-
Rosną wydatki na podróże i alkohol
... .) i Francuzi (12 proc.). Od ostatniego badania spory spadek zaufania do zakupów artykułów spożywczych w Internecie odnotowali mieszkańcy Indii – z 45 proc. do 39 proc. Chętnie jedzenie w sieci kupuje jedna trzecia Chińczyków, a co ciekawe jedynie 5 proc. Japończyków. Po spadku sprzed dwóch tygodni do 25 ...
-
Filantropia efektem ubocznym COVID-19?
... jednak fakt, że Polacy deklarują chęć większego angażowania się w działania charytatywne - nawet w wysokości 1,9 miliarda euro rocznie. Co równie istotne, aż 39% Polaków stwierdziło, że pandemia COVID-19 zmieniła ich zachowania w obszarze dobroczynności, a dla około 13% był to moment przełomowy, aby zacząć pomagać ...
-
Czy zaleją nas śmieci? Polak wyprodukował w 2018 r. 329 kg odpadów komunalnych
... . W 2017 r. było to 10 kg/os. rocznie, z czego 6 kg/os. stanowiły odpady niebezpieczne. W obu przypadkach jest to wynik poniżej średniej UE (odpowiednio 39 i 18 kg/os.). Ponad 81 proc. wszystkich notowanych odpadów importowanych do Polski pochodzi z krajów UE-27, a jeśli uwzględnimy Wielką Brytanię, wynik ten ...
-
Filantropia: jesteśmy hojni i tego samego oczekujemy od biznesu
... już dziś. Rosną oczekiwania Polaków względem odpowiedzialnych społecznie firm Wydaje się, że to zaangażowanie filantropijne społeczeństwa zmieniła pandemia – tak twierdzi 39% mieszkańców Polski. Dla około 15% był to moment przełomowy, aby zacząć wspierać różne inicjatywy, choć wcześniej tego nie robili. Poza ...
-
Dell: transformacja cyfrowa w Polsce nabrała tempa, ale są bariery
... cyfrowo organizacji) do 6%. (W Polsce od 5% do 9%). Digital Adopters (druga najbardziej dojrzała cyfrowo grupa) wzrosła z 23% w 2018 roku (Polska: 24%) do 39% w 2020 roku (Polska: 43%) - wzrost o 16 punktów procentowych (W Polsce aż o 19 punktów procentowych). DT Index odnotowuje również spadek od 2018 ...
-
Pora na dezinwestycje. Powodem pandemia i działalność konkurencji
... zbadanie potencjalnych wersji umowy (50 proc.), rozważenie możliwości podatkowych i prawnych (41 proc.) oraz określenie planu motywującego zarządzenie zakładanymi celami (39 proc.). Technologia w służbie akwizycji Rozwój technologiczny i wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze zarządzania biznesem najlepiej widać po blisko dwukrotnym od ...
-
Pandemia wzmaga wiarę w zrównoważony rozwój i finansowanie
... porównaniu z innymi regionami, inwestorzy europejscy są zdecydowanie bardziej skłonni stale uwzględniać czynniki ESG przy podejmowaniu decyzji o swoich inwestycjach — postępuje tak 39% z nich w porównaniu z 31% inwestorów na świecie. Zrównoważone finansowanie weszło do głównego nurtu na rynkach kapitałowych wcześniej niż przewidywaliśmy. Tym samym ...
-
Provident: Polacy nie chcą szkoły i lekarza online
... brakuje nam z powodu ograniczeń wprowadzonych w związku ze stanem epidemii w Polsce, badani najczęściej wskazywali swobodny dostęp do lekarza, dentysty, rehabilitacji (39 proc.). Pokrywa się to również z odpowiedziami na pytanie dotyczące ważności bezpośredniego kontaktu z drugą osobą. W przypadku problemów zdrowotnych i konsultacji medycznych ...
-
Czy sektor MŚP przetrwa kolejny lockdown? Co 4. firma nie wie, co będzie
... , gdzie jej spożytkowanie zadeklarowało aż 82 proc. firm – mówi Sławomir Grzelczak. – Oczywiście, powody takiej sytuacji są bardzo różne – dodaje. Najczęściej, w 39 proc. przypadków, respondenci badania wskazywali, że ich firmy nie spełniały warunków wymaganych przez programy pomocowe, więc im się ona nie ...
