-
Czy biura znikną? Koronawirus i praca zdalna a powierzchnie biurowe
... próbują podnajmować. Mniej chętnie wybierane będą przestrzenie typu „open space. Wiele firm na pewno powróci do układu gabinetowego. Zamknięte ścianami pomieszczenia są bezpieczniejsze. Zwiększy się też średnia powierzchnia przypadająca na jednego pracownika. Dziś jest to 7 mkw., a może być 10 – 15 mkw ...
-
Nowy projektor BenQ MP575
... wbudowany system ochrony lampy. Technologia ochrony przed kurzem – Anti-dust DLP zabezpiecza przed awariami w małych pomieszczeniach, takich jak sale klasowe czy pomieszczenia biurowe. Z innych parametrów stosunkowo istotnych dla odbiorców należy wymienić: ręczny zoom – 1.10:1 obraz 4:3 lub 16:9 obsługę HDTV z 1080p wymiary: 255 x 90 ...
-
Projektor BenQ MX511
... pod względem eksploatacji. Technologia ochrony przed kurzem – Anti-dust DLP zabezpiecza przed awariami w małych pomieszczeniach takich jak sale klasowe czy pomieszczenia biurowe. Projektor posiada funkcję automatycznego wyłączenia Auto-Off (power-saving). Projektor jest cichy. Do innych parametrów istotnych dla odbiorców należy wymienić: ręczny ...
-
OFF Piotrkowska z nowym biurowcem
... elastyczność w lokalizacji i późniejszym przenoszeniu gniazd elektrycznych, pozwalając na swobodną zmianę aranżacji pomiędzy układami typu open space, mieszanymi lub z podziałem na pomieszczenia biurowe. Najemcy, w zależności od preferencji, mogą zdecydować się na całe piętro na wyłączność lub część piętra z odrębnym wejściem ze wspólnego holu ...
-
Bielany Business Point: nowy biurowiec na mapie Dolnego Śląska
... zaaranżowania powierzchni od 150 do 2,5 tys. mkw. Standardowo powierzchnia została rozplanowana tak, aby na jedno stanowisko przypadało 10 mkw. Pomieszczenia biurowe, które zostały wykończone „pod klucz” (system podłogi podniesionej wykończonej wykładziną, podwieszane sufity oraz pełne oświetlenie) maja wysokość 3 m. - Dodatkowym udogodnieniem ...
-
Enterprise Park w Krakowie
... oraz część parteru, który może być również przeznaczony na usługi. Każde piętro biurowe daje możliwość użytkowania przez jednego lub kilku użytkowników. Sanitariaty znajdują się w przestrzeniach ogólnodostępnych, natomiast pomieszczenia socjalne dla pracowników będą lokalizowane w obrębie przestrzeni biurowej wg indywidualnej aranżacji. Realizacja ...
-
Wolf System buduje zielony biurowiec w Chorzowie
... . W projekcie zostały zaplanowane pomieszczenia biurowe, w których mieścić się będzie wygodny showroom dla klientów hurtowych, profesjonalny serwis narciarsko-snowboardowy, wypożyczalnia sprzętu snowboardowego, magazyn, pomieszczenie socjalne z aneksem kuchennym przeznaczone dla pracowników oraz liczne pomieszczenia gospodarcze. Taka adaptacja ...
-
Biuro w mieszkaniu? Uwaga na przepisy BHP i podatki!
... na pobyt ludzi, powinno mieć zapewnione oświetlenie dzienne, a stosunek powierzchni okien do powierzchni podłogi powinien wynosić co najmniej 1:8. Dodatkowo pomieszczenia biurowe nie mogą być sytuowane poniżej poziomu gruntu, lokal powinien być ogrzewany i wentylowany, zabezpieczony przed wilgocią, nadmiernym nagrzewaniem, drganiami, hałasem ...
-
Budowa domu na 7% VAT, przyłącza na 22%
... ? W zapytaniu wyjaśniono, że podatniczka realizuje inwestycje polegające na budowie i remoncie leśniczówek, w których znajduje się mieszkanie dla leśnika i pomieszczenia biurowe. Zakres robót dotyczy budynku leśniczówki, budynku gospodarczego, drogi dojazdowej do budynku gospodarczego i leśniczówki, przyłączy zewnętrznych do budynków, ogrodzenia ...
