-
Firmy produkcyjne odczuwają poprawę
Jak wynika z najnowszej edycji badania firmy doradczej KPMG "Global Business Outlook Survey - Worldwide Manufacturing and Services", nastroje panujące wśród przedsiębiorstw produkcyjnych na niemal całym świecie są bardzo dobre. W ciągu najbliższego roku producenci planują zwiększyć swoją aktywność gospodarczą, spodziewając się dalszego wzrostu ...
-
Coca-Cola najlepszą marką spożywczą
Wizerunkowy prym na polskim rynku artykułów spożywczych wiedzie Coca-Cola. Doniesienia medialne na temat koncernu miały największy zasięg, a ich wartość wyniosła 215 milionów złotych - podał PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, który opublikował we współpracy z miesięcznikiem Press III edycję badania Top Marka. Znakomite wyniki wizerunkowe w branży ...
-
Nowe data center na Śląsku
W Katowicach powstaje jedno z największych w Polsce centrum przetwarzania danych. Klienci będę mogli skorzystać z usług kolokacji już w pierwszym kwartale 2011 roku. Inwestycja jest wspólnym projektem TKP S.A., operatora telekomunikacyjnego oraz PCC SE, koncernu międzynarodowego z siedzibą w Duisburgu. Jej prowadzeniem zajmie się powołana do tego ...
-
Kontrola koncentracji: 8 zgód UOKiK
Energa Invest oraz Supply Board International Investments mogą wspólnie zbudować elektrownię gazową, a Systexan przejąć X-Trade Brokers Dom Maklerski. Zielone światło otrzymało także sześciu innych przedsiębiorców: Fiat Auto Poland, Emperia Holding, Atic Services, TDJ, Alchemia oraz Mondi. Energa Invest jest podmiotem zależnym gdańskiej spółki ...
-
Praca za granicą ciągle interesująca
Według najnowszego sondażu Kelly Services, globalnego dostawcy rozwiązań w zakresie HR, ponad trzy czwarte polskich respondentów byłoby skłonnych przeprowadzić się dla odpowiedniej pracy, a wielu deklaruje wręcz gotowość do zmiany kraju lub kontynentu, żeby otrzymać preferowane stanowisko. Najbardziej mobilni są pracownicy w wieku 18-29 lat ( ...
-
Wizerunek medialny specjalisty PR
Powszechna opinia na temat zawodu piarowca nie znajduje odzwierciedlenia w mediach. Z badania agencji informacyjnej PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeprowadzonego na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations wynika, że analizowana profesja opisywana jest w większości neutralnie (58 proc.), a w aż 36 proc. przekazu pozytywnie. Z mediów ...
-
Służby ratunkowe a technologie komunikacyjne
Firma Motorola Solutions Inc. opublikowała streszczenie badań przeprowadzonych na jej zlecenie przez firmę analityczną IDC w krajach z regionu EMEA, w tym w Polsce. Z badań wynika, że pomimo kurczących się budżetów organizacje bezpieczeństwa publicznego w regionie EMEA są coraz bardziej zainteresowane wprowadzeniem szerokopasmowych sieci ...
-
Usługi lokalizacyjne mają przyszłość
Usługi lokalizacyjne, czyli LBS (ang. location-based services), weszły do światowej pierwszej ligi, jako usługa, która w najbliższej przyszłości będzie się rozwijać najszybciej. Dane TNS pokazują, że globalnie ponad 60% użytkowników telefonów komórkowych, którzy nie korzystają jeszcze z usług lokalizacyjnych, chce rozpocząć korzystanie z tej ...
-
Zwolnienia chorobowe nadużywane
... chorobowe kosztowały w ubiegłym roku polskie firmy i ZUS ponad 18,2 mld zł - wynika z analizy przygotowanej dla Pracodawców RP przez firmę Work Service. 31 maja br. w siedzibie Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej, w ramach cyklu spotkań „Czwartki na Brukselskiej”, odbyła się debata pt. Problem zwolnień chorobowych ...
-
Polskie marki nie dbają o fanów?
Socialbakers ogłasza ranking marek osiągających najlepsze wyniki w zakresie Social Customer Service. Żadna z marek polskich nie znalazła się w zestawieniu. Wyniki przeprowadzonych badań wskazują że branże: telekomunikacyjna, lotnicza i finansowa najszybciej reagują na socialowe ...
-
Najbogatsi Polacy w mediach VII 2012
Fortuna najbogatszych rośnie mimo kryzysu. Czy podobny trend dotyczy ich obecności w mediach? PRESS-SERVICE Monitoring Mediów zbadał medialność pierwszej dziesiątki rankingu 100 najbogatszych Polaków, opublikowanego przez tygodnik "Wprost". Najpopularniejszy okazał się Jan Kulczyk. Zajmujący niezmiennie od 10 lat pierwsze miejsce w rankingu ...
-
Zakupy grupowe - ranking serwisów
Od pojawienia się pierwszych serwisów zakupów grupowych na polskim rynku minęły ponad dwa lata. Z takiej formy nabywania produktów i usług korzystają miliony internautów. Padają nowe, liczone w dziesiątkach tysięcy rekordy w ilości sprzedawanych kuponów. E-commerce kwitnie mimo kryzysu, a być może właśnie z tego powodu. Duża popularność serwisów ...
-
Najbardziej medialne kobiety w biznesie
Minister, prezes czy szefowa rady nadzorczej - które ze wskazanych, zajmujących nierzadko kluczowe stanowiska w Polsce kobiet, wytypowanych przez menedżerów w rankingu tygodnika "Wprost" pojawiała się w mediach najczęściej? Sprawdziła to agencja informacyjna "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów". Od stycznia do końca września br. media poświęciły ...
-
ŁSSE: nowe inwestycje w Kutnie, Łęczycy i Przykonie
ASTI Sp. z o. o., HTL-Strefa S.A., Sonoco Poland - Packaging Services Sp. z o.o., otrzymały zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. HTL-Strefa S.A. jest producentem nakłuwaczy bezpiecznych do użytku szpitalnego (posiada ponad 50% udziałów w globalnym rynku) oraz lancetów do użytku osobistego, ...
-
Gender Słowem Roku 2013
Naukowcy z Uniwersytetu Warszawskiego i Fundacji Języka Polskiego z udziałem internautów wybrali Słowo Roku 2013, a PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i widzialni.pl przebadali medialność i popularność zwycięskiego słowa oraz wszystkich wyróżnionych w plebiscycie. Naukowcy z Uniwersytetu Warszawskiego i Fundacji Języka Polskiego z udziałem ...
-
Płatności w standardzie SEPA między Polską i Bułgarią
Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. we współpracy z bułgarskim operatorem płatności BORICA - BANKSERVICE AD uruchamia wymianę płatności SEPA Credit Transfer (SCT). Od 20 stycznia 2014 roku, firmy i klienci indywidualni w obu krajach będą mogli wysyłać i otrzymywać płatności w euro za pośrednictwem bułgarskich i polskich systemów rozliczeniowych BISERA ...
-
Zimowy sponsoring sportowy przyniósł zyski
Firmy, które tej zimy postanowiły sponsorować sportowców. mogą mieć powody do zadowolenia - dzięki osiągnięciom naszych reprezentantów zyski w przypadku niektórych sponsorów osiągnęły zupełnie niespodziewany poziom. A wszystko to w przeważającej mierze za sprawą niezwykle udanej dla Polski Olimpiadzie w Soczi - wynika z badania zrealizowanego ...
-
Prezydenci miast w mediach w I kw. 2014
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku najczęściej mogliśmy zetknąć się z informacjami na temat Hanny Zdanowskiej, Hanny Gronkiewicz-Waltz i Rafała Dutkiewicza – wynika z podsumowania wyników analizy „Prezydenci miast wojewódzkich”, przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Niemniej często mogliśmy trafić na materiały ...
-
Leśna Góra: najlepsza w Polsce promocja miasta
Wymyślone na potrzeby serialu "Na dobre i złe" miasteczko Leśna Góra jest najlepszym dowodem na to, że nieistniejąca marka również może wzbudzać duże zainteresowanie. Tylko w pierwszym kwartale bieżącego roku poświęcono jej słowo w 741 materiałach ogólnopolskich - wynika z raportu na temat promocji miast w serialach cyklicznie opracowywanego przez ...
-
Polski show-business: kto największą gwiazdą mediów?
Kamil Stoch, Robert Lewandowski oraz Agnieszka Radwańska to według najnowszego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” najbardziej medialne gwiazdy polskiego show-businessu. Na kolejnych pozycjach w pierwszej dziesiątce znaleźli się m.in. Marcin Gortat, Marcin Dorociński oraz Marek Kondrat. Według ekspertów opiniotwórczego miesięcznika „Forbes”, ...
-
Festiwale muzyczne w mediach
Woodstock i Opener to najpopularniejsze w polskich mediach festiwale muzyczne - wynika z analizy, jakiej dokonał „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. O pierwszym z nich mówiono w niemal 16,5 tys. informacji, drugi wzbudzał nieco mniejsze, choć i tak duże zainteresowanie (12,9 tys. wzmianek). Zestawienie dziesięciu najpopularniejszych festiwali ...
-
"Charlie" i "Hebdo" zdominowały polską prasę
Badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” dostarcza informacji na temat najpopularniejszych tematów poruszanych w dziennikach ogólnopolskich. Raczej nie budzi zdziwienia fakt, że w ostatnich dniach czołówki gazet zdominowane zostały przez zamach we Francji. W analizowanych dziennikach wyraz „Charlie” pojawił się 41 razy. Tragedia we Francji ...
-
Rynek pracy: czego oczekują pracownicy?
Uważa się, że to wysokie zarobki są czynnikiem przyciągającym pracowników i decydującym o ich lojalności wobec firmy. Badanie przeprowadzone przed Kelly Services pokazuje jednak, że wielu Polaków jest skłonnych zrezygnować z wyższego wynagrodzenia na rzecz szkoleń, rozwijania nowych umiejętności czy pracy w bardziej zróżnicowanym środowisku. Ważne ...
-
Polscy blogerzy - TOP 10
Maffashion, czyli Julia Kuczyńska, kolejny raz zwyciężyła w Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogerów 2014, przygotowanego przez Jasonhunta. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował, jak często pojawiały się w mediach informacje o dziesiątce najpopularniejszych polskich blogerów. Zwyciężczyni może pochwalić się wynikiem 3,2 tys. wzmianek. ...
-
Najpopularniejsi polscy vlogerzy: Króluje Chodakowska
Ewa Chodakowska jest zdecydowanie najpopularniejszą polską YouTuberką – informacje o niej stanowiły aż ¼ wzmianek, które ukazały się w mediach w 2014 r. odnośnie TOP 25 vlogerów – wynika z raportu przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Na drugim miejscu znalazł się SA Wardęga, a na trzecim – CeZik. 14 lutego 2015 r. YouTube ...
-
Więcej osób boi się utraty pracy. Pracodawcy: nie ma podstaw
Ponad ponad jedna czwarta Polaków obawia się utraty pracy w najbliższym czasie – wynika z najnowszej, trzeciej edycji badania Barometr rynku pracy Work Service. To więcej niż w poprzedniej edycji badania. Utraty pracy najbardziej obawiają się osoby zatrudnione za niskie kwoty na tzw. umowach śmieciowych ...
-
Medialny Paweł Kukiz
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził, jak kształtowała się medialna popularność Pawła Kukiza między 8 czerwca a 5 lipca 2015 r. Okazuje się, że w badanym okresie na temat polityka ukazało się blisko 28 tysięcy materiałów, co daje liczbę prawie tysiąca publikacji dziennie. Na taki wynik w przeważającej mierze wpływ miała aktywność ...
-
Lokowanie miasta. Które seriale zapewniają najlepszą promocję?
To już piąty raz, gdy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się promocji, jaką dają polskim miastom najpopularniejsze seriale telewizyjne. Analiza dowiodła m.in., że największym beneficjentem pod względem wartości materiałów wyrażonej ekwiwalentem reklamowym jest Warszawa, promowana przez „M jak Miłość”, „Klan”, „Na Wspólnej”, „Barwy ...
-
Maffashion, Jemerced, Kasia Tusk. To one rządzą modową blogosferą
O polskiej blogosferze mówi się coraz więcej. Medialny rozgłos zyskują zwłaszcza blogerki modowe, o których ostatnio było głośno m.in. przy okazji ujawnienia stawek ich wynagrodzeń. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowił przyjrzeć się, która z nich najbardziej zaznacza swoją obecność w mediach. Analiza dowiodła, że niezaprzeczalną liderką ...
-
Najpopularniejsi w mediach - piłkarze i kluby piłkarskie
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumował medialną popularność piłkarzy w drugim półroczu 2015 roku. Zdecydowanym liderem był Robert Lewandowski – kapitan polskiej drużyny niemal trzykrotnie częściej gościł w mediach niż drugi w zestawieniu Grzegorz Krychowiak. Badanie „Polska Piłka” cyklicznie prowadzone przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” ...
-
Robert Lewandowski kontra Artur Szpilka: nokaut
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował medialną popularność dwóch polskich sportowców – Roberta Lewandowskiego oraz Artura Szpilki w styczniu 2016 r. Który z nich mógł liczyć na większą liczbę publikacji i zainteresowanie użytkowników social media? Różnica w liczbie publikacji między sportowcami wynosi nieco ponad 2 tys. materiałów, jednak ...
-
Robert Lewandowski i Angelique Kerber: w lutym media należały do nich
Zwycięstwo w Australian Open było życiowym sukcesem Angelique Kerber, co nie uszło uwadze mediów. Niemiecka tenisistka wzbudza zainteresowanie w kraju nad Wisłą ze względu na polskie pochodzenie i podwójne obywatelstwo. Niezmienną popularnością cieszy się również Robert Lewandowski, który świętował swój 50 występ w rozgrywkach Bundesligi w barwach ...
-
Język polski bez eventów, selfie i pieniążków? Nie w internecie
Plebiscyt "Słowa, które chcemy zapomnieć" dowiódł, że najbardziej znienawidzonymi przez Polaków słowami są: "konkubent", "konkubina", "wykon" oraz "zajebiście". Oberwało się również "selfie", "eventowi" oraz "pieniążkom". „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowił sprawdzić popularność nielubianych fraz w mediach. Okazuje się, że w przypadku ...
-
Lokowanie miast w serialach w II połowie 2015 roku
Już po raz szósty „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się promocji, jaką dają polskim miastom najpopularniejsze seriale telewizyjne. Analiza objęła II półrocze 2015 roku i dowiodła, że Warszawa pozostaje miastem najsilniej promowanym w serialach. Popularnością cieszyły się także Leśna Góra, Gdynia oraz Sandomierz. W raporcie „PRESS-SERVICE ...
-
Politycy i partie w mediach II 2016
W lutym 2016 r. Jarosław Kaczyński pozostawał najczęściej przywoływanym w mediach politykiem - zdołał zdeklasować bardzo popularnych Ryszarda Petru i Grzegorza Schetynę. Na kolejnych pozycjach uplasowali się Paweł Kukiz i Władysław Kosiniak-Kamysz. Popularność Kaczyńskiego nie dotyczyła jednak social media, gdzie palma pierwszeństwa powędrowała do ...