-
Rynek napojów alkoholowych: szara strefa kwitnie
... napojów alkoholowych kwitnie w krajach, których obywatele najmocniej odczuli kryzys gospodarczy, a ... Litwie, Ukrainie, w Rosji czy Estonii alkoholowa szara strefa przekracza 30% rynku. Tracą legalni producenci, budżet państwa i konsumenci. Kraje nadbałtyckie liderem nielegalnej konsumpcji alkoholu Jak pokazują szacunki kraje nadbałtyckie przodują ...
-
Producenci napojów a kryzys
... Jerzego Nowotarskiego, dyrektora handlowego Ustronianki, producenci wody ... napojów energetyzujących, a 16,2 proc. napojów izotonicznych. Sprzedaż ta przełożyła się na wartość 771,5 mln zł, z czego 84,9 proc. należało do napojów energetyzujących, a 15,1 proc. do napojów izotonicznych. Zauważalny jest też wyraźny spadek udziałów napojów ... alkoholowych i ...
-
Rynek napojów rośnie wolniej
... 2008 r. wartość sprzedaży napojów sięgnęła już 10,8 mld zł. To wzrost o 1,6 mld zł w porównaniu z 2007 r. Sektor napojów bezalkoholowych należy do najszybciej rozwijających się branż przemysłu spożywczego w Polsce. W 2008 r. produkcja wyniosła 5,5 mld litrów, w 2007 r. 5 mld litrów a w 2006 – 4,6 mld litrów. Producenci i dystrybutorzy zastanawiają ...
-
Producenci wódki i wina zmniejszają zadłużenie
... od ponad 20 lat, bo już ponad 39-procentowy udział w strukturze spożycia napojów alkoholowych. Zmiana preferencji przekłada się na jakość rozliczeń z dostawcami i bankami. Z danych ... i regulowaniem faktur dotyczą 33 tego typu firm. Dobrze mają się też producenci win i cydrów (PKD 1102, 1103, 1104), którzy zwiększyli swój udział w spożyciu do ...
-
Wypić reklamowane piwo
... , lecz nastawia się na elementy potwierdzające atrakcyjność picia i pozytywne odczucia z tego płynące. Producenci napojów alkoholowych wiedzą, że młodzież jest grupą klientów przyszłościowych, którzy za kilka lat mogą odpłacić lojalnością. Producenci alkoholu poprzez sponsorowanie drużyn sportowych i imprez trafiają do młodych odbiorców. Pozytywne ...
-
Promocja alkoholu w Polsce - czy to legalne?
... napojów alkoholowych. Ogólne zasady reklamy Zgodnie z przywołanym art. 13 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zabrania się na obszarze kraju reklamy i promocji większości napojów alkoholowych ... rejonach, wśród których nie ma Polski. Producenci i dystrybutorzy zręcznie omijają to ograniczenie np. promując wydarzenia ...
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego - nie dla małoletnich?
... napojów alkoholowych, których umieszczenie w przekazie marketingowym wystarcza, aby uznać takie oznaczenie za reklamę napojów alkoholowych ...
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego w social mediach - czy ma jakieś ograniczenia?
... napojów alkoholowych” to publiczne rozpowszechnianie znaków towarowych napojów alkoholowych lub symboli graficznych z nimi związanych, a także nazw i symboli graficznych przedsiębiorców produkujących napoje alkoholowe, nieróżniących się od nazw i symboli graficznych napojów alkoholowych, służące popularyzowaniu znaków towarowych napojów ...
Tematy: wino, rynek wina, promocja alkoholu, wino bezalkoholowe, reklama alkoholu, ustawa alkoholowa, reklamy alkoholu, nieuczciwa reklama, piwo, piwo bezalkoholowe, rynek piwa, sprzedaż piwa, spożycie piwa, picie piwa, reklama piwa, social media, media społecznościowe, Instagram, Tik-Tok, Facebook, Twitter -
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... wydają znacznie więcej niż inni? W jakim celu producenci napojów alkoholowych przestawili się na tworzenie własnych treści online? Jaki procent wydatków na reklamę alkoholu pochłonie reklama cyfrowa? Doniesienia raportu Zenith dotyczą reklamy wszystkich rodzajów piwa i napojów wysokoprocentowych na 12 kluczowych rynkach, które generują blisko ...
