-
Odzież używana: rynek z niewyczerpanym potencjałem?
... online. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy Polaków można nazwać entuzjastami odzieży używanej? Jak często kupują ubrania? Polacy czy Czesi? Kto bardziej ... obiegu. Chcąc zaspokoić tę potrzebę, Vinted wprowadziła usługę weryfikacji przedmiotów, która w Polsce została uruchomiona na początku tego roku i umożliwia sprawdzenie wybranych używanych ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych I poł. 2015
... Polsce w najbliższych trzech latach będą nadal pozytywnie wpływać na działania i decyzje sieci handlowych, deweloperów i inwestorów”. Polski rynek nadal przyciąga nowe marki. W każdym kwartale nowe zagraniczne marki informują o rozpoczęciu działalności w Polsce ... o powierzchni 100 mkw. z asortymentem odzieży lub dodatków, w najlepszych galeriach w ...
-
Rynek pracy: słodko-gorzkie wieści o rekrutacji pracowników
... również rynek handlu detalicznego, który charakteryzuje się wysokim zatrudnieniem i zapotrzebowaniem na kandydatów szczególnie widocznym na tle innych branż. W sektorze handlu w Polsce ... dane GUS. Na 34 działy przemysłu najlepsze wyniki zaobserwowano w produkcji odzieży (+27,3 proc.), naprawie i instalowaniu maszyn (+20,7 proc.) oraz motoryzacji (+15 ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011
... już czasu jest tym medium, które napędza wzrost całej branży mediowej w Polsce. W pierwszej połowie 2011 internet odpowiadał za 62,5% wzrostu całego rynku reklamowego – ... na reklamę produktową: chemii gospodarczej (produkty do użytku domowego), farmaceutyków oraz odzieży. Wszystkie te kategorie zwiększyły nakłady o ponad 60% więcej niż w pierwszym ...
-
Polski rynek handlowy w III kw. 2022: prym wiodą parki handlowe
... ucierpiały w dobie pandemii i czasach świetności robienia zakupów online. Wyniki badania potwierdzają, że rynek centrów handlowych powoli dźwiga się z zapaści, jaką przeszedł w latach 2020-2021, wykazując spadek pustostanów ... centra handlowe jak Blue City w Warszawie, instalują „ubraniomaty”, czyli urządzenia do odbioru używanej odzieży przeznaczonej ...
-
Upadłości firm w Polsce I poł. 2015 r.
... 2014, I półrocze bieżącego roku wskazuje minimalne pogorszenie statystyk, zwłaszcza w przetwórstwie metali, tworzyw sztucznych czy odzieży i wyrobów tekstylnych. Wyraźna presja na ceny i brak akceptacji podwyżek przez rynek wciąż sprawiają, że sytuacja w przetwórstwie metali, czy tworzyw sztucznych jest trudna. Poprawiające się wskaźniki konsumpcji ...
-
Rolex, Omega i Patek Phillippe: synonimy luksusu
... rynek odzieży luksusowej w naszym kraju ma wzrosnąć o 13 procent, co pozwoli pozostać drugim co do wielkości rynkiem dóbr luksusowych, po samochodach luksusowych i premium. Liderem wzrostów będą jednak luksusowe zegarki i biżuteria - ten rynek ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 33/2015
... Eurostat-u ceny liczone wg HICP w Polsce w lipcu 2015 roku w ... rynek będzie rósł kilka procent rocznie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan, właściciel marek m.in. Top Secret, Troll oraz sieci dyskontowej TXM Textilmarket. Według danych opublikowanych przez PMR w 2014 roku polski rynek odzieży ...
-
Rosną wydatki na dobra luksusowe
... I tak w przypadku samochodów luksusowych w Polsce można obecnie kupić 88% najważniejszych marek, gdyż większość posiada już oficjalne przedstawicielstwa. W przypadku luksusowych zegarków i biżuterii dostępność jest nieco niższa – 65%. Najmniejszym stopniem nasycenia cechuje się rynek odzieży luksusowej – w Polsce dostępnych jest tylko 33% wiodących ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 19/2016
... rynek ich produktów rolnych może się okazać zbyt silna konkurencją dla polskiego rolnictwa. Może też to doprowadzić do obniżenia dotychczasowych, unijnych przepisów ws. bezpieczeństwa żywności. Amerykańska Izba Handlowa poinformowała, że całkowite zaangażowanie amerykańskich firm w Polsce ... różnice w podejściu do prania odzieży ze względu na płeć ...
-
Eko trend - o co w nim chodzi?
... innymi poszerzająca się oferta ekologicznych produktów i rosnący ich rynek (np. w Polsce rynek żywności ekologicznej rośnie w tempie 20–30 proc. rocznie). To ... poddawana jest recyklingowi. W Polsce projekt H&M Garment Recykling pozwolił na zebranie w 2013 r. 33 ton odzieży. A w 2014 r. koncern zaoferował kolekcję odzieży dżinsowej, w której 20 ...
-
Ekologia w polskich szafach. Jak kupujemy odzież?
... „Czy ekologia jest w modzie? Raport o odpowiedzialnej konsumpcji i zrównoważonej modzie w Polsce”. Do jakich wniosków prowadzi? Jak wynika raportu, świadomość ... odzieży dostosowanych do przedłużenia cyklu życia produktów, zapewnienie zamkniętego obiegu produktów, precyzyjne planowanie ilości ograniczające nadprodukcję i uwzględniających rynek ...
-
Podróbki oznaczają utratę 18 tys. miejsc pracy każdego roku
... , sprzedaż podróbek oznacza także mniej miejsc pracy - w Polsce ponad 18 tysięcy - wynika z badania Urzędu Unii ... skutki gospodarcze podrabiania towarów dla sektorów odzieży, kosmetyków i zabawek. UKRYTY KOSZT O DUŻYM WPŁYWIE W badaniu ... Jak wynika ze sprawozdania, Niemcy, jako największy rynek konsumencki w UE, tracą prawie 40 000 miejsc pracy. ...
-
Debiut na GPW spółki LST Capital SA
... odzieży oraz sprzedaży odzieży na działalność holdingów finansowych, przejmując jednocześnie 100% akcji Totmes Connect SA. W listopadzie 2008 firma po raz kolejny zmieniła nazwę na TOTMES CAPITAL SA a następnie wprowadziła na rynek NewConnec kolejne serie akcji D, E, F. W maju 2009 r. Emitent podjął decyzję o wejściu na rynek ... w Polsce „INTERFIN” ...
-
Na dobra luksusowe chętni są nie tylko konsumenci
... na rynku M&A w sektorze dóbr luksusowych w Polsce będzie więcej. Jak na razie rynek transakcyjny w Polsce jest zdominowany przez sektor dóbr szybko zbywalnych, ... cyfrowych dóbr luksusowych oraz kosmetyków i perfum (o ponad 10 proc. rocznie). W segmencie odzieży i akcesoriów, hoteli oraz mebli prognozowane jest spowolnienie (wzrost od 5 do 10 proc ...
-
Firmy odzieżowe: upadłość Schiesser AG
... dynamiczny rozwój, ale już w 2007 nastąpiło jego wyhamowanie. Macierzysty, niemiecki rynek tekstyliów wzrósł wtedy jedynie o 2,1%, co było zapowiedzią załamania obserwowanego w 2008 ... zarówno w Niemczech, jak i w Polsce jest dosyć rozdrobniona. Mniejsze firmy skupiają się na produkcji wysokiej jakości odzieży, w Polsce zwłaszcza pod obcymi markami. ...
-
Moda: wydatki na reklamę I poł. 2016 r.
... zresztą jak w analogicznym okresie ubiegłego roku, zainwestowali producenci odzieży. Tuż za nimi uplasowała się kategoria "zegarki i biżuteria" i to własnie ona odnotowała najbardziej pokaźny wzrost nakładów na promocję. Jak wynika z raportu KPMG z 2015 r. „Rynek dóbr luksusowych w Polsce” kategoria zegarki i biżuteria jest jednym z najprężniej ...
-
Nieruchomości handlowe i logistyczne 2013
... ”. Oprócz zakupów odzieży, elektroniki czy artykułów spożywczych chcą także zjeść obiad, zrelaksować się, czy obejrzeć film. Nowe marki wchodzące na polski rynek często realizują ... . Beata Kokeli, senior dyrektor Działu Powierzchni Handlowych, CBRE w Polsce: „W 2013 roku mieliśmy w Polsce wiele otwarć dużych centrów handlowych, co wskazuje na ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 30/2015
... cen towarów i usług związanych z transportem, żywności i napojów bezalkoholowych oraz odzieży i obuwia. Znowelizowano Kodeks Pracy. Nowe rozwiązania ... RYNEK ROŚNIE O 30 PROC. W Polsce przybywa pasjonatów zabytkowych samochodów. Coraz częściej kupujemy auta nie do codziennego użytku, ale dla przyjemności. Choć w porównaniu z krajami zachodnimi rynek ...
-
Napoje energetyzujące. Dlaczego nie są polecane dzieciom i młodzieży?
... latach obserwuje u konsumentów się wzrost zainteresowania napojami energetycznym. Choć rynek ten nadal stanowi najmniejszy procent w produkcji napojów bezalkoholowych, cieszy ... grupach wiekowych na temat spożycia tego typu napojów. Spożycie napojów energetyzujących w Polsce z roku na rok stale rosło. Od 2012 roku możemy obserwować systematyczny ...
Tematy: napoje energetyzujące, napoje energetyczne, energetyki, dzieci, młodzież, zdrowie, cukier, kofeina, napoje -
Inflacja, stopy procentowe, wzrost gospodarczy - Polska na tle CEE-4
... zestawiono sytuację w Polsce na tle innych gospodarek naszego regionu. Oto, do jakich wniosków prowadzi analiza ekspertów. Czynniki wpływające na rynek Stagnacja w ... -1,1%, a w strefie euro o -2,7%. Presja dotycząca marży była szczególnie duża w przypadku sprzedawców odzieży i domów towarowych, ze względu na wyższe rachunki za tekstylia, energię ...
-
Polacy coraz bogatsi. Więcej wydajemy na luksus
... Rynek dóbr luksusowych w Polsce”. Według raportu, wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce w 2014 roku osiągnęła poziom ok. 12,6 mld zł, o 15 proc. więcej niż rok temu. Duży wzrost to przede wszystkim wynik zwiększenia popytu na samochody luksusowe i premium (5,6 mld zł), luksusowej odzieży ...
-
Aliexpress wchodzi do Polski. Co już wiadomo o tym debiucie?
... Polsce? Przede wszystkim to, że ma wejść na nasz rynek w przyszłym roku. Obecnie jego popularność można porównać do Groupona, który już teraz prowadzi aktywne działania marketingowe. Specjalizuje się w telefonach, zegarkach i odzieży ...
-
Zaległości e-handlu przekroczyły 400 mln zł
... Polsce, aż 79 proc. robi zakupy w sieci, a ich popularność ciągle się zwiększa. Na przestrzeni ostatnich 10 lat stale rosła także wartość polskiego rynku e-commerce, która wystrzeliła jeszcze mocniej po roku 2020. Według danych raportu e-Izby „Dekada polskiego e-commerce”[2], rynek ... głównie zakupy chemii i kosmetyków, odzieży, produktów związanych z ...
-
Tydzień 8/2006 (20-26.02.2006)
... kosztów np. w Polsce. W USA w ... rynek europejski i amerykański. Oferty chińskie okazywały się dla konsumentów atrakcyjne jakościowo i cenowo. Zarabiali na tym Chińczycy, zarabiały firmy handlowe, ale tracili krajowi producenci i wzrastało bezrobocie. Wprowadzano kontygenty importowe, stosowano bariery celne. Przećwiczono to na przykładzie odzieży ...
-
Tydzień 39/2007 (24-30.09.2007)
... Największy wzrost zanotowano w sprzedaży samochodów (37,2% r/r), leków i kosmetyków (22,5% r/r), odzieży i obuwia 24,9% r/r), mebli, sprzętu RTV i AGD wzrosła (18,3% r/r) ... (w wyniku czego trudno im wrócić na rynek pracy) i duży udział sektorów o niskiej produktywności (np. rolnictwo). W Polsce wskaźnik zatrudniania w ciągu ostatnich sześciu lat ...
-
Problem z dobrymi danymi makroekonomicznymi z USA
... z Polski. Inflacja na poziomie 3,8% R/R okazała się niższa niż oczekiwane przez rynek 3,9%, głównie dzięki niższym cenom żywności oraz odzieży i obuwia. Ten spadek inflacji powinien ostatecznie przesądzić o obniżce stóp procentowych w Polsce na listopadowym posiedzeniu. Jednocześnie pozytywnie zaskoczyły dane o bilansie handlowym. Nie tylko deficyt ...