-
Polskie banki awangardą cyfryzacji. Do poprawy user experience
... Digital Banking Maturity 2020 to czwarta edycja największego na świecie badania z zakresu bankowości cyfrowej, które w tym roku objęło 318 banków z 39 krajów. Poza oceną i porównaniem stopnia digitalizacji banków, eksperci Deloitte sprawdzili także doświadczenie użytkowników bankowych systemów. W ramach uzupełniającej analizy percepcji user ...
-
Usługi cyfrowe: jak pandemia zmienia zachowania konsumentów?
... wynika z badania Deloitte, 74 proc. respondentów używa smartfona do sprawdzenia stanu swojego konta bankowego, 57 proc. wykonuje inne czynności bankowe, a 39 proc. zleca tak przelewy. Grupą, która najbardziej zmieniła swoje nawyki i zaczęła częściej korzystać z usług banku przez telefon są osoby starsze ...
-
Praca zdalna i zaufanie. Co mają wspólnego?
... , gdy zespoły pracują zdalnie. Poza zaufaniem, także europejscy pracownicy przyznają, że wraz z mijającymi dniami coraz bardziej przyzwyczajali się do zmian (39 proc.). Wsparciem były także sieci kontaktów zawodowych (37 proc.) i narzędzia IT (30 proc.). Czynnik ludzki okazał się więc bardziej pomocny ...
-
Co Polacy myślą o WOŚP?
... sposób? 52% wrzuciło pieniądze do puszek, 21% przekazało darowiznę przelewem, 17% wpłaciło pieniądze do eSkarbonki, a 14% wysłało SMSa o treści „SERCE”. 39% ankietowanych śledziło wydarzenia związane z finałem WOŚP w telewizji, a niemal co czwarty - na Facebooku (23%). Pomimo negatywnych opinii, które krążą na temat ...
-
Social media służbowo. Czy w pracy korzystamy z mediów społecznościowych?
... . Zdecydowanie najczęściej wymieniany był Facebook – wskazało na niego 88% respondentów z tej grupy, na drugim miejscu YouTube (65%), a podium uzupełnia Instagram (39%). Zdecydowanie rzadziej wymieniany był LinkedIn (18%), co może zaskakiwać biorąc pod uwagę znaczną popularność tego medium w niektórych branżach i specjalizacjach. Ten ...
-
Sztuczna inteligencja w rekrutacji i poszukiwaniu pracy. Co na to Polacy?
... inteligencję, na podstawie analizy danych z komputera służbowego. Pytanie jako jedyne nie odnosiło się do kwestii rekrutacji – a do realizacji obowiązków. Respondenci w 39% przypadków mieli pozytywne podejście do kontroli przez AI. Przy analizie danych o sztucznej inteligencji w rekrutacji warto zauważyć dość sporą liczbę odpowiedzi ...
-
Jak pandemia i szczepienia wpływają na zachowania konsumentów?
... przeglądania towarów (53 proc. wskazań); sprawdzania rozmiaru, kroju i jakości produktów (46 proc.) czy natychmiastowego zakupu bez potrzeby czekania na dostawę (39 proc.). Badanie SAS wykazało, że dla klientów istotny jest również społeczny aspekt zakupów, które są okazją do spotkania z rodziną lub ...
-
Czy powszechność pracy zdalnej utrudnia nam powrót do biur?
... act legal Polska, najwięcej bo aż 41 proc. specjalistów i menedżerów po pandemii chciałoby pracować zdalnie przez większość dni w tygodniu. Kolejne 39 proc. respondentów preferowałoby pracę z domu w wymiarze 1-2 dni w tygodniu. Chęć świadczenia pracy wyłącznie w formule home office – a tym samym całkowitej rezygnacji ...
-
Polskie mleko nawet na Dominikanie. Branżę napędza eksport
... o 4%. Z zbliżonym tempie rosła sprzedaż do największego odbiorcy tego asortymentu, tj. do Chin. Z kolei wyższą dynamikę odnotowano w przypadku Indonezji (+35%) i Tajlandii (+39%), prawie trzykrotnie wzrosła też sprzedaż do Japonii. Banki pomagają realizować sprzedaż zagraniczną Eksport, a szczególnie eksport na rynki dalekie geograficznie, bywa ...
