-
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
... Rosji na Ukrainę mają zasięg globalny i dotknęły również Polskę w aspekcie społecznym, ale także ekonomicznym. Odczuliśmy to również na rynku reklamy. W pierwszym kwartale 2022 r. wartość rynku reklamowego wyniosła 2 366,7, co oznacza wzrost o 6,8%. Mając na uwadze bardzo niepewne warunki w jakich obecnie funkcjonuje gospodarka Polski, trudno ...
-
Reklama zewnętrzna czarnym koniem rynku w 2023 roku
... po kolejnym mocnym kwartale pozostaje siłą napędową całego rynku reklamowego. Ponadto na umacnianie rynku reklamy przełożyły się inwestycje w internet, którego dynamika ... IGRZ wynika, że udział nośników digitalowych w przychodach reklamowych wzrósł z 19,4% w 2022 r. do 24,7% w 2023 roku. Największy wolumenowy wzrost inwestycji reklamowych nastąpił w ...
-
Pandemia odciska piętno na rynku reklamy. Ponad 9% spadku, broni się digital
... rynku reklamowego w Polsce może się zatrzymać na koniec 2020 na poziomie -7,3%. Natomiast jeśli na skutek wzrostu zachorowań restrykcje zostaną zaostrzone wartośc rynku reklamowego może ... mediów wraz z osłabieniem kryzysu i prognozuje, że udział reklamy cyfrowej w rynku osiągnie 54,6% w 2022 roku. Personalizacja napędzana przez dane wysuwa się na ...
-
Reklama cyfrowa lokomotywą rynku
... 2022, wyniesie wg. Global Ad Spend Forecast 745 miliardów dolarów. To o 117,2 miliarda więcej niż przed wybuchem pandemii. Digital większą częścią reklamowego tortu W 2022 roku aż 55,5% wartości na rynku ...
-
Bitdefender wykrył 189 odmian ransomware’u w X 2022
... to najpopularniejszy system operacyjny na smartfony z blisko 80 procentowym udziałem w rynku, a po drugie Google, będący właścicielem Androida, podchodzi mniej ... kryją się przepakowane aplikacje pobrane z Google i dołączone do agresywnego oprogramowania reklamowego. Część z nich pobiera inne warianty złośliwego oprogramowania. Napastnicy bardzo ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
... w klasach mediów oraz ich udział w rynku reklamowym. Najnowsze doniesienia świadczą o 6-procentowym wzroście wartości rynku reklamowego w I kwartale 2023 r., co ... 2023 r. o 9,5 proc. i były niższe o niemal 3,8 mln od przychodów z analogicznego okresu 2022 r. Największy wzrost pod względem wolumenu wydatków odnotowany został w sektorze odzież i ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
... rynku reklamy. Opracowanie tradycyjnie już rzuca światło na dynamikę zmian w poszczególnych klasach mediów, ich udział w rynku reklamowym oraz budżety reklamowe branż. Ostatnie doniesienia dowodzą, że w I połowie br. wartość rynku reklamowego ... Międzynarodowego Funduszu Walutowego spaść z oszacowanych 3,5 proc. w 2022 roku do 3,0 proc. w latach 2023 ...
-
Rynek reklamy napędzany przez online
... rynku reklamowego w Polsce wzrosła o 5,1% - donosi najnowszy, właśnie opublikowany raport Publicis Groupe. Opracowanie tradycyjnie już przygląda się budżetom reklamowym poszczególnych branż, dynamice zmian w klasach mediów oraz ich udziałowi w rynku ...
-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
... rynku reklamowego w Polsce w 2021 r. przekroczyła historyczną wielkość 10,5 mld zł, co oznacza wzrost o 16,2%. Pod kątem dynamiki najszybciej rósł drugi kwartał, ze względu na niższą bazę w poprzednim roku. W trzecim i czwartym kwartale tempo wzrostu rynku ...
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
... radio, po kolejnym mocnym kwartale pozostaje siłą napędową całego rynku reklamowego. Ponadto na umacnianie rynku reklamy przełożyły się inwestycje w internet, którego dynamika również ... proc. Analitycy MFW prognozują, że globalna inflacja będzie systematycznie spadać, z 8,7 procent w 2022 roku do 6,9 procent w 2023 roku i 5,8 procent w 2024 roku, ...
