-
Prawa konsumenta: reklamacja czy zwrot towaru?
... lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego Zwrot kosztów dopiero na samym końcu W dużej liczbie przypadków najpierw korzystamy z ... , należy wysłać pismo - listem poleconym za potwierdzeniem odbioru opatrzone tytułem „reklamacja” przy czym w treści koniecznym jest wskazanie szczegółów – co jest ...
-
Zakupy online: zwrot towaru a brak paragonu
... Nie musi przy tym podawać przyczyny zwrotu i ponosić kosztów w ramach tej czynności – z wyjątkiem kosztów zwrotu rzeczy i kosztów transportu rzeczy do konsumenta, jeśli konsument wybrał ... wady czy uszkodzenia – zwrot jest w pełni dopuszczalny wtedy, gdy przedmiot po prostu nie odpowiada konsumentowi. Trzeba przy tym pamiętać, że reklamacja jest czymś ...
-
Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?
... Zwrot a rękojmia i reklamacja Prawo z kolei pozwala na zwrot ...
-
Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?
... doprowadzić do przywrócenia towaru do stanu zgodnego z umową (poprzez bezpłatną naprawę lub wymianę) albo skutkować będą zwrotem części lub całości kosztów, jakie ponieśli kupujący w związku z jego zakupem (poprzez obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy). W celu zachowania pewności obrotu, ochrony słabszej strony ...
-
Reklamacja towaru nie musi być koszmarem
... Przekroczenie tego terminu powoduje utratę uprawnień reklamacyjnych. Reklamację należy złożyć na piśmie. 4. Zwrot pieniędzy od sprzedawcy jest możliwy, gdy rzecz jest niezgodna z umową ... nie nastąpić, jeśli nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni. 5. Przedsiębiorca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji klienta ...
-
Boisz się kupować przez internet? Poznaj prawa konsumenta
... zwrot kosztów zakupu, dlatego warto pamiętać o tym, że sklep powinien zwrócić nam środki w ciągu 2 tygodni, licząc od daty poinformowania o odstąpieniu od umowy, ale może również wstrzymać się z tym krokiem do czasu otrzymania zwracanej rzeczy albo dowodu jej wysłania. Co istotne, zwrot ... . Co do zasady, gdy reklamacja jest uzasadniona, za przesyłkę ...
-
Odmowa wypłaty odszkodowania? Nie składaj broni!
... zwrot kosztów poniesionych w związku z procesem rekonwalescencji, takich jak np. zakup leków, dojazd do placówek medycznych czy opłat wniesionych za zabiegi rehabilitacyjne. Ubiegając się o takie świadczenie musimy przestawić wszelkie faktury, które udokumentują nasze wydatki. Niewiele osób wie, że może starać się również o zwrot ...
-
Biura podróży: kiedy reklamacje?
... zwrot kosztów za usługę nie wykonaną zgodnie z umową. Na skargę klient ma 30 dni od dnia zakończenia reklamowanego wyjazdu. Tyle samo czasu na jej rozpatrzenie ma biuro podróży. Pismo opatrzone tytułem „reklamacja ... w negocjacjach w momencie gdy reklamacja została odrzucona, a zdaniem klienta jest to niezasadne. Jeśli reklamacja zostanie przez ...
-
Umowa na odległość: jakie zmiany dla konsumentów i przedsiębiorców? Część 2
... - Prawa konsumenta: poradnik kupującego - Ustawa konsumencka w praktyce - poradnik przedsiębiorcy Zwrot kosztów Zasadniczo przedsiębiorca ma obowiązek zwrócić konsumentowi ... rzecz zostanie odesłana, powinna należeć wyłącznie do konsumenta. Reklamacja Zasady odpowiedzialności przedsiębiorcy za wady produktu zostały ujednolicone. Zastosowanie znajdą ...
-
Prawa konsumenta są takie same dla wszystkich podróżujących po UE
... i napoje, 2 rozmowy telefoniczne). Po 5 godzinach od opóźnienia możesz zrezygnować z lotu i poprosić o zwrot kosztów biletu. Jeżeli okaże się, że lot odleci następnego dnia i będziesz musiał ... w przypadku uszkodzenia bagażu, a 21 dni w przypadku opóźnienia bagażu. Nie przekrocz terminu! Reklamacja do linii lotniczej Europejskie Centrum Konsumenckie ...
-
Czy biuro podróży musi wypłacić odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot?
... pełny zwrot kosztów biletu oraz innych niewykorzystanych usług turystycznych Skorzystaj z pomocy specjalistów - reklamacje i dochodzenie roszczeń Klienci, którzy doświadczyli problemów z lotem, w przypadku braku reakcji lub niezadowalającej odpowiedzi ze strony biura podróży, powinni złożyć formalną reklamację. Jeśli reklamacja nie zostanie ...
