-
Polskie firmy nie wytrzymają?
... Polskie firmy rzadko dysponują uznaną marką, więc ich zagraniczni kontrahenci wprost odruchowo będą odwiedzali witrynę potencjalnego partnera biznesowego. Nieprofesjonalna strona internetowa lub brak obecności w sieci ... i obejmuje cały kraj. Uwzględniono w niej firmy produkcyjne, handlowe i usługowe z różnych branż W badaniu z listopada 2003 r. ...
-
Centra handlowe w Polsce I-III 2009
... szczycie koniunktury gospodarczej. Oddane do użytku w pierwszym kwartale 2009 roku centra handlowe były wynajęte w 90-95 proc., a popyt pozostawał na stabilnym poziomie. Zaobserwowano jednak pewne spowolnienie w zakresie ekspansji firm notowanych na GPW oraz sieci mających trudności z kredytowaniem przez banki. Decyzje o lokalizacji nowych sklepów ...
-
Polskie firmy a ekspansja na rynki zagraniczne
... przypadku Mostostalu Zabrze). Duże zróżnicowanie występuje również wśród firm handlowych – sieci detaliczne i hurtownie zajmujące się produktami z sektora FMCG działają raczej ... przedsiębiorstwa handlowe, osiągające przeszło 90% swych przychodów na terenie Polski. Informacje o badaniu Próbę badawczą stanowiły największe polskie przedsiębiorstwa ...
-
W październiku poznamy najlepsze centrum handlowe w Polsce
... zwieńczeniem najbardziej prestiżowego w branży centrów i sieci handlowych konkursu PRCH Retail Awards. Konkurs PRCH Retail ... nową sieć handlową, Najlepsze nowe centrum handlowe czy najskuteczniejszą kampanię marketingową centrum handlowego. ... Real Estate i ECE. Partnerami wydarzenia zostały firmy Polskie Koleje Państwowe S.A., Yes Biżuteria oraz Pako ...
Tematy: PRCH Retail Awards, centra handlowe -
Handel detaliczny a kradzież towaru 2009
... wynika, że w tym okresie światowe sieci handlowe straciły 84,165 mld EUR (114,8 mld USD) z powodu kradzieży oraz wewnętrznych pomyłek sieci (np. przy znakowaniu towarów etykietami z ... 9,8% na Słowacji. Choć jak co roku polskie sklepy straciły najwięcej w regionie, bo aż 1,24 mld EUR, to udział tego uszczerbku w obrotach sieci handlowych (1,42%) jest ...
-
KIG: "Pracodawca godny zaufania" 2009
... Gospodarczej w Warszawie ogłoszono oficjalnie wyniki I edycji Rankingu "Pracodawca Godny Zaufania". W kategorii Sieci Handlowe laureatem została Jeronimo Martins Dystrybucja SA, właściciel największej w Polsce sieci dyskontów spożywczych Biedronka. W kategorii Dystrybutorzy Farmaceutyczni wyróżnienie przyznano Polskiej Grupie Farmaceutycznej SA ...
-
Inspekcja Handlowa kontroluje oznakowanie warzyw i owoców. Dużo zastrzeżeń
... lupę wzięto sieci handlowe. Jak informuje UOKiK, nieprawidłowości w zakresie oznakowania warzyw i owoców wystąpiły w 37 spośród 98 przebadanych placówek 16 sieci handlowych. ... w błąd jest absolutnie niedopuszczalne. Jako Prezes UOKiK nie będę tego tolerował. Polskie rodziny przed zakupem powinny dysponować pełną i rzetelną informacją o produktach, ...
-
Produkty prozdrowotne coraz popularniejsze
Sieci handlowe z dużym wyczuciem zareagowały na rosnące wśród polskich konsumentów ... mają od 2007 r. sieci Tesco i Carrefour, a już wkrótce pojawią się na półkach supermarketów Intermarche. Polskie sieci nie chcą zostać w tyle. O ile stoiska z artykułami ekologicznymi można znaleźć w większości polskich sieci, np. w sklepach należących do ...