-
Przebranżowienie zawodowe i automatyzacja. Co na to Polacy?
... postawy wobec automatyzacji poszczególnych grup zawodowych. Najczęściej przyspieszenia jej w obliczu COVID-19 dopatrywali się finansiści (42%), specjaliści ds. obsługi klienta (39%), pracownicy produkcji (37%), sprzedawcy (33%) oraz menedżerowie (32%). Odczucia badanych zgadzają się częściowo z ocenami ekspertów - wskazane grupy wśród najbardziej ...
-
Polacy a globalne ocieplenie: obawy czy obojętność?
... człowieka. Co trzeci respondent jest zdania, że to ludzie są odpowiedzialni za globalne ocieplenie. W tej grupie większy odsetek stanowią mężczyźni (39%) niż kobiety (28%), jak również mieszkańcy największych miast (42%). Skutkiem globalnego ocieplenia najczęściej zauważanym przez Polaków jest występowanie większej ilości ...
-
Zakupy online: program ochrony kupujących mało popularny
... w sieci? Przesądza o tym wygoda (51%), oszczędność czasu (46%), możliwość porównywania ofert różnych sklepów (41%), a także dostęp do szerszej gamy produktów (39%). Niestety zakupy w sieci to także różnego rodzaju zagrożenia. Z jakiego rodzaju oszustwami klienci spotykają się najczęściej? Jak pokazuje ostatnie badanie PayPal ...
-
Leasing wrzucił wyższy bieg. Co nim finansujemy?
... . wyższy niż przed rokiem. W tym czasie zyskało zarówno finansowanie samochodów osobowych (dynamika 37,5% r/r), jak i pojazdów dostawczych do 3,5 tony (dynamika 39,8% r/r). W połowie lipca br. Komisja Europejska przyjęła pakiet aktów prawnych służących m.in. redukcji emisji CO2 w UE. Jednym z celów jakie postawiono ...
-
Lotnicze cargo z rekordowymi stawkami. A będzie jeszcze drożej
... ładunkowej (ACTK). Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest wciąż niewystarczająca pojemność belly cargo na trasach międzynarodowych, która w tym czasie była o 39,5% niższa w porównaniu do analogicznych miesięcy w 2019 r. Aby zbilansować niedostatki linie lotnicze o 27,6% zwiększyły pojemność frachtowców kursujących na trasach międzynarodowych, co ...
-
PIE: gospodarkę światową napędzają 3 siły
... Wyszehradzkiej oraz Niemcy i Austria) w latach 2000-2020 wyprzedził Europę Południową pod względem udziału w europejskich obrotach handlowych (z 33 proc. unijnych obrotów do 39 proc. wobec spadku z 35 proc. do 28 proc. w Europie Południowej). Cały region stał się przemysłowym motorem wzrostu w UE. Polska jest ...
-
5 najdroższych dzieł sztuki sprzedanych w 2021 roku
... aukcji w Sotheby's za 78 mln 396 tys. 000 dol. Praca jest wykonana z brązu, drutu oraz stali i ma wym. 81,0 x 97,5 x 39,4 cm. "Le Nez" został sprzedany 31-letniemu biznesmenowi z sektora kryptowalut, który planuje przekazać działo na rzecz własnego projektu fundacji NFT, który ...
-
Rynek pracy specjalistów: podsumowanie 2021 nie wypada źle
... obostrzeń pandemicznych, w minionym roku utrzymał się trend prowadzenia wielu rekrutacji w modelu zdalnym. Pod koniec grudnia 2021 roku dotyczyła ona około 39% aktywnych ogłoszeń dostępnych w serwisie – dla porównania pod koniec I półrocza 2021 roku było to 32%, a pod koniec grudnia 2020 roku – około ...
-
PARP: jest popyt na zatrudnianie cudzoziemców
... większość ukraińskich pracowników. 57 proc. ankietowanych osób (o 7 p.p. więcej niż rok wcześniej) ma dobre lub bardzo dobre nastawienie do swoich szefów, a 39 proc. – neutralne. Niemal 60 proc. badanych pracowników z Ukrainy odczuwa zadowolenie z pracy w Polsce, niezadowolonych jest 13,5 proc. Pomimo zadowolenia z pracy, badania ...
