-
Tendencje na rynku pracy specjalistów II kw. 2014
... ze spadkiem o 3 punkty procentowe w stosunku do wyników uzyskanych na początku 2014 roku. – Dane te pokazują, że polskie firmy bardzo dobrze wykorzystują korzystną koniunkturę, ... można za stabilne. Do nich zaliczają się sektory: Energia – ropa i gaz, Reklama, media i marketing, Produkcja przemysłowa oraz Elektronika, a także branża TSL. Konsultanci ...
-
Upadłości firm III 2014
... na niej restauratorów, ale zdecydowana większość zajmowała się na zamówienie biznesu wsparciem prac biurowo-sprzedażowych (przetwarzanie danych, doradztwo, reklama) jak również usługami magazynowymi, pakowaniem czy wspomaganiem procesu inwestycyjnego (inżynieria, zarządzanie nieruchomościami i inwestycjami). Podobnie wśród firm produkcyjnych ...
-
Wakacje 2014: jak wypoczywali Polacy?
... 3 proc. w ogóle rezygnuje z wyżywienia. Szybsze decyzje Decyzje o wyjeździe na zagraniczne wakacje w lipcu 2014 zapadały znacznie szybciej niż rok wcześniej. Od finalizacji zamówienia ... z hotelarzami, gestorami atrakcji itp. z krajów docelowych. Widoczna była dobra reklama wakacji, a moim zdaniem być może głównym czynnikiem była łatwo dostępna ...
-
Reklama telewizyjna odrabia straty?
... TVP2) – udział tych stacji w widowni spadł z 61 proc. w 2010 r. (kiedy uruchomiono pierwsze multipleksery cyfrowej telewizji naziemnej) do 43 proc. w 2014 r. Jednocześnie wzrasta oglądalność kanałów tematycznych. Wyzwania stojące przed branżą reklamy telewizyjnej w Polsce Największym zagrożeniem dla dalszego rozwoju rynku reklamowego w Polsce ...
-
Spam II 2014
... w różnych językach, chociaż metoda i wygląd wysyłek były podobne. Masowe wysyłki w języku angielskim, szwedzkim i innych oferowały głównie kartridże do drukarek atramentowych. Reklama zawierała zwykle listę modeli drukarek oraz ceny kartridży. W niektórych e-mailach spamerzy próbowali przyciągnąć uwagę odbiorców za pomocą kuponów zniżkowych oraz ...
-
Czy reklama behawioralna zepchnie spam do podziemia?
... przez firmę Barracuda rozwiewają złudzenia: spam stanowi około 89% całego ruchu mailingowego. Bardziej ostrożny jest Symantec, który w raporcie „Bezpieczeństwo w Internecie w 2014 roku. Raport o zagrożeniach” donosi z radością, że całkowita ilość spamu w Sieci spadła do poziomu 66%. Ten optymizm jest trochę przedwczesny, bowiem ...
-
Bierzesz kredyt na święta? Reklama może wprowadzić cię w błąd
... zapłaty. Działania kontrolne, podczas których pod lupę wzięto reklamy przedświątecznych produktów kredytowych, miały miejsce w okresie od 1 listopada do 15 grudnia 2014 roku. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się reklamom: 14 banków, 12 firm pożyczkowych, 1 pośrednika kredytowego, 1 SKOKu. Analizie poddano zarówno radiowe ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
... 2014 roku. Znaczny udział w rynku ma również reklama grupowa (wizerunkowa i dotycząca wielu produktów), która w IV kwartale 2015 zajęła 33% budżetów, notując jednak spadek względem analogicznego kwartału w roku 2014 ...
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
... media Internet jest wciąż najszybciej rosnącym medium. W 2013 roku globalne wydatki na reklamę w Internecie wzrosły o 16,2%, a w latach 2014–2016 będą rosły średnio o 16% rocznie. Reklama display (której szeroka definicja obejmuje też media społecznościowe i video online) rośnie najszybciej – o 21% rocznie, częściowo dzięki błyskawicznemu ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę w IV kw. 2015 r.