-
Prawa pasażera nie zawsze zadziałają
... Zwrot kosztu biletu - w przypadku, gdy pasażer rezygnuje z podróży powinien otrzymać pełny zwrot. Nawet jeżeli fragment podróży się odbył, jednak dalsze jej kontynuowanie jest bezcelowe. Wówczas linia lotnicza powinna zaoferować lot powrotny do pierwszego miejsca wylotu oraz pełny zwrot kosztów ...
-
Wakacje 2014: jak uniknąć problemów?
... opóźnienie wynosi co najmniej 5 godzin przewoźnik jest zobowiązany do zaproponowania alternatywy: zwrot kosztów biletu lub podróż do miejsca docelowego według zmienionego połączenia. ... : gdy zagraniczne biuro podróży nie odpowie na reklamację, gdy reklamacja zagubionego lub zniszczonego przez linie lotnicze bagażu nie przyniosła skutku lub ...
-
Jak inwestować w nieruchomości?
... kosztów mieć poczucie wielkiego sukcesu. Równocześnie oczyma wyobraźni spoglądać już w stronę pewnych zysków z ... projekt, metraż czy przeznaczenie. Zawsze jednak trzeba przyjrzeć się inwestycji bardzo wnikliwie i racjonalnie. Zwrot czy reklamacja tego „towaru” są nierealne. Dziś z punktu widzenia kupującego najważniejsza jest lokalizacja i oczywiście ...
-
Zakup na firmę i prywatnie a prawa konsumenta
... wady techniczne i dokonał ich reklamacji z tytułu rękojmi. Zgodnie z powyższym reklamacja podatnika występującego w transakcji jako konsument, ma podstawę do uznania jej zasadności ... będzie wówczas równoznaczne ze zwrotem kosztów zakupu. W przypadku, gdy towar będzie zgodny z oczekiwaniami i jego zwrot nie będzie konieczny, występują do sprzedawcy z ...
-
Wakacje 2012 a prawa konsumentów
... kosztów powrotu klientów z imprezy turystycznej do miejsca wyjazdu lub planowanego powrotu z imprezy turystycznej w wypadku gdy organizator turystyki lub pośrednik turystyczny wbrew obowiązkowi nie zapewnia tego powrotu, zapewnić klientom zwrot ... w wypadku bagażu. Najpierw wnoszona jest reklamacja do linii lotniczej, odpowiednio umotywowana i ...
-
Wakacje bez problemów? Poznaj prawa konsumenta
... jasno i czytelnie informować w widocznym miejscu, np. w menu. Reklamacja. Gdy masz zastrzeżenia do potrawy, np. zamawiałeś pizzę z szynką, ... odzyskasz zależy od tego, czy wpłacałeś zadatek (zwrot w podwójnej wysokości) czy zaliczkę. ... o więcej niż 8 proc., możesz bez żadnych kosztów odstąpić od umowy. Pamiętaj, zgodnie z ustawą o imprezach turystycznych ...
-
Przypominamy najważniejsze prawa konsumenta cyfrowego
... każdym innym przypadku możemy zwrócić się do sprzedawcy z prośbą o zwrot poniesionych kosztów. Musimy jednak pamiętać, że opłacenie przesyłki zwrotnej leży po naszej ... pęknięta szybka w telefonie, o ile zostaliśmy wcześniej poinformowani o tych wadach. Reklamacja nie obejmuje jednak jedynie uszkodzonej części, inne elementy urządzenia czy przedmiotu ...
-
UOKiK: wcześniejsza spłata kredytu uprawnia do zwrotu prowizji i opłat
... kosztów przygotowania umowy czy ubezpieczenia. Jeżeli przedsiębiorca się z tobą nie rozliczył, złóż reklamację. Możesz powołać się na stanowisko prezesa UOKiK a także na interpretację zasad stosowania art. 49 ukk wydaną w wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie C-383/18 (Lexitor). Jeśli twoja reklamacja ...
-
E-handel - więcej praw dla konsumentów
... zwrot towaru. Co więcej, w tym skrajnym przypadku będzie mógł oddać nawet przedmioty noszące ślady użytkowania lub uszkodzone. Niezbędne są więc odpowiednie zmiany w regulaminach e-sklepów. Na posiedzeniu Sejmu w dniu 09.05.2014 r. zostały uregulowane także kwestie kosztów ... dokona, przyjmuje się, że reklamacja została uznana. Nowe przepisy wyróżniają ...
-
Sprzedaż w modelu dropshipping: co powinna zawierać umowa?
... znacznych nakładów na początku działalności obniżenie kosztów obsługi zamówienia brak potrzeby ... zwrotu gotówki. Przykładem może być reklamacja konsumenta, którą trzeba rozpatrzyć w terminie, np. 14 dni gdy reklamacja następuje z tytułu ... gdy sprzedawca poniesie koszty, to otrzyma ich zwrot od dostawcy, co może zrekompensować poniesioną szkodę. RODO ...
-
Wakacje 2021 a prawa pasażera linii lotniczych i kolei
... . Przysługuje wtedy zwrot pełnych kosztów przejazdu ... zwrot pieniędzy wysokości 2989,20 złotych. Odszkodowanie za opóźnienie Pasażerowie lecący z Katowic do Londynu do celu swojej podróży dotarli z ponad 4-godzinnym opóźnieniem. Złożyli reklamację do przewoźnika lotniczego o odszkodowanie wysokości 250 EUR na pasażera (łącznie 500 EUR). Reklamacja ...
-
Senior w banku
... czasie udzielenia odpowiedzi. Jeśli Twoja słuszna reklamacja jest odrzucona przez bank ... zwrot wniosku). Wraz z wniesieniem wniosku konsument uiszcza opłatę w kwocie 50 zł przekazem na rachunek Arbitra Bankowego, a w przypadku, gdy wartość przedmiotu sporu jest niższa niż 50 zł, opłata wynosi 20 zł. Konsument nie ponosi już żadnych innych kosztów ...
-
Co sprawdzić przed zawarciem umowy z biurem podróży?
... Klient ma wówczas prawo zaakceptować zmianę lub odstąpić od umowy i otrzymać zwrot wszystkich kosztów, bez obowiązku zapłaty kary umownej. Przed zawarciem umowy, organizator ... zostały usunięte – reklamację składamy na piśmie u organizatora wyjazdu, określając swoje żądania. Taka reklamacja powinna zostać złożona w terminie nie dłuższym niż 30 dni od ...
-
Na reklamację wycieczki masz tylko 30 dni
... uznaje się, że reklamacja została przyjęta i uznana. ... kosztów może trwać nawet kilka lat. Co prawda większość biur podróży jest ubezpieczonych, jednak bywa, że kwota ubezpieczenia jest niższa niż dług, którym są obciążeni. Im więcej roszczeń oszukanych turystów i im większa kwota roszczeń, tym mniejsze szanse na szybkie rozpatrzenie sprawy i zwrot ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 27/2015
... uznaje się, że reklamacja została przyjęta i uznana. ... kosztów może trwać nawet kilka lat. Co prawda większość biur podróży jest ubezpieczonych, jednak bywa, że kwota ubezpieczenia jest niższa niż dług, którym są obciążeni. Im więcej roszczeń oszukanych turystów i im większa kwota roszczeń, tym mniejsze szanse na szybkie rozpatrzenie sprawy i zwrot ...
-
Robisz zakupy na raty? A znasz prawa konsumenta?
... odstąpienie od umowy o kredyt konsumencki nie może wiązać się z poniesieniem przez klienta jakichkolwiek kosztów. Firma udzielająca nam finansowania nie ma prawa naliczyć nam żadnych ... na zwrot takiego kredytu z należnymi odsetkami mamy do 30 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Czytaj także: - Święte prawa konsumenta: reklamacja - ...
-
Prawa konsumenta w Europie - przewodnik
... od umowy lub obniżenia ceny towaru. 2. Zwrot towaru: konsumenci nie mają prawa do zwrotu towarów ... VAT, tak, aby konsument miał jasny obraz kosztów związanych z zakupem danego towaru. Konsument powinien domagać się paragonu ... , w związku, z czym kontakt ze sprzedawcą i reklamacja towaru została znacznie utrudniona. 4. Z otrzymanych od sprzedawcy ...
-
Bezpieczne płatności za zakupy online
... zamówiona we francuskim sklepie internetowym nie dotarła do odbiorcy. Na zwrot pieniędzy możemy liczyć również wtedy, gdy przedsiębiorca wywiązał się z umowy, ale ... ściągnęła z jego karty kredytowej 200 euro na pokrycie kosztów malowania karoserii, którą rzekomo zarysował. Reklamacja u przedsiębiorcy nie przyniosła skutku i konsument zwrócił się ...
-
Zakupy grupowe a prawa konsumentów
... zostaną uznane za zasadne, może on liczyć na zwrot pieniędzy. Jednak decyzja co do uznania ... że minął już czas na odstąpienie od umowy, a reklamacja nie została uwzględniona. Wówczas kupującym pozostaje dochodzenie roszczeń ... osób), dzięki czemu możliwe jest znaczne zmniejszenie kosztów postępowania, co znowu, przynajmniej w teorii, ułatwia dochodzenie ...
-
Ferie zimowe a prawa konsumentów
... (lub 30 dni od zakończenia imprezy turystycznej gdy reklamacja została złożona w trakcie jej trwania), przyjmuje się, ... też zdarzyć, że biletu nie będzie można oddać. Zwrot pieniędzy za bilet jest możliwy wtedy, gdy lot jest ... Warto wtedy zadbać o udokumentowanie dodatkowo poniesionych kosztów oraz dołączenie dokumentacji do reklamacji (np. faktury, ...