-
Co dalej z e-commerce? O wielu sprawach zadecyduje technologia
... bardziej dostępne i jeszcze ważniejsze w naszym życiu. Zapaści doświadczyły sektor turystyki i transportu, jednocześnie rozwijają się branże higieny, telemedycyny ... oszczędności oraz nowych możliwości rynkowych. Rozwój rynku e-commerce Pandemia koronawirusa gwałtownie przyspieszyła rozwój e-commerce w Polsce. Według szacunków wartość rynku zakupów ...
-
Polski rynek e-commerce a zagrożenia w sieci
... . Polski rynek e-commerce Pozytywne zmiany, jakie mają szanse się dokonać, wymagają jednak wiele pracy, wiedzy oraz zaangażowania. Chociaż polski rynek e-commerce generuje blisko 11 mld zł przychodów, wytwarzanych przez niemal 8 tysięcy sklepów internetowych, w których zaopatruje blisko co 4 Polak, to jednak sektor online przedstawia ...
-
Jakie wydatki na reklamę w e-commerce? Analizujemy I poł. 2017 r.
... Filipiak (właściciel m.in. sklepu internetowego Militaria.pl). Jak pokazuje raport „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” Polacy bardzo chętnie kupują w Internecie odzież oraz akcesoria i dodatki. To właśnie na ich promocję reklamodawcy z branży e-commerce wydali w pierwszej połowie 2017 roku najwięcej – ponad 35,1 mln ...
-
Koronawirus: czy e-commerce zyska na pandemii?
... jednak wątpliwości, że są i takie branże, które z tego ogromnego kryzysu mogą wyjść obronną ręką. Taką szansę ma m.in. e-commerce - twierdzi firma Cushman & Wakefield. E-commerce w dobie pandemii W opublikowanym komunikacie Cushman & Wakefield przyznaje wprawdzie, że jest jeszcze nazbyt wcześnie, aby mówić o bezapelacyjnych wygranych i wprost ...
Tematy: e-commerce, handel elektroniczny -
Inwestycje w e-commerce i handlowe niedziele. Tego potrzebuje handel?
... zakupowego (27 proc.) produkty FMCG. Okazuje się, że nawet ten sektor odnotował w kwietniu spadek o 14,9 proc. Kolejne miesiące pokażą z kolei, jak pandemia ... , którą niesie ze sobą obecność przedsiębiorstwa w Internecie, więc to inwestycje w e-commerce będą w najbliższym czasie budować przewagę konkurencyjną. Konsumenci mają coraz większe wymagania ...
-
E-commerce, płatności, marketing, komunikacja - trendy na 2024 rok
... . Branża rozwijała się organicznie pozwalając uczestnikom wzmocnić sektor narzędziami i rozwiązaniami wykorzystującymi najnowsze technologie, w tym sztuczną inteligencję ... spodziewać się w nadchodzącym roku? Trendy w płatnościach e-commerce w 2024 r. Nadchodzący rok w e-commerce będzie pod znakiem zacieśniania współpracy między kluczowymi ...
-
Brexit raczej nie pomoże e-commerce
... z Wyspiarzami, bardziej rentowny i przede wszystkim wciąż atrakcyjny dla klientów sklepów internetowych. Szacuje się, iż ewentualny Brexit może negatywnie wpłynąć na sektor e-commerce. Pocieszające jest jednak, iż prognozy są raczej krótkoterminowe. Zmiany w strukturze podatków, taryf celnych, wahania na rynkach finansowych oraz utrata zaufania ...
-
Jak sektor OTC inwestuje w reklamy?
... , a platformy e-commerce walczą między sobą o dominację. W roku 2020 lockdown oraz inne ograniczenia spowodowały gwałtowne przyśpieszenie rozwoju e-commerce w sektorze OTC. Teraz, gdy coraz więcej konsumentów wie o możliwości zakupu leków bez recepty online i swobodnie porusza się w środowisku e-commerce, ...
-
Klucz do sukcesu w e-commerce? Szybka dostawa
... w tygodniu i osób z zasobniejszym portfelem sprawna dostawa jest jeszcze bardziej kluczowa. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie wymagania stawia operatorom logistycznym sektor e-commerce? Jakie oczekiwania wobec dostawy zakupów formułują sami konsumenci? Czego od firm logistycznych wymagają e-sprzedawcy? Jak już wspomniano we wstępie, wszystkich ...
-
Zakaz handlu, czyli turbodoładowanie dla e-commerce
... najciekawsze rozwiązania tego problemu. Spodziewam się eksplozji kreatywności, zarówno tej, związanej z branżą e-commerce, ale i sklepów z tzw. „realu” czy tej, którą wygeneruje sektor prawny. Historyczna data Wykluczenie e-commerce znacząco wpłynie na rozwój polskiego e-handlu: prognozuję duży wzrost zainteresowania zakupami online. Możliwe ...
-
GfK: e-commerce podwoi udział w polskim rynku FMCG?
... przed kryzysem kupowaliśmy je online. Wydatki dokonywane na tę kategorię za pośrednictwem e-commerce wzrosły względem poprzedniego roku o pokaźne 30%. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki potencjał do wzrostów w e-commerce ma sektor FMCG? Jak w postrzeganiu konsumentów zmieniła się ogólna definicja trendu convenience? Którzy z detalistów ...
-
10 trendów w e-commerce w 2021 roku
Pandemia COVID-19 przyspieszyła rozwój e-commerce w Polsce. Polacy spojrzeli na zakupy internetowe nie tylko w kontekście ich wygody, ale i bezpieczeństwa. Eksperci platformy sklepów internetowych Shoper oceniają, co wywarło największy wpływ na sektor e-zakupów w ostatnich miesiącach i co będzie go kształtować w 2021 roku. Oto 10 zjawisk ...
-
Polscy internauci a e-commerce 2010
... polskiego rynku e-commerce zacierają ręce - mimo zawirowań gospodarczych sektor handlu elektronicznego nie odczuł w 2010 roku pogorszenia koniunktury. Co więcej, rok 2010 był widocznie lepszy od 2009, a kolejny, 2011, zakłada dalsze zwiększanie udziału zakupów on-line w wydatkach Polaków - wynika z raportu "E-commerce w Polsce w oczach ...
-
E-commerce poluje na magazyny w miastach
... Parks będącej europejskim inwestorem i deweloperem obiektów magazynowych, współautor raportu, powiedział: „W najbliższych latach sektor nieruchomości logistycznych w miastach będzie dynamicznie się rozwijał wobec dalszej ekspansji e-commerce w całej Europie. Każdy dodatkowy kilometr zwiększa koszt dostawy i wydłuża czas realizacji. Zapotrzebowanie ...
-
E-commerce: na zakupy ubrań i kosmetyków wydajemy miliardy
... wiedza technologiczna to główne czynniki, które zaowocowały prawdziwym przełomem w branży e-commerce. Wydatki na zakupy online rosną niemal lawinowo, a nasz kraj - jak ... oferowane przez sektor edukacji wzrosły w 2020 roku o 39% w porównaniu do roku 2019. Wydaje się, że nigdy wcześniej nie było lepszego czasu dla branży e-commerce. Wydatki konsumentów ...
-
E-commerce kontra zakupy tradycyjne
... były w ubiegłym roku równie chętnie nabywane w sieci, jak i offline. Podobna sytuacja dotyczy segmentu RTV/AGD, który i tak pozostaje najbardziej dochodowym w polskim e-commerce. W ciągu ostatniego roku kupujący równie chętnie odwiedzali sklepy tradycyjne, jak i internetowe oferujące tego rodzaju asortyment, a 31 proc. badanych odpowiedziało nawet ...
-
Czy e-commerce „zabije” handel tradycyjny?
... rozwoju różnych konceptów. Według konserwatywnego scenariusza dla państw CEE-6, e-commerce będzie rósł w tempie 8,8% rocznie tak, aby z bazowego poziomu 13,1 ... rozwój? Jak wynika z wyliczeń Colliers International, wzrost popytu w kanale e-commerce w połączeniu z coraz większą podażą produktów w latach 2018-2022 zadecyduje o konieczności zapewnienia ...
Tematy: e-commerce, handel tradycyjny -
Odroczone płatności elementem rozwoju e-commerce
... na inne transakcje. Mocniejsza obecność w kanale nowoczesnym Liczba Polaków robiących regularne zakupy w Internecie rośnie w lawinowym tempie. Proces rozwoju sektora e-commerce zintensyfikowała pandemia, która wymusiła na użytkownikach jeszcze mocniejszą obecność w online kosztem kanału tradycyjnego. Konsumenta nie zawsze jednak stać na nabycie ...
-
Klienci B2B a e-commerce
Przedsiębiorstwa z sektora B2B przykładają coraz większą wagę do rozwoju swoich platform e-commerce oraz działań w zakresie strategii omni-channel - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Accenture i hybris software (firmy należącej do SAP). Podjęcie tych kroków ...
-
Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce
... obsługi sprzętu jak i możliwość wypróbowania produktu w sklepie stacjonarnym, której zazwyczaj mali sprzedawcy nie są w stanie zaoferować. W ostatnich miesiącach niemal cały sektor e-commerce doświadczył bezprecedensowych wzrostów. Analiza firmy PMR wskazuje, że wartość sprzedaży online w Polsce w pierwszej połowie 2020 r. zwiększyła się o 26 proc ...
-
Jak rynek pracy wpływa na sektor magazynowy?
... wysokie, napędzane konsumpcją zapotrzebowanie na nowe powierzchnie, z drugiej - intensywny rozwój e-commerce. O przyszłości branży logistycznej i magazynowej w istotnym stopniu decyduje również rynek pracy - ... o prawdziwym ożywieniu można mówić od 2013 roku. Od tamtej pory polski sektor magazynowy powiększył się o 48 proc. i nic nie wskazuje na to, ...
-
E-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej 2007
... , Rumunii, na Ukrainie i Litwie - pokazują wyniki raportu "E-commerce 2007", opracowanego przez Gemius SA. W raporcie przedstawiono dynamikę polskiego rynku sprzedaży przez Internet ... właścicieli sklepów i aukcji internetowych w Polsce. Według szacunków IAB, obroty polskiego rynku e-commerce wyniosły około 5 mld zł, czyli aż o 60 proc. więcej niż ...
-
M-commerce vs e-commerce: 1:0
Przedsiębiorcy działający w branży e-commerce powinni zadbać o stworzenie mobilnych wersji stron swoich sklepów internetowych. Zgodnie z wynikami najnowszego międzynarodowego badania PayPal i Ipsos, handel mobilny w Polsce rośnie trzykrotnie szybciej niż cały sektor e-commerce. Przewiduje się, że w 2016 r. Polacy wydadzą blisko 3,5 mld zł, ...
-
Rynek magazynowy i handlowy rosną dzięki e-commerce
... e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. Jak przewidują analitycy z BNP Paribas Real Estate Poland ... strony przyciąga największych międzynarodowych inwestorów, ale także pozwala na umacnianie się lokalnych graczy, sektor e-handlu stanowi jeden z najbardziej interesujących obszarów rynku logistycznego – podsumowuje Katarzyna Pyś-Fabiańczyk, ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2016 i prognoza I kw. 2017
... temat kondycji krajowej gospodarki. Obecnie jest ich tylko 8,6 proc. Sektor MŚP niezbyt dobrze ocenia również własną kondycję. Co czwarty ... pomiaru przedsiębiorców pytano o skłonność do inwestycji w ośmiu obszarach (platforma e-commerce, maszyny i technologie, flota, oprogramowanie, nieruchomości, szkolenia pracownicze, działania reklamowe, ...
-
Sektor TMT - prognozy 2016
... Rozwój handlu z wykorzystaniem urządzeń mobilnych – Liczba osób płacących za produkty i usługi w e-commerce przy użyciu urządzeń mobilnych (smartfonów i tabletów) prawdopodobnie sięgnie w 2016 roku ... Sport elektroniczny: więcej, a zarazem mniej, niż myślimy. W 2016 roku sektor eSportu wygeneruje na całym świecie przychody w wysokości 500 mln dolarów, ...
