-
Rynek napojów alkoholowych: szara strefa kwitnie
... podwyżka akcyzy na napoje spirytusowe, jednak w żadnym z krajów ta strategia nie przyniosła oczekiwanych rezultatów. Szara strefa wygrywa w Rosji i na Ukrainie Rynek alkoholowy Ukrainy od lat boryka się z konkurencją ze strony nielegalnych producentów. Przyczyną jest zła sytuacja gospodarcza kraju i nadmierne obciążenia podatkowe. W 2012 ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 42 mld zł na koniec 2023 roku
... rynku dóbr luksusowych w Polsce odnotował sektor hotelarski i SPA (23,8%) oraz alkoholowy (20,5%). Prognozy na 2024 rok dla rynku dóbr luksusowych są optymistyczne ... chętnie zaczęli korzystać z usług gastronomicznych i hotelowych, co pobudziło rynek luksusowych usług w Polsce. Polski rynek dóbr luksusowych ożywili dodatkowo uchodźcy z Ukrainy, wśród ...
-
Rynek napojów rośnie wolniej
... nie będzie. Chyba, że spełnią się najczarniejsze scenariusze: kryzys będzie głęboki, potrwa długo i spowoduje duży wzrost bezrobocia. W ostatnich kilku latach rynek napojów bezalkoholowych rósł w Polsce bardzo dynamicznie. Polacy wydali w 2008 r. o kilkaset milionów złotych więcej na napoje bezalkoholowe, niż w 2007 r. Według danych ...
-
Sprzedaż wódki i piwa w Polsce spada
... roku łączna sprzedaż alkoholu w Polsce spadnie w porównaniu z rokiem ubiegłym o ok. 4 proc. do 39,6 mld zł, wynika z raportu firmy Euromonitor International. Rynek alkoholowy w Polsce skurczy się wartościowo w 2010 r. o 1,6 mld zł. O 3,3 proc. mogą zmniejszyć się mogą wydatki na napoje spirytusowe. Według Euromonitora przeznaczymy na ...
-
Ile pije statystyczny Polak?
... Polacy zwracają coraz większą uwagę na zdrowotne aspekty napojów Polski rynek napojów bezalkoholowych w dużej części uzależniony jest od nastrojów ... zł. O RAPORCIE: Raport KPMG pt. „Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce” powstał na podstawie analizy danych uzyskanych od firm i instytucji badających rynek napojów bezalkoholowych (głównie Euromonitor ...
-
Inflacja III 2009
... o 0,3%. Przesunięty w czasie efekt podwyżki stawek podatku akcyzowego wpłynął na dalszy wzrost cen napojów alkoholowych (o 1,4%) oraz wyrobów tytoniowych (o 0,2%). Wprowadzenie na rynek nowej kolekcji sezonowej spowodowało, iż w marcu br. ceny obuwia wzrosły o 0,5%, a odzieży o 0,3%. Ceny towarów i usług związanych z mieszkaniem wzrosły w marcu br ...
-
Czy i jak można reklamować piwo bezalkoholowe?
... : Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych FASD oraz pełnoobjawowy Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) występują w Polsce znacznie częściej niż np. choroby spektrum autystycznego ... 1037 mieszkańców Polski [online:] https://abrsesta.com/pl/preferencje-piwne-polakow-w-2021/ Artykuł „Rynek alkoholi w Polsce” opublikowany na portalu internetowym hurt&detal [ ...
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego - nie dla małoletnich?
... z oznaczeniem napoju alkoholowego lub innym symbolem obiektywnie odnoszącym się do napoju alkoholowego np.: reklama piwa bezalkoholowego (w przypadku marek, które na rynek wprowadzają również piwa o zawartości powyżej 0,5% alkoholu)” (6). Pogląd ten jednak nie znajduje obecnie poparcia np. wśród organów ścigania i prokuratury, które wskazują ...
-
Są chętni na luksusowe samochody
... badania wzięli pod lupę dziesięć segmentów rynkowych, m.in. hotelarski, alkoholowy, designu, prywatnych samolotów oraz sztuki. Analiza dowiodła, że największy wzrost w odniesieniu do minionego roku (8 proc.) stał się udziałem rynku samochodów luksusowych, rynek hotelarski zanotował wzrost o 7 proc., a rynkowi luksusowych dóbr osobistych (w tym ...
-
Szara strefa to nieuczciwa konkurencja
... że problem nie istnieje. Obecnie głównymi obszarami jej funkcjonowania są rynek pracy oraz rynek tytoniowy, alkoholowy i paliwowy. Jaka jest jej wielkość? Jak jej przeciwdziałać? ... stawek podatku w latach 2015-2016 pokazuje, że pomaga to stabilizować legalny rynek i wpływy budżetowe. Jak wynika z Raportu, osobnym problemem jest polityka karna. ...
-
Prawo ochronne na słowny znak towarowy "Krupnik" unieważnione
... była jednak nieprawidłowa, czego dowiodło postępowanie prowadzone w skutek wniosku jednego z podmiotów działających w branży napojów alkoholowych, zainteresowanego wprowadzeniem krupniku na rynek pod własnym szyldem. W toku postępowania wykazano, że nazwa „Krupnik” jest nazwą rodzajową, powszechnie występującą w języku polskim, funkcjonującą na ...
-
Inflacja IV 2013
... ceny kawy (o 0,5%). Za napoje alkoholowe należało zapłacić o 0,2% więcej niż w poprzednim miesiącu. Odnotowano nieznaczny spadek cen wyrobów tytoniowych (o 0,1%). Wprowadzanie na rynek nowej kolekcji wiosenno – letniej spowodowało, iż w kwietniu br. ceny obuwia i odzieży ukształtowały się na poziomie odpowiednio o 4,8% i 2,6% wyższym niż w marcu ...
-
Co zmieni nowa ustawa winiarska?
... producentów win, miodów pitnych i wódek regionalnych. Jak zmiany mogą wpłynąć na rynek? Winnic w Polsce przybywa i obserwując utrzymującą się od kilku lat tendencję będzie ... i wprowadzenie instytucji małego winiarza z pewnością korzystnie wpłynie na rynek. Osoby prowadzące niewielką winnicę – będącą niejednokrotnie działalnością hobbystyczną ...
-
Coca-Cola kupuje PDA
... także w Polsce. Komputer został specjalnie zaprojektowany i dopasowany przez Symbol Technologies do specyficznych potrzeb Coca-Coli. Urządzenie jest odmianą niedawno wprowadzonego na rynek modelu Symbol MC9000-G. PDA MC9000 jest wytrzymały i odporny, dzięki czemu można go używać nawet w skrajnie trudnych warunkach temperaturowych i pogodowych. Ma ...
-
Do ŁSSE dołączyli trzej inwestorzy
... i dostawca wyrobów alkoholowych Sevener Logistic. Zezwolenie nr 203 Mabion SA – polska firma biotechnologiczna, utworzona w celu realizacji badań i wprowadzania na rynek leków biopodobnych – uzyskała zgodę na działalność w ramach w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, kompleks Konstantynów Łódzki. Aktualnie spółka prowadzi prace zmierzające do ...
-
Inflacja III 2013
... zapłacić o 2,2% więcej niż w poprzednim miesiącu. Odnotowano nieznaczny spadek cen napojów alkoholowych (o 0,1%). Koniec wyprzedaży kolekcji jesienno – zimowej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji wiosenno – letniej spowodowało, iż w marcu br. ceny obuwia i odzieży ukształtowały się na poziomie odpowiednio o 0,5% i 0,4% wyższym niż w lutym ...
-
Inflacja IX 2014
... tytoniowe należało zapłacić o 0,2% więcej, a za napoje alkoholowe o 0,1% mniej niż w poprzednim miesiącu. Koniec wyprzedaży kolekcji wiosenno - letniej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji jesienno – zimowej spowodowało, iż we wrześniu br. ceny obuwia i odzieży ukształtowały się na poziomie odpowiednio o 1,3% i 1,1% wyższym niż w sierpniu ...
-
Inflacja III 2015
... tytoniowe należało zapłacić o 0,7% więcej, a za napoje alkoholowe o 0,1% mniej niż w poprzednim miesiącu. Koniec wyprzedaży kolekcji jesienno – zimowej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji wiosenno – letniej spowodowało, iż w marcu br. ceny odzieży, a także obuwia ukształtowały się na poziomie odpowiednio o 1,0% i 0,6% wyższym niż w lutym ...
-
Inflacja IV 2015
... a także wody mineralne i źródlane (o 0,1%). Za wyroby tytoniowe należało zapłacić o 0,2% więcej, a za napoje alkoholowe o 0,1% mniej niż w poprzednim miesiącu. Wprowadzanie na rynek nowej kolekcji wiosenno – letniej spowodowało, iż w kwietniu br. ceny obuwia i odzieży ukształtowały się na poziomie odpowiednio o 4,9% i 2,4% wyższym niż w marcu br ...
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego w social mediach - czy ma jakieś ograniczenia?
... z oznaczeniem napoju alkoholowego lub innym symbolem obiektywnie odnoszącym się do napoju alkoholowego np.: reklama piwa bezalkoholowego (w przypadku marek, które na rynek wprowadzają również piwa o zawartości powyżej 0,5% alkoholu)” zdaniem PARPA stanowi naruszenie art. 131 ustawy alkoholowej10. Pogląd ten jednak nie znajduje obecnie ...
Tematy: wino, rynek wina, promocja alkoholu, wino bezalkoholowe, reklama alkoholu, ustawa alkoholowa, reklamy alkoholu, nieuczciwa reklama, piwo, piwo bezalkoholowe, rynek piwa, sprzedaż piwa, spożycie piwa, picie piwa, reklama piwa, social media, media społecznościowe, Instagram, Tik-Tok, Facebook, Twitter -
Wino bezalkoholowe - czy można je reklamować?
... do roku 2021 (1). Mimo więc faktu, że produkcja win bezalkoholowych jest dość kosztowna (2), coraz więcej podmiotów wprowadza takie napoje na rynek. Wraz z rozszerzaniem katalogu podmiotów, które wprowadzają do obrotu wina bezalkoholowe pojawiają się więc w mediach różne komunikaty, których celem może być ...
-
Producenci alkoholi konkurują smakami
... produktów zostały obniżone. Bardzo atrakcyjne były też premierowe ceny wprowadzanych na rynek wódek. Taka strategia bywa ryzykowna, w dłuższej perspektywie przyniesie zapewne ponowne ... stale zwiększa dystrybucję nowej wódki. Obecnie, już prawie co drugi sklep alkoholowy posiada ją w swojej ofercie. - Szacujemy, że nasze wysiłki handlowe i ...
-
Udział niewykupionych obligacji na Catalyst zaczyna przyrastać
... do nieruchomościowego Griffina. Wyjąwszy ze statystyk podporządkowane obligacje GNB, rynek Catalyst rysuje się ostatnimi czasy jako miejsce, gdzie spłacalność ... rynku giełdowego. Tylko w ostatnich tygodniach problemy z obsługą nienotowanych papierów dłużnych wykazywał alkoholowy Alembik Polska, czy też notowana na NewConnect deweloperska Prefa Group ...