-
Statystyczna karta wypadku przy pracy - nowe wzory
... wypadku należy sporządzać na podstawie: zatwierdzonego protokołu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy (protokołu powypadkowego), albo karty wypadku, w których stwierdzono, że wypadek jest wypadkiem przy pracy lub wypadkiem traktowanym na równi z wypadkiem przy pracy ...
-
Wypadek przy pracy: nowe przepisy
... Protokół powypadkowy Uwieńczeniem ustaleń zespołu powypadkowego jest protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy, zwany protokołem powypadkowym. Co do zasady należy go sporządzić nie później niż w ciągu 14 dni od dnia uzyskania zawiadomienia o wypadku ...
-
Podróż służbowa a wypadek przy pracy
... przyczyn i okoliczności wypadku. Co do zasady, w skład zespołu powypadkowego wchodzi pracownik służby bezpieczeństwa i higieny pracy oraz społeczny inspektor pracy. Uwieńczeniem ustaleń zespołu powypadkowego jest protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy ...
-
Odszkodowanie za wypadek przy pracy - ile i dla kogo?
... protokół powypadkowy wraz z dokumentacją, sporządzony i zatwierdzony przez zakład pracy oraz wypełniony przez lekarza druk OL-9, zawierający adnotację, że leczenie i rehabilitacja zostały już zakończone. Przypominam, że od 1 stycznia 2020 obowiązuje nowy wzór protokołu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy ...
Tematy: wypadek przy pracy, ubezpieczenie wypadkowe, świadczenia z tytułu wypadku, odszkodowanie za wypadek, odszkodowanie z ZUS, karta wypadku, protokół wypadkowy, postępowanie powypadkowe, zasiłek chorobowy, świadczenie rehabilitacyjne, renta z tytułu niezdolności do pracy, zasiłek wyrównawczy, uszczerbek na zdrowiu, pobyt w szpitalu -
Wypadek przy pracy: kiedy przysługuje nam odszkodowanie?
... protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy, kartę wypadku i prawomocny wyrok sądu pracy. Taki wniosek należy przesłać do ZUS-u, oczywiście wcześniej upewniwszy się, że dotyczy on wypadku przy pracy ...
-
Wypadek przy pracy - kto za to zapłaci?
... okoliczności i przyczyny nieszczęśliwego zdarzenia oraz stwierdzi, czy wypadek miał związek z pracą. Sporządzony przez zespół powypadkowy protokół staje się podstawą ustalenia świadczeń dla pracownika lub jego najbliższych. Jeśli wypadek przy pracy ...
-
Kiedy odszkodowanie za wypadek w pracy?
... o odszkodowanie od pracodawcy za doznane szkody, musi czekać na rozpoznanie roszczeń na podstawie przepisów ustawy wypadkowej. Istotne znaczenie będą miały zapisy w protokole ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy (tzw. Protokół BHP) - który powinien zostać sporządzony po zgłoszeniu wypadku przy pracy pracodawcy. Jeśli poszkodowany ...
-
Jednorazowe odszkodowanie z ZUS od 1 kwietnia wyższe
... pracodawcy (pracownicy). Do wniosku należy dołączyć protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku. Taki protokół spisuje i zatwierdza pracodawca – jeśli osoba ubezpieczona jest pracownikiem. Jeśli wypadkowi w pracy uległ przedsiębiorca, dołącza do wniosku kartę wypadku ...
-
Zasiłki ZUS - druki po zmianach
... pracy, chyba że oświadczenie składa ubezpieczony, którego niezdolność do pracy powstała po ustaniu ubezpieczenia albo osoba prowadząca pozarolniczą działalność, protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy lub karta wypadku, jeśli niezdolność do pracy została spowodowana wypadkiem w pracy ...
-
Zasiłki z ubezpieczenia społecznego - zmiany
... pracy (to drugie nie dotyczy przypadków niezdolności do pracy po ustaniu ubezpieczenia i osób prowadzących pozarolniczą działalność). Ponadto w przypadku niezdolności do pracy powstałej wskutek wypadku przy pracy należy złożyć protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy lub kartę wypadku ...
-
Zespół powypadkowy - powołanie i kompetencje
... wypadku przy pracy jednym z najistotniejszych obowiązków pracodawcy jest ustalenie okoliczności i przyczyn zdarzenia. W tym celu musi powołać właśnie zespół powypadkowy. Co do zasady w jego skład wchodzą (§ 3 rozporządzenia): pracownik służby bhp, społeczny inspektor pracy. W przypadku, gdy na pracodawcy ...
-
Nowa praca - co warto wiedzieć zanim podpiszesz umowę?
... wypadkowi przy pracy, obowiązkiem pracodawcy jest (oprócz udzielania pomocy rannemu pracownikowi oraz zabezpieczenia miejsca zdarzania) powołanie zespołu powypadkowego w celu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku oraz ustalenia, czy wypadek pozostaje w związku z pracą. Zespół powypadkowy sporządza protokół, który stanowi podstawę do ustalenia ...
-
Kontrola PIP w firmie. Co warto wiedzieć?
... pracy może również dotyczyć ustalenia w określonym terminie okoliczności i przyczyn wypadku, wykonania badań i pomiarów czynników szkodliwych i uciążliwych w środowisku pracy ...