-
Reklama telewizyjna nadal działa
... reklam w celu dotarcia do tych, które ich najbardziej interesują. W Polsce jest to nawet 86%. W regionie CEEMEA 56% badanych twierdzi, że reklama telewizyjna dopasowana do ich preferencji jest przydatna. W Polsce myśli tak 47% respondentów. W Polsce 45% jest zainteresowanych następującą usługą: przycisk na pilocie umożliwiałby kliknięcie ...
-
Promocja alkoholu w Polsce - czy to legalne?
... Polsce nie ma bezwzględnego zakazu promocji produktów alkoholowych, jednak jest to ściśle obwarowane rozmaitymi restrykcjami. Surowe przepisy powodują, że producenci i dystrybutorzy muszą być bardzo ostrożni, jeśli chcą uniknąć wysokich kar. Czym różni się reklama ... reklama piwa, która pod pewnymi warunkami jest dopuszczalna. Jakie to zasady? Reklama ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013
... Według prognoz ZenithOptimedia łączne wydatki netto na reklamę w Polsce w 2013 roku będą niższe od ubiegłorocznych o 5,9%. Wartość rynku ... reklama ogłoszeniowa będzie rosła średnio zaledwie o 6% do 2015 roku. Wydatki na mobile marketing (reklama w urządzeniach mobilnych – smartfonach i tabletach), rosną 5 razy szybciej niż „tradycyjna” reklama ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy IV kw. 2014
... , w bieżącym roku wydatki na reklamę mają wzrosnąć w Polsce o 2,4%. W ujęciu globalnym oczekiwane są wzrosty na poziomie 5,1%. Szacuje się, że również w nadchodzącym roku polski rynek reklamy doczeka się ponad 3-procentowego wzrostu. Najszybciej rosnącą grupą wydatków jest reklama internetowa. Z kolei systematycznie kurczą się budżety przeznaczone ...
-
Marketing internetowy - reklama natywna
... . Reklama natywna ma minimalizować nasze negatywne odczucie wobec reklamy. Dwa typy reklamy natywnej W raporcie dotyczącym reklamy natywnej pt. Reklama natywna w Polsce ... natywnej to przypięte posty i rekomendacje Spotlight w serwisie Tumblr. Reklama natywna a etyka Reklama natywna ma być bardzo mocno zintegrowana z treściami opublikowanymi na ...
-
Trendy 2018. Gdzie zmierza reklama cyfrowa?
... Polsce,wartość całego krajowego rynku reklamy wzrosła w 2017 roku o 2%. W 2018 r. rynek reklamowy będzie rósł z nieco niższą dynamiką (1,9%), by na koniec roku osiągnąć wartość 7,177 mld zł. W Polsce, podobnie jak na świecie, najszybciej rozwijającą się częścią rynku reklamy jest reklama ...
-
Rynek reklamy wart 13 mld zł. Reklama kinowa z dużym wzrostem
... Polsce. Najnowsze doniesienia wskazują m.in., że w ciągu 12 minionych miesięcy udało mu się zanotować wzrost na poziomie 9,1%, w efekcie czego jego wartość netto osiągnęła blisko 13 mld zł. Największą dynamiką wzrostu może pochwalić się reklama ...
-
Reklama na co dzień
Dobra reklama powinna być prawdziwa, zrozumiała, zabawna i wiarygodna. Takie są wyniki badania "Reklama na co dzień" przeprowadzonego przez Taylor Nelson Sofres (w Polsce TNS OBOP) pod koniec 2002 roku w Czechach, Polsce, Słowacji i na Węgrzech. Reklama powinna być prawdziwa zdaniem prawie połowy Polaków, ponad połowy Czechów i Słowaków ...
Tematy: reklama -
Reklama na dużym ekranie
... odpowiednimi środkami finansowymi, a co ważniejsze, przychylną postawą wobec rynkowych nowości. W Polsce w roku 2004 odbyło się ponad 890 tysięcy seansów, obejrzało je około 33 ... i trudno zawiesić wzrok na czymś innym niż reklama. Znika tu także problem, z którym boryka się reklama telewizyjna, a mianowicie wychodzenie odbiorców z pokoju w trakcie ...
-
Reklama leków: uregulowania prawne
... wybranym i najważniejszym uregulowaniom prawnym dotyczącym reklamy produktów leczniczych w Polsce. Na wstępie należałoby objaśnić, co należy rozumieć pod pojęciem „produkt ... także stosowne ostrzeżenia o treści, określonej w Rozporządzeniu. I tak dla przykładu, reklama w formie audiowizualnej, powinna zawierać dobrze znane każdemu odbiorcy reklam ...
-
Dopasowana reklama trafia w target
... w oparciu o statystyki Gemius czy Megapanel, prezentujące najpopularniejsze portale w danej kategorii. W ten sposób reklama nowej suszarki do włosów ląduje np. na dużym portalu skierowanym do ... nasycenie nowych technologii wciąż pozostaje na relatywnie niskim poziomie. Także w Polsce w branży RTB coś drgnęło. W maju tego roku swoje biuro otworzył u ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... zaś wzrosty cztery klasy mediów. Reklama internetowa wygenerowała budżety większe o 10,1%, natomiast reklama kinowa o 7,5%. Wzrosły także wydatki na outdoor ... drugiej połowie roku, także radio i reklama zewnętrzna po dwunastu miesiącach zarobiły na reklamie więcej niż w 2018 r. Ciągle największe medium w Polsce – telewizja - zanotowała spadek o 0,6%. ...
-
Inteligentna reklama w Internecie zwiększy sprzedaż e-sklepu
... , popularyzujące ten model, są bardzo istotne – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. Inteligentna reklama, opierająca się na analizie zachowań konsumentów oraz wykorzystująca zalety real-time biddingu, zdobywa coraz większą popularność w Polsce. Pora by rodzime e-sklepy zaczęły szerzej wykorzystywać jej potencjał do zwiększania sprzedaży.
-
DOOH - reklama, która zaskakuje i pobudza wyobraźnię
... W czasie trwania kampanii reklama na nośnikach pojawiła się 503 160 razy i została zauważona przez blisko 5 mln osób. Rynek reklamy DOOH w Polsce Trend zapoczątkowany na ... wzrastać. Wiąże się to ze wzrostem zainteresowania tym medium wśród reklamodawców. W Polsce reklama DOOH kolejny rok z rzędu odnotowała wzrost przychodów. Rok 2018 zakończył ...
-
Reklama online: w Polsce banery przegrywają z rich media
... reklama banerowa jest dużo mniej skuteczna, niż formaty rich media, które zdecydowanie mocniej angażują konsumenta. O ile bowiem średni CTR reklam banerowych jest wyższy na Słowacji (0,29 proc.), w Polsce ...
-
Reklama wideo. Jakie trendy w Europie Wschodniej?
Reklama wideo zrewolucjonizowała światowe rynki digital marketingu. W Polsce cały czas pnie się w górę i nic nie ... Z kolei w segmencie reklamy Smart TV liderem jest branża motoryzacyjna z wynikiem 14%. Tak jak w Polsce, również w Europie Wschodniej, reklama wideo jest skuteczna na każdym etapie ścieżki sprzedaży. Format ten zyskał popularność wśród ...
-
Reklama display mniej skuteczna. Jej widoczność znowu spada
... reklama wideo. Po wzroście w pierwszej połowie roku, w III kwartale wskaźniki widoczności reklam wideo spadły w Polsce do ... Polsce jest znacznie wyższa w porównaniu z reklamami display’owymi, ale warto pamiętać, że „diabeł tkwi w szczegółach”. Różnice w jakości i efektywności reklamy mogą być bardzo duże w zależności od tego gdzie dana reklama ...
-
Reklama online? Wideo, wideo i jeszcze raz wideo
... reklamy w Polsce tymczasem przyspiesza jeszcze bardziej bo aż do 11,5 proc.! Reklamodawcy przeznaczyli na reklamę ponad 2,8 mld zł. W okresie od stycznia do marca 2024 r. wzrosły inwestycje reklamowe we wszystkich mediach z wyjątkiem prasy. Reklama zewnętrzna oraz kino rosły w tempie blisko trzydziestoprocentowym. Reklama wideo, obejmująca ...
-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
... wydatkach na reklamę digital? SEKTORY REKLAMOWE Po 2021 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 16,2% względem roku poprzedniego i aż o 7% wobec roku ... -2,5%). KANAŁY KOMUNIKACJI W roku 2021 dwucyfrowe wzrosty zanotowały Internet, telewizja, radio, reklama zewnętrzna oraz kina. Dodatnią dynamikę miała również prasa. Najszybciej rosły wydatki ...
-
Reklama kontekstowa 2010
... czytamy w raporcie, największe sieci kontekstowe docierają do ponad 90% internautów w Polsce, co czyni z nich atrakcyjne medium reklamowe i uzasadnia celowe wykorzystanie ... tym roku była ona wskazywana dwukrotnie częściej niż w ubiegłym. Pokazuje to że reklama kontekstowa ugruntowała już swoją pozycję w świadomości marketerów. Według raportu, stawki ...
-
Reklama mobilna skuteczniejsza od desktopowej
... internetu na świecie. W Polsce udział mobile wynosi poniżej 50 proc., ale systematycznie rośnie ścigając światowy trend. Eksperci z OptAd360.com wskazują korzyści dla wydawców, którzy zdecydują się zainwestować w kanał mobilny i podpowiadają jak w ten sposób mogą zwiększyć dochody z reklam. Mobilna reklama skuteczniejsza od desktopowej ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2015
... Polsce ma się całkiem dobrze - z najnowszego badania IAB AdEx zrealizowanego przez PwC wynika, że ... prawie 5 punktów procentowych. Duży wpływ na tempo rozwojowe tego formatu ma wideo online z dynamiką na poziomie 34% oraz reklama w social media, której wartość wzrosła o 141%. Pozostałe formaty także zanotowały wzrosty, oprócz e-mail marketingu, który ...
-
Reklama internetowa: wideo dostrzegane częściej niż display
... zanotowała natomiast reklama internetowa wideo, której widoczność wzrosła 69 do 74%. Jako najbardziej popularne przyczyny braku widoczności reklamy internetowej raport wskazuje: nieoptymalną pozycję wyświetlania reklamy internetowej, przełączanie się użytkownika do innych zakładek w przeglądarce. Widoczność reklamy internetowej w Polsce odbiega ...
-
Projekty innowacyjne a reklama w Internecie
... technologicznej - wcale nie musimy wyjeżdżać za ocean, żeby się rozwijać. W Polsce powstaje dziś wiele ciekawych innowacyjnych projektów, które mogą wprowadzić nową jakość w wiele ... tych reklam jest źle odbierana przez konsumentów. Nie oznacza to, że reklama internetowa jest mniej natrętna, ale z całą pewnością Internet jest najlepszym miejscem ...
-
Reklama w Internecie 2010
... roku, przygotowanego przez IAB Polska w ramach raportu AdEx 2010, najbardziej popularna reklama display, czyli w najprostszym ujęciu - banery - wciąż dominuje, ale jej udział w rynku spadł ... . Bo choć pod koniec ubiegłego roku – według badania NetTrack - z Internetu korzystało w Polsce prawie 16 milionów osób powyżej 15 roku życia, to wciąż jest ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2014
... wzrostu. – Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska. Udział poszczególnych formatów w torcie reklamowym online nie zmienił się znacznie w stosunku do 2013 roku. Reklama graficzna, marketing w wyszukiwarkach oraz ogłoszenia odnotowały wzrosty, podczas gdy e-mail marketing niewielki spadek. Niekwestionowanym liderem pod względem wartości jest wciąż ...