-
Rynki finansowe zignorowały dane
... NY Fed w dół, rynek nie reaguje ... Polsce na poziomie 0,8% przez dłuższą zimę Inflacja w kwietniu wyniosła w Polsce 0,8%, zgodnie z naszą prognozą i nieco powyżej oczekiwań rynku. Wyższa inflacja to efekt długiej zimy, w wyniku której przesunięto wprowadzanie wiosennych kolekcji w sklepach i dopiero w kwietniu odnotowaliśmy większe wzrosty cen odzieży ...
-
Reklamacja towaru - nieprzyjemna konieczność
... i odzieży (75 ... rynek, mieliśmy już wszystkie specjalistyczne uprawnienia i byliśmy bardzo konkurencyjni cenowo, ale równie ważnym elementem był spójny wizerunek. Wszyscy nasi pracownicy dostali takie same firmowe uniformy i kaski, a wszystkie nasze samochody oklejone zostały logotypami firmy – mówi Dawid Starzyczny. – Wiele przedsiębiorstw w Polsce ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 42/2018
... poprzedni miesiącu. Analitycy ostatnio z dużą uwagą obserwują polski rynek i polską gospodarkę. Generalny ich ... wartości wskaźnika inflacji miał wzrost cen odzieży i warzyw, a w dalszej kolejności również mięsa i energii. W porównaniu z wrześniem 2017 r. ceny towarów ... zdecydowało się tylko kilka firm w Polsce, ale eksperci prognozują, że zdjęcia aut ...
-
Rosną centra handlowe, ale nie wszystkie
... pojawił się sam projektant, który podkreślał, że uruchomienie pierwszej lokalizacji w Polsce to strategiczny ruch w procesie dalszego rozwoju marki. Inną ciekawą marką, ... teraz czas na duże, globalne firmy jak Zalando Circle. Szacunki mówią, że rynek odzieży z drugiej ręki w latach 2022-2026 co najmniej się podwoi, a sam sektor będzie rósł w tempie ...
-
Największe sieci handlowe obawiają się o przyszłość
... (+3 proc.). W Polsce ... odzieży i dodatków odnotował drugi największy wzrost sprzedaży detalicznej o 7,1 proc. To znacznie więcej niż rok wcześniej – 4,4 proc. Kluczowy w rankingu jest natomiast sektor dóbr konsumpcyjnych (FMCG), do którego należy ponad połowa firm na liście Deloitte. Razem wygenerowały 66,2 proc. przychodów Top 250. Polski rynek ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 18/2019
... przed spadkami. Złoty korzysta z poprawy indeksu PMI w Polsce, ale sam opis wskaźnika nie jest szczególnie optymistyczny ... raportu CPI, gdzie mieliśmy drastyczny spadek cen odzieży (aż o 1,9 proc. m/m oraz 2,2 proc. r/r – zmiana ... koniec warto także pamiętać, że obecnie niemiecki rynek pracy jest najsilniejszy w historii, co powinno sprzyjać konsumpcji, ...
-
Niezapłacone faktury kurierów: skąd bierze się zadłużenie firm kurierskich?
... Bradstreet pokazują, że na koniec 2023 r. w Polsce funkcjonowało 8,6 tys. firm kurierskich. W ciągu roku ... firma nie zapewnia urządzeń do skanowania przesyłek, odzieży roboczej, sprzętu do pakowania i przewożenia paczek, telefonu ... operatorom komórkowym, dostawcom Internetu i telewizji. Największy rynek przesyłek jest na Mazowszu i właśnie ...
-
Spółka Orzeł zadebiutowała na giełdzie
... . Produkowane tkaniny znajdują zastosowanie w: produkcji odzieży, dekoracji wnętrz, konfekcji stołowej i pościelowej, meblarstwie, ... Polsce pośród partnerów Spółki znajdują się: Kan (ze swoją marką Tatuum), Monnari, AlmiDecor, Layla, Galeria Centrum, Black-Red-White, Vistula&Wólczanka S.A. i inni, których gotowe kolekcje trafiają zarówno na rynek ...