-
Marketing sensoryczny a decyzje zakupowe
Rośnie znaczenie marketingu sensorycznego. Umiejętnie dobrane bodźce dźwiękowe i zapachowe wpływają na decyzje zakupowe klientów, poprawiają percepcję i procesy pamięciowe. W konsekwencji konsumenci łatwiej zapamiętują daną markę i częściej do niej wracają. W handlu detalicznym od dawna praktykuje się "podkłady muzyczne", teraz ...
-
Jak technologia i nauka kreują doświadczenia zakupowe?
... danych emocjonalnych poprzez ankiety na żywo i badania obserwacyjne, pozwalają zgłębić aspekty jakościowe, oceniając takie elementy jak czas zaangażowania, nastroje i intencje zakupowe. To holistyczne podejście do pomiaru zapewnia kompleksowe zrozumienie wieloaspektowego wpływu tych strategii na wyniki biznesowe i emocje klientów. Analiza zachowań ...
-
Depapieryzacja firm to konieczność, która usprawnia procesy firmowe REKLAMA
... niewielkie i potrzebuje tylko konektora do KSeF, to obecny dostawca systemu finansowo-księgowego będzie najlepszym wyborem. Jeśli jednak firma będzie musiała zmieniać procesy biznesowe, to powinna szukać partnerów specjalizujących się w ich digitalizacji. Najważniejszym kryterium powinno być doświadczenie. Bardzo niewiele firm ma know-how na ...
Tematy: -
Inwestorzy w blokach startowych
... temu kolejnej edycji międzynarodowych targów Expo Real w Monachium, okazują się jednak być całkiem niezłe. Inwestorzy zachowują względny spokój. Weryfikują procesy zakupowe, rewidując wcześniejsze oczekiwania co do planowanych transakcji. Obecna sytuacja rynkowa stwarza przestrzeń dla inwestorów oportunistycznych. Istotną zmianą, jaką obserwujemy ...
-
Kapitał ma narodowość. Wywiad z Michałem Krupińskim, prezesem zarządu PZU SA
... procesy decyzyjne, które nie były zbyt transparentne. Ale nie tylko te. Mam na myśli również procesy zakupowe, które też budziły moje wątpliwości. Zrobiliśmy audyt otwarcia w PZU, który wyraźnie wskazuje, że zdecydowana większość procesów w tej grupie powinna zostać bardzo szybko poprawiona. Procesy decyzyjne i zakupowe ...
-
Cyfryzacja zakupów firmowych. Ile oszczędzają przedsiębiorcy?
... transparentność procesu i umożliwiają monitoring zakupów. Idąc dalej tym tropem, zespół zakupowy i osoby odpowiedzialne w firmie za finanse mają możliwość sprawdzenia, czy procesy zakupowe są przeprowadzane zgodnie z procedurami. Jeśli są przeprowadzane zgodnie z procedurami lub inaczej, pojawia się błąd, mogą być w prosty i szybki sposób ...
-
Jak dostosować e-commerce do wymogów B2B?
... i przejrzystość oferty oraz łatwa komunikacja. Niewątpliwie potrzebne będą wciąż nowe narzędzia i usprawnienia, które będą odpowiadać na potrzeby rynku i sprawiać, że procesy zakupowe będą szybsze i łatwiejsze. Dotyczy to także tematów związanych z płatnościami, fakturowaniem czy logistyką – mówi Sebastian Religa. Okazuje się jednak, że sprzedaż ...
-
Customer experience równie ważny jak sam produkt
... o sukcesie rynkowym firm. Ponad 70% nabywców twierdzi, że znaczny wpływ na decyzje zakupowe ma zdolność operacyjna dostawcy, którą należy rozumieć jako łączenie z jednej strony ... marketingowe nie są dopasowane do ich rzeczywistych oczekiwań i preferencji, dla 48% klientów procesy zakupowe nie są tak efektywne, jak by tego oczekiwali. Z danych tych ...
-
Zarządzanie dostawami i zamówieniami z limitowanymi kosztami podatkowymi
... wokandę NSA. Często współpraca pomiędzy podmiotami powiązanymi odbywa się w oparciu o umowę agencyjną. W ten sposób mogą być zorganizowane procesy zakupowe, sprzedażowe czy logistyczne. Takie procesy mogą podlegać limitowaniu, o czym przekonują się podatnicy w interpretacjach, a taki stan rzeczy potwierdzają sądy w wyrokach. Zasada ogólna Zgodnie ...