-
Od października darowizna żywności bez podatku VAT
... objęte są produkty spożywcze, z wyjątkiem napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2% oraz napojów alkoholowych, będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5%. Wykorzystanie produktów trzeba będzie sprawdzić Do tej pory producenci, którzy przekazywali nieodpłatnie żywność i chcieli ...
-
Jak założyć hurtownię alkoholi?
... . Warto wiedzieć, że zezwolenia na hurtowy obrót alkoholem potrzebują także producenci napojów alkoholowych. Bez zezwolenia nie mogą oni sprzedawać swoich produktów innym przedsiębiorcom. Firmy ubiegające się o zezwolenia dla przedsiębiorców uprawnionych do wyrobu lub rozlewu napojów spirytusowych w ilości do 10 tys. litrów 100% alkoholu rocznie ...
-
Darowizna obuwia na rzecz OPP z podatkiem VAT
... pkt 2, której przedmiotem są produkty spożywcze, z wyjątkiem napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2% oraz napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których ... organizację. Z powyższego wynika, że z preferencji podatkowej mogą skorzystać producenci żywności, w przypadku przekazania produktów spożywczych ...
-
Przemysł spirytusowy a gospodarka UE
... napojów spirytusowych w 27 krajach Unii Europejskiej. RYNEK NAPOJÓW SPIRYTUSOWYCH UE Produkcja Kraje Unii Europejskiej odgrywają istotną rolę na światowym rynku napojów alkoholowych. Europejski przemysł spirytusowy jest największy na świecie. Z badań wynika, że w 2009 roku wyprodukował łącznie 39 milionów hektolitrów napojów ...
-
Ile pije statystyczny Polak?
... i zwyczaje związane z konsumpcją i zakupem napojów bezalkoholowych. W raporcie zostały wykorzystane także dane pozyskane w badaniu przeprowadzonym wśród przedstawicieli przedsiębiorstw z branży napojów bezalkoholowych. W badaniu wzięły udział zarówno duże koncerny, jak również średni i mali producenci. Głównym celem raportu jest ukazanie ...
-
Zwolnienie z VAT dla przekazania artykułów spożywczych
... przedsiębiorcy wcześniej przysługiwało prawo do odliczenia tego podatku od dokonanych zakupów. Producenci żywności mogą jednak skorzystać ze zwolnienia i podatku od towarów i ... nie obejmuje ono napojów: alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2% oraz napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których zawartość ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... . Chociaż lider może pochwalić się 12% dynamiką sprzedaży, to pozostali producenci zwiększyli swoje wydatki o ponad 30%. Wicelidera – Grupę Żywiec – dzieli ... rok wcześniej. Jak podkreślają analitycy Equinox Polska reklama w medium telewizyjnym napojów alkoholowych niskoprocentowych dozwolona jest, zgodnie z prawem, od godziny 20. Dlatego, przy tak ...
-
Co zmieni nowa ustawa winiarska?
... a dzięki nowej ustawie dołączą do nich producenci innych napojów fermentowanych. Powyższe nie oznacza, że mali producenci nie będą podlegać kontroli, czy też ... liczyć na całościowe uregulowanie tego problemu (dotyczące tym razem wszystkich wyrobów alkoholowych) w innej ustawie. Ustawa winiarska zawiera szereg korzystnych rozwiązań – szczególnie z ...
-
Polacy preferują polski alkohol
... wraz ze spadkiem poziomu wykształcenia respondentów. „Mimo pewnych różnic, najpopularniejsze kategorie napojów alkoholowych – piwa i wódki – trafiają do wszystkich grup społecznych” – mówi Tomasz Dziedzic z agencji badawczej PBS DGA – "Z tego względu producenci mają znaczną dowolność przy wyborze grupy docelowej, na której powinni skoncentrować ...
-
Co czeka rynek alkoholi w Polsce w 2025 roku?
... mają ulec także zasady dotyczące promocji napojów alkoholowych. W Polsce obowiązuje całkowity zakaz promocji napojów alkoholowych oraz ich reklamy, z dwoma wyjątkami. ... spodziewać się na rynku alkoholi w 2025 roku? Na korzyść producenci i dystrybutorzy z pewnością zaliczą spadek inflacji. Jak podał Główny Urząd Statystyczny, ceny towarów i usług ...
-
Sprzedaż i produkcja piwa spada, zaległości rosną
... . Okazji by zwiększyć sprzedaż piwa latem będzie więc mniej. Zadłużeni producenci, zadłużeni sprzedawcy Branża piwna to system naczyń połączonych. Najlepiej uwidoczniło ... . [1] PKD 47.25.Z - Sprzedaż detaliczna napojów alkoholowych i bezalkoholowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach [2] PKD 56.30.Z - Przygotowywanie i podawanie napojów ...
-
Polacy wciąż piją i palą. Branża tytoniowa i alkoholowa zmniejszają zaległości
... i picia? Branża alkoholowa odbija się po pandemicznym niżu Choć producenci używek alkoholowych powoli odbijają się po słabym pandemicznym okresie i już zmniejszyli ... największe problemy z zachowaniem płynności finansowej mieli producenci mocnych alkoholi i piwa, najlepiej zaś poradzili sobie producenci wina, na których skutki pandemicznych obostrzeń ...
-
Branża spirytusowa mało rentowna
... smakowe, likiery, whisky, koniaki i napoje RTD.” Niektórzy producenci liczyli, że trudny rok przetrwają dzięki większym wpływom ze sprzedaży napojów spirytusowych podczas odbywających się w naszym kraju mistrzostw Europy w piłce nożnej. Pod koniec maja hurtownie robiły zapasy napojów spirytusowych, ale okazało się to przesadną zapobiegliwością ...
-
Czy i jak można reklamować piwo bezalkoholowe?
... ta kategoria napojów stała się trzecim najlepiej sprzedającym się segmentem piw, tuż po lagerach oraz piwach mocnych [3]. Piwa „zero” zyskują przy tym kosztem piw alkoholowych, których ... w ustawie alkoholowej zasad. Kto może być adresatem takiej promocji? Producenci, a także organizacje handlowe. Należy także uświadamiać konsumentów co do ich ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... producenci ciast, ciastek i batonów. Trzecie miejsce przypadło branży alkoholowej, która ulokowała w mediach ponad 32 miliony złotych (14% wszystkich wydatków na promocję), co z kolei oznaczało spadek o 15% względem minionego roku. Tradycyjnie już największa część budżetu marek alkoholowych przeznaczona została na reklamę piwa. Producenci ...
-
Polacy nie wylewają za kołnierz, a branża alkoholowa tonie w długach
... detaliczne wypadają najgorzej, bo aż 56 proc. z nich jest słabej i złej kondycji finansowej. Podczas gdy dla ogółu firm, producentów i sprzedawców napojów alkoholowych odsetek firm z problemami nieznacznie przekracza 50 proc.
-
Polska wódka, czyli jak zastrzegać pochodzenie geograficzne alkoholu
... własne, kojarzone z nimi marki alkoholi. Nic dziwnego, że producenci chcą zastrzegać pochodzenie geograficzne niektórych trunków. Powód ... na krajową listę chronionych oznaczeń geograficznych napojów spirytusowych należy złożyć do ministra właściwego ... stosowane jako element nazw szkockich wyrobów alkoholowych, w tym właśnie whisky. Z tego względu, jak ...
