-
Avans: likwidacyjna upadłość sieci marketów RTV-AGD
... marketów ze sprzętem RTV i AGD działającej pod marką Avans. Zarząd spółki wniosek o ... rynek RTV i AGD jest bardzo konkurencyjny, a upadłości zdarzają się na nim dość często. W październiku 2013 roku zbankrutowała gorzowska sieć marketów Mix Electronics. Rynek handlu detalicznego RTV i AGD jest obecnie podzielony głównie pomiędzy duże sieci marketów ...
-
Rynek pracy w pandemii. Gorzkie podsumowanie 2020 roku?
... , w 2019 roku proporcja była odwrotna – 53% ofert pochodziło z I półrocza, a 47% - z drugiego. Kogo rynek pracy poszukiwał w 2020 roku? Podobnie, jak w ubiegłych latach, ... obostrzeń związanych z prowadzeniem sklepów w okresie pandemii. Mimo nowych wyzwań m.in. marketów wielkopowierzchniowych czy mniejszych podmiotów handlowych, popyt w sprzedaży ...
-
Tesco chce podbić rynek USA
... przedsięwzięcie jako „ niesamowicie ekscytujące posunięcie”. Tesco szacuje, że amerykański rynek spożywczy jest wart 600 miliardów dolarów rocznie i będzie się zwiększać o 40 proc. w ciągu najbliższych pięciu lat. Zespół ekspertów z Tesco badał ten rynek przez cały ubiegły rok. Amerykańskie przedsięwzięcie zostanie uruchomione przez Tima Masona ...
-
Rynek mediów: trendy 2014
... zachowań konsumenckich w przypadku różnych typów urządzeń oraz potrzebę odpowiedniego korygowania nakładów reklamowych – zdaniem autorów raportu jest to najważniejsze wyzwanie dla marketów na rok 2014. Marketerzy będą potrzebowali pogłębionej wiedzy o odbiorcach docelowych, co pozwoli im na planowanie swoich działań. Muszą oni wiedzieć ...
-
Progresywny podatek od marketów coraz bliżej
... jednocześnie nowe obciążenie biurokratyczne dla tych firm. Resort odrzuca też hipotezy, że koszty podatku miałyby zostać przerzucone na klientów sklepu. „Rynek handlu detalicznego jest tak nasycony, że podniesienie cen przez jednego przedsiębiorcę spowodowałby odpływ klientów do drugiego. Nie spodziewamy się zatem ...
-
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
... w wydatkach na reklamę digital? SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym kwartale 2022 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 6,8% względem analogicznego okresu roku ubiegłego. Oznacza ... r., zanim wprowadzono pierwszy lockdown. Wśród firm z tego sektora uwagę zwracają wydatki sieci marketów oferujących sprzęt RTV i AGD, mianowicie Media Expert. Za nim ...
-
Rośnie rumuński rynek detaliczny
... rynku zdecydował się największy europejskie detalista odzieżowy Inditex (właściciel m.in. Zary). Do wejścia na rumuński rynek przygotowują się kolejne zagraniczne firmy. Niedawno taki zamiar ogłosiła sieć marketów budowlanych OBI. Mniej oficjalne są informacje o planach sieci dyskontowych Lidl i Aldi, a także o portugalskiej firmie Jeronimo ...
-
Nieruchomości komercyjne 2021. Rynek magazynowy zdał egzamin
... marketów i hipermarketów, zapewniających łatwy dostęp do dóbr pierwszej potrzeby. Takie nieruchomości mają duży potencjał do wzrostu także w przyszłości, szczególnie jeżeli zabezpieczone są długimi umowami najmu. Gorzej wyglądała sytuacja w obszarze centrów handlowych. Wielu dotychczasowych inwestorów zamieniło je na inne sektory. Widzimy, że rynek ...
-
Rośnie rynek wyposażenia wnętrz
... pod uwagę brana jest jakość, komfort i ciekawy projekt. … a sieci sprzedaży rosną Rynek wyposażenia wnętrz jest w Polsce rynkiem bardzo rozdrobnionym, na którym ... będzie się powoli zmniejszał przede wszystkim na korzyść sieci specjalistycznych, a także marketów budowlanych, które stopniowo poszerzają swoją ofertę o kolejne produkty z dziedziny ...
-
Rynek spożywczy w Polsce 2012-2014
Według szacunków PMR w 2011 roku rynek artykułów spożywczych w Polsce osiągnął wartość prawie 250 mld zł, blisko 9 mld zł więcej niż w 2010 roku. Wzrost ten jest przede ...
-
Polscy konsumenci a hipermarkety
... produktów, a także takie, w których ceny nie są transparentne - wynika z polskiej części międzynarodowego badania "Syndicated Price Image Study 2013" firmy ARC Rynek i Opinia i Vocatus. Klienci decydując o hipermarkecie pierwszego wyboru kierują się kilkoma czynnikami: cena: wysokość cen, jakość produktów odpowiadająca ich cenie, niskie ...
-
Wal - Mart wejdzie do Polski?
... supermarketów. Zdaniem specjalistów za kilka lat zostaną trzy, cztery najsilniejsze sieci. Rynek detaliczny będzie się konsolidował, choć do tej pory w Polsce proces ... Amerykański Wal-Mart to największy koncern handlowy na świecie. Posiada około 5 tys. marketów. W samych Stanach Zjednoczonych obsługuje 138 mln klientów tygodniowo. W ubiegłym roku ...
-
Grupa Muszkieterów otworzy nowe supermarkety
... czele sieci Intermarche i Bricomarche, intensyfikacja rozbudowy sieci supermarketów ma nastąpić w miastach o wielkości do 70 tys. mieszkańców, czyli tam gdzie rynek sklepów wielkopowierzchniowych nie jest jeszcze nasycony. Dotyczy to zwłaszcza województw południowej i wschodniej części Polski, w których dominują sieci regionalne. Grupa Muszkieterów ...
-
Na karmę dla psa i kota wydamy w 2015 roku 2 miliardy zł
... to, że równolegle do spadku liczby dzieci w Polsce wzrasta liczba zwierząt towarzyszących. Rynek to pewny i warty 2 mld zł! Wiadomo, że pieniędzy na dzieci się nie żałuje. ... recesję. Rynek to zatem nie tylko duży, ale i pewny. To rynek zarówno masowy, jak i luksusowy. To już nie jest nisza dla małych sklepików, jest tu miejsce dla dużych marketów ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 33/2015
... sytuację na rynkach: POLACY CORAZ CHĘTNIEJ KUPUJĄ ODZIEŻ W MODOWYCH DYSKONTACH Polski rynek odzieżowy wart jest ponad 7 mld euro. Za cztery lata jego wartość ... rosła jeszcze przez długi czas. PMR prognozuje, że w perspektywie najbliższych kilku lat rynek będzie rósł kilka procent rocznie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Bogusz Kruszyński ...
-
Centra handlowe: wróciły do gry i walczą o miejsce
... sprzedaż detaliczną. Chociaż wciąż mierzymy się z konsekwencjami COVID-19, to polski rynek handlowy na tle Europy wygląda dobrze. Według Oxford Economics, PKB w ... zostało zrealizowane w ramach wolnostojących magazynów handlowych[1], głównie marketów budowlanych. Wolnostojący magazyn handlowy - spójnie zaprojektowany i wybudowany obiekt handlowy ...
-
Systemy ERP z EDI w hipermarketach
... także mniejsze spółki. Nie tylko dlatego, że ich ceny spadły. Polski rynek, będąc częścią Unii Europejskiej i podlegając, jak inne gospodarki, globalnym procesom, staje się ... 10 lat specjalizuje się w projektach na polskim i zagranicznych rynkach. Globalizujący się rynek, w mniejszym czy większym stopniu, daje się we znaki wszystkim firmom. Stojący ...
-
Sprzedaż kosmetyków w Polsce rośnie
... marketów Polacy zostawili w ubiegłym roku ponad 7,2 miliarda złotych. To o ponad 13 proc. więcej niż rok wcześniej. Produkty do pielęgnacji skóry i zapachy to ponad połowa rynku kosmetyków w Polsce. Wraz ze starzeniem się społeczeństwa wydatki na nie będą rosły. W 2009 r. wzrósł cały rynek ... ,5 proc. w 2009 r.) rożnie też rynek aptecznych kosmetyków, ...
-
Rosną wydatki na reklamę, ale nie na każdą
... niespełna 15 minut dziennie. Wydatki na reklamę radiową wzrosły po dziewięciu miesiącach tego roku o 7,7%. Rynek napędzany były przez branżę handlową. Drugi kwartał był rewelacyjny – budżety wzrosły o ... zarówno sieci dyskontów, takich jak Lidl, Biedronka, czy Kaufland, jak i sieci marketów RTV AGD, takich jak Media Expert czy RTV EURO AGD. Znaczące ...
-
Gdzie tanio płacić rachunki?
... . Bank nie wyklucza tworzenia nowych oddziałów w celu wykorzystania pojawiających się szans rynkowych w szczególnie atrakcyjnych lokalizacjach. Ostatnio do gry o rynek płatności włączyła się sieć marketów "Żabka", która we współpracy z Raiffeisen Bank Polska uruchomiła usługę "Drobne Rachunki w Żabce". Obecnie klienci tej sieci sklepów mogą ...
-
Powierzchnie handlowe w Polsce VII-IX 2009
... oferujących łącznie około 415 000 mkw GLA, które mają trafić na rynek w 2010 roku. Jednak stopień zaawansowania prac w przypadku niektórych projektów i ... oraz w branży spożywczej. Brytyjski Electro World zdecydował się na wycofanie z Polski i sprzedaż 8 marketów polskiej sieci Mix Electronics. Natomiast 25 sklepów sieci Billa trafiło do portfolio ...
-
Powierzchnie handlowe w Polsce 2009
... mkw. Najwięcej nowych projektów – niemal połowę całkowitej nowej podaży dostarczonej na rynek w 2009 roku otwarto w czwartym kwartale. Najważniejsze projekty ukończone na koniec roku ... Electro World sprzedał osiem swoich sklepów polskiej sieci Mix Electronics, a 25 marketów Billa znalazło się w portfolio E. Leclerc. Ogłoszono także możliwość przejęcia ...
-
To zrobił Victor Orban, co zrobi rząd PiS?
... niektóre postulaty są z węgierskimi zbieżne: np. kreacja polskiego kapitału w oparciu o pracę i oszczędności, opodatkowanie banków i supermarketów, inne sprzeczne: podatek liniowy, elastyczny rynek pracy, podniesienie VAT. Polityka prorodzinna na Węgrzech jest realizowana poprzez system podatkowy, PiS mówi o 500 zł z budżetu na dziecko. Polski ...
-
Carrefour przejmie Ahold Polska?
... . Od przystąpienia Polski do Unii Europejskiej na największe transakcje, które mogą mieć wpływ na rynek wewnętrzny Wspólnoty zgodę wyrazić musi Komisja. W szczególnych przypadkach krajowy urząd antymonopolowy może zwrócić się o ... się do Komisji w dwóch sprawach. Dotyczyły one utworzenia przez Burdę i Hachette Filipacchi wspólnego podmiotu (rynek pism ...
-
Marki własne detalistów w Polsce 2008
Rynek prywatnych marek detalistów w Polsce rozwija się nadal bardzo dynamicznie - wynika z raportu PMR. ... wzrostu udziału handlu tradycyjnego na skutek marek własnych wprowadzanych na rynek małych sklepów przez duże grupy handlowe takie jak Emperia Holding czy Eurocash. Rynek marek własnych w Polsce ma przed sobą dobre perspektywy wzrostu. Do ...
-
Programy lojalnościowe zyskują popularność
... domeną stacji benzynowych oraz super- i hipermarketów - wynika z najnowszego raportu BTL Monitor przygotowywanego corocznie przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Tegoroczny BTL Monitor instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia pokazuje stan polskiego rynku programów lojalnościowych po zmianach, jakie zaszły na nim w ostatnim czasie. We ...
-
Dobra konsumpcyjne: największe wyzwania branży
... . z rozwoju e-commerce, obecności coraz silniej przebijających się na rynku marek własnych marketów oraz rosnących oczekiwań ze strony klientów, muszą przystosować swoje strategie. W ... ceny i wygodniejszą dostawę. Cóż zatem mogą robić firmy, by zawalczyć o rynek? Przede wszystkim postawić na innowacyjność produktów i modeli dystrybucji. Niestety, ...
-
Centra handlowe kompletnie zdominowane przez pandemię
... zakazem działalności salonów fryzjerskich, kosmetycznych, tatuażu i piercingu oraz zamknięciem marketów budowlanych w weekendy do odwołania. Ponadto zaostrzono ogólne zasady bezpieczeństwa ... że wybuch epidemii koronawirusa w Polsce był kluczowym wydarzeniem mającym wpływ na rynek handlu w kraju, w ciągu trzech pierwszych miesięcy roku miały miejsca ...
-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
... kategorii reklamy w wydatkach na reklamę digital? SEKTORY REKLAMOWE Po 2021 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 16,2% względem roku poprzedniego i aż o 7% ... 35% w porównaniu z rokiem 2019. Wśród firm z tego sektora, w pierwszej piątce znalazły się sieci marketów oferujących sprzęt RTV AGD, Euro-Net i Mediaexpert, a także Lidl, Biedronka i ...
-
Programy lojalnościowe w Polsce
... , hipermarketów i sieci komórkowych. Zdaniem specjalistów boom na tego typu produkty dopiero przed nami - czytamy w "Gazecie Wyborczej". Według badań Instytutu ARC Rynek i Opinia, w ciągu dwóch lat ilość klientów biorących udział w programach lojalnościowych podwoiła się. Co ciekawe, są to głównie osoby lepiej wykształcone ...
-
Leki refundowane przez bank
... mediów na rynek leków w Polsce. A leków sprzedaje się coraz więcej, zarówno tych na recepty jak i bez. Coraz częściej ... punktów handlowych akceptujących tego rodzaju karty. Wśród sieci sklepów akceptujących karty Galia są m.in. siec marketów Real, Nomi, Zibi, Topwert oraz wiele mniejszych sieci. Ile to kosztuje? Wydanie karty Visa LuxMed jest ...
-
Delikatesy internetowe to trudny biznes
... obrotów. W tym roku spodziewany jest dalszy wzrost sprzedaży, który może przekroczyć 30 proc. Rynek jest wart ponad 200 mln zł. W ciągu pięciu lat trzeba się spodziewać potrojenia jego ... . Ale niełatwo będzie wówczas zaoferować klientom niską cenę. Właściciele działających już sieciowych marketów oceniają, że inwestycje mogą sięgnąć nawet kilku ...
-
Debiut DINO POLSKA S.A. na GPW
... Grupy Dino, Zarząd planuje przekroczenie liczby 1.200 sklepów do końca 2020 roku. O emitencie Nazwa spółki: DINO POLSKA SA Debiut w 2017 r.: 5 Rynek (podstawowy/równoległy): podstawowy Miejsce siedziby: Polska, Krotoszyn Przedmiot działalności: Prowadzenie sieci supermarketów IPO/ publiczna sprzedaż: sprzedaż 48.040.000 akcji Cena ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych VIII 2017
... szerokiego wyboru miejsca zakupów produktów pierwszej potrzeby. Handel detaliczny FMCG w Polsce stanowi zatem dziedzinę, w której wyprzedziliśmy inne kraje UE, gdzie rynek zdominowany jest przez sklepy dużego formatu. W aktualnej edycji rankingu liderem został Auchan (79.65 pkt.), przed Biedronką (79.44 pkt ...
-
Na Skoroszach powstaje Ryżowa Park
... warszawskich Skoroszach Ryżowa Park dostarczy na stołeczny rynek siedem kameralnych budynków, a w nich 143 mieszkania o zróżnicowanych powierzchnach. Z punktu widzenia ... Factory Ursus, Galeria Skorosze oraz Galeria Gawra. W kilka minut można dojechać do marketów budowlanych - Leroy Merlin i Castoramy oraz hipermarketu Makro Cash & Carry. Dosłownie 5 ...