-
Reklama a koszty uzyskania przychodów
... koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodu, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Obecnie przepis ten wskazuje, iż za koszty ...
-
Wydatki na reklamę jako koszty podatkowe
... itp. W praktyce występuje: reklama towaru, usługi, reklama marki, a także reklama samej działalności przedsiębiorcy. Kosztami uzyskania przychodów, zgodnie z ustawą z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r., Nr 51, poz. 307 ze zm., dalej „updof”), są koszty poniesione w celu osiągnięcia ...
-
Ile kosztuje reklama online w branży budowlanej?
... reklama. Blink.pl postanowił sprawdzić, jak w wyeksponowaniu oferty może pomóc reklama online oraz jak przedstawiają się jej szacunkowe koszty ...
-
Udział w targach a reprezentacja i reklama
... z tym koszty usług gastronomicznych. W związku z tym Spółka wystąpiła z zapytaniem, czy powyższe wydatki można w całości uznać za koszty reklamy, które stanowią koszty ... zachęcenia ich do nabywania towarów właśnie od tego, a nie innego podmiotu gospodarczego. Reklama może dotyczyć nie tylko oferowanych towarów, ale również samej firmy i jej znaku ...
-
Reklama produktów finansowych: obietnice bez pokrycia?
... , bo klient rzeczywiście otrzymuje nieoprocentowany kredyt. Jednak żaden bank nie działa charytatywnie. Koszty kredytu ukryte są w cenie produktu objętego promocją. Tak czy inaczej, zapłacimy z własnej kieszeni. Warto pamiętać, że reklama produktów finansowych pełni także bardzo pozytywną, edukacyjną rolę. Bez kampanii marketingowych nie ...
-
Reklama na samochodzie a koszty podatkowe
... koszty używania, dla potrzeb działalności gospodarczej, samochodów osobowych niestanowiących składników majątku podatnika, to jednak nie da się ukryć, iż pojęcie użyte we wskazanym przepisie jest dość pojemne. Jeżeli bowiem zapłacimy za reklamę na samochodzie, która to reklama ...
-
Ulga na ekspansję a reklama i sprzedaż w Internecie
... niż 1 mln zł. Zgodnie z art. 18eb ust. 7 ustawy CIT i art. 26gb ust. 7 ustawy PIT, za koszty poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów uznaje się koszty: uczestnictwa w targach poniesione na: a) organizację miejsca wystawowego, b) zakup biletów lotniczych dla pracowników (pracowników i podatnika w przypadku ustawy ...
Tematy: ulga na ekspansję, ulga prowzrostowa, ulgi podatkowe, wydatki na reklamę, reklama internetowa, marketing i reklama, promocja i marketing, kampania reklamowa, sprzedaż przez internet, platformy sprzedażowe, prowizja od sprzedaży, podatek dochodowy, podatek od firmy, koszty podatkowe, odliczenia podatkowe, prawo do ulgi, odliczenie ulgi, wydatki a koszty, podatek PIT, podatek CIT -
Gadżety z logo firmy a koszty podatkowe
... Dz. U. z 2000 r., Nr 54, poz. 654 z późn. zm.), kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem ... marki” (wyrok NSA z dn.14 listopada 2002r. – sygn. Akt I SA/Wr 4097/01). Reklama może być realizowana za pomocą rozmaitych środków wyrazu oraz przy ...
-
Branża nieruchomości a reklama w Google
... koszty ponosi branża nieruchomości, decydując się na reklamę w wyszukiwarce Google? Z analizy Blink.pl, firmy specjalizującej ... którą się zgadzamy i gdyby cena „rynkowa” okazała się wyższa, taka reklama nie zostanie wyświetlona i nie obciąży budżetu kampanii. Do wynajęcia czy na sprzedaż? Koszty za kampanię SEM różnią się od siebie w zależności od ...
-
Projekty innowacyjne a reklama w Internecie
... uwzględnianie tylko lub głównie reklamy w telewizji, radiu czy prasie drukowanej. Niestety koszty reklamy tzw. tradycyjnej nierzadko liczone są w milionach, a z kolei na takie ... tych reklam jest źle odbierana przez konsumentów. Nie oznacza to, że reklama internetowa jest mniej natrętna, ale z całą pewnością Internet jest najlepszym miejscem ...
-
Impreza sportowa jako koszty podatkowe firmy?
... potencjalnych klientów do zakupu towarów lub usług tego podmiotu gospodarczego. Reklama to rozpowszechnianie informacji o towarach, ich zaletach, wartości, miejscach i możliwościach nabycia, chwalenie ... Twojej spółki. Na analogicznym stanowisku stoją także organy podatkowe. Koszty turnieju zamkniętego Jeżeli Twoja firma zdecyduje się, aby turniej ...
-
Czy reklama na Facebooku ma sens?
... potrzeba, aby dotrzeć do szerszego grona konsumentów? Rozwiązaniem może być reklama osobista. Mając do dyspozycji bazę ponad 1,2 mld potencjalnych klientów, w tym aż 12 ... stosunkowo niewielka. Dodatkowo z raportu nanigans dotyczącego branży retail wynika, że koszty kampanii na Facebooku stale rosną. Większe wydatki są efektem wzrostu popularności ...
-
Promocja sprzedawanych leków a koszty reklamy
... zapytaniem czy wydatki te mogą zostać w całości uznane za koszty reklamy, a tym samym za koszty uzyskania przychodów w podatku dochodowym? W przedmiotowej sprawie izba skarbowa zajęła ... uniemożliwiłoby organizację takiego szkolenia, a tym samym nie byłaby możliwa reklama produktów Spółki. Podobnie jest w przypadku organizacji spotkań organizowanych w ...
-
MF: Usługi gastronomiczne w koszty podatkowe firmy
... dotyczące limitowania kosztów reprezentacji i reklamy niepublicznej, zgodnie z którymi nie były uważane za koszty uzyskania przychodów koszty reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodów, chyba że reklama prowadzona była w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Konsekwencją zmiany regulacji dotyczących ...
-
Dekoracje i kartki świąteczne a koszty uzyskania przychodu
... zakup kartek świątecznych i ich wysyłkę dla kontrahentów stanowią koszty podatkowe firmy? Odpowiedź: Do 31 grudnia 2006 r. rozsyłanie kart świątecznych ... . Z kosztów uzyskania przychodów wyłączone są koszty reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodu, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w ...
-
Koszty uzyskania przychodów: strój sportowy jako odzież służbowa?
... .16 ust.1 pkt 28 ustawy o PDOP, wyłączono z kosztów uzyskania przychodów koszty reprezentacji (w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym ... jego towarów, bądź usług, informacji o miejscach i możliwościach ich nabycia. Reklama może być realizowana przy użyciu zróżnicowanych środków przekazu, w tym poprzez ...
-
Jak rozliczyć koszty reklamy w firmie?
... reklama. Co istotne, wydatki marketingowe da się zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Dzieje się tak o ile nie stanowią one tzw. reprezentacji. Przedsiębiorca nie rozliczy wydatku reprezentacyjnego Od kilku lat wydatki, jakie przedsiębiorca przeznacza na reklamę mogą w całości stanowić koszty ...
-
Dodatkowe koszty przerzucane na kontrahentów
... 1% ceny towaru). Niejednokrotnie tak wyliczona opłata jest wyższa niż faktycznie ponoszone koszty, tym bardziej, że opłaty uiszczane w formie elektronicznej zależą wyłącznie od kategorii pojazdu ... praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów i czyn nieuczciwej konkurencji jako reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na ...
-
Umowy o sponsoring jako koszty podatkowe?
Reklama dźwignią handlu- to stare powiedzenie w dobie rozwoju nowych gałęzi gospodarki i ... od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm., dalej: u.p.d.o.p) kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust ...
-
Faktoring - jakie koszty i formalności?
... terminów płatności (do 30 dni, do 60 dni do 90 dni i do 180 dni) kopie umów handlowych i faktur podlegających cesji Koszty Kosztami faktoringu są odsetki od udzielonego finansowania (pobierane z dyskontem z góry lub z dołu), prowizja od wierzytelności brutto, prowizja za ewentualne usługi ...
-
Gadżety z logo dla klientów a koszty firmy
... U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm.) kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z ... Słowniku Języka Polskiego PWN pojęcia te zostały zdefiniowane następująco: Reklama: 1. działanie mające na celu zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu konkretnych towarów ...
-
Marketing czyli reprezentacja i reklama w kosztach podatkowych
... związany z promocją firmy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Koszty uzyskania przychodów Zgodnie z definicją ustawową kosztami uzyskania przychodów są wydatki poniesione ... NSA w wyroku z dnia 2 lutego 2010 r., sygn. akt II FSK 1472/08: „Reklama wiąże się z zamiarem utrwalenia w świadomości kontrahenta, choćby potencjalnego, reklamowanej ...
-
Reklama firmy w koszty uzyskania przychodu podatku dochodowego
... osiągnięcia przychodów lub zachowania i zabezpieczenia źródła przychodów z wyjątkiem wydatków zamieszczonych w negatywnym katalogu kosztów (art. 23 ww. ustawy). Jeśli zatem zakupiona reklama promuje jedynie biznes przedsiębiorcy, wydatki na nią można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Zakupienie bannera czy billboardu z danymi firmy, projektu ...
-
Tajemnica handlowa a koszty podatkowe firmy
... koszty reklamy, które można zaliczyć do kosztów podatkowych i koszty reprezentacji, które nie są kosztem podatkowym, pojawiło się wiele stanowisk i interpretacji na temat tego, kiedy dany wydatek jest reklamą a kiedy już reprezentacją. Kierując się wykładnią słownikową (PWN), należy wskazać, iż reklama ... . Poza omawianymi wydatkami (reklama) ma ...
-
Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna
... rodziny. Znacznie gorzej pod tym względem wypadają już fora internetowe. Reklama zajmuje ostatnie, 9. miejsce. Siła oddziaływania na decyzje zakupowe społecznych źródeł ... mają też świadomość, że kupując, ponoszą jej koszty, z których woleliby zrezygnować. Przyznają również, że to nie reklama, ale przede wszystkim opinia znajomych i rodziny ma ...
-
Koszty reklamy a umowa sponsoringu
... będzie okazać się nią, co dodatkowo udokumentuje fakt poniesienia kosztu. Pamiętać również należy, iż w prawie podatkowym nie znajdziemy definicji pojęcia „reklama”. Ministerstwo Finansów w piśmie z 17 lipca 1995 r. nr PO 4/AK-722-702/95, stwierdziło, że: w związku z brakiem odpowiedniej definicji w przepisach podatkowych przyjąć należy wykładnię ...
-
Odzież z logo firmy w koszty podatkowe?
... prowadzoną działalnością gospodarczą, takiego wydatku i tak nie zaliczy do kosztów podatkowych. Ale reklama tak Inaczej sprawa wygląda, gdy np. garnitur zostanie opatrzony w logo firmy. W ... pozwolić na pozyskanie nowych klientów, a także wpłynąć na wzrost sprzedaży. Reklama to także pojęcie niezdefiniowane przez ustawodawcę. „Za reklamę można uznać ...
-
Reklama w internecie: przychody z najmu czy umowy zlecenie?
... winien zaliczyć do przychodów z działalności wykonywanej osobiście, a co za tym idzie, opodatkować je skalą podatkową i uwzględnić przy liczeniu podatku 20% koszty uzyskania przychodu? W przedmiotowej sprawie organ podatkowy zajął następujące stanowisko: „(...) Zgodnie z art. 3 ust.1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od ...
-
Wydatki na podróż klienta to koszty reprezentacji
... 22 ust. 1 ustawodawca nie wskazuje enumeratywnie jakie wydatki mogą być uznane za koszty uzyskania przychodu. Możliwość zaliczenia konkretnego wydatku do kategorii kosztów ... o danym towarze, w celu zwrócenia na niego uwagi i zachęcenia do zakupu. Reklama polega na rozpowszechnianiu informacji o zaletach i wartościach towarów, miejscach ich nabycia, ...
-
Wydatki na reklamę w koszty podatkowe firmy
... przez niego działalnością gospodarczą. Trzeba jednak pamiętać, że ze względu na pośredni związek z przychodem, koszty reklamy podlegają odmiennym regulacjom, dotyczącym właściwego momentu ujęcia ich w kosztach uzyskania przychodu. Reklama to działanie mające na celu zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu konkretnych towarów lub do ...
-
Mecz piłki nożnej jako koszty uzyskania przychodu firmy?
... dane koszty mają charakter reprezentacyjny, należy patrzeć właśnie przez pryzmat ich celu. Jeśli wyłącznym bądź dominującym celem ponoszonych kosztów jest wykreowanie takiego obrazu podatnika, to koszty te mają charakter reprezentacyjny. W prawie podatkowym brak jest legalnej definicji reklamy. Wg słownikowego znaczenia reklama to działanie ...
-
Reklama w Internecie
... poprzedników i rywali jest problem dostępu – zarówno ze względu na stosunkowo wysokie koszty połączenia, jak i szybkość łącz. Przeciętny posiadacz modemu musi bardzo długo ... własnej domeny na co dzień stykają się z różnymi formami promocji. Reklama wdziera się bowiem w coraz więcej obszarów naszego życia. Stykamy się z nią poszukując informacji ...
Tematy: -
Reklama w motoryzacji VII 2005
... ,1 mln zł, 7,6 procent). W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w lipcu najwięcej, przewodzi spot Renault Megane. Koszty wyniosły prawie 1,3 mln zł. Ta sama reklama była również najczęściej emitowanym w lipcu spotem motoryzacyjnym. Materiał został pokazany w stacjach telewizyjnych łącznie 373 razy. Podobny ranking ...
-
Sektor ubezpieczeniowy: reklama I-III 2008
... 5 firm – AXA, Commercial Union Direct, Link 4, Liberty Direct oraz PZU S.A. Spośród nich największe koszty poniosła AXA Ubezpieczenia, która na zakup telewizyjnego czasu antenowego przeznaczyła ponad 15 mln zł. Reklama telewizyjna towarzystwa AXA osiągnęła najwyższy, w porównaniu do konkurencji, poziom współczynnika GRP, który dla ...
-
Szkolenie kontrahentów jako koszty podatkowe firmy
... organizowanych konferencji szkoleniowych jest zwiększanie świadomości odbiorców czy wręcz sama reklama oferowanych towarów lub usług, wydatki na organizację tych wyjazdów ... w żadnym wypadku nie mogą zmniejszać podstawy opodatkowania, jak choćby wspomniane już koszty reprezentacji. Oznacza to, że kosztami uzyskania przychodów są wszelkie racjonalne ...