-
Sektor MŚP udowadnia swoją siłę
... i rozrywkowej - mówi Natalia Lechmanova, główna ekonomistka Mastercard Economics Institute. Polski sektor MŚP Dane MEI pokazują, że nad Wisłą małe i średnie ... usługi profesjonalne oferowane przez MŚP był w Austrii – (60%). Znaczenie MŚP w e-commerce Wzrost udziału małych i średnich przedsiębiorstw w wydatkach online jest widoczny w większości krajów ...
-
E-commerce napędza rynek magazynowy
Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych wśród deweloperów, inwestorów i najemców przez CBRE, największą na świecie firmę doradczą w sektorze nieruchomości komercyjnych, apetyt europejskich najemców na nieruchomości magazynowe i logistyczne wyraźnie wzrośnie na przestrzeni dwóch najbliższych lat. Zdaniem 81% ankietowanych, którzy zajmują wysokie ...
-
Media społecznościowe bez znaczenia dla e-commerce?
Jeszcze dwa lata temu sądzono, że media społecznościowe pełnią istotną rolę w procesie zakupowym. Tymczasem najnowszy globalny raport Capgemini, jednego ze światowych liderów usług konsultingowych, technologicznych i outsourcingowych, wskazuje, że rola ta wcale nie jest tak ważna. Można zatem wnioskować, że szum, który powstaje wokół w mediach ...
-
Programmatic nie tylko dla e-commerce
Spersonalizowane reklamy i zakup powierzchni reklamowych w modelu programmatic buying najczęściej wykorzystują sklepy internetowe. Jednak bardzo dobre wyniki innych sektorów uświadamiają, że nie jest to technologia zarezerwowana tylko dla e-handlu. W jakich branżach biznesu internetowego reklama spersonalizowana pozwala uzyskać znacznie lepsze ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2017 i prognoza III kw. 2017
... i w relacji do pomiaru sprzed trzech miesięcy jest gorszy o 5,58 pkt. Przedsiębiorców pytano o skłonność do inwestycji w ośmiu obszarach (platforma e-commerce, maszyny i technologie, flota, oprogramowanie, nieruchomości, szkolenia pracownicze, działania reklamowe, zatrudnienie nowych pracowników). Niemal w każdym z nich w relacji do poprzedniego ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2018 i prognoza II kw. 2018
... 7,82 pkt. i wynosi obecnie 67,52 pkt. na minusie. Spadki odnotowano niemal w każdym subindeksie dotyczącym wydatkowania. Największe dotyczą: uruchomienia platformy e-commerce, inwestowania w nieruchomości oraz wydatków na oprogramowanie. Jedynym obszarem, w który badani nadal są skłonni inwestować, jest obszar pracowniczy i zatrudnianie nowych osób ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2019 i prognoza II kw. 2019
... maszyny i technologie, oprogramowanie, firmową flotę oraz nieruchomości. Przedsiębiorcy pytani są o decyzje dotyczące inwestycji w odniesieniu do obszarów: platforma e-commerce, maszyny i technologie, pojazdy służbowe, oprogramowanie, nieruchomości, szkolenia nieobowiązkowe pracownicze, reklama, zatrudnianie pracowników. Informacje o badaniu Próba ...
-
Czy platformy marketplace zdominują europejską logistykę e-commerce?
... MOC na koniec 2023 r. liczba magazynów dedykowanych e-commerce zlokalizowanych poza granicami tego państwa zwiększyła się do 1 800 inwestycji, co oznacza wzrost o 200 lokalizacji w ciągu zaledwie jednego roku. Oddziaływanie sektora e-commerce, także platform typu marketplace, na sektor logistyczny w Polsce jest bardzo duże i niezwykle istotne ...
-
Polski e-commerce 2004 vs 2024
... sektor zakupów online nie jest tu wyjątkiem. Coś dla ciała, coś dla ducha Dwie dekady temu do najpopularniejszych serwisów e-zakupowych należały m.in. sklepy oferujące literaturę, muzykę i filmy czy odzieżowe. Dziś w top 5 kategorii serwisów i sklepów e-commerce ...