-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2009
... firmy PricewaterhouseCoopers komentuje: „Kryzys gospodarczy, który doprowadził do spadków w skali całego polskiego rynku reklamy - szczególnie w tradycyjnych kanałach takich jak telewizja, czy prasa - w najmniejszym stopniu dotknął sektor reklamy internetowej. I choć dynamika wzrostów na poziomie kilkudziesięciu procent rocznie to już w tej chwili ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2008 r.
... w całym rynku reklamy, i jest obecnie najbardziej dynamicznie rosnącym nośnikiem reklamowym. Marcin Kałkucki, menedżer w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i technologii PwC, komentuje: „Warto podkreślić, że w czasie spowolnienia gospodarczego, które w drugiej połowie ubiegłego roku było już odczuwalne w Polsce, sektor reklamy internetowej ...
-
Rynek reklamy rośnie, ale będzie gorzej?
... reklamy telewizyjnej jest sektor produkty farmaceutyczne i leki, którego inwestycje reklamowe wzrosły o ponad 63,5 mln zł (dynamika 18,4%). Na miejscu drugim uplasował się sektor handel, którego budżety reklamowe zredukowano o przeszło 40 mln zł (dynamika -10,5%). Na trzecim miejscu znalazł się sektor ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
... wzrosła o 4,1 proc., czyli o niemal 87,9 mln zł. Wzrósł udział reklamy radiowej, kinowej i reklamy online w rynku reklamy. Sektorem z największym wolumenem wzrostu wydatków pozostaje sektor handel. SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym półroczu 2023 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 6,7% względem analogicznego okresu 2022 r. Aż jedenaście ...
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
... reklamy telewizyjnej. Pod względem wolumenu wzrostu budżetów telewizyjnych na pierwszym miejscu uplasował się sektor pozostałe, w tym głównie reklamy społeczne (więcej o ponad 36,4 mln zł, dynamika 31,0%). Na drugim miejscu znalazł się sektor ...
-
Rynek reklamy warty blisko 9 mld zł
... inwestycje w kategorii reklam społecznych. Udział największego sektora na rynku reklamy, czyli handlu, zwiększył się o 1,7 p.p. do wartości 24%. Od czwartego kwartału 2021 r. drugą pozycję zajmuje sektor produktów farmaceutycznych i leków, który wyprzedził sektor żywność. Udział farmacji jednak spadł w analizowanym okresie o 0,5 p.p. i wynosi 10 ...
-
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
... reklamy telewizyjnej jest sektor produkty farmaceutyczne i leki, którego inwestycje wzrosły o blisko 24,5 mln zł (dynamika 11,4%). Na miejscu drugim uplasował się sektor handel ze spadkiem o 8% wobec pierwszego kwartału 2021 r. (mniej o 14,2 mln zł). Na trzecim miejscu znalazł się sektor ... Siłą napędową wzrostu wartości reklamy w magazynach był sektor ...
-
Rynek reklamy przegania polską gospodarkę
... inwestycje w kategorii reklam społecznych. Udział największego sektora na rynku reklamy, czyli handlu, wzrósł o 1,3 p.p. do wartości 23,3%. Od czwartego kwartału 2021 r. drugą pozycję zajmuje sektor produkty farmaceutyczne, leki, który wyprzedził sektor żywność. Udział farmacji jednak spadł w pierwszym półroczu 2024 r. o 0,4 p.p. i wynosi ...
-
Rynek reklamy wart 13 mld zł. Reklama kinowa z dużym wzrostem
... inwestycje w kategorii reklam społecznych. Udział największego sektora na rynku reklamy, czyli handlu, zwiększył się o 2,4 p.p. do wartości 25,2%. Od czwartego kwartału 2021 r. drugą pozycję zajmuje sektor produktów farmaceutycznych i leków, który wyprzedził sektor żywność. Udział farmacji jednak spadł w analizowanym okresie o 0,8 p.p. do 10 ...
-
Rynek reklamy w Polsce: tylko 1/8 reklamodawców podwyższyło wydatki
... tego tekstu dowiesz się m.in.: Które sektory zdecydowały się na powiększenie wydatków na reklamy? Kto przede wszystkim odpowiadał za spadki w sektorze żywności? Które z ... wypadł także sektor czas wolny – 5,9 mln złotych mniej (dynamika -67,4%). W pierwszym półroczu jedynie jeden sektor wydał więcej niż przed rokiem. Sektor higiena i pielęgnacja ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... Hyundai oraz kampanii informacyjnych Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Sprawiedliwości i Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (sektor pozostałe, +20,1 mln zł, dynamika +24,5%). Po czterech kwartałach 2019 r. wpływy reklamowe operatorów reklamy zewnętrznej wzrosły o 5,1%, czyli o 26,2 mln zł. Po słabym początku roku każdy kolejny kwartał ...
-
Rynek reklamy z korektą wzrostu
... przychodów jest generowany przez większe wypełnienie odsłon reklamami oraz reklamy w aplikacji Messenger. Wartość budżetów telewizyjnych spadła w pierwszym kwartale 2019 r. o 31 mln ... rynek miał także sektor finansowy, dzięki dużej kampanii kantoru internetowego Cinkciarz.pl. Udział mediów w przychodach z reklamy W konsekwencji różnej dynamiki zmian ...
-
Reklamy przyspieszają: 2,9% wzrostu po 9. miesiącach br. Są szanse na 3,5%
... +13,9%) oraz kampanii informacyjnych Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Sprawiedliwości oraz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (sektor pozostałe, +14,1 mln zł, dynamika +23,7%). Outdoor Po dziewięciu miesiącach 2019 r. wpływy z reklamy zewnętrznej wzrosły o 3,5%, czyli o 13 mln zł. Po słabym początku roku każdy kolejny kwartał był ...