... , w porównaniu rocznym największe spadki przypadły budżetom na promocję w gazetach (o 26%) oraz w internecie (o 19%). W porównaniu całego roku 2015 i 2014 największą dynamikę wzrostu inwestycji odnotowała reklama kinowa (+40%) oraz reklama w magazynach (+35%). Producenci branży FMCG wydali na te kanały odpowiednio ponad 94 i 89 milionów złotych.
-
Wydatki na reklamę w Polsce spadną
... W mniejszym tempie rośnie reklama w wyszukiwarkach (prognozowany wzrost – 15% rocznie do 2014) i reklama ogłoszeniowa (6% rocznie). Wydatki na display stanowiły w 2011 roku 36% wydatków na reklamę w Internecie. Analitycy ZenithOptimedia przewidują, że do 2014 te proporcje wzrosną do 40%. ZenithOptimedia przewiduje, że reklama w Internecie zwiększy ...
-
Rynek mediów i reklamy 2014-2018
... telewizji (-1,2%) czy rynek radiowy (-1,0%). W prognozowanym okresie 2014–2018 r., rynek reklamy w Polsce będzie rósł w średniorocznym tempie 5,8%, napędzany głównie przez wzrost reklamy internetowej (średniorocznie tempo ponad 15%). Przewidujemy, że w 2018 r. reklama telewizyjna utraci swoją dotychczasową dominującą pozycję na rzecz reklamy ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... firmy wydały na magazyny ponad 50% więcej niż w 2014 – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Reklama w magazynach to głównie promocja produktów w czasopismach branżowych, ... z poprzedniego roku. Największy wzrost zaliczyła reklama kinowa. Wydatki na nią wzrosły aż o 91% w stosunku do trzeciego kwartału 2014. W tym kanale ulokowano 8% budżetów, ...
-
Marki kosmetyczne sięgają po pieniądze na reklamę
... na reklamę w tym sektorze ma odpowiadać internet. Zresztą już dziś reklama internetowa wyprzedza telewizyjną, która jeszcze w minionym roku była najważniejszym medium dla "kosmetycznych ... . Ogólnie rzecz biorąc, światowe wydatki na reklamę w kategorii Beauty wzrosły między 2014 a 2018 rokiem o zaledwie 0,9% w 2016 roku, po czym w 2017 i 2018 spadły o ...
-
Marketing bezpośredni - direct mailing
... ) telemarketing sprzedaż katalogowa reklama reakcji bezpośredniej (telewizyjna, radiowa i prasowa) reklama z kanałem zwrotnej odpowiedzi (np. reklama z podaniem telefonu i adresu, pod którym można dokonać zakupu, reklama prasowa zawierająca ... . Artykuł powstał na podstawie książki MARKETING DLA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW, wyd. 5, maj 2014, ...
-
Reklamacja konsumencka. Przedsiębiorco, masz 14 dni na odpowiedź
... złożoną? Co powinien zrobić sprzedawca w odpowiedzi na reklamację? Obowiązek odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni wynika z ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 7a). Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi w tym terminie, uważa się, że uznał reklamację (art. 7a ust. 2 tej ...
-
Zakaz reklamy aptek niezgodny z prawem unijnym?
... sądy administracyjne. Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 28 sierpnia 2014 r. dotyczący uczestnictwa apteki w ogólnopolskim programie rabatowym, który ... on produkty lecznicze, których reklamowanie jest dopuszczalne. W świetle przepisów polskich, jak i unijnych, reklama aptek i punktów aptecznych, nawet w przypadku braku zakazu z art. 94a, nie ...
-
E-commerce: płatności mobilne zwiększają sprzedaż
Płatności mobilne, kody QR oraz reklama oparta o geolokalizację to czynniki wywierające największy wpływ na zwiększenie wyników sprzedaży. Tak przynajmniej uważają właściciele i menedżerowie największych polskich sklepów internetowych przepytani na potrzeby najnowszej edycji badania „M-commerce w praktyce 2014”. Problem w tym, że rozwój płatności ...
-
Internet Media Services S.A. przechodzi z NewConnect na GPW
... Polsce i Europie. Stopniowy rozwój firmy i sukcesywne wdrażanie nowych produktów, jak reklama dźwiękowa w punkcie sprzedaży (2001 r.), system SELECTOR firmy RCS do obsługi programów muzycznych ... Services S.A. Spółka na rynku regulowanym: 465 Debiut w 2014 r.: 21 (9 przejście z NC w 2014 r., historycznie 34) Rynek (podstawowy/równoległy): Równoległy ...
-
Celebryci nie zachęcają do zakupów
... stanie przekonać do zakupu jedynie 6 procent ankietowanych. Celem badania „Content Marketing 2014” była analiza stosunku internautów do różnych form promocji, z którymi można spotkać ... próbie liczącej 509 osób. Główne wyniki badania: Tradycyjna reklama telewizyjna pozostaje wciąż najpopularniejszym źródłem informacji o nowych produktach i markach ...
-
Reklamacja towaru: konsumencie uważaj
... UOKiK mógł odstąpić od nałożenia kary pieniężnej. Decyzje dotyczące e-aligator.pl, GMP i decobazaar.pl są prawomocne. Nowe przepisy 25 grudnia 2014 roku wchodzi w życie ustawa o prawach konsumenta. Oznacza to, że zmienią się niektóre przepisy dotyczące składania reklamacji na wadliwy towar kupiony ...
-
Deichmann i Bata naruszały prawa konsumentów
... prawa. Bata Polska – elementy ozdobne podlegają reklamacji Druga z decyzji UOKiK dotyczy Bata Polska. Postępowanie przeciwko przedsiębiorcy zostało wszczęte w listopadzie 2014 r. Urząd analizował dołączane przez przedsiębiorcę do obuwia Zasady użytkowania i konserwacji obuwia. Wątpliwości wzbudziła znajdująca się w nich informacja: Produkty ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę I kw. 2015 r.
... finansowe. Po sporych wydatkach w IV kwartale 2014 r. reklamodawcy finansowi zacisnęli nieco pasa. Niespodzianek jednak nie zabrakło. W I kwartale 2015 roku ... na niezależność!”. Natomiast w najdroższą reklamę (8,9 mln zł za emisję) zainwestowała Grupa Orange. Reklama rozpoczynająca się od słów „Przepraszam, a nie wiedzą Panowie gdzie tu jest...” ...
-
Święte prawa konsumenta: reklamacja
... rękojmi czy na podstawie gwarancji. Przydatne linki: - Prawa konsumenta: poradnik kupującego - Ustawa konsumencka w praktyce - poradnik przedsiębiorcy - Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Niedozwoloną praktyką jest „odsyłanie” klientów z reklamacją, która została złożona u sprzedawcy na podstawie rękojmi, do serwisu producenta lub ...
-
Najlepsze konta i lokaty dla oszczędnych - ranking
... oprocentowanie efektywne. Sposób pozyskanie danych: ostatnie dane prezentowane w rankingu prezentują oprocentowanie produktów oszczędnościowych wg stanu na dzień 21-24 stycznia 2014 r. Dane zostały zebrane w ostatnich 12 miesiącach i były zbierane w okienkach: 1 i 3ci tydzień każdego miesiąca. Dane pochodzą z researchu internetowego, oddziałowego ...
-
Zarabianie na blogu: ryczałt ewidencjonowany od przychodów z reklam
... ). Koniecznie przeczytaj: Interpretacja ogólna Ministra Finansów nr DD2/033/55/KBF/14/RD-75000: Reklama w Internecie opodatkowana jak najem - także ryczałtem Przed wydaniem ... powyżej 85 528 zł). Warto przeczytać: Forma opodatkowania najmu nieruchomości w 2014 r. Teraz sytuacja się zmieni, jako że przychody takie będzie można opodatkować ryczałtem ...
-
Reklamacja wadliwego towaru według nowych zasad
... to tylko niektóre ze zmian w nowej procedurze dochodzenia przez konsumenta roszczeń od przedsiębiorcy w sytuacji wystąpienia wady w zakupionym towarze. 25 grudnia 2014 roku weszła w życie ustawa o prawach konsumenta. Uchyliła ona ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, która dotyczyła sposobu dochodzenia roszczeń przy niezgodności ...
-
Multiscreen - antidotum na nudny program TV
... i zrozumieją, jak można skutecznie i konsekwentnie docierać do konsumentów w świecie wieloekranowym i jak budować ich zaangażowanie”. Informacje o badaniu Na potrzeby badania AdReaction 2014 przeprowadzono wywiady z ponad 12 tys. respondentów w wieku 16–44 lat w 30 krajach świata. Byli to użytkownicy z grupy „multiscreen users”, korzystający ...
-
Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?
... złożenia reklamacji w związku z wystąpieniem w towarze wady jest jednym z fundamentalnych praw każdego konsumenta. W stosunku do umów sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 r. wszystkim konsumentom przysługują cztery niezależne żądania, które mogą doprowadzić do przywrócenia towaru do stanu zgodnego z umową (poprzez bezpłatną naprawę lub ...
-
Kompendium wiedzy na wakacje 2016
... podróży, którzy deklarują czytanie umów przed podpisaniem, systematycznie rośnie (2012 – 43 proc., 2013 – 49,2 proc., 2014 – 68 proc., 2015 – 68 proc., 2016 – 73 proc.). Warto wiedzieć: zgodnie z prawem, umowa o świadczenie usług turystycznych ... r. ** Badania Konsument na wakacjach były prowadzone na zlecenie UOKiK także w latach 2012, 2013 i 2014 ...
-
Jakość obsługi to nie wszystko
... przewagi poprzez dostarczanie pozytywnych doświadczeń klientom” – komentuje Janusz Kamieński z executive-conversation. Informacje o badaniu Badanie zrealizowano techniką CAWI w dniach 01-16.02.2014 na próbie N=810 dorosłych internautów. Próba została dobrana proporcjonalnie do populacji internautów pod kątem: płci, wieku oraz wielkości miejscowości ...
-
Ustawa o prawach konsumenta: 7 najważniejszych zasad
... m.in. na stronie Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. 2. Internetowe zakupy możesz zwrócić Towar zakupiony przez Internet (umowa na odległość) przed 25 grudnia 2014 roku można zwrócić w ciągu 10 dni od otrzymania towaru, wysyłając do sprzedawcy oświadczenie na piśmie, z własnoręcznym podpisem. Oświadczenie najlepiej wysłać ...
-
Telemarketer - zawód znienawidzony
... Europy czy w USA. Ponadto znacznie ogranicza dzwonienie polskie prawo. Z raportu „Polskie Badania Marketingu Zintegrowanego” (Raport z badania Target Group Index Październik 2014. Badanie przeprowadzone zostało przez MillwardBrown na zlecenie SMB i udostępnione przez SMB) wynikają następujące wnioski: 32% ankietowanych czyli mniej niż 1/3 ...
-
Rekrutacja i promocja w jednym. 4 sposoby jak robić to dobrze
... 2014 roku w Polsce działalność rozpoczęło ponad 300 tysięcy nowych firm. Tylko niektóre z nich odniosą ... rekrutacji. Ogłoszenie o pracę zawierające logo, nazwę, stronę www czy adres firmy to nic innego, jak jej reklama, która codziennie trafia do wielu odbiorców – tych, którzy zaaplikują na opublikowaną ofertę i tych, którzy jedynie przeglądają ...
-
Reklamacja w banku: projekt ustawy budzi wątpliwości
... jednak nie później niż w terminie do 30 dni od daty otrzymania reklamacji. Podobne zapisy wynikają z Uchwały KNF dnia 22 lipca 2014 r. w sprawie wydania „Zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych”. Co więcej, w przyjętym niedawno przez rząd projekcie założeń do ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu ...