-
Właściwy kurs na rynku WLAN
Rynek usług związanych z szerokopasmowym mobilnym dostępem do Internetu zacznie przynosić poważne zyski tylko wtedy, kiedy jego główni gracze dokonają korekt w swojej dotychczasowej strategii marketingowej - wynika z raportu na temat przyszłości technologii WLAN/ Wi-Fi w Polsce, który przygotowała agencja DEMO Effective Launching. Według DEMO ...
-
Przedsiębiorcy wybierają leasing
Leasing jest fenomenem finansowania inwestycji w naszym kraju. Już w pierwszych latach rozwoju charakteryzował się ogromną dynamiką. Przedsiębiorstwa leasingowe prześcigają się, dokonując zmian w swojej strategii, które polegają głównie na rozszerzeniu lub modyfikacji palety swoich produktów. Według portalu IPO.pl, wyniki branży leasingowej w 2006 ...
-
Motywacja pracownika marketingu
Sukces w marketingu wynika z podjęcia odpowiednich decyzji w odpowiednim czasie oraz ze sprawnej i skutecznej realizacji tych decyzji. Za tę realizację odpowiedzialni są pracownicy marketingu. Istnieje jednak poważny problem. Polega on na tym, że termin "pracownik marketingu" oznacza nie tylko pracowników biurowych urzędujących w pokoju z ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2011
Sieć hipermarketów Tesco skutecznie odparła atak Biedronki na pozycję lidera w Marketingowym Rankingu Sieci Detalicznych tworzonym przez Kondej Marketing. Wynik ten może zaskakiwać biorąc pod uwagę niezwykle wysoką dynamikę rozwoju portugalskiej sieci na polskim rynku. Przewaga Tesco wynika jednak z wszechstronnej oceny, jakiej w Rankingu ...
-
Mechanizm public relations w polityce
Public relations jest odrębnym mechanizmem wykorzystywanym w marketingu politycznym. Jest on z powodzeniem szeroko stosowany w demokratycznych krajach wysoko rozwiniętych zarówno w wielkich kampaniach politycznych, jak też w innych działaniach marketingowych oraz akcjach społecznych. Jest dyscypliną o dużym potencjale stojącą u progu dynamicznego ...
-
Działania marketingowe i PR w 2013 r.
Jednym z najważniejszych celów działów marketingu i PR kończącego się roku była budowa i utrzymywanie relacji z klientami. W większości firm bowiem działania marketingowe i PR są ściśle powiązane z procesem sprzedaży i strategią sprzedażową, co widoczne jest m.in. w strukturze organizacyjnej firm – w 38% przedsiębiorstw działy marketingu i PR są ...
-
Amortyzacja samochodu osobowego w leasingu finansowym
Podstawową różnicą pomiędzy leasingiem operacyjnym a finansowym z podatkowego punktu widzenia jest to, która ze stron umowy dokonuje odpisów amortyzacyjnych od przedmiotu leasingu. W przypadku leasingu finansowego upoważnionym do ich naliczania jest korzystający, mimo że przedmiot leasingu nie stanowi jego własności. Kryteria uznania danej umowy ...
-
Faktoring w Polsce 2013
Główny Urząd Statystyczny już po raz kolejny zaprezentował w dość szeroko zakrojonym zakresie dane firm faktoringowych. Badaniem zostały objęte 43 podmioty prowadzące w minionym roku działalność faktoringową. W badanej zbiorowości było 27 niebankowych przedsiębiorstw oraz 16 banków komercyjnych, które zajmowały się faktoringiem obok statutowej ...
-
Umowa sponsoringu czy darowizny zmniejszy podatek dochodowy
Nawet tuż przed końcem roku przedsiębiorca może obniżyć swój podatek. Wystarczy, że podpisze umowę sponsoringu albo dokona darowizny. Ale trzeba pamiętać, aby umowa sponsoringu była prawidłowo skonstruowana, oraz że wysokość odpisów od darowizny jest limitowana - przypomina Tax Care. Dla wielu przedsiębiorców koniec roku to okres poszukiwania ...
-
Czy budowlanka wpływa na kiepski wynik w Doing Business?
Ostatnio sporo mówi się o najnowszej edycji prestiżowego rankingu Doing Business. To zainteresowanie nie ma jednak związku z awansem Polski we wspomnianym zestawieniu. Wręcz przeciwnie - nasz kraj odnotował dość bolesny spadek o sześć pozycji (na 33 miejsce). To niepokojąca zmiana zważywszy na fakt, że rok wcześniej też odnotowano spadek Polski (z ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 1/2019
O istnieniu meningokoków nie słyszała co czwarta młoda mama, co nie oznacza, że bakterie te są niegroźne. Wprost przeciwnie! Ryzyko zachorowania wzrasta zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Dlaczego jeszcze warto pomyśleć o ochronie przed meningokokami? To jedno z najcięższych zakażeń bakteryjnych. Nie ma chyba drugiej bakterii, która potrafi ...
-
Nieprzygotowani na MSSF 16
Wprawdzie nowy standard MSSF 16 zaczął obowiązywać już od 1 stycznia br., to okazuje się, że gotowość na jego stosowanie jest co najmniej problematyczna. Niemal połowa firm przebadanych na potrzeby raportu KPMG „Global Lease Accounting Survey. Lease accounting is here: Are you ready?” deklaruje zakończenie identyfikacji umów leasingu lub ...
-
Freelancerzy w Polsce. Są najnowsze dane o wolnych strzelcach
Serwis Useme.com prezentuje najświeższą dawkę informacji odnośnie sytuacji panującej na rodzimym rynku freelancingu. Opracowanie dowodzi, że rzesza wolnych strzelców w Polsce liczy sobie około 270 tys. osób. Największy ich odsetek zajmuje się copywritingiem oraz szeroko rozumianymi social mediami. Co jeszcze wiemy o polskim freelancerze? Z tego ...
-
Mieszkanie na start - ile wyniesie rata?
Założenia programu "Mieszkanie na start" powodują, że wysokość raty i suma dopłat mogą być bardzo różne w zależności od kilku różnych czynników. Po pierwsze, ogromne znaczenie ma to, czy kredyt zaciąga singiel, para czy rodzina z dziećmi. Z wyliczeń Expandera wynika, że w przypadku kwoty kredytu 400 000 zł, rata singla może wynieść 2 773 zł, pary ...
Tematy: Mieszkanie na start, Bezpieczny Kredyt 2%, Bezpieczny Kredyt 2 procent, kredyty z dopłatą, kredyty mieszkaniowe, kredyty hipoteczne, dopłaty do kredytów, oprocentowanie kredytów hipotecznych, pierwsze mieszkanie, zakup mieszkania, zdolność kredytowa, raty kredytu, rata kredytu, wysokość raty kredytu -
Co wspólnego z zajęciem komorniczym mają wierzytelności faktoringowe?
Jednym z kluczowych kryteriów, jakie firma faktoringowa weryfikuje przed udzieleniem finansowania w postaci faktoringu jawnego, jest kondycja finansowa płatnika faktoringowego, czyli tej strony transakcji, która będzie dokonywać zapłaty za zakupione produkty lub usługi. Stabilna sytuacja wspomnianego podmiotu gospodarczego w połączeniu z jego ...
-
Leasing samochodu: naprawa a podatek VAT
W zakresie w jakim samochód w leasingu jest wykorzystywany do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących raty leasingowe oraz innych związanych z bieżącą eksploatacją samochodu. Jeżeli jest to auto osobowe należy oczywiście pamiętać o ...
-
Leasing samochodu: zerwanie umowy a koszty
Ponoszone przez podatnika raty leasingowe stanowią jego koszty uzyskania przychodów. Sytuacji tej nie zmienia także zaistniałe później zdarzenie wcześniejszego rozwiązania umowy leasingu. Tym samym podatnik nie musi dokonywać korekty kosztów poniesionych z tytułu opłat leasingowych. Stanowisko takie zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w ...
-
Leasing samochodu: cesja umowy a odliczenie VAT
Przy cesji umowy leasingu operacyjnego na samochód osobowy, przejmujący umowę leasingu ma prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur za ponoszone opłaty w wysokości 60% podatku naliczonego z tych faktur, nie więcej niż 6 tys. zł, o ile przedmiot leasingu będzie wykorzystywany w prowadzonej działalności gospodarczej do ...
-
Tani roaming w Eurotaryfie
Od 30 sierpnia 2008 będą obowiązywać nowe stawki za połączenia w roamingu. Zgodnie z Rozporządzeniem (WE) Nr 717/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 czerwca 2007 r. w sprawie roamingu w publicznych sieciach telefonii ruchomej wewnątrz Wspólnoty oraz zmieniającym dyrektywę 2002/21/WE, stawki za połączenia wykonywane i odbierane w ...
-
Faktoring w obrocie handlowym
Factoring należy, obok leasingu i franchisingu, do tych pojęć, które przeniknęły do języka prawnego z praktyki obrotu, jest więc przykładem empirycznego kształtowania się stosunków obligacyjnych, co jest zjawiskiem dość typowym dla szeroko pojętego obrotu handlowego. Etymologicznie pojęcie to wywodzi się z języka angielskiego, podobnie jak i sama ...
-
Rynek outsourcingu szybko się rozwija
Według szacunków przeprowadzonych przez Fundację Instytut Outsourcingu, wartość rynku outsourcingu sprzedaży w kraju osiągnęła obecnie około miliarda złotych rocznie. To jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi outsourcingu w Polsce. Dla branży pracuje obecnie ok. 14 000 przedstawicieli handlowych obsługujących m.in. sektor FMCG, finansowy ...
-
Karta pamięci Kingston SDXC UHS-1
Kingston Digital, spółka należąca do Kingston Technology Company, wprowadza na rynek kartę pamięci nowej generacji - Kingston SDXC (Secure Digital eXtended Capacity) UHS-1 klasy 10. Nowy produkt ma zaspokoić wymagania najbardziej wymagających - zgodnie bowiem z zapewnieniami producenta, jest to jedna z najszybszych kart pamięci flash, które ...
-
Faktoring w Polsce 2009
Główny Urząd Statystyczny już po raz drugi zaprezentował w dość szeroko zakrojonym zakresie dane firm factoringowych. Informacje pozyskane od respondentów przedstawiono w różnych przekrojach klasyfikacyjnych. W 2009 r. w badaniu statystycznym GUS brały udział 43 podmioty prowadzące działalność faktoringową, z tego 23 wyspecjalizowane ...
-
Handel i usługi a kopiowanie kart płatniczych
Visa Europe opublikowała najnowszą pozycję w serii poradników ochrony przed przestępstwami dokonywanymi w sferze systemów płatniczych. Publikacja, zatytułowana "Device Skimming: Attacks and Defence" (Skimming urządzeń: atak i obrona), to skierowany do detalistów, branżowy zbiór wzorcowych reguł postępowania mających pomóc placówkom ...
-
SEO copywriting
Copywriting to trudne, wymagające kreatywności zajęcie, polegające na tworzeniu intrygujących haseł i tekstów reklamowych. SEO copywriting to jeszcze wyższy poziom zaawansowania. Odbiorcami treści SEO copywritingu są: internauta (klient, konsument) i "robot" Google. Idealny tekst musi skłonić internautę - klienta do podjęcia działania (najczęściej ...
-
Leasing finansowy: wykup a wartość początkowa
Leasing finansowy od operacyjnego odróżnia przede wszystkim to, że odpisów amortyzacyjnych od przedmiotu leasingu dokonuje korzystający. Co za tym idzie, musi on ustalić jego wartość początkową. Czy w przypadku poniesienia opłaty manipulacyjnej z tytułu wykupu przedmiotu leasingu, należy ją doliczyć do tej wartości początkowej? Art. 23f ust. 1 ...
-
Agencja ratingowa Moody's obniża wiarygodność Belgii
Przedświąteczny tydzień ma szanse należeć do agencji ratingowych. Wiele wskazuje na to, że obniżka ratingu Belgii była jedynie preludium, pytanie tylko czy najważniejsze zmiany (czytaj rating Francji) dokonają się już teraz, czy poczekamy na nie do nowego roku. Dla euro lepiej byłoby gdybyśmy tak długo nie musieli czekać na szczegóły przekazania ...
-
Niechciany recykling metali
Recykling metali w Polsce, pomimo oczywistych korzyści, wciąż jest niechcianym dzieckiem. Oprócz widocznej w urzędach państwowych atmosfery nieufności do rodzimej branży recyklingowej, rozwój tej gałęzi przemysłu dodatkowo blokowany jest przez bariery w imporcie odpadów i złomów metali, które obowiązują od naszego wejścia do Unii Europejskiej i ...
-
Branża elektroniczna: outsourcing usług to oszczędność
Redukcja kosztów jest najważniejszym czynnikiem rozwoju rynku outsourcingu. Model dotyczący dostarczania usług produkcyjnych w branży elektronicznej (ang. Electronic Manufacturing Services, EMS) przynosi przynosi średnio oszczędności w wysokości od 10 do 15 procent, co jest bodźcem do wykorzystywania outsoursingu w tej branży. Dzięki temu ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2013
W aktualnej edycji Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych nr 13 opracowanego przez Kondej Marketing, dwaj liderzy Biedronka i Tesco (hipermarkety) utrzymali swoje pozycje, jednakże grupa pościgowa jest coraz bliżej. Biedronka dokonuje przekształceń swoich sklepów, lecz przy tej okazji traci dotychczasową przewagę cenową. Dyskontem nie chce być ...
-
Multiscreening w popularnych talent shows
Multiscreening to nadal niezgłębiony w pełni obszar, na który użytkownicy nowych technologii wkraczają chętnie, a nieco ostrożniej czyni to szeroko pojęta branża komunikacyjna. Do kogo docierać i gdzie szukać multi-ekranowych odbiorców komunikatów reklamowych, czy PR-owych – dokładnie wskazuje kompleksowy monitoring mediów, obejmujący zarówno nowe ...
-
Umowa leasingu: kiedy podpisać protokół zdawczo-odbiorczy?
Powszechną praktyką jest podpisywanie protokołu zdawczo-odbiorczego w momencie zawarcia umowy leasingu, gdy jej przedmiot nie został jeszcze wydany. Takie postępowanie przedstawicieli handlowych może być przyczyną wielu problemów, również natury prawno-karnej zarówno dla leasingodawcy, jak i leasingobiorcy. Podpisanie protokołu stanowi niejako ...
-
Sztuczna inteligencja przyszłością e-mail marketingu
Niezależnie od znaczenia pojęć – „sztuczna inteligencja”, „machine learning”, „predictive analytics”, „data mining” czy „big data” – każdy z tych gorących tematów, odnoszących się do szeroko rozumianej sztucznej inteligencji, dotyczy tego samego: czerpania wiedzy z bogactwa dostępnych danych, która pozwala na prowadzenie skutecznych działań email ...
-
4 obszary działania branży leasingowej
Polska ominęła pułapkę średniego wzrostu i jest jednym z najszybciej rozwijających się krajów w Europie. Spory udział w tym mają firmy leasingowe, które odpowiadają za finansowanie 30 proc. wszystkich inwestycji w polskiej gospodarce. Co więcej, jak wynika z danych Związku Polskiego Leasingu, udział sektora leasingowego w PKB Polski wynosi około 4 ...
-
Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje
Salesforce, globalny lider w dziedzinie systemów CRM, opublikował szóstą edycję swojego raportu „State of Marketing”, która pokazała, że w miarę jak technologia zwiększa oczekiwania klientów, polscy specjaliści ds. marketingu nie tylko przekazują komunikaty, lecz także angażują się w interakcje z klientami i nawiązują z nimi wartościowe relacje, ...