-
Globalny rynek czekolady przed zmianami
... rynek czekolady charakteryzuje się stabilnością i w ciągu najbliższych pięciu lat będzie wzrastać w tempie 2% rocznie. Producenci działający w tym sektorze muszą się jednak przygotować na rosnące zróżnicowanie gustów konsumenckich oraz zmienność rynków kakao. Stabilny rynek a zwyczaje konsumenckie Jak wskazują wyniki raportu KPMG, rynek ...
-
Rynek czekolady a święta
... Polsce jest jeszcze nieco mniej widoczny niż w Europie Zachodniej i USA, jest dbałość o zdrowie i dobre samopoczucie. Coraz więcej Polaków deklaruje chęć prowadzenia zdrowego trybu życia, dlatego też wzrasta w Polsce popularność ciemnej czekolady ... Storck (producenta m.in. Tofi fee), rynek pralin charakteryzuje się sezonowością sprzedaży. Produkty z ...
-
Rośnie rynek kawy w Polsce
... wartościowo i 10 proc. w filiżankach. Rynek kawy w Polsce jest dojrzały, ale cały czas rosnący. Średnie roczne spożycia kawy na głowę mieszkańca to w Polsce ok. 3 kg, a zatem ... i następnie mielone. Kawa charakteryzuje się bogatym i aksamitnym smakiem z wyraźną nutką karmelu i czekolady. W ciągu roku uzyskuje się najwyżej 500 kg tego gatunku kawy - ...
-
Polska w TOP3 największych eksporterów czekolady na świecie
... rynek czekolady utrzymuje dynamiczny wzrost. Eksport odgrywa kluczową rolę w sukcesie branży, a słaba złotówka dodatkowo zwiększa konkurencyjność polskich produktów za granicą – komentuje Radosław Jarema. Słodki rodzimy kapitał Polski rynek czekolady to dynamiczna mieszanka globalnych gigantów i lokalnych producentów. Większość wytwarzanej w Polsce ...
-
Fabryka Czekolady Cadbury rozbudowana
... polski rynek. Cadbury to firma inwestująca w Polsce już od dawna. Szczególnym zainteresowaniem firmy cieszy się gmina Kobierzyce oraz gmina Skarbimierz. Oprócz fabryki czekolady w Bielanach Wrocławskich, Cadbury w 2008 roku wybudowała fabrykę gum do żucia w Skarbimierzu, a teraz na tym samym terenie powstaje kolejna fabryka czekolady. Nowa ...
-
Rośnie rynek aromatów spożywczych
Rynek aromatów spożywczych rozwija się bez większych przeszkód. Ku chwale kilkudziesięciu największych producentów globalnych. Otwieramy opakowanie i wyczuwamy nuty: cynamonu, absyntu, anyżu, lilii, kwiatu tiare. Także czekolady ... aromaty produkowane w Polsce, w większości z importowanych komponentów, mają w nim 10-20-proc. udział. - Rynek opanowali ...
-
Franczyza w Polsce: gastronomia 2012
... było to o 200 lokali więcej - podaje Akademia Rozwoju Systemów Sieciowych. Rynek gastronomiczny w Polsce można podzielić na siedem segmentów tj., Fast Food; Pizzerie; Casual dining ... franczyzobiorców. Firmy o ugruntowanej pozycji rynkowej – przykładowo Pijalnie Czekolady E. Wedel, czy cukiernie A. Blikle, mając pakiety franczyzowe w ofercie ...
-
Inwestowanie w żywność? Ryzykowny rynek z potencjałem
... rynek interesujący nie tylko z kulinarnego punktu widzenia, ale również jako instrument inwestycyjny. Jako że jest nieprzewidywalny, sezonowy i bardzo zmienny, to segment inwestycji przeznaczony dla inwestorów o naprawdę mocnych nerwach. W Polsce ... natomiast spożycie mięsa, gatunkowych wędlin i czekolady. Konsumpcja mięsa i wędlin ma się zwiększyć do ...
-
Franczyza w Polsce 2006
... oraz Wedel (Pijalnie Czekolady). Pojawienie się placówek partnerskich ... rynek. W 2006 roku rozpoczęła działalność w Polsce Century 21, amerykańska sieć z branży nieruchomości, w styczniu 2007 rosyjska sieć odzieżowa SELA uruchomiła pierwszy sklep franczyzowy w Polsce, a międzynarodowa sieć szkół języka angielskiego Direct English szuka w Polsce ...
-
Sprzedaż słodyczy w Polsce wzrośnie
... Cadbury Wedla. Zdaniem ekspertów sprzedaż słodyczy w Polsce w 2010 r. może wzrosnąć o 5 proc. Sami producenci są ... Zarząd Jutrzenki spodziewa się, że w tym roku rynek słodyczy wzrośnie o ok. 7 proc. - Sprzedaż naszej spółki ... tanie. Udziały poszczególnych kategorii w rynku słodyczy czekolady – 21 proc. praliny – 18 proc. ciastka – 18 proc. cukierki – 15 ...
-
Zagraniczne sieci franczyzowe w Polsce
... w naszym kraju. Niełatwy polski rynek 110 zagranicznych sieci rozwijających się w Polsce poprzez franczyzę to ... rynek chce wejść Domino's Pizza, która niedawno sprzedała master licencję firmie DP Polska. Pierwsze lokale tej sieci mają ruszyć jeszcze w tym roku. W ciągu najbliższych miesięcy mają zostać tu także otwarte pierwsze pijalnie czekolady ...
-
Rynek ciastek rośnie w siłę
... z czekoladą i błonnikiem Zdaniem producentów, najszybciej rośnie sprzedaż produktów z dodatkiem czekolady. - Realny wzrost dochodów społeczeństwa przejawia się zwiększonym ... że, podobnie jak całą branżę słodyczy, rynek ciastek cechuje pewne rozdrobnienie. Najwięcej, czyli 34 proc. ciastek, w Polsce sprzedaje należąca do koncernu Kraft Foods ...
-
Rośnie rynek słodyczy
... z chęci zaspokojenia głodu zdecydowanie przeważa u mężczyzn. Rynek innowacyjny i… konserwatywny Polacy preferują przede wszystkim ... batoników - dużo bardziej poręczne od tradycyjnej czekolady. Coraz bardziej widoczna wśród polskich konsumentów ... rośnie w dwucyfrowym tempie. Wzrost sprzedaży batonów w Polsce jest w znacznej mierze związany z wprowadzaniem ...
-
Przemysł cukierniczy - inwestycyjny zastój
... czekolady jako surowca, tu już wydajność była odpowiednio większa i wynosiła 20 ton na dobę. Obserwatorzy rynku są zgodni, że kierunek, w którym będzie się rozwijała branża cukiernicza w Polsce, wyznaczają potrzeby w zakresie konfekcjonowania produktów. Nasz rynek ...
-
Jutrzenka przejmie Wedla?
... czekolady Polsce i Rumunii. Komisja uznała, że w tych krajach łączne udziały spółek są tak duże, że zagrażają konkurencji. W Polsce w przypadku czekolady w tabliczkach Cadbury i Kraft Foods mają razem 59 proc. rynku. Jeśli chodzi o cały rynek ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 10/2018
... zobowiązaniu się do wyrównania płac kobiet i mężczyzn. W Polsce jest nadzieja, ... rynek nie wpadł w panikę. Głównym czynnikiem wpływającym na rentowności włoskich obligacji skarbowych jest EBC. Populizm może stanowić „nową normalność” W ubiegłym tygodniu, kiedy większość z nas oddawała się hygge siedząc przed telewizorem z filiżanką gorącej czekolady ...
-
Czy żywność i chemia z Niemiec rzeczywiście są lepsze?
... Polsce i w Niemczech. Kupiono 37 par artykułów żywnościowych w polskich i niemieckich sklepach: Aldi, Kauflandzie, Lidlu, Makro, Netto i Rossmannie. Były to: serek, chipsy, napoje, soki, jogurty, herbata, kawa, pizza mrożona, ketchup, czekolady ... niemieckim. Lipton Ice Tea Peach – w produkowanej na rynek polski było mniej ekstraktu z herbaty. Ponadto ...
-
Marki rosną nam wszerz
... , którego charakter jest nadal dominujący. Z naszych obserwacji wynika, że rynek w Polsce wkracza obecnie w fazę stopniowego nasycania się markami i dojrzałości. ... znanych marek: Danone – specjalisty z zakresu deserów mlecznych oraz Wedel – maestra czekolady. Takich praktyk na rynku zapewne pojawi się więcej, czerpanie tego, co najlepsze ...
-
Inwestowanie a pozycja rynkowa firmy
... wyznawców Buffetta którzy inwestują w mniejsze firmy - nawet w Polsce. Jakich firm szukają? Czy twoja firma ... przyszedł do sklepu] sprzedawca mówi: „Nie mamy czekolady Hershey, mamy za to bardzo dobrą ... która zajmuje się sprzedażą i zarządzaniem współwłasnością samolotów odrzutowych. Rynek współwłasności dóbr luksusowych znajduje się we wczesnej fazie ...
-
Polacy doceniają płatki śniadaniowe
... zjada nieco ponad kilogram porannych przysmaków rocznie. Rynek ten ma ogromny potencjał, bo sprzedaż rośnie ... ziarna, z dodatkiem owoców, orzechów, miodu, czekolady, czy cynamonu zyskały grono wiernych ... produkcyjnych. W różnych smakach i kształtach Największym producentem płatków w Polsce jest Cereal Partners Poland Toruń-Pacific, od 1994 r. firma ...
-
Czemu służy zmiana nazwy spółki giełdowej?
... poważne. Rynek ostatnio poruszyła informacja, że nastąpi zmiana nazwy firmy ... w największą grupą kapitałową działającą na rynku ochrony zdrowia w Polsce. Zmiany organizacyjne i ich odwzorowanie w nowej architekturze ... W portfelu holdingu są już cukierki, przyprawy, napoje, czekolady, ciastka i wafle. Portfolio marek jest pokaźne: Jutrzenka, Ziołopex, ...
-
Notebooki Packard Bell EasyNote
... rynek linię notebooków o białych ... MB mają wstawki w kolorze pomarańczowym, zaś 17-calowe z serii SB w kolorze ciemnej czekolady. Wszystkie trzy komputery wyposażone zostały w procesory Intel Core 2 Duo, ... Packard Bell Limited Edition EasyNote o przekątnych 17" są dostępne w Polsce od marca w cenie 3399 zł z VAT (z procesorem AMD turionx2) i 4699 ...
-
Produkty prozdrowotne coraz popularniejsze
... Polsce w ramach strategii "Żyj zdrowo z Tesco", w 2007 r.wprowadzono do sklepów sieci ok. 140 nowych linii produktów: z błonnikiem i żywymi kulturami bakterii czy o obniżonej zawartości tłuszczu i cholesterolu. W 2008 r. na półkach pojawiło się 60 wyrobów pod szyldem Tesco Organic. Były to m.in. owoce, warzywa, czekolady ...
-
Trójmorze szansą na jedność UE?
... jeszcze przed sobą. Dynamicznie rozwija się rynek LNG w Chinach i Indiach. Poza USA dynamicznie na światowy rynek dostawców gazu skroplonego weszła Australia. Katar na ... Niemiec z Rosją Putina dotyczyło produkcji piwa, czekolady czy nawet produktów rolnych, nie budziłoby w Polsce większych zastrzeżeń. Gdy jednak dotyczy współpracy w sektorze ...
-
Nasza droga żywność
... małą aż o 2,3 proc. więcej niż rok temu, mimo że zbiory zbóż w Polsce były większe o 8 proc. Rynek po prostu wykorzystał fakt, że w lipcu pojawiła się informacja o malejących ... konsumpcja pszenicy i ryżu. Rośnie za to spożycie wieprzowiny, masła, mleka i czekolady. Ale ile może zjeść statystyczny Chińczyk? Po drugie, łupkowa rewolucja w branży ...
-
Seniorzy lubią kupować
... rynek zbytu. W reklamach występują aktorzy w ich wieku, artykuły spożywcze produkowane są w mniejszych opakowaniach, dla jedno- lub dwuosobowych gospodarstw domowych, a sprzęt elektroniczny dopasowany jest do potrzeb seniorów, np. przez wprowadzenie dużych przycisków, czy większych wyświetlaczy. W Polsce ... w kategorii nabiału, czekolady, kawy i ...
-
Producenci słodyczy coraz bardziej zadłużeni
... cukiernie, bo też tych firm w porównaniu z liczbą producentów czekolady czy ciastek jest najwięcej. W marcu 2020 roku, ... i przekąski nadal pozostają największym segmentem rynku spożywczego w Polsce, z udziałem na poziomie 18 proc. i jak szacują ... producenci słodyczy mogą mimo wszystko spać spokojnie, bo rynek nadal będzie rósł. Problemy odbiją się ...