-
Spożycie piwa spada, zaległości browarów rosną
... tego należy dodać kroczącą podwyżkę akcyzy. Odczuwają to szczególnie mniejsi producenci piwa, którym coraz ciężej konkurować na rynku z dużymi koncernami. W ... . Nadmiernie zadłużony jest 1 na 10 sprzedawców (4725Z Sprzedaż detaliczna napojów alkoholowych i bezalkoholowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach), co w efekcie oznacza, że średnie ...
-
Darowizna żywności bez VAT dla producentów
... , której przedmiotem są produkty spożywcze, z wyjątkiem napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2 % oraz napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których ... zakreślił krąg podatników mogących skorzystać z tego zwolnienia (czyli producenci żywności), z drugiej zaś wskazał ściśle określone cele oraz ...
-
Nieodpłatne przekazanie żywności a rozliczenie VAT
... producenta, której przedmiotem są produkty spożywcze, z wyjątkiem napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2 % oraz napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których zawartość ... darowizny tej mogą dokonać jedynie określone grupy podatników, czyli producenci żywności (co za tym idzie przepis ten nie ...
-
Jak powinna być oznakowana żywność?
... alergików Od listopada 2005 roku, etykiety wszystkich produktów paczkowanych (w tym napojów alkoholowych), muszą zawierać informację na temat składników mogących wywoływać ... , duszenia). Bez konserwantów, bez barwników, bez sztucznych dodatków Niekiedy producenci umieszczają na opakowaniach produktów spożywczych napisy „bez konserwantów”, „bez ...
-
Podrabiane wyroby alkoholowe generują w UE olbrzymie straty
... Intelektualnej (EUIPO) podrabianie napojów alkoholowych generuje straty wynoszące 4,4% wartości legalnej sprzedaży napojów spirytusowych i 2,3% legalnej sprzedaży wina. Istnienie zjawiska podrabiania sprawia, że legalni producenci zatrudniają mniej osób, co oznacza bezpośrednią utratę 4 800 miejsc pracy w branży napojów spirytusowych i win w UE ...
-
Akcyza na alkohol pogrąża sprzedaż
... r. producenci wprowadzili nowe cenniki. Korzystając z okazji część sklepów, zwłaszcza dużych sieci i dyskontów, również podwyższyła ceny mocnych alkoholi. Niektórzy dystrybutorzy zdecydowali się rozłożyć podwyżki w czasie. Choć w pierwszym kwartale większość małych i średnich sklepów nie zmieniła cen, to sprzedaż detaliczna napojów spirytusowych ...
-
Polskie wódki doceniane w USA
... na tym rynku. Mimo trudnej sytuacji branży polscy producenci wysłali za ocean dwa razy więcej tradycyjnego ... Polski Przemysł Spirytusowy. Spośród wszystkich wyrobów alkoholowych nasza wódka ma na międzynarodowych rynkach ... trafiło ponad 60% napojów wysłanych na rynek unijny. Ważne kierunki eksportu napojów spirytusowych to także Węgry, Niemcy, ...
-
Które sektory gospodarki mają największe długi?
... 13 proc. dużych przedsiębiorstw i jedynie 4,3 proc. małych. Najgorzej płacą producenci win i ceramiki sanitarnej Sytuacja poszczególnych sektorów gospodarki również nie jest ... 3,8 proc. Listę najtrudniejszych do współpracy gałęzi handlowych otwierają hurtownie napojów alkoholowych, metali oraz paliw (12-13 proc.). W sektorze usług listę największych ...
-
Sprzedaż alkoholu - jakie zmiany w prawie?
... 5%. Z tytułu podatku akcyzowego, który ponoszą producenci alkoholi oraz papierosów rząd ... napojów alkoholowych. Wg raportu "Alkohol w Polsce" z roku na rok coraz mniej Polaków sięga po napoje wyskokowe. Natomiast ci, którzy korzystają z trunków, piją więcej i częściej, w dodatku nie odmawiając sobie alkoholi wysokoprocentowych. Udział napojów ...