-
Trendy 2018. Gdzie zmierza reklama cyfrowa?
... . Polski rynek reklamy też przenosi się do cyfrowego świata Jak podaje agencja Zenith, która przeprowadziła analizę rynku reklamowego w Polsce,wartość całego krajowego rynku reklamy wzrosła w 2017 roku o 2%. W 2018 r. rynek reklamowy będzie rósł z nieco niższą dynamiką (1,9%), by na koniec roku osiągnąć wartość 7,177 mld zł. W Polsce, podobnie ...
-
Reklama w Internecie 2010
... daje 8,5 procent ogólnego tortu reklamowego w Polsce. I choć zdawać by się mogło, że niepodzielnym hegemonem jest tu Google i jego platforma AdWords/AdSense, to rzeczywistość nie jest tak czarno-biała. Tym bardziej, że - jak podkreślają autorzy raportu Rynek reklamy kontekstowej 2010 - kampanie reklamy kontekstowej bardzo rzadko realizowane są ...
-
Prawa konsumenta: rzetelna reklama
... się coraz bardziej kompleksowej oferty i coraz wyższej jakości obsługi. Rynek staje się coraz bardziej wymagający. ... ofertę. Ze względu na różnorodność form i zastosowań reklamy trudno sprecyzować cechy wyróżniające reklamę spośród ... biur podróży, banków oraz innych podmiotów gospodarczych w Polsce wysyła oferty bezpośrednio klientom, skuteczność ...
-
Reklama wielkoformatowa 2012 r.
... zmian w 2013 roku. Rynek reklamy wielkoformatowej - wymiar geograficzny Najważniejsze zmiany w całym 2012 roku to: spadek udziału dwóch największych rynków: warszawskiego i krakowskiego; wzrost pozostałych rynków, ze szczególnym zaznaczeniem rynku wrocławskiego, który ma szanse stać się w 2013 roku rynkiem nr 2 w Polsce. W 2012 roku udział ...
-
Media to sfera wrażliwa. Wywiad z prezesem UOKiK
... racją stanu. Dlaczego tego nie wprowadzić w Polsce? UE dopuszcza, jeśli chodzi o gospodarkę, trzy wyjątki ... reklamy i tytułów prasowych. Jak wygląda obecnie sytuacja w tym segmencie? Jesteśmy na wczesnym etapie badania rynku reklamy ... i popularne są ogólnopolskie duże gazety. Także nawet tutaj ten rynek należy rozdzielić. To też widać po nakładach, ...
-
Fitness marketing online – zrób to skutecznie
... reklamy w takim miejscu będzie zatem coraz większe, i aby iść z duchem czasu – należy uwzględnić to medium w strategii kampanii reklamowej – radzi dr inż. Artur Pajkert, ekspert z Blink.pl. Rozwój branży fitness w Polsce jest nieunikniony. Szczególnie rynek ...
-
Światowe korporacje i rządy wobec kryptowalut
... z powodów rezygnacji z zakazu może być rozwijający się rynek krypto i jego potencjał. Warto pamiętać, że reklamy stanowią aż 86% całkowitego przychodu firmy Alphabet, ... krypto-fiat. #5 PKO BP W Polsce również są zauważalne zmiany nastawienia do kryptowalut. PKO Bank Polski jako pierwsza instytucja finansowa w Polsce wprowadziła blockchain ...
-
Najpopularniejsze portale nieruchomości: co oferują deweloperom?
... reklamy” - zauważa Michał Babiak, Prezes SemStar. Uwaga ta ma szczególne znaczenie dla profilu działań B2B, ale należy pamiętać, że portale nieruchomości obsługują też rynek ... .pl Nieruchomosci-online.pl to portal nieruchomości z największą liczbą ogłoszeń w Polsce. Udostępnia poszukującym ponad 350 tys. ofert i co miesiąc odwiedzany ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 2/2017
... . W planach Toyoty było wybudowanie w Meksyku fabryki samochodów z przeznaczeniem na rynek amerykański. Trump na Twitterze oprotestował projekt i zagroził retorsjami. W ... w Cloud Technologies, firmie specjalizującej się w big data marketingu i personalizacji reklamy internetowej. W Polsce reklamę blokuje 38 proc., czyli ok. 7 mln internautów. ...
-
IAB o polskiej e-reklamie
... uczestników – okazało się, że Polski rynek reklamy internetowej jest nadzwyczaj rozwinięty (pod względem wydatków, form reklamy, wiedzy i poziomu świadczonych usług) w porównaniu ... dostępu) oraz na sytuację na rynku (nieuniknione pojawienie się w Polsce podmiotów z rynków światowych, których przedstawiciele, skupieni w IAB w grupie roboczej pod nazwą ...
-
Polacy o spożyciu, dostępie i zakazie sprzedaży alkoholu. Jesteśmy liberalni?
... , że ich reklamy są skierowane wyłącznie do dorosłych. Z drugiej strony, zdaniem Pauliny Filipiak, współautorki badania z ARC Rynek i Opinia, wielokrotnie wykazywały, że reklamy alkoholu, zwłaszcza w mediach masowych, mają wpływ na zachowania młodych ludzi, często zwiększając ich chęć do eksperymentowania z alkoholem. W Polsce 62% badanych ...
-
Mleczarnie inwestują w kampanie reklamowe
... na reklamę w mediach. Ograniczenie się jedynie do reklamy w klasycznych mediach przy obecnym szumie medialnym ... Hasłem przewodnim jest: "Mlekovita najbardziej Wypasione mleko w Polsce". Mlekovita zleciła ocenę spotu Mleka Wypasionego i ... jogurtu Danone. Telewizyjna kampania reklamowa wprowadzająca na rynek jogurt z owocami Danone pokazuje, jak podczas ...
-
Product placement po polsku
... informację, że zawierają reklamę danego produktu. Zabronione będą reklamy leków, papierosów i alkoholu. Przewidywane zmiany, które zostaną wprowadzone w ciągu kilku miesięcy wydają się być bardzo rozsądne. Jednakże one same nie wystarczą, aby zmienić rynek placementu w Polsce. Trzeba bowiem zacząć umiejętnie wplatać promowane produkty w fabułę ...
-
Reklama w Internecie a obowiązujące prawo
... telewizyjny oraz polityk) działający w sieci [3]. Tymczasem zakaz reklamy alkoholu w Polsce obowiązuje od 2001 r. i jest wskazany w artykule 13(1) ustawy ... rynek. O swoich uprawnieniach coraz szerzej wiedzą także konsumenci, którzy jako odbiorcy nieprawidłowych komunikatów często sami korzystają z uprawnień w zakresie zgłaszania nieuczciwej reklamy ...
Tematy: reklama w internecie, influencerzy, kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, oznaczanie reklam, UOKiK, social media, post sponsorowany, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing, reklama alkoholu, reklama alkoholu w internecie, Omnibus -
Polska: wydarzenia tygodnia 16/2015
... Polsce coraz większą popularnością. – Jesteśmy otwarci także na współpracę z mniejszymi kanałami. One oferują trochę mniejsze budżety, ale jesteśmy w stanie dać im za to dobrą ofertę – zapewnia wiceprezes ATM Grupa. Producentom telewizyjnym sprzyja również rynek reklamy ...
-
Czy ktoś jeszcze klika banery reklamowe?
... reklamodawców nadal decyduje się sięgać po reklamy skierowane do wszystkich. Baner to pierwsza historyczna forma reklamy. Ma już ponad ... , w jakim rozwija się dzisiaj cyfrowy świat i rynek danych. Bez cienia przesady możemy więc określić nasze ... około 38 proc. wszystkich użytkowników Internetu nad Wisłą. W Polsce reklama blokowana jest wraz z co drugą ...
-
Jak zostać mistrzem marketingu
... rynek. Mapą tego środowiska jest marketing. Pojęcie to od 15 lat robi w Polsce zawrotną karierę. W ... reklamy napisany w pierwszej osobie jest postrzegany przez klientów jako egocentryczny i nieobiektywny; i na odwrót, tekst reklamy napisany w trzeciej osobie jest postrzegany jako bardziej obiektywny. Jeśli umieścisz słowo "my" w nagłówku reklamy ...
