-
Zbyt niska temperatura w pracy - kiedy pracownik może odmówić wypełniania obowiązków?
... . Warto również wiedzieć, czego obecnie nie wolno wprowadzać. Przede wszystkim, jeżeli pomieszczenie pracy nie ma wymagań technologicznych do utrzymywania niskiej temperatury (np. ... wszystkim skierowanie do pracy zdalnej tych osób, które ten rodzaj pracy mogą świadczyć. Dla osób, które nie mogą wykonać pracy gdzie indziej, niż w siedzibie zakładu - ...
-
Przerwa w pracy na karmienie piersią
... 1 i 2 K.p., pracownicy karmiącej dziecko piersią przysługuje na okres tego karmienia przerwy w pracy. Ich wymiar, uzależniony od czasu pracy i liczby dzieci, przedstawia się ... aby karmiła dziecko na terenie zakładu pracy, nawet jeżeli znajduje się tam specjalnie przystosowane pomieszczenie. Inaczej w oświacie Nieco inne zasady w przydzielaniu ...
-
Jak ważna jest atmosfera w pracy?
... pracy, mają inni pracownicy. Na tę przyczynę wskazało 74 proc. pytanych. To właśnie osoby, z którymi współpracujemy na co dzień budują naszą opinię o danej firmie. Ważne są w związku z tym stosunki panujące w poszczególnych zespołach, grupach lub pomiędzy osobami dzielącymi osobne pomieszczenie w pracy ...
-
Jedzenie w pracy. Jakie mamy zwyczaje?
... integracji. Codzienne życie pracowników potwierdza, że firmowa kuchnia to pomieszczenie, które nie bez kozery można nazwać centrum dowodzenia. To tam przygotowujemy ... chciałoby mieć dostęp do taniej stołówki lub restauracji w miejscu pracy. Polacy chcieliby mieć także dostęp w pracy do dobrze wyposażonej kuchni (88%), mieć szeroki wybór kawy ...
-
Upał w pracy da się przeżyć
... wtedy działał na pełnych obrotach – dodaje Krzysztof Inglot. W upale każdemu ciężko się pracuje. – Jeśli pomieszczenie, w którym pracujesz nie posiada klimatyzacji – porozmawiaj z pracodawcą o możliwości wcześniejszego zaczynania dnia pracy. Lepiej pracować w lato w godzinach 7-15, niż 9-17, ponieważ rano, kiedy temperatura jest jeszcze znośna ...
-
Komunikacja w pracy: ponglish czyli korpo-mowa
... stendbaju – pracować bez przerwy przez długi czas siedzieć w worku – być w pracy (w niektórych firmach czytane jako „łork” w innych z polskim „w”) pracowniczy bekap – praca na ... które można kupić na śniadanie ołpenspejs - pomieszczenie, w którym jest dużo (np. 20) stanowisk do pracy skołczować- nauczyć kogoś czegoś, Słownictwo charakterystyczne ...
-
Mieszkanie jednak można rozliczyć w firmowych kosztach podatkowych
... firmę pod adresem zamieszkania. W mieszkaniu nie zostanie jednakże wyłącznie na ten cel wydzielone żadne pomieszczenie (wszystkie zachowają funkcję mieszkalną). W mieszkaniu nie będą nawet przyjmowani klienci, niemniej część pracy będzie w nim wykonywana (zainteresowany nie będzie miał zewnętrznego biura). Wnioskodawca zadał m.in. pytanie, czy ...
-
BHP w firmie: szatnie pracownicze
... użytku (§ 11 załącznika). Jeżeli pozwalają na to rodzaj i warunki wykonywania pracy, rodzaj występujących zanieczyszczeń oraz jeśli szef jest w stanie zagwarantować ... wydawaniem odzieży powinien zajmować się specjalnie do tego wyznaczony personel, pomieszczenie należy wyposażyć w indywidualne stojaki wieszakowe na odzież własną każdego z ...
-
Archiwizacja dokumentacji pracowniczej - przepisy
... posiadać dogodny dojazd dla pojazdów służb porządkowych i ratowniczych. Pomieszczenie do przechowywania dokumentacji nie może być zawilgocone oraz znajdować się w ... zł za sporządzenie kopii świadectwa pracy, 4 zł za sporządzenie kopii, innego niż świadectwo pracy dokumentu z zakresu stosunku pracy, w tym dokumentu potwierdzającego wysokość ...
-
Obowiązki pracodawcy zatrudniającego min. 20 pracowników
... pracy. Zgodnie z art. 1041 K. p. regulamin pracy, określając prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników związane z porządkiem w zakładzie pracy, powinien ustalać w szczególności: organizację pracy, warunki przebywania na terenie zakładu pracy w czasie pracy ... powyżej dwudziestu pracowników na jednej zmianie powinien zapewnić pracownikom pomieszczenie ...
-
Kontrola PIP w firmie. Co warto wiedzieć?
... pracy warunków i środków niezbędnych do sprawnego przeprowadzenia czynności kontrolnych. Jeśli jest to możliwe, pracodawca powinien udostępnić inspektorowi pracy oddzielne pomieszczenie z odpowiednim wyposażeniem i bez zbędnej zwłoki przedstawić mu żądane dokumenty i materiały oraz udzielić niezbędnych informacji. W toku kontroli inspektor pracy ...
-
Praca zdalna w praktyce. Co radzi pracownikom HR?
... VOX „biurami” w domach najczęściej stają się salon, sypialnia, a dopiero w trzeciej kolejności – pomieszczenie przeznaczone na gabinet. Nieco więcej, niż 1 na 3 respondentów przyznawało, że dysponowało na początku pandemii stałą, dostosowaną przestrzenią do wykonywania pracy z domu. Niewiele mniej – że zaaranżowali takie miejsce dopiero po starcie ...
-
Wymarzone mieszkanie Polaka. Co zmieniła pandemia?
... mieszkaniowych. Andrzej Oślizło, prezes zarządu, Develia S.A. Pandemia istotnie wzmocniła zainteresowanie mieszkaniami o nieco większych metrażach, w których można wydzielić dodatkowe pomieszczenie do pracy z domu. Popularniejsze niż w ostatnich latach stały się również lokale z ogródkami, balkonami czy tarasami. W obliczu coraz mniej dostępnych ...
-
Obowiązki pracodawcy, który zatrudnia minimum 20 pracowników
... minimum 20 osób na jednej zmianie, w przypadku których wykonywane czynności nie mają charakteru wyłącznie biurowego, muszą zapewnić pomieszczenie przeznaczone do spożywania posiłków w miejscu pracy. Pracodawca może też samodzielnie realizować zadania służby BHP – pod warunkiem że jego działalności nie zakwalifikowano jako ryzykownej i zatrudnia ...
Tematy: obowiązki pracodawcy, ubezpieczenia społeczne, PFRON, wpłaty na PFRON, zwolnienia grupowe, zwolnienie pracownika, zwolnienie z pracy, redukcja etatów, związki zawodowe, odprawa przy zwolnieniu, odprawa przy zwolnieniach grupowych, odprawa, regulamin pracy, FGŚS, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Socjalnych, BHP, obowiązki pracodawcy w zakresie BHP -
BHP na budowie: warunki socjalne i higieniczne
... celu konieczne jest respektowanie szeregu zasad wynikających z ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Nie można też zapominać o regulacjach, które odnoszą się wprost do ... (§ 37 ust. 1-2 rozporządzenia). Wystarczające wyposażenie sanitarne oraz jadalnię, pomieszczenie do odpoczynku, łóżka, szafki kuchenne, stoły i krzesła z oparciami ...
-
Zasady BHP w firmie: umywalnie, natryski i ustępy
... pracodawca powinien zadbać o to, by przed każdym ustępem znajdowało się pomieszczenie izolujące, wyposażone w umywalki z dopływem ciepłej i zimnej wody- co najmniej jedna ... konieczność zagwarantowania jednej miski ustępowej (§ 28 ust. 1-2 załącznika). W zakładzie pracy, w którym pracownicy zatrudnieni są na otwartej przestrzeni poza terenem firmy ...
-
Kontrola PIP a obowiązki pracodawcy
... Inspekcji Pracy. Będąc podmiotem kontrolowanym, musicie zapewnić inspektorowi pracy warunki i środki niezbędne do sprawnego przeprowadzenia kontroli, a w szczególności niezwłocznie przedstawiać żądane dokumenty i materiały, zapewnić terminowe udzielanie informacji, udostępnić urządzenia techniczne oraz, w miarę możliwości, oddzielne pomieszczenie ...