-
Rynek reklamy rośnie, ale będzie gorzej?
... 5,5%. Daje to solidne podstawy do wzrostu rynku reklamy na koniec 2022 r. Najnowsza projekcja NBP co do wzrostu PKB mówi o 4,7% w 2022 r. Niepokój wywołuje jednak dwucyfrowa inflacja, w projekcji NBP wynosząca w całym 2022 r. 14,2%. Tendencję do podnoszenia cen obserwujemy również na rynku reklamy, co ma związek z rosnącymi kosztami ...
-
Social media opanowane przez kobiety i reklamy?
... grupie 7-14 oraz 47% w grupie 15-24). Najwięcej reklam na Facebooku Analiza rynku reklamowego platform społecznościowych dowodzi, że pod względem liczby kontaktów reklamowych palma pierwszeństwa należy do Facebooka (średnio 10,4 mld miesięcznie w 2022 r.). Drugie miejsce należało w tym kontekście do platformy YouTube (5,2 mld kontaktów reklamowych ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną dzięki e-commerce i video online
... rynku osiągnie w tym roku reklama cyfrowa? Który z krajów dostarczy blisko połowę globalnych wydatków reklamowych? Prognoza dynamiki wydatków reklamowych na polskim rynku Rok 2021 przynosi spodziewane odmrożenie wydatków reklamowych na polskim rynku. Szacowana dynamika wzrostu rynku reklamowego ... % wzrost paid search w 2022 roku. Po jednorazowym skoku ...
-
Jak uczenie maszynowe zmienia marketing?
... wywrzeć na kreatywność sektora reklamowego. Autorzy opracowania zatytułowanego „Czy maszyny mogą być kreatywne? Jak technologia zmienia personalizację w ... w przeciągu kolejnych pięciu lat (do roku 2022) uczenie maszynowe stanie się obecne we wszystkich elementach łańcucha dostaw na rynku technologii reklamowych.” „Przyszłość, w której AI ( ...
-
Zenith: czy turystyka inwestuje w reklamę?
... , przyjęcia technologii cyfrowych i wielu innych czynników. Jednak biorąc pod uwagę wszystkie rynki, to odbudowa rynku reklamy turystycznej po załamaniu w 2020 roku będzie znacznie wolniejsze w porównaniu do całościowego wzrostu rynku reklamowego. W miarę jak podróżowanie zaczyna się odradzać po bezprecedensowym spadku popytu w 2020 roku, marki ...
-
Olimp Laboratories ukarany za kryptoreklamę w mediach społecznościowych
... Rekomendacje zostały opublikowane 26.09.2022 r., ale zakaz stosowania praktyk wprowadzających konsumentów ... oznaczanie samego przedsiębiorcy (bez oznaczenia charakteru reklamowego), zastosowanie hashtagów na końcu długiego ... się więc spodziewać dalszych stanowczych działań na rynku influencer marketingu. #OznaczamReklamy - Rekomendacje Prezesa UOKiK ...
Tematy: kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, reklama w internecie, oznaczanie reklam, UOKiK, influencerzy, social media, media społecznościowe, post sponsorowany, kryptoreklama, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing -
Gdzie lokować reklamy, żeby odnieść sukces?
... platformy online. Więcej reklamodawców twierdzi obecnie, że przy projektowaniu budżetu reklamowego na 2023 rok zwiększy wydatki na internetowe treści wideo, ... pierwszej trójce w Japonii i Korei. Globalny ranking Ad Equity dla marek z rynku mediów – pierwsza piątka wśród konsumentów w 2022 r. Już drugi rok z rzędu wśród preferowanych marek medialnych ...
-
Reklama w Internecie a obowiązujące prawo
... UOKIK w tym temacie zostały opublikowane we wrześniu 2022 r.[6], ale zakaz stosowania praktyk wprowadzających konsumentów w ... język, grupę docelową i inne kwestie. Oznaczenie charakteru reklamowego musi wystarczająco widoczne, aby odpowiednio informować ... stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym (Dz.Urz.UE.C 2021 Nr 526 ...
Tematy: reklama w internecie, influencerzy, kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, oznaczanie reklam, UOKiK, social media, post sponsorowany, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing, reklama alkoholu, reklama alkoholu w internecie, Omnibus