-
Projekty innowacyjne a reklama w Internecie
... Polsce powstaje dziś wiele ciekawych innowacyjnych projektów, które mogą wprowadzić nową jakość w wiele dziedzin naszego życia. Niestety, w wymagającym i przesyconym reklamami środowisku gospodarczym wprowadzenie nowych pomysłów na rynek ... lub głównie reklamy w telewizji, radiu czy prasie drukowanej. Niestety koszty reklamy tzw. tradycyjnej nierzadko ...
-
Super i hipermarkety a wydatki na reklamę w I poł. 2012
... Wartość jej sprzedaży w Polsce, wzrosła w I kw. 2012 r. o 21%, a w obliczu kurczącego się rodzimego rynku portugalskiego sieć będzie zwracać baczną uwagę na rynek polski. Wynik ... obecnego klienta i przyciągnięcia do siebie nowego. Dobrym prognostykiem dla reklamy online jest rosnąca popularność zakupów spożywczych przez Internet. Oprócz „starych” ...
-
DOOH - reklama, która zaskakuje i pobudza wyobraźnię
... restauracji McDonald’s. W czasie trwania kampanii reklama na nośnikach pojawiła się 503 160 razy i została zauważona przez blisko 5 mln osób. Rynek reklamy DOOH w Polsce Trend zapoczątkowany na zagranicznych rynkach jest obecny również u nas. Mimo trudności związanych z ograniczeniami administracyjnymi oraz wysokimi kosztami wejścia, liczba ...
-
DSA i DMA, czyli przepisy, które zmienią internet
... rynek reklamy internetowej i rynek aplikacji mobilnych – mówi Ignacy Święcicki, Kierownik Zespołu gospodarki cyfrowej PIE. DSA ma na celu ujednolicenie przepisów rynku wewnętrznego i jest modernizacją i rozszerzeniem unijnej Dyrektywy e-commerce z 2000 r. Reguluje m.in. rynek reklamy ... rynku aplikacji mobilnych w Polsce szacuje się obecnie na ok. ...
-
Reklama online z coraz lepszym wskaźnikiem viewability
... Polsce wynosiło 50 proc., a w IV kwartale 2018 osiągnęło poziom 54 proc., co jest już wzrostem dość wyraźnym. Czwarty kwartał to tradycyjnie najgorętszy okres e-commerce i reklamy ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013
... rynek ten się rozwija, podczas gdy w rzeczywistości panuje na nim zastój. Gdy porównamy wydatki reklamowe do skorygowanej ilości aut o reeksport, wówczas koszt reklamy ... stosunku do aut służbowych – wszak 56% nowych samochodów w Polsce kupowane jest przez firmy. Informacje o badaniu Analiza reklamy branży motoryzacyjnej w okresie I – IX 2012 i 2013. ...
-
Jak rozreklamować warsztat samochodowy w Internecie?
... branży motoryzacyjnej. 56 proc. wzrostu! Jak wynika z raportu Starlink podsumowującego rynek reklamy i mediów w minionym roku, wydatki na marketing sieciowy podskoczyły o ponad 6 proc. ... nie tylko salony i komisy samochodowe, ale także – warsztaty naprawcze, których w Polsce jest ok. 20 tys. Symulacja przeprowadzona przez Blink.pl, agencję ...
-
Reklama internetowa 2004 wg IAB
... rynek reklamy internetowej. Jego wartość wzrosła w 2004 roku o 65% w stosunku do roku 2003 i wyniosła 87 milionów złotych netto. Internet był najszybciej rozwijającym się sektorem rynku reklamowego w Polsce ... gracze na rynku reklamy internetowej zanotowali znaczący wzrost przychodów z reklamy. Nakłady na reklamę internetową w Polsce stanowiły w 2004 ...
-
Reklama mobilna: na rozwój trzeba poczekać
... wszystkich kampanii reklamowych online, wyświetlono na Litwie (4,60 proc.), w Serbii (4,50 proc.) i na Węgrzech (3,80 proc.). W Polsce było to 1,60 proc. – Mimo, że polski rynek reklamy mobilnej wciąż znajduje się poniżej średniej w regionie, mamy powody do zadowolenia – komentuje Michał Włodarczyk, ekspert Gemiusa. – Dwuipółkrotny ...