-
Kradzieże w sklepach: straty sięgają 4,4 mld zł rocznie
Polskie sklepy tracą w ciągu roku z powodu kradzieży 4,4 miliarda złotych - donosi "Gazeta Wyborcza". Z badań brytyjskiego Instytutu Centre for Retail Research wynika, że polskie sieci handlowe tracą przez kradzieże 1,34 proc. swoich obrotów. Rocznie za sprawą sklepowych złodziei znika więc tyle towaru, ile sprzedaje całkiem spora ...
-
Nieruchomości komercyjne: kto inwestuje w Polsce i dlaczego nie Polacy?
... i wcale nie bogatsze? Pierwsi byli Brytyjczycy i Francuzi Polskie nieruchomości komercyjne zaczęły wzbudzać zainteresowanie zagranicznych inwestorów na początku lat 90-tych. Pierwszymi firmami, które rozpoczęły komercyjną ekspansję w Polsce, były francuskie i brytyjskie sieci handlowe. Byliśmy czterdziestomilionowym społeczeństwem nowych, „głodnych ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych 2015
... Superdry. W 2015 r. swoje pierwsze sklepy w Polsce uruchomiły również takie sieci modowe jak m.in. Kiabi z ofertą dla całej rodziny, sportowe Decimas i Courir ... pozycji w mniejszych miastach również cieszyły się sporym zainteresowaniem. Duży apetyt inwestorów na polskie nieruchomości handlowe odzwierciedla kompresja stóp kapitalizacji, które obecnie ...
-
Supermarkety w Polsce zwiększą obroty o 8 proc.
... handlu detalicznego. Według badań Euromonitor International supermarkety rosną najszybciej na rynku detalicznym w Polsce. Otwierają je zarówno zagraniczne sieci handlowe, takie jak Tesco, jak również polskie przedsiębiorstwa handlowe. Supermarkety to jeden z głównych kanałów dystrybucji, pod względem obrotów, które w tym roku mają wzrosnąć do 25 ...
-
Europejski konsument na rynku. Jak kupujemy?
... częściej zastępowanych przez mniejsze sklepy, np. mniejszy format marki Carrefour, sklepy sieci Piotr i Paweł czy Intermarché lub delikatesy typu Alma. Kolejny istotny trend to ... handlowych Polska pozostaje ulubieńcem inwestorów w Europie Środkowo-Wschodniej, a po polskie centra handlowe ustawiają się kolejki. Rynek ten został w ostatnich latach ...
-
Elektroniczna faktura
... towaru i uzyskanie przewagi nad konkurencją” – mówi Jacek Mikuś. Platforma Comarch ECOD obsługuje przesyłanie elektronicznych faktur pomiędzy największymi firmami w Polsce. Sieci handlowe takie jak Ahold, Tesco, Makro Cash&Carry, Real, Carrefour, Auchan, Biedronka, Eurocash i wiele innych odbierają i wysyłają różnego rodzaju dokumenty jak ...
-
Tydzień 31/2009 (27.07-02.08.2009)
... fuzji znikną w Polsce cztery banki. Wielkie sieci handlowe w Polsce wykazują rentowność na poziomie 1% i od tej rentowności płacą podatki. Te same sieci we Francji, w Niemczech ... także opłatom, które płacą polskie filie za rozmaite licencje, znaki towarowe, analizy rynku itp. Sprawa nie jest prosta, bo te sieci inwestują (w ostatnich 12 miesiącach ...
-
Polski eksport stabilnie do przodu
... sieci handlowe. Uzyskują w ten sposób dostęp do rynków, na które samodzielnie nie mogłyby wejść, ale istnieją na nich pod obcymi markami. Od 2008 r. nie możemy przekroczyć 1 proc. udziału w globalnym eksporcie. To m.in. efekt tego, że polskie ... do 6 proc. w 2012 r. Transatlantyckie porozumienie mogłoby poprawić te parametry. Polskie firmy powinny ...
-
Wyprawka szkolna 2019. Tanio nie będzie
... W obu przypadkach stanowią one 11 proc. budżetów. Polskie rodziny jedną piątą sumy przeznaczonej na wyprawkę ... sieci handlowe powinny kierować swoją ofertę. Dotyczy to przede wszystkim ubrań i obuwia, ale też plecaków i tornistrów. Jedyną kategorią, w którą bardziej angażują się mężczyźni są pakiety danych do urządzeń cyfrowych, w tym abonamenty sieci ...
-
Jakość obsługi klienta w sieciach handlowych II 2014
... w badaniu, jesteśmy zadowoleni, ponieważ wyniki Daymakerindex potwierdzają, że polskie sieci handlowo-usługowe wkładają wiele wysiłku w podnoszenie jakości ... odnotowała branża sportowa. Patrząc na pojedyncze sieci handlowe, warto zauważyć, że największy progres w porównaniu z rokiem 2013 odnotowały sieci Intersport, Nike i Tchibo. Najniższe noty w ...
-
Małe sklepy znikają z rynku
... są w przypadku rynku sprzętu elektronicznego, natomiast sprzedaż żywności wygląda ciągle nieźle - mówi Francois Colombie, przewodniczący rady nadzorczej Auchan Polska. Największe sieci handlowe nie mają powodów do narzekania. Choć rynek jest trudny, to jednak hipermarkety, supermarkety i dyskonty w 2009 r. zwiększyły sprzedaż nawet o ponad 20 ...
-
Marki własne detalistów w Polsce 2010
... wprowadzenie własnej marki decydują się kolejne sieci handlowe, np. Piotr i Paweł czy Żabka. „W tej chwili coraz więcej sieci handlowych jest w stanie zaoferować ... była również efektem dynamicznego wzrostu sprzedaży sieci Kaufland, która cechuje się największym udziałem marek własnych spośród sieci tego formatu. Za dynamicznym rozwojem sprzedaży ...
-
Top Marka w mediach 2015
... Hestii oraz dziesięć razy więcej niż o trzecim brandzie – Generali. Sieci handlowe Prasowy przekaz na temat sieci handlowych w znacznym stopniu zdominowały informacje o Biedronce. Marka otrzymała największą w ... FM, znacznie dystansując drugie Radio ZET. Trzecią lokatę zdobyła Trójka Polskie Radio, za nią uplasowały się Radio Tok FM oraz Radio Maryja. ...
-
Ile Ewa Kopacz dała w prezencie Biedronce?
... . Ekwiwalent reklamowy wywołanej na skutek rozpoczętej przez członków rządu dyskusji wynosi zatem 25% kwartalnego budżetu promocyjnego marki "Biedronka". W sieci o sieci Polacy głośno zareagowali także w social media. W serwisach społecznościowych Facebook, Twitter, YouTube i Instagram treści związane z wypowiedziami i decyzjami rządu w kontekście ...
-
Sieć Crowley dla TVP
... Poland może być w nich poważnym oferentem kolejnych usług, o ile oczywiście zaproponuje równie atrakcyjnie warunki handlowe, jak też potwierdzi naszą własną (a więc trudniejszą dla firmy) referencję w postaci eksploatowanej sieci WAN." – dodaje Listowski. "Umowa z TVP SA to z pewnością sygnał o kierunkach naszego rozwoju. Z usług Crowley ...
-
Wyprawka szkolna bez ofert specjalnych
... przed Bożym Narodzeniem, czyli jest to stała strategia sieci handlowych – mówi Agnieszka Szapiel. Tym razem dotyczyło to ... Sieci handlowe mają swoje strategie, oparte na doświadczeniach z poprzednich lat. Jednak biorąc pod uwagę jedynie czynniki cenowe, które analizowaliśmy, w sierpniu nie zaproponowały one takich promocji, które mogłyby do sieci ...
-
Znikną małe sklepy?
... sklepy, jak i polskie sieci handlowe, jak Żabka, Groszek, Chata Polska czy Eko. Małe sklepy będą musiały konkurować z dużymi zachodnimi graczami, znanymi dotychczas głównie z otwierania hipermarketów. Ustawa wprowadzi utrudnienia w budowie wielkich obiektów handlowych (powyżej 400 m.kw.), środki inwestycyjne zagranicznych sieci handlowych zostaną ...
-
Nieruchomości komercyjne. To nie będzie łatwy rok
... . Przedstawiciele branży nieruchomości handlowych udzielający odpowiedzi to w większości kadra zarządzająca wyższego i średniego szczebla z trzech głównych kategorii firm: usługodawcy, zarządcy nieruchomości i sieci handlowe.
-
Podatek od sprzedaży detalicznej obowiązuje w 2021 r.
... polskie przepisy o sprzedaży detalicznej są niezgodne ze wspólnym rynkiem i stanowią niedozwoloną pomoc państwa dla mniejszych przedsiębiorstw. Podatek od sprzedaży detalicznej jest tak naprawdę przekazaniem części marży dużych sieci ... zakres działalności polegającej na sprzedaży przez sieci handlowe towarów konsumentom. W związku z powyższym musiał ...
-
Black Friday - jak sklepy kuszą klientów?
... są coraz trudniejsze do zaoferowania. Ten temat komentuje dr Mariusz Woźniakowski z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Większość sieci korzysta z szumu medialnego wokół Black Friday. Sieci handlowe swoimi działaniami promocyjnymi wychodzą poza czarny piątek i samo hasło eksploatują niemalże do granic możliwości, niejako je deprecjonując ...
Tematy: Black Friday, promocja, promocje, akcje promocyjne, promocje cenowe, obniżki cen, wyprzedaże, zakupy, Omnibus -
Jabłka ulubionym owocem Polaków
... warte docenienia w odniesieniu do jabłek, jest fakt, że są to owoce polskie (65%), łatwo dostępne (64%) i z dużą zawartością witamin (63%). Jabłka w ... w zasadzie jabłka niepełnowartościowe przeznaczane są wyłącznie na produkcję przetworów lub cydru. Sieci handlowe, z którymi współpracujemy, wymagają najwyższej jakości owocu, bo tylko taki owoc ...
-
Ceny żywności kontrolowane przez UOKiK?
... Minister rolnictwa wpadł na pomysł, by UOKiK sprawdzał, czy wielkie sieci handlowe nie stosują ukrytych marż w przypadku artykułów spożywczych. Zboża w skupie są ... przekazywanymi przez producentów i dostawców produktów żywnościowych dotyczącymi stosowania w umowach przez sieci dystrybucji żywności klauzul nakładających na dostawców obowiązek opłat ...
-
Marki własne detalistów w Polsce 2009
... znaczną część ich zakupów. Podczas badania zadano także między innymi pytanie o sklep, w którym respondenci najczęściej dokonują zakupów. Cztery wyraźnie najpopularniejsze sieci handlowe to Biedronka, Real, Tesco i Carrefour. Informacje o badaniu Badanie miało charakter ogólnopolski. Przeprowadzono je w dniach od 16 do 20 września 2009 ...
-
Leniency czyli jak uniknąć kary UOKiK
... miejsce na rynku farb. Domniemanymi uczestnikami kartelu są m.in. duże sieci handlowe. Poszczególne kary za uczestnictwo w tym kartelu mogą, w przypadku niektórych podmiotów ... radca prawny, Partner Zarządzający Kancelarii Prawniczej Deloitte Legal. Doświadczenia polskie dowodzą skuteczności procedury leniency. Pozwoliła ona między innymi na wykrycie ...
-
Mapa Rynku Pracy - Sierpień 2005
... – o prawie 1/3 zanotowała branża handlowa – ogłoszeń było o 100 więcej niż przed miesiącem. Tutaj tradycyjnie najwięcej pracowników poszukiwały duże sieci handlowe. Wzrosła także liczba ofert w usługach, natomiast pracodawcy z sektora produkcji i przemysłu zamieścili nieznacznie mniej ogłoszeń. W pozostałych sektorach o największym przyroście ...
-
Agros Nova zmienia właściciela
... zlokalizowane w centralnej Polsce. Ich oferta obejmuje szeroką gamę produktów spożywczych (ponad 300), których odbiorcami są między innymi wszystkie działające w Polsce sieci handlowe. Do Agros Nova należy dziewięć marek: Łowicz, Krakus, Kotlin, Elbro, Włocławek (segment przetworów owocowo-warzywnych i potraw gotowych) oraz Fortuna (Karotka, Pysio ...
-
Specjaliści i menedżerowie a zmiana pracy
... (27%). Z kolei branżą, w której zatrudnieni najczęściej aktywnie poszukują pracy jest Transport, Spedycja i Logistyka (45%), Wyposażenie i sprzęt AGD (44%), Przemysł i Sieci Handlowe (po 40%). Co w pracy satysfakcjonuje i skłania do nieposzukiwania innej pracy? Satysfakcję z pracy odczuwają w identycznym stopniu kobiety i mężczyźni (po 70%). Także ...