzrost sprzedaży w cenach stałych zanotowała kategoria „tekstylia, odzież, obuwie” (+10,5 proc. r/r). GUS opublikował szacunki tempa wzrostu polskiej gospodarki - Produkt Krajowy Brutto w 4. kwartale 2019 r. wzrósł o +3,1 proc. r/r, a w całym ...
-
Centra handlowe powiększą się o 420 000 mkw.
... 7,7%, podczas gdy jeszcze miesiąc wcześniej wynosił 9,1%, a przed pandemią oscylował w granicach 5-6%. Spadek wykazały m.in. przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (z 26,8% przed miesiącem do 19,5%), a także podmioty z grup „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (odpowiednio z 25,2% do 21 ...
-
E-commerce powoli hamuje
... sklepach” (z 22,0% przed miesiącem do 21,5%) oraz „meble, rtv, agd” (odpowiednio z 16,4% do 16,1%), natomiast wzrost udziału odnotowano w grupie „tekstylia, odzież, obuwie” (z 21,7% do 22,8%). Na zmniejszenie dynamiki rozwoju branży e-commerce wskazują również dane z raportu Strategy & Poland (Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce ...
-
Black Friday i co jeszcze napędzi e-commerce w IV kwartale?
... przez Internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 22,2% przed miesiącem do 25,6%), „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 21,1% do 22,6%) oraz „meble, rtv, agd” (z 16,6% do 17,6%). Z powyższych danych wynika, że e-handel, mimo obaw ma się ...
-
Grudniowa sprzedaż detaliczna zaskakująco poniżej oczekiwań
... RTV i AGD, których sprzedaż wzrosła o 8,1 proc., a także tekstylia, odzież i obuwie, gdzie wzrost wyniósł 7 proc. Niewiele mniej, bo o 6,8 proc. wzrosła sprzedaż samochodów i części do nich. Jeśli spojrzeć na sprzedaż detaliczną w całym 2018 r., to najchętniej kupowaliśmy odzież i obuwie (wzrost o 12,1 proc.), farmaceutyki i kosmetyki (wzrost o 11 ...
-
Kibice nie grają fair play: kwitnie nielegalny streaming i sprzedaż podróbek
... , co stanowi ponad połowę z 14 mln towarów podrobionych skonfiskowanych w 2023 r. Podrabiane towary sportowe to m.in. podrabiane tekstylia, obuwie, etykiety, wyroby skórzane i dodatki odzieżowe, w tym obuwie sportowe i odzież, o szacunkowej wartości detalicznej 120 mln euro. W wyniku operacji w związku z fałszerstwami aresztowano 264 osoby. Podczas ...
-
Coraz więcej Made in China
... . Radosław Jarema z Akcenty wskazuje, że towary z Chin to te, których używa praktycznie każdy z nas. Importujemy wszelkiego rodzaju materiały i tekstylia oraz gotową odzież, nakrycia głowy, obuwie, zegarki i biżuterię. Korzystamy z chińskiego sprzętu takiego jak małe AGD, np. czajniki, żelazka, czy dzwonimy, rozmawiamy lub oglądamy dzięki ...
-
Nieruchomości handlowe w II kw. 2021
... r. do 8,1% w czerwcu 2021 r. Spadek udziału sprzedaży przez Internet zaobserwowano w większości grup, przy czym największy wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy „tekstylia, odzież i obuwie” (o 2,7 pp.) Odwiedzalność w centrach handlowych w czerwcu 2021 już tylko o 8% niższa niż przed pandemią i o 19% wyższa niż rok temu Umiarkowany ...
-
Ferie zimowe 2017: Cypr znacznie droższy
... jako całości, w tym także dla sprzedaży grup towarów, które cieszyły się dotychczas zdecydowanie większą popularnością wśród konsumentów takich jak grupa: tekstylia, odzież i obuwie oraz grupa: meble, RTV i AGD. Bardzo pozytywnym faktem dla biur podróży powinna się okazać ostatnia tendencja poprawy nastrojów konsumenckich w grupie ...
-
Handlujący na targowiskach mają 80 mln zł zaległości
Handlujący na bazarach i targowiskach mają już niemal 80 mln zł zaległości - wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy informacji kredytowych BIK. Tylko w czasie pandemii przybyło im 8 mln zł długów. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie długi mają firmy handlujące na straganach i targowiskach? Jak wygląda biznes targowy na tle ...
-
Parki handlowe nadal na topie w II kw. 2024
... w maju wyniósł 8,6%. W I połowie roku poziom e-commerce w poszczególnych miesiącach nie spadł poniżej 8%. Najpopularniejsze kategorie zakupowe online to niezmiennie prasa, książki, tekstylia, odzież i obuwie. Eksperci BNP Paribas Real Estate Poland zwracają uwagę na coraz większą popularność trendu, jakim jest social commerce, czyli sprzedaż za ...
1 2