-
Rynek reklamy w Polsce 2011 r.
... się okresem spadków dla branży reklamy zewnętrznej, w porównaniu z rokiem 2010 spadły nakłady na tę formę reklamy oraz liczba sprzedanych nośników. Należy tutaj ... Sektory Podobnie jak w 2010 roku, w 2011 liderem wydatków na reklamę był sektor Żywność. Wskutek znaczącego ograniczenia budżetów telewizyjnych przez głównych reklamodawców sektora, w ...
-
Rynek reklamy i mediów w I poł. 2014 r.
... dynamika -10,9%). Negatywny wpływ na dynamikę rynku reklamy ma - podobnie jak w ostatnich kwartałach - sektor telekomunikacja, który w pierwszym półroczu 2014 zmniejszył wydatki o 33,8 mln złotych (dynamika -9,3%) wobec analogicznego okresu w roku ubiegłym. Ponadto rynek reklamy odczuł w pierwszym półroczu przeszło siedmioprocentowy spadek wydatków ...
-
Jak sektor OTC inwestuje w reklamy?
... , a marki zyskują nowe możliwości nawiązania współpracy, a nawet realizacji kampanii direct-to-consumer. Większa konkurencja o ruch i sprzedaż będzie napędzać dalszy rozwój reklamy marek i reklamy efektywnościowej. Prognozujemy, że wydatki na reklamę produktów medycznych dostępnych bez recepty wzrosną z 20,1 mld USD w 2021 r. do 22,7 mld ...
-
Korzystanie z Internetu a sektor MSP
... książki teleadresowe (69%) i reklamę w internecie (63%). Jednocześnie firmy, które próbowały już reklamy w internecie, uważają internet za najbardziej skuteczną formę reklamy. Małe i średnie firmy uważają już sam fakt posiadania strony internetowej za formę reklamy w internecie (43%). Pytane o to, jak można reklamować się w sieci, firmy ...
-
Reklamy piwa: samoregulacja branży skuteczna
... systemów samoregulacyjnych. Obszary do poprawy to przede wszystkim skrócenie procesu rozpatrywania skarg oraz rozwój własnego monitoringu rynku reklamy. Dalsze kroki, jakie planuje sektor piwowarski wraz EASA, przewidują kontynuację rozpoczętych prac i nowe sprawozdanie w roku 2011. W najbliższym czasie szczególny nacisk zostanie położony ...
-
Reklamy produktów dla dzieci w 2014 roku warte 170 mln zł
... artykułów dla zwierząt (każdy z wydatkami rzędu kilkunastu – kilkudziesięciu mln zł). Reklamodawcy starający się dotrzeć do rodziców nadal najbardziej wierzą w siłę reklamy telewizyjnej. W ciągu 11 miesięcy mijającego roku, największe wydatki reklamowe w branży dziecięcej w mediach tradycyjnych związane były z emisją spotów na szklanym ekranie ...
-
Rynek reklamy z największym spadkiem od ponad 10 lat
... koniunktury, nie ograniczają inwestycji w reklamę telewizyjną. Szczególnie zaciętą walkę o klientów obserwujemy w handlu. Sektor ten wydał w 2020 r. aż o 74 mln zł więcej niż przed ... dojazdów do pracy, jak i wyjadów wypoczynkowych. W 2020 roku wpływy reklamowe operatorów reklamy zewnętrznej spadły o 38,8% czyli o 210,8 mln zł. Drugi kwartał był dla ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... reklamowe. Tym razem analizie poddano III kwartał br. i sektor FMCG. Wynika z niej m.in., że w badanym okresie reklama tej branży pochłonęła ponad ... w głównych stacjach komercyjnych, takich jak Polsat i TVN, popularnością cieszyły się także reklamy w na kanałach tematycznych, m.in. ATM Rozrywka, TVN Style, National Geographic Channel. Znaczący ...
-
Pomimo kryzysu telekomunikacja nie rezygnuje z reklamy. Wydatki będą rosnąć
... całego rynku. Indie i Rosja liderami wzrostu wydatków na reklamę w sektorze telekomunikacji Zgodnie z prognozą Zenith, Indie będą najszybciej rozwijającym się rynkiem reklamy telekomunikacyjnej w latach 2020-2023, z rocznym wzrostem na poziomie 11%. Według eMarketera, tylko 31% populacji posiada obecnie smartfona, ale za sprawą wprowadzenia ...
-
Polski sektor bankowy: doświadczenia zakupowe klientów
... rodzi się z emocji, a ich nie da się oszukać. Specyfika sektora - Sektor bankowy to jeden z czterech zbadanych przez nas rynków – podkreśla Agnieszka ... jest łatwe. To proces oparty o obserwację zachowania klientów, trudniejszy niż wykupienie reklamy w mediach czy powieszenie kilku pstrokatych bannerów. Jednak wartościowanie tych instrumentów ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2011
... reklamy on-line wciąż się utrzymuje - według badania IAB AdEx przeprowadzonego przez PwC, wydatki ogółem na ... wzrost nakładów finansowych na reklamę wideo oraz w urządzeniach mobile. Wydatki na reklamę online w latach W branży reklamy cyfrowej nadal utrzymują się dwucyfrowe wzrosty. W roku 2011 indeks rok-do-roku na tej samej bazie uczestników ...
-
Sektor MSP: ocena III kw. i prognoza IV kw. 2009
... sektor dużych przedsiębiorstw. Niemniej spośród wielu innych obszarów na pewno firmy reklamowe w ostatnich miesiącach odrobią słabsze obroty z pierwszej części roku. Wysokie wskazania przedsiębiorców na obszar marketingu i reklamy ... małych i średnich firm (zarejestrