-
Polski konsument w czasie kryzysu
Współczesny polski konsument przy rodzinnym stole i w biurze wertuje gazetki z promocjami. Kupuje tańsze marki własne, jednocześnie lubi pozwolić sobie na odrobinę luksusu. Zakupy to ...
-
Polski konsument lojalny w kryzysie
... polski konsument radzi sobie w tzw. kryzysie? Szuka promocji, ale pozostaje lojalny - ... gospodarczej, widać wyraźnie, że konsument w „kryzysie” jest wygranym. Wbrew pozorom, sytuacja „kryzysowa” nie oznacza pustek przy półkach sklepowych. Więcej, instynkt konsumenta nakazuje w czasie (rzeczywistego lub rozdmuchanego) kryzysu więcej wymagać od ...
-
Polski konsument nie jest pesymistą
... Hiszpania. Warto jednak zauważyć, że są to kraje, które w tym samym czasie charakteryzowały się wysokim deficytem budżetowym, a więc są na „dobrej drodze” do zwiększania ... nich w ostatnich latach mocno zadłużyło się, jak również mocno ucierpiało na skutek kryzysu i obecnie boryka się z trudną sytuacją gospodarczą i finansową. Niektóre z nich (Węgry i ...
-
Smart shopping po polsku
... w czasie kryzysu robią furorę na całym świecie. W Polsce już połowa kupujących deklaruje, że dokonuje zakupów w taki sposób ... przynieść znaczne korzyści. – wyjaśniaDaniel Szewieczek, Dyrektor Departamentu Oszczędności z ING Banku Śląskiego. Badanie pokazuje, że polski konsument to mądry konsument, tylko trzeba mu pokazać jak może dodatkowo zarobić, ...
-
Programy lojalnościowe mniej atrakcyjne?
... pierwsze trend spadkowy uczestnictwa w programach lojalnościowych uległ przyspieszeniu. Po drugie, lojalność w „czasie kryzysu” ulega redefinicji – Polacy oczekują szybkiego zaspokojenia potrzeb konsumenckich. Efekt ... w sobie część ilościową oraz część jakościową. Badanie CAPI (N= 802) zrealizowano miejskiej próbie ludności Polski w wieku 15 - 49 ...
-
Bezpieczeństwo żywności: Rentgen na linii
... czasie kryzysu. Najwięcej przyjęło postawę wyczekującą, choć niektóre nadal inwestują, aby w czasach lepszej koniunktury mieć przewagę konkurencyjną, dlatego mimo kryzysu, rynek technologii spożywczych jest nadal wymagający. Małe firmy nie zawsze rozumieją potrzebę inwestycji w systemy bezpieczeństwa, zwłaszcza w czasie kryzysu ...
-
COVID-19 a polskie prawo ochrony konkurencji i konsumentów
... na wzrost cen surowców). Panująca sytuacja jest wnikliwie monitorowana przez UOKiK, który utworzył zespół przeznaczony do zwalczania nieuczciwych praktyk handlowych w czasie kryzysu związanego z COVID-19. Zatem, należy oczekiwać, że UOKiK będzie prowadził w najbliższych latach postępowania dotyczące tego rodzaju praktyk. Podejście UOKiK nie różni ...
-
Pandemia ogranicza wydatki na konsumpcję, nie wszyscy jednak cierpią
... czasie konsumenci zmniejszyli udział wydatków na żywność i napoje o ponad 6 pkt. proc. Jednocześnie, większą część portfela przeznaczano na wydatki związane z wolnym czasem: rekreację, kulturę, zakwaterowanie i gastronomię (wzrost o niecałe 4 pkt. proc.). Polski konsument ...
-
Małe sklepy i coraz większe płatności bezgotówkowe
... tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie wzrosty zanotowały płatności bezgotówkowe w czasie pandemii? W których województwach najczęściej odchodzono od gotówki? Z analizy zrealizowanej ... i lipcu utrzymywała się na poziomie o 11% wyższym od tej sprzed kryzysu, a równocześnie wzrosła nieznacznie częstotliwość wizyt. Oznacza to, że obecnie wydajemy w ...
-
E-commerce - zakupy online ratują nadwątlony budżet domowy?
... czasie w istotnym stopniu zmienił podejście polskich konsumentów do zakupów. Mowa tu zarówno o znacznie bardziej ... tego tekstu dowiesz się m.in.: Co Polacy cenią w e-commerce? Z jakich e-rozwiązań chcą korzystać w dobie kryzysu? Jakie działania podejmują Polacy w ramach naprawy nadwątlonego budżetu domowego? Digitalizacja finansów i zakupów Jedno ...
-
Zakupy grupowe po 4 latach - usługi turystyczne
... rolę. Wyszukiwanie korzystnych ofert, sprawdzanie cen stało się modnym sportem Polaków. Dodatkowo rosnące koszty promocji biznesu w sieci za pośrednictwem Google, w czasie kryzysu, zmusiły wiele firm do szukania tańszych alternatyw, promując modele reklamowe w których opłaty są zależne od efektu kampanii. Tak właśnie rozliczają ...
-
Lojalność klientów - rodzaje
... czasie kryzysu posiadanie stałych ... konsument w Polsce jest lojalny w stosunku do marek w większym stopniu w oparciu o poziom funkcjonalny marki niż konsumenci z krajów Europy Zachodniej, aczkolwiek podejście polskich konsumentów do lojalności względem marki jest zróżnicowane ze względu na niejednorodność rozwoju gospodarczego różnych regionów Polski ...
-
Dobra gospodarka potrzebuje dobrego państwa
... czasie kryzysu oraz letargu, w jakim znalazła się światowa gospodarka w ostatniej dekadzie. W rozwiązywaniu problemów gospodarczych na nowo ustanawiane są więc zasady i zakres zaangażowania instytucji publicznych w gospodarce, reguły postępowania oraz mechanizmy wolnego rynku. Dotyczy to także Polski ...
-
UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011
... sieci komórkowych w tym samym czasie, co obniżki stawek hurtowych. W latach 2006 ... 000, numer dla osób będących w stanie kryzysu emocjonalnego 116 123. Dzięki powyższym działaniom ... Konsument UKE zapewnia, że jak zwykle najważniejszym i ostatecznym celem działania będzie konsument ... podstawę zapewnienia każdemu mieszkańcowi Polski nowoczesnych usług. ...
-
Oszczędzanie pieniędzy priorytetem
... innowacyjne. To zaś zagroziłoby powrotowi wzrostu gospodarczego, z którego Polska zasłynęła w czasie kryzysu globalnego. Nie da się utrzymać miana zielonej wyspy bez ... finansowe, a to ma wpływ na niski poziom oszczędności w całej gospodarce. Polski konsument należy do świadomych i wrażliwych na cenę użytkowników usług finansowych – powiedział Rafał ...
-
Firmy kurierskie w epoce 2.0
... prognoz dwunastu miesiącach od początku kryzysu. Na pochmurnym niebie widać ... którą zebrały się w ostatnim czasie ciemniejsze chmury. Wyraźnie spada konsumpcja wewnętrzna ... towaru do Polski – wylicza Tomasz Buraś z DHL Express (Poland) ... B2C będą odgrywać najnowocześniejsze technologie mobilne. Zakupy on-line konsument będzie dokonywał bez względu na ...
-
Pandemia odciska piętno na rynku reklamy. Ponad 9% spadku, broni się digital
... reklamy online wzrósł o 2,5 punktu procentowego, z 35,9% do 38,4%. Wskaźniki gospodarcze dla Polski po pierwszym kwartale 2020 roku nie były jeszcze aż tak dramatyczne ... można zauważyć tendencję spadkową, nie przewiduje się, że w najbliższym czasie powrócą do poziomu sprzed kryzysu. Wraz z rozwojem handlu elektronicznego i znaczenia danych, nastąpiło ...
-
Pożary w Grecji, czyli o ochronie konsumentów dotkniętych sytuacją kryzysową
... powodu kryzysu spowodowanego, ... zagrożenie musi występować w czasie i w miejscu, do którego konsument ... konsument wyjechał już na wycieczkę i nie ma możliwości powrotu do kraju w terminie przewidzianym umową, touroperator powinien zapewnić mu zarówno opiekę swojego przedstawiciela, jak i zagwarantować nocleg wraz z wyżywieniem do czasu powrotu do Polski ...
-
Rozwija się rynek napojów prozdrowotnych
... do zakupów. A wydaje się, że w atmosferze kryzysu stoją przed nie lada wyzwaniem. W Polsce rośnie ... sprawdzone, najbardziej popularne: pomarańczowy i cytrynowy, po które konsument chętniej sięgnie. O udziały w rynku walczy też ... mówi Edyta Michalak, brand manager Polski Lek. Firma zauważa, że w najbliższym czasie szacowana sprzedaż napojów bogatych w ...
-
Indeksy giełdowe wzrosną w poniedziałek?
... czasie. Jednak już następnego dnia, nieco lepsze od prognoz dane o sprzedaży detalicznej w USA, znowu pomogły bykom. Twierdzono (według mnie bezpodstawnie, bo w styczniu Amerykanie po prostu korzystali z poświątecznych przecen), że amerykański konsument ... kryzysu ...
-
Czy pandemia to powód, żeby kupować polskie produkty?
... oraz porównać cenę w kilku sklepach. Świadomy konsument wymaga więcej od producenta i to nie ... granicach, co staje się szczególnie ważne w czasie pandemii. Patriotyzm konsumencki Z ... regionalne pochodzenie, wielopokoleniową tradycję i polski kapitał. Nic dziwnego, skoro aż 73 ... sytuacji kryzysowej. W czasach kryzysu konsumenci wykazują się patriotyzmem ...
-
Kryzys w gospodarce wg CASE
... to grozi nam stagnacja - uważa Maciej Krzak. Motorem wzrostu gospodarczego w najbliższym czasie będzie konsumpcja, spodziewać się można natomiast ostrego wyhamowania inwestycji. - Kryzys wpływa ... załamania trendów. To, co jednak niepokoi najbardziej, to zaskakująca dynamika kryzysu. Katarzyna Kompowska pytana o to, jaką przyjmie on skalę, mówi, że ...
-
Odbudowa i rozwój gospodarki. Pandemia to nie wszystko
... zbyt stabilna w ostatnim czasie. W połowie 2020 r., a więc w trakcie odmrażania gospodarki po wiosennym lockdownie, średnia prognoza wzrostu PKB dla Polski na 2021 r. wynosiła ... sposób uderzyć w sektor finansowy i ubezpieczeniowy. Wobec pogłębiającego się kryzysu klimatycznego, należy się spodziewać coraz bardziej zdecydowanych działań państw w ...
-
Wskaźniki gospodarcze Q, WOK i MCSI
... r. a indeks naszej giełdy stracił w tym czasie 45 proc. W grudniu 2008 ... kryzysu. Podejmowane przez Stany Zjednoczone działania nie przynoszą pozytywnych efektów. Wręcz odwrotnie – mogą przynieść dalsze pogorszenie sytuacji gospodarczej USA, co przełoży się na inne kraje. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Wskaźnik Optymizmu Konsumentów dotyczący Polski ...
-
Polska gospodarka a optymizm konsumentów
... stopień optymizmu wystrzeliła w górę. Jednak nie osiągnęły one wartości sprzed kryzysu. Poprawa nastrojów trwała do lata 2010 roku. Część wskaźników swoje maksimum ustanowiła ... roku obserwujemy jednak wyraźny rozdźwięk między nastrojami konsumentów a koniunkturą giełdową. W czasie gdy od sierpnia ubiegłego roku mamy do czynienia z dynamicznym ...
-
Inflacja: gwałtowny wzrost cen żywności w Europie, Polska liderem
... w drugiej połowie roku, konsumenci europejscy tylko częściowo odczuli skutki kryzysu w 2021 roku, przy czym ceny producentów żywności wzrosły o +3,1%, a ceny detaliczne żywności o +1,7% ... I kwartał 2022 znajdujemy kolejne dowody na to, że w najbliższym czasie dojdzie do kolejnych podwyżek cen detalicznych. Wzrost przychodów w I kwartale był ...
-
Rynek ubezpieczeń w Polsce to nie tylko wyższe ceny OC
... kryzysu cenowego w ubezpieczeniach komunikacyjnych, 2016 r. zdecydowanie należał do II działu ubezpieczeń. To za sprawą ubezpieczeń majątkowych, których wartość według danych PIU wyniosła po trzech kwartałach 10,2 mln zł, o 1,5 proc. więcej niż w analogicznym czasie ... zdecydowanie lepszy. Czytaj także: - Polski, czyli zagraniczny rynek ubezpieczeń - ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 44/2019
... trzech kwartałów i tak: zdaniem analityków Niemcy w najbliższym czasie mogą wejść w recesję. Z kolei Francja nadal ... oraz premier Włoch Giuseppe Conte. Na skutki kryzysu w polityce rozszerzeniowej Unii może wskazywać przykład Serbii ... ok. 45 proc.). W tej kwestii inne państwa mogą brać przykład z Polski – ponad 6 na 10 osób w naszym kraju regularnie ...
-
Nieuczciwe sieci handlowe kontra producenci
... Unii Europejskiej polski minister rolnictwa Marek Sawicki przedstawił propozycję kontroli ... marż, ale także konsumentów: W czasach kryzysu i ograniczania wydatków, rosnące w sposób ... Piątkowski. Być może w krótkim czasie przyniesie obniżenie cen dla ostatecznego klienta ... sobą. A właśnie konkurowanie powoduje, że konsument otrzymuje niskie ceny, dobrą ...