-
E-commerce: jakie zakupy online preferują Polacy?
... czynnościami ankietowani często mówili o tym, że przed zakupem zapoznają się z warunkami zwrotu i reklamacji (41 proc.) oraz szukają najtańszej formy dostawy (39 proc.) – mówi Ewelina Krzynowy, Dyrektor ds. Sprzedaży Internetowej z Santander Consumer Banku. - Widać, że respondentom zależy też na szybkości usługi, 34 ...
-
Wojna w Ukrainie: czy obawy nas zmieniają?
... problemów finansowych. Najczęstsze obawy wiążą się z ewentualnym wzrostem cen żywności, którego obawia się ponad połowa, bo 56,5% Polaków. Niewiele mniej – 39,7% obawia się również nieustannego wzrostu inflacji, któremu towarzyszy zmniejszanie się siły nabywczej. Trzecim najczęściej wskazywanym czynnikiem budzącym obawy Polaków, był ...
-
Dyskryminacja w pracy dotyka 40 proc. osób LGBT+
... świadczących o zaangażowaniu w integrację społeczności LGBT+ w miejscu pracy. Najczęstszym jest otwarte mówienie przez zarządzających o kulturze włączającej w ramach ich organizacji (39 proc.), jedna trzecia pytanych wymienia istnienie programów tzw. sojusznictwa i tyle samo wskazuje na uwzględnienie podejścia inkluzywnego w ramach zewnętrznych ...
-
Branża IT: ofert pracy nie brakuje, także na część etatu
... ; Oferty dotyczące pracy zdalnej dotyczyły 76% wszystkich ogłoszeń opublikowanych w II kwartale 2022 roku; Udział ofert zagranicznych wśród wszystkich ogłoszeń wzrósł o 39 p.p.; Stawki oferowane dla pracujących zdalnie były wyższe niż dla pracowników stacjonarnych; Warszawa utraciła pozycję lidera jako miasta oferującego najwyższe wynagrodzenie ...
-
Jak inflacja zmienia ceny warzyw i owoców?
... zł/kg (+0,4%), sałata z 3,72 na 3,80 zł/szt. (+2,2%), albo wręcz potaniały: jabłka z 3,91 na 3,65 zł/kg (−6,6%), pomarańcza z 5,93 na 5,71 zł/kg (−3,7%), cebula z 3,39 na 3,18 zł/kg (−6,2%), ziemniaki z 2,86 na 2,71 zł/kg (−5,2%). Co daje średni wzrost wielkości 2,1%. Ceny produktów, uwzględnionych w tym badaniu, pochodzą z platformy ...
-
Praca w banku lub finansach? 80% firm zatrudni od zaraz
... . Wśród najtrudniejszych do zrekrutowania przez organizacje z branży bankowości i finansów kompetencji miękkich pracowników znalazły się odporność na stres i umiejętność adaptacji (39%), a także analizy oraz krytycznego myślenia (34%). Brakuje również osób wykazujących się łatwością w rozwiązywaniu problemów (34%), kreatywnych (30%) i podejmujących ...
-
Usługi internetowe: jak inflacja zmienia zachowania konsumentów?
... metawersum. Rośnie również świadomość konsumentów dotycząca prowadzenia biznesu zgodnego z normami ESG. Badanie EY – Deconding the digital home 2022 - wykazało, że 39 proc. respondentów uważa, iż dostawcy usług internetowych i treści cyfrowych nie robią wystarczająco dużo w kwestii zrównoważonego rozwoju oraz przeciwdziałania zmianom klimatu ...
-
Coraz więcej ofert pracy w IT. Data Science na topie
... Analytics, na wzrost liczby ofert pracy w Q3 2022 mogli liczyć także Python (5,32% więcej ogłoszeń) i .NET Developerzy (3,13%) oraz DevOpsi (2,39%), czyli eksperci, którzy w swojej pracy i podejściu łączą elementy rozwoju oprogramowania z utrzymaniem infrastruktury. Wzrastały także kategorie związane z architekturą systemów, administrowaniem sieci ...