-
Park Biznesu Teofilów w Łodzi
... zlokalizowane pomieszczenia biurowe. Dodatkowe dwie podziemne kondygnacje zajmie parking na ponad 120 samochodów. Kolejnym etapem inwestycji będzie budynek D o podobnych parametrach do pierwszego obiektu. Obecnie trwają prace konstrukcyjne przy budowie czwartej kondygnacji. Będzie to pierwsze piętro z ośmiu przewidzianych na powierzchnie biurowe ...
-
Budowa mieszkania służbowego z odliczeniem podatku VAT?
... wybudować budynek biurowo-magazynowy z mieszkaniem służbowym, budynek portierni wraz z niezbędnymi instalacjami oraz zjazdem. W budynku biurowo-magazynowym będą się mieścić pomieszczenia biurowe dla kadry zarządzającej i pracowników, specjalistyczne magazyny oraz mieszkanie służbowe. To ostatnie także będzie służyć prowadzonej działalności. Będą ...
-
Wynajem powierzchni biurowej z nowym podatkiem od nieruchomości
... projektu wymienili wykorzystywanie budynku np. w charakterze siedziby zarządu spółki lub pomieszczenia dla jej pracowników. Nie ulega jednak wątpliwości, że treść przepisu ... stanęła przed takim właśnie problemem. W swojej ewidencji środków trwałych posiadała budynki biurowe, które były wykorzystywane przez pracowników administracyjnych, ale również ...
-
Eurinpro w Grodzisku Mazowieckim
... Zeile 4) zapewni strukturze nośność 50 kN/m2 (8psi). Wybudowany przez Eurinpro obiekt „na miarę” obok powierzchni magazynowej, będzie oferował pomieszczenia biurowe, specjalnie zaprojektowane pomieszczenia do przechowywania substancji niebezpiecznych (ADR) oraz obszerny zewnętrzny parking. Już teraz powstają fundamenty nowej bazy logistycznej firmy ...
-
Inwestycja w Grodzisku
... 30 doków załadunkowych. Wysokość użytkowa magazynu będzie wynosiła 10 m. Nowy obiekt, oprócz głównej powierzchni magazynowej, będzie oferował pomieszczenia biurowe, specjalnie zaprojektowane pomieszczenia do przechowywania substancji niebezpiecznych (ADR) oraz obszerny zewnętrzny parking. GEFCO rozpocznie użytkowanie magazynu w kwietniu 2006 roku.
-
Remont lokalu użytkowego w budynku a stawka VAT
... robót jest sklasyfikowany w PKOB w dziale 11 obiekt budownictwa mieszkaniowego jako całość (w tym przypadku budynek leśniczówki, w którym znajdują się pomieszczenia mieszkalne i biurowe) – stawka 7% stosowana jest w odniesieniu do całości robót. Jeżeli jednak podejmowana będzie osobna robota budowlano-montażowa (na podstawie odrębnej umowy ...
-
Biurowiec Alchemia w Gdańsku
... +3 będzie łącznikiem pomiędzy wieżami. Tam także powstanie powierzchnia zagospodarowana zieleńcem. Przyjazna przestrzeń Na wyższych kondygnacjach w obu wieżach Alchemii znajdą się pomieszczenia biurowe. Na każdym z pięter będzie mogło pracować maksymalnie 160 osób. Układ toalet i kuchni, obrazuje teoretyczną możliwość podziału każdej kondygnacji na ...
-
Biurowiec Artim w Opolu
... budynków biurowych, jest ich wystrój i funkcjonalność wnętrz. Klatki schodowe, korytarze, łazienki, toalety i pomieszczenia socjalne biurowca Artim zostały wyłożone kamieniem naturalnym (granit), a pomieszczenia biurowe – deskami z bambusa skręcanego, dostarczonymi i zamontowanymi przez firmę Kopp-Podłogi Naturalnie Doskonałe. Materiały używane do ...