-
Rozmowa kwalifikacyjna online
... wywiadu rekrutacyjnego z pracownikiem może być w takiej sytuacji rozmowa video. Specjaliści z serwisu pracy Praca.pl radzą kandydatom, jak najlepiej przygotować się do takiej ... zatem zadbać o to, by szum z zewnątrz był jak najmniejszy, wybrać takie pomieszczenie, w którym nie będzie słychać odgłosów ulicy lub sąsiadów, a także uprzedzić domowników ...
-
Publikacja wyników testu a ochrona danych osobowych
... (nawet tych, którzy nie brali udziału w tym teście, np. pracowników kadr, pracowników sprzątających pomieszczenie,itp.) lub nawet dla osób niezatrudnionych w danym zakładzie pracy (np. pracowników firmy dostarczającej do zakładu pracy wodę do picia wnoszący pojemniki z wodą do pomieszczenia socjalnego) jest dopuszczalne jedynie wówczas ...
-
Jak chronić dane osobowe przed biurowym plotkarzem?
... i pilnować, by dokumenty personalne były przechowywane we właściwy sposób (zamykane pomieszczenie, szafy). Nie zostawiać na biurku dokumentów, zawierających dane dot. wynagrodzeń, płatności itp. Mało prawdopodobne, by ktoś celowo przeszukiwał cudze miejsce pracy, ale nawet podczas krótkiej rozmowy przy biurku, ktoś niepowołany może ...
-
Biuro w mieszkaniu? Uwaga na przepisy BHP i podatki!
... pracy biurowej (Zgodnie z normą PN-EN 12464-1:2012P), powinno być równomierne i wynosić nie mniej niż 500 luksów (lx). W budynkach mieszkalnych system oświetlenia jest rozwiązany zwykle zupełnie inaczej i wymaga przebudowy, aby spełnić te kryteria. Do tego, pomieszczenie ...
-
Biurowce sterowane smartfonem: aplikacje budynkowe przyszłością rynku
... zmiany modelu pracy oraz bezpieczeństwem, ... pracy, gdzie komfort ma obok bezpieczeństwa największe znaczenie. Dzięki nim nawigacja po biurze i budynku będzie łatwa także dla nowych pracowników – wskaże drogę do konkretnej sali, restauracji czy sklepu, nie tylko w biurowcu, ale także poza nim. Za pomocą telefonu zarezerwujemy też wybrane pomieszczenie ...
-
Dobór personelu w interesie przedsiębiorcy
... indywidualnie wskazaną, z reguły zaufaną osobę, o tyle zaleca się staranne dobranie personelu oddelegowanego do pracy w lokalu przeznaczonym do obsługiwania publiczności. W rzeczywistości chodzi przede wszystkim o pomieszczenie z góry przeznaczone lub zwyczajowo używane do obsługi klienteli danego przedsiębiorstwa. Dochowanie należytej staranności ...
-
Kiedy i jak wyprowadzić się z biura coworkingowego?
... własnej powierzchni, dostosowanej do konkretnych potrzeb biznesowych, jak np. odpowiedniej wielkości pomieszczenie konferencyjne czy pokoje do rozmów telefonicznych, przeznaczone na własny użytek i znajdujące się bezpośrednio przy stanowiskach pracy. A więc, decyzja o przeprowadzce z biura coworkingowego została podjęta. I co dalej? Dobrze zaplanuj ...
-
Notebook Sony Vaio VPC-YB3V1E
... kobiet. Występuje w trzech wersjach kolorystycznych i ożywi każde pomieszczenie, jak również Twój wizerunek. Laptop charakteryzuje wyjątkowo świeżym i lekkim designem – idealnym na ... rozwiązania firmy AMD zapewniają nawet 6,5 godziny niczym nie zmąconej pracy i zabawy. Dysk twardy o pojemności 500 GB daje możliwość zachowania wielu zdjęć ...
-
Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej online?
... przejść do kolejnego etapu, a w niektórych wypadkach nawet otrzymać ofertę pracy. Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej online? Co należy zrobić przed ... . Źle ustawiona kamera może zrobić z fizjonomią dziwne rzeczy. Upewnij się, że pomieszczenie, w którym odbędziesz rozmowę jest czyste, spokojne i ciche. Powinno umożliwić ci skupienie się ...
-
Portier
... – stanowisko portiera funkcjonuje zazwyczaj w szkołach, hotelach, firmach, różnego rodzaju instytucjach. Pomieszczenie, w którym przebywa portier, stanowi z reguły niewielką, wydzieloną z głównego ... ewentualnie umiejętność naprawy różnego rodzaju sprzętów. W przypadku pracy w hotelu może być też wymagana komunikatywna znajomość języka angielskiego ...