-
Logintrade SA na NewConnect
... zakupami. Obecnie podstawowym produktem firmy Logintrade jest platforma e-procurement wspierająca komunikację pomiędzy kupcami i dostawcami, a także obsługująca wewnętrzne procesy zakupowe. Logintrade wspiera również swoich klientów oferując usługi doradcze w zakresie zakupów korporacyjnych, które stanowią doskonałe uzupełnienie dla wdrażanych ...
-
Klucz do sukcesu w handlu? Zrozumieć pokolenie Y
... podróż klienta na mapie wrażeń i doświadczeń Autorzy badania podkreślają, że skoro proces zakupu najczęściej zaczyna się od wyszukiwania informacji w sieci. Procesy zakupowe klientów można porównać do podróży. W jej trakcie klienci doświadczają indywidualnych wrażeń, odbierając rozmaite informacje, bodźce i sygnały – jeszcze zanim pojawią się ...
-
Sektor MŚP tnie koszty. Nadchodzą gorsze czasy?
... może być m.in. lepsze zarządzanie wydatkami oraz wprowadzenie do firmy płatności bezgotówkowych. Na rynku są dostępne kompletne rozwiązania, które wspierają procesy zakupowe i pomagają zarządzać płatnościami całego przedsiębiorstwa. - Odpowiednie systemy raportowania online tzw. Ekonta nie wiążą się z kosztami, natomiast ich funkcjonalności mogą ...
-
Jak przygotować sklep internetowy na Czarny Piątek?
... na rozszerzenie sprzedaży za granicę. Kluczowe w tym znaczenie ma nawiązanie współpracy z odpowiednimi partnerami, którzy pomogą sprzedawać transgranicznie i ułatwią procesy. Niektóre programy partnerskie pomagają sprzedawcom w tworzeniu globalnych wersji ich strony internetowej, tłumaczeniu, lokalizowaniu, a nawet zarządzaniu wysyłką i zwrotem na ...
-
Zakup mieszkania z duszą? Czy apartament w nowej inwestycji?
... i negatywne aspekty podjęcia każdej z tych decyzji podczas procesu zakupowego? Solidne, przestronne i piękne Mieszkania w kamienicach, których części wspólne i elewacje przechodzą gruntowne procesy remontowe stanowią nie lada gratkę dla tych, którzy cenią sobie przede wszystkim piękno dawnej architektury i kunszt, z jakim budowano lata temu ...
-
Boże Narodzenie wypada słabiej niż Dzień Singla i Black Friday
... oferujących tego typu produkty (w Polsce próba wynosi n=6590 punktów sprzedaży); GfK FutureBuy – badanie analizujące zakupy online na tle kanałów tradycyjnych, procesy wyboru produktu/ usługi, płatności mobilne oraz liderów opinii i innowacji. GfK Consumer Life – największe na świecie badanie umożliwiające identyfikację głównych światowych ...
-
12 najważniejszych metod optymalizacji konwersji w e-commerce
... , aby zachęcić klientów do kupowania produktów w e-sklepie. Procesy te koncentrują się wokół konwersji, która jest najważniejszym wskaźnikiem. Poznaj jej miary i ... wykorzystuje się historii użytkowników w sklepie internetowym, aby zapewnić spersonalizowane doświadczenia zakupowe i retargetować klientów, prawdopodobnie traci się ogromną szansę na ...
-
Outsourcing w Polsce 2010 i prognozy 2011
... dla klientów czy spółek-matek. Musimy stać się doradcami i partnerami, zdolnymi przekształcać procesy w ten sposób, aby przynosiły wymierne pozytywne efekty dla obsługiwanych organizacji, na przykład poprawiały przepływy gotówkowe czy przynosiły oszczędności zakupowe”. 2011 rok będzie też czasem rekrutacji na szeroką skalę. Pracowników będą ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
... oraz produkty higieniczne, które wymagają częstych, systematycznych i przeważnie planowanych zakupów. Z kolei wartościowe koszyki zakupowe to często te, w których znalazły się np. laptopy, niezbędne do zdalnej pracy i nauki, ... off-line B2C i B2B, częstotliwości wypłat środków od procesorów płatności, wpasowania nowego kanału w procesy raportowe i ERP ...
-
Co czeka e-commerce w 2023 roku?
... tłumaczy Wojciech Łaszkiewicz. Automatyzacja procesów i użycie AI Dobrze zautomatyzowane procesy oznaczają, że przedsiębiorstwa mogą działać wydajniej. W przypadku ... z kolei, jest coraz szerzej wykorzystywana w e-commerce. Pomaga ona m.in. spersonalizować doświadczenie zakupowe klienta czy wspierać merchanta przy zwrotach. Dzięki AI inteligentne ...
-
E-commerce, płatności, marketing, komunikacja - trendy na 2024 rok
... . Mobile-first i tym razem na serio! Już 63% konsumentów w Polsce wyszukuje oferty zakupowe na swoim urządzeniu mobilnym, a tylko 37% na komputerach i laptopach. ... (AI) stają się kluczowe, aby w pełni zaspokoić oczekiwania klientów, usprawnić procesy płatnicze oraz skutecznie przeciwdziałać potencjalnym oszustwom. Rosnące wykorzystanie AI Sztuczna ...
-
5 kluczowych trendów w e-commerce. Bez nich zginiesz na rynku
... elastycznych opcji płatności – według danych Instytutu Baymarda 13 proc. klientów porzuca koszyki zakupowe, jeśli nie znajdzie wystarczającej liczby metod płatności. Obecnie niemal 81 proc. ... Fiserv. Na przykład PolCard from Fiserv zapewnia narzędzia, które upraszczają procesy płatnicze i odpowiadają na potrzeby rynku, w tym bramkę płatniczą oraz ...
-
MŚP zainwestują w relacje i sztuczną inteligencję
... inwestycyjne w sektorze MSP. Firmy coraz częściej sięgają po rozwiązania wspierające procesy biznesowe na styku przedsiębiorstwa i rynku – sprzedaży, marketingu i obsługę klienta. ... i regresie większy nacisk kładą na zakup sprzętu czy zapewnienie dobrego hostingu. Priorytety zakupowe różnią się w MSP również dlatego, że mniejsze przedsiębiorstwa ...
-
Rewolucja w e-commerce. Oto, jak ostatni rok zmienił zakupy
... - komentuje Jakub Czerwiński, VP CEE, Adyen. Wygodnie i bezpiecznie w offline Zwyczaje zakupowe z e-commerce zaczynają też przenosić się do świata offline. Pomimo niechęci do ... e-commerce jest już zaawansowany i wystarczająco dobry, ale dla nowych grup dzisiejsze procesy e-commerce to punkt startowy, od którego będą budować swoje rosnące oczekiwania. ...
-
E-commerce powoli hamuje
... zachowania kupujących i dostosowywać do nich ścieżki i rozwiązania zakupowe, m.in. rodzaje płatności, w tym coraz popularniejsze płatności odroczone, metody dostaw, politykę cen, uwzględniającą zestawy produktów w atrakcyjnej cenie czy okazjonalne promocje. Powinni też zweryfikować procesy wewnątrz firmy i zadbać o sprawną i niezawodną logistykę ...
-
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia handel i usługi
... usługi finansowe, zostaną opracowane specjalne modele wykorzystujące SI, które zrewolucjonizują procesy i działalność firm. Możliwe jest to dlatego, że w ... ułatwiających zakupy jest ogromny. Rozwija się stale i dynamicznie, poprawiając doświadczenia zakupowe konsumentów. Jednak mnogość sklepów oraz towarów często przytłacza klientów, co ...
Tematy: handel, usługi, branża handlowa, chatboty, e-commerce, ChatGPT, nowe technologie, sztuczna inteligencja, AI, SI -
E-sklep: jak budować jego sukces?
... atrakcyjne towary, interesujące kampanie reklamowe, ale nieintuicyjne, długotrwałe procesy wyszukiwania i zamawiania produktów, serwis nie przyniesie satysfakcjonujących przychodów. ... pomniejszania lub powiększania czcionek mogą mieć znaczny wpływ na decyzje zakupowe. Jeśli z istotnych przyczyn nie można zmienić skórki strony warto jest zadbać chociaż ...
-
5 obszarów, w których Big Data rewolucjonizuje marketing
... obecne w nich parametry, takie jak np. parametry geograficzne czy „intencje zakupowe” użytkownika, mają zazwyczaj charakter tymczasowy. W interesie firm nie jest ... Data ¬dostarczają w modelu real-time. Siemens Mobility Data Services by usprawnić procesy logistyczne, przetwarza dane pochodzące z tysięcy sensorów, pociągów, szyn kolejowych i łańcuchów ...
-
12 powodów, dla których warto stosować sms-y w e-commerce
... ścieżkę zakupową i konwersję, co bez wątpienia pozwala optymalizować procesy sprzedażowe. Logistyka procesu zakupowego - krótkie wiadomości doskonale wspomagają działania transakcyjne i ... pozwalają personalizować oferty ze względu na płeć, wiek lub preferencje zakupowe. To doskonały sposób, aby zaoferować komuś urodzinowy rabat czy specjalną ofertę ...
-
Jakie działania ekologiczne podejmują kupujący i sprzedający online?
... przyczynia się do całkowitej rezygnacji z plastikowych butelek na co dzień. Decyzje zakupowe klientów powodowane są różnymi czynnikami, wspólnym mianownikiem może być jednak fakt, ... całej grupie Dr Irena Eris redukujemy zużycie plastiku. Zwracamy uwagę zarówno na procesy i technologie, które mają wymierny wpływ na środowisko, jak i na zmianę naszych ...
-
Czy sektor TSL powinien bać się ESG?
... , następnie przewozy międzynarodowe (14%) oraz fracht lotniczy (11%). W dalszej kolejności także ekspresowe usługi kurierskie i na ostatniej mili oraz procesy wytwórcze i zakupowe (po 10%). Najmniej usprawnień wymagają z kolei fracht morski (6%), intermodal (5%) oraz transport kolejowy (3%). Widać wyraźnie, że hierarchia przyszłych priorytetów ...
-
Fałszywe promocje, czyli jak się chronić przed sztuczkami marketingowymi?
... aby przyciągnąć uwagę konsumentów. Kluczowym elementem, który wpływa na decyzje zakupowe, jest cena. Warto zauważyć, że przy produkcie zawsze podaje się dwie ceny: wyjściową ... jest nasza pamięć autobiograficzna, co wywołuje u nas pozytywne emocje. W takich momentach procesy poznawcze są osłabione, a nasze decyzje nie są podejmowane racjonalnie, lecz ...
-
Organizacje sportowe: kreowanie silnej marki
... , która zyskała nową strategię, musi najczęściej zmienić swój model operacyjny – udoskonalić swoje procesy, często zbudować nową ofertę, wyrobić nawyk myślenia o kliencie, jako ... tworzą określoną tożsamość marki i wpływają często na podejmowane przez niego decyzje zakupowe. Wizerunek kreują nie tylko kampanie promocyjne i akcje komunikacyjne, ale ...
-
Zarządzanie doświadczeniem klienta
... . Bez świadomości, co zadowala klienta, co w rzeczywistości wpływa na jego decyzje zakupowe i czym on się kieruje podczas wyboru marki, nie da się z nim ... obecnie bardzo popularny system, który ma wspierać takie procesy biznesowe, jak: działania marketingowe, segmentacje klientów, procesy sprzedażowe i posprzedażowe. Tak szeroki zakres jego ...
-
Krótkoterminowy wynajem samochodów czasem korzystniejszy
... odbyć wiele podróży, znaleźć odpowiednie obszary do inwestycji, a następnie kontrolować ich procesy – mówi prezes Sixt rent a car Polska. - Bywaliśmy w przeszłości zaskakiwani potrzebami klientów ... Avisie nie przekracza jednego roku lub przebiegu 40 000 km. Decyzje zakupowe podejmowane są w gronie senior managerów, a dział zakupów przeprowadza proces ...
-
W jaki sposób system ERP wspomaga sprzedaż?
... Panorama Consulting Solutions, 2015 ERP Report System ERP wpływa korzystnie na procesy współpracy pomiędzy pracownikami, klientami, partnerami i dostawcami. Wspólne źródło danych ... procesów sprzedażowych jest szczególnie istotne dzisiaj. Współcześni klienci podejmują decyzje zakupowe po przeanalizowaniu wielu opcji i informacji. Firmy muszą więc ...