-
Po zamknięciu firmy przychód z najmu można opodatkować ryczałtem
... mieszkań, z których osiem wynajmowanych jest przez Gminę na podstawie umowy z 2009 roku zawartej na trzydzieści lat. Wynajmowane są też pomieszczenia biurowe oraz pomieszczenia pełniące funkcję magazynową. Od najmu lokali niemieszkalnych odprowadzany był i jest podatek VAT. Wnioskodawca ma już 71 lat. Kończy się też ...
-
Ergonomia stanowiska pracy 2009
... mają bezpośredni związek z organizacją miejsca pracy. Najczęściej spotykane choroby biurowe to bóle kręgosłupa i karku, zaburzenie ostrości widzenia i ogólne przemęczenie. Na ... komputerze Na każdego pracownika powinno przypadać co najmniej 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2 m2 wolnej podłogi. Szerokość przejścia w biurach powinna ...
-
Mała Pasta czyli ul. Piękna 19
... której powstała przeszklona i świetnie doświetlona naturalnym światłem przestrzeń. Powierzchnie biurowe są bardzo elastyczne do zaaranżowania – łatwy podział na pokoje lub stworzenie tzw. open space. W piwnicy istnieje możliwość zrobienia pomieszczenia na magazyn bądź archiwum, sal konferencyjnych i szkoleniowych. Inwestycja jest zlokalizowana ...
-
Podatek od nieruchomości a koszty uzyskania przychodu
Przedsiębiorcy w prowadzonej działalności gospodarczej wykorzystują różnego rodzaju środki trwałe, w tym także nieruchomości np. miejsca na składowanie towaru, pomieszczenia biurowe itp. W związku z tym płacą podatek od nieruchomości. Czy jest on kosztem uzyskania przychodu w podatku dochodowym z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej? ...
-
Mermaid Properties inwestuje w Warszawie
... . Cały kompleks Libra Business Centre będzie spełniać wymagania stawiane biurowcom klasy A. Kondygnacje podziemne obu budynków zostaną wykorzystane na garaże oraz pomieszczenia techniczne. Dodatkowo zaplanowano miejsca postojowe dla gości i klientów wokół obiektów. Na parterze budynku zaprojektowano hole, restaurację, kawiarnię oraz powierzchnie ...
-
Projektor DLP BenQ MP523
... i konstrukcję pozbawioną filtra. Technologia ochrony przed kurzem – Anti-dust DLP zabezpiecza przed awariami w małych pomieszczeniach, takich jak sale klasowe czy pomieszczenia biurowe. Projektor został wyposażony także w funkcję automatycznego wyłączenia Auto-Off (power-saving). Nowy model posiada takie parametry jak: ręczny zoom – 1.10:1, obraz ...
-
Rozbudowa obiektu IKEA Kraków w toku
... targowa, magazyn samoobsługowy i wewnętrzny, kasy, dział obsługi klienta, sklepik szwedzki i bistro, hall wejściowy oraz kącik zabaw dzieci. Na piętrze będą: pomieszczenia biurowe, restauracja oraz część ekspozycyjno-meblowa. Prace nad rozbudową rozpoczną się na przełomie kwietnia i maja 2009, potrwają około 18 miesięcy. W drugiej połowie ...
-
Inwestycja w obcym środku trwałym: zwrot nakładów a VAT
Rozpatrzmy następującą sytuację: Firma wynajęła stare pomieszczenia biurowe. Przed rozpoczęciem ich użytkowania musiała je wyremontować i wyposażyć (elektryka, centralne ogrzewanie, klimatyzacja). Czy uzyskany po zakończeniu umowy zwrot nakładów poniesionych ...
-
Morski Park Handlowy w Gdańsku
... oraz parkingami. W jednokondygnacyjnej części budynku B znajdą się powierzchnie handlowe sklepów Carrefour i OBI. W części dwukondygnacyjnej przewidziano butiki, pomieszczenia biurowe i techniczne. Parterowy budynek C będzie przeznaczony dla niezależnych najemców. Każda jednostka sklepowa dostępna będzie dla klientów bezpośrednio z zewnątrz ...
-
Umowa zlecenia: zakres zobowiązania zlecenioborcy
... oczywiście za sobą pewną siatkę znaczeniową, jednak nie zawsze jest ona jednolicie rozumiana. Przykładowo strony ustalają, że zleceniobiorca będzie sprzątać pomieszczenia biurowe. Sprzątanie to oczywiście pewien zbiór czynności, określenie zdefiniowane w języku polskim. Nie da się niestety z samego tego sformułowania wyinterpretować konkretnego ...