-
Rynek reklamy online w Polsce po III kw. 2018
... Polsce ma się całkiem dobrze - po trzech pierwszych kwartałach minionego roku wydatki na ... Aegis Media, Agora, Cormedia, CS Group (częściowo szacowane), Facebook (częściowo szacowane), Freshmail, GG-Network, Google – wyszukiwarka, reklama kontekstowa, YT, GDN i mobile (częściowo szacowane), GroupM, Grupa Allegro, Grupa Wirtualna Polska, Havas ...
-
Reklama online pobiła nowy rekord
... stan branży, jak i dobrze rokuje dla całości obrotu gospodarczego w Polsce. Sama struktura wydatków w poszczególnych segmentach nie jest zaskoczeniem i jest ... Dentsu Aegis, Facebook (częściowo szacowane), Freshmail, GK Digitree Group, Google – wyszukiwarka, reklama kontekstowa, YT, GDN i mobile (częściowo szacowane), GroupM, Grupa Allegro, Grupa ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2013
... poziom przychodów. Najważniejszym kanałem jest nadal reklama graficzna (Display), która pozyskała 43% udziału, czyli ... Polsce kilka lat temu, a obecnie są obserwowane w innych krajach CEE, jednak należy pamiętać, że rynek polski jest stosunkowo dojrzały i rośnie w stałym, umiarkowanym tempie. Największym motorem wzrostu w Polsce jest obecnie reklama ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I kw. 2019 r.
... nastąpi, i podobnie jak to miało miejsce na największych rynkach europejskich, również w Polsce wydatki na reklamę internetową przewyższą te na reklamę telewizyjną. Objęcie ... która zanotowała wzrost o 20%. Swoje pozycje umocniły także: reklama sprzedawana w modelu programmatic (wzrost o 35%), reklama w social media (+21%) oraz wideo online (+17%). ...
-
Kredyt "Stookrotka" Getin Bank: chwytliwa reklama
... W drugiej połowie kwietnia Getin Bank rozpoczął kampanię nowego kredytu hipotecznego o nazwie „Stookrotka”. Reklama ma za zadanie przyciągać w zupełnie inny sposób niż w przypadku konkurencyjnych banków. ... przypadkach). Jest szansa, że za sprawą Getin Banku taka praktyka przyjmie się także i w Polsce, gdzie po kalkulację zdolności kredytowej nadal ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011
... Reklama wideo także rośnie w siłę, podobnie jak wydatki na reklamę produktową. Raport z badania IAB AdEx przeprowadzonego przez PwC wskazuje, że wartość rynku reklamy internetowej w Polsce ... podział reklam internetowych, najważniejszym kanałem jest nadal reklama graficzna z 40% udziałem w torcie w pierwszym półroczu 2011. Na kolejnych miejscach ...
-
Reklama i zmysły
... i smak - jest równie ważny, jeśli chodzi o percepcję bodźców, które do nas docierają. Reklama nie powinna o tym zapominać. Instytut Millward Brown prowadził przez 18 miesięcy w kilkunastu krajach świata (także w Polsce) interesujące badania jakościowe. Chodziło o sprawdzenie, do jakich zmysłów najczęściej są adresowane informacje o charakterze ...
-
Opinie klientów lepsze niż reklama
... kupić produkt właśnie pod wpływem pozytywnej opinii innych. Rekomendacja lepsza niż reklama? Chyba tak. 24 miliardy złotych ― dokładnie tyle wynosi roczna wartość ... usług, najczęściej kierują się rekomendacją znajomego lub członka rodziny (74% ankietowanych). W Polsce robi tak 82% konsumentów. Co ciekawe, opinia jest znacznie skuteczniejsza niż ...
-
Reklama AGD w 2011 roku
... badawcza Euromonitor International prognozuje, że bieżący rok dla firm wytwarzających sprzęt AGD w Polsce, zakończy się 20% wzrostem produkcji. Taki wynik jest zapowiedzią tego, iż ... znaczącego wpływu na reklamę w tym segmencie przyznają analitycy z Equinox Polska. Reklama AGD w 2011 roku Badania pokazują, iż w ciągu 8 miesięcy 2011 roku branża ...