Tematy: portier -
4 kroki do niższego rachunku za prąd
... więcej światła. Jeśli planujesz malowanie ścian, wybierz jasne barwy. Dobrym pomysłem jest zamontowanie dużych luster, które nie tylko optycznie powiększą pomieszczenie, ale też sprawią, że będzie lepiej oświetlone. Jeśli masz słabość do firanek i zasłon, unikaj tych w ciemnych odcieniach. To proste zasady ...
-
Rozliczanie kosztów mieszkania w działalności gospodarczej - ważne zmiany
... zaliczyć poniesione wydatki do kosztów podatkowych. Jednak jeśli w mieszkaniu przedsiębiorca wydzieli jedno pomieszczenie na swoje "biuro", to nie ma już potrzeby dzielenia powierzchni przez liczbę godzin pracy, ponieważ to konkretne pomieszczenie będzie służyć tylko celom służbowym. Po ustaleniu odpowiedniego wskaźnika przedsiębiorca zaliczy do ...
Tematy: działalność gospodarcza, jednoosobowa działalność gospodarcza, firma w domu, firma w mieszkaniu, podatek od firmy, siedziba firmy, miejsce wykonywania działalności, koszty firmy, koszty podatkowe, koszty uzyskania przychodu, koszty uzyskania przychodów, własna firma, KUP, opłaty za czynsz, koszty eksploatacyjne, cele mieszane, miejsce prowadzenia działalności -
Ulga mieszkaniowa także dla cudzoziemca
... dochody (przychody) z: 1. pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy, ... własny budynek, lokal lub pomieszczenie, o których mowa w ust. 25 pkt 1 lit. d i e, rozumie się budynek, lokal lub pomieszczenie stanowiące własność lub ...
-
Opieka nad dziećmi do lat 3: nowe możliwości
... przyjęcia dzieci do placówki określa w statucie podmiot, który ją utworzył. Godziny pracy żłobka lub klubu dziecięcego są ustalane z uwzględnieniem opinii rodziców w regulaminie ... co najmniej jedno pomieszczenie, z tym że również trzeba zapewnić w nim miejsce na odpoczynek dla dzieci (nie musi być to jednak oddzielne pomieszczenie, tak jak w ...
-
Jak zdobyć pracę przez telefon
... o ciszę i pomieszczenie, w którym będziemy sami. Pamiętaj, że doświadczony rekruter może wyczuć z jakiego miejsca rozmawiasz i co robisz – postaraj się wyciszyć i skupić na rozmowie. Zamknij pocztę elektroniczną, wyłącz radio, powiadom domowników, że przez pewien czas będziesz nieosiągalny. - W czasie, kiedy szuka się pracy trzeba szczególnie ...
-
Podwójne opodatkowanie: powstanie zagranicznego zakładu
... do pracy, konieczności rehabilitacji medycznej i psychoterapii oraz innych świadczeń zdrowotnych i socjalnych na zlecenie niemieckich kas chorych). Część pracy wnioskodawcy ... ono używane w sposób ciągły. Określenie „placówka” obejmuje każde pomieszczenie, środki lub urządzenia wykorzystywane do prowadzenia działalności przedsiębiorstwa, niezależnie ...
-
Podatek dochodowy: ulga mieszkaniowa na zakup 2 mieszkań?
... najmu i zaspokajają one potrzeby mieszkaniowe wnioskodawczyni (w miejscu świadczenia pracy i miejscu odpoczynku). Wnioskodawczyni zadała pytanie czy w takim przypadku może ... ustawy przez własny budynek, lokal lub pomieszczenie, o których mowa w ust. 25 pkt 1 lit. d) i e), rozumie się budynek, lokal lub pomieszczenie stanowiące własność lub ...
-
Wirtualna rozmowa kwalifikacyjna: jak dobrze wypaść?
... w zatłoczonej kawiarni albo w pociągu. Zaszyj się w cichym miejscu i upewnij, że pomieszczenie, w którym się znajdujesz, jest ciepłe, neutralne i panuje w nim porządek. ... ubrać się odpowiednio i zaprezentować wypielęgnowaną i profesjonalną postawę. Jeśli aplikujesz do pracy w trybie zdalnym, bardzo prawdopodobne jest, że będziesz korzystać z takich ...