-
Fabryka szyb samochodowych w Komornikach
... . Uruchomienie produkcji planowane jest na początek 2012 roku. Część produkcyjno-magazynowa fabryki w Komornikach będzie miała 18,5 tys. mkw. Wybudowane zostaną też pomieszczenia biurowe oraz techniczne. Fabryka Pittsburgh Glass Works w okolicy Środy Śląskiej będzie pierwszym zakładem produkcyjnym grupy poza Ameryką Północną.
-
Jak wybrać dobry lokal biurowy?
... się podczas rozmów telefonicznych oraz umożliwi bezproblemowy dostęp do urządzeń i pomieszczeń wykorzystywanych przez wszystkich pracowników. Przyjmuje się, że powierzchnia pomieszczenia biurowego przypadająca na jednego pracownika pozwalająca w sposób optymalny rozmieścić poszczególne stanowiska pracy wynosi 5 mkw. Absolutnym minimum w tym wypadku ...
-
Działy HR przed wyzwaniami
... w implementacji nowoczesnych rozwiązań. Proste aplikacje na tablety i smartfony pozwalające zarządzać kartami czasu pracy oraz rezerwować z wyprzedzeniem pomieszczenia biurowe mogą usprawnić funkcjonowanie całej organizacji i wygenerować dodatkowe zyski, dzięki zaoszczędzeniu czasu na czynnościach administracyjnych.” – dodaje Magdalena Jończak ...
-
Stary Browar w Kościerzynie: rewitalizacja
... handlowo-gastronomicznym, w którym mieścić się będzie m.in. Kościerskie Muzeum Browarnictwa, plac zabaw dla najmłodszych, hotel, przestrzeń koncertowo-wystawiennicza a także pomieszczenia biurowe. Inwestor, spółka Stary Browar Kościerzyna odrestaurowuje jedyny zachowany budynek dawnego Browaru Kościerskiego tzw. Słodownię, która będzie stanowiła ...
-
Zespół Inkubatorów Wysokich Technologii w PPNT FUAM
... wielkości 4600m2 znajdą się wyposażone w meble, sprzęt, instalacje i aparaturę, przeznaczone pod wynajem laboratoria (30m2 i 50m2) chemiczne i biotechnologiczne, pomieszczenia biurowe i magazynowe. Ofertę tych pomieszczeń rozszerzają trzy dodatkowe strefy: laboratorium mikrobiologiczne (150m2), nowoczesna, bezpieczna serwerownia (120m2, 60 szaf 48U ...
-
Diamond Business Park Ursus
... zależało również na stworzeniu eleganckiej, przyjaznej i łatwej w utrzymaniu elewacji, w pełni odzwierciedlającej funkcjonalność budynku. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom pomieszczenia biurowe maksymalnie wykorzystują światło dzienne i zapewniają ich użytkownikom swobodny kontakt wzrokowy z przestrzenią zewnętrzną. Każdy z modułów ma osobne wejście ...
-
Kamiennogórska SSE: trzy nowe inwestycje
... Krawczyk. THOM – POLSKA otrzymała zezwolenie nr 105. Swój zakład zlokalizuje na ponad 2 ha działce w Radomierzu, w podstrefie Janowice Wielkie. Wybudowane zostaną: pomieszczenia biurowe, piaskownia, szlifiernia, magazyny oraz droga, parkingi, basen przeciwpożarowy. Inwestycja będzie kosztować 12 mln zł, zakończy się w 2017 roku. Firma specjalizuje ...
-
THOM – POLSKA buduje nowy zakład produkcyjny
... kilka lat temu nabyła nieruchomość. Teraz przystępujemy do realizacji tej inwestycji z dużym impetem. Zbudowana zostanie hala produkcyjna z piaskownią, szlifiernią, magazyny, pomieszczenia biurowe oraz droga, parkingi, basen przeciwpożarowy. Nakłady inwestycyjne szacujemy na 12 mln zł. Produkcja ma rozpocząć się w 2017 roku – mówi prezes ...