-
Statystyki serwisów biznesowych I-III 2007
... biznesowych największych portali horyzontalnych. Rynek reklamy internetowej Pierwszy kwartał 2007 roku potwierdza, że obecnie najbardziej dynamicznie rosnącym medium na rynku reklamy w Polsce jest Internet. Wg raportu domu mediowego Starlink w pierwszym kwartale 2007 roku szacowana wartość rynku reklamowego w Polsce wyniosła 1 miliard 300 milionów ...
-
Nowa ustawa medialna a działalność przedsiębiorstw
... Polsce zaczęła obowiązywać część unijnych dyrektyw dotyczących mediów, które de facto powinny zostać wdrożone najpóźniej w grudniu 2009 roku. Niektóre kwestie związane z rynkiem medialnym zostały dostosowane do zmieniających się warunków społeczno-gospodarczych, co najlepiej uwidacznia się na gruncie regulacji dotyczących reklamy ... na rynek ...
-
Zmiany w OFE: rząd odporny na sugestie
... reklamy, na czas, w którym obywatele będą mogli deklarować wybór ZUS lub OFE i dość oczywiste, powszechne ograniczenia, które mają obowiązywać po tym okresie (takie jak na przykład zakaz reklamy sprzecznej z przepisami prawa, czy wprowadzające w błąd). Działalność reklamowa nie jest w Polsce ... , narażając finanse publiczne oraz rynek długu na ...
-
5 grzechów głównych w e-marketingu
... odpowiedniej ilości. Taka strategia przynosi wymierne rezultaty – w Polsce średni współczynnik CTR wynosi 0,46 proc.2, natomiast średni CTR kampanii reklamy osobistej – nawet 1 proc., w ... ale również zwiększenie lojalności dotychczasowych. Według estymacji Sociomantic Labs, rynek polskiej reklamy internetowej w 2015 roku będzie wart 2,77 mld zł. ...
-
Zacznij myśleć o programmatic
... jest AdSense czy programy afiliacyjne. Jednak w ciągu ostatnich kilkunastu miesiącach rynek podbija programmatic. Od czego zależy wycena reklam w tym modelu i jaki system ... zewnątrz. Według prognoz ZenithOptimedia 2,5-krotnie wzrośnie udział reklamy kupowanej w modelu programmatic w Polsce w tym roku w stosunku do ubiegłego. Popyt na spersonalizowane ...
-
Praca w branży reklamowej
... Polsce wzrosła o ponad 10% w porównaniu z 2004 rokiem. W 2006 roku wzrost ma być znów zbliżony do tej wartości (wg Starlink 10,1%, wg CR Media Consulting 9,9%). Najszybciej wzrastał (i będzie wzrastać) rynek reklamy ...
-
Coolhunter czyli analityk trendów rynkowych
... do spraw reklamy i marketingu”. Przydział branży to nie przypadek – zawód powiązano z najczęstszymi miejscami zatrudnienia analityków trendów. W Polsce pracują oni zazwyczaj ... grupie. Mimo dużych korzyści płynących z pracy coolhunterów, rynek usług związanych z analizą trendów rynkowych w Polsce jest jeszcze niewielki. Pracy w tej branży można ...
-
Polscy deweloperzy a promocja i marketing
... przez portal RynekPierwotny.com badań wynika, że niemal połowa firm deweloperskich w Polsce (44 proc.) nie korzysta z profesjonalnych analiz rynku nowych nieruchomości. Dane te ... by zainteresować nabywców daną inwestycją. Dziś standardowe banery w sieci czy reklamy w prasie to za mało – przekonują specjaliści ds. marketingu z portalu RynekPierwotny. ...
-
ARBOmedia przejmuje Q-NET
... Polsce. „Od trzech lat następuje dynamiczny rozwój naszego polskiego oddziału. W sytuacji kiedy rynek jest już nasycony, przejęcie to naturalny etap dalszego rozwoju. Internet w Polsce rozwija się najszybciej, wśród wszystkich krajów w regionie, dlatego rynek ... nowe możliwości działań na rynku reklamy internetowej w Polsce. Dołożymy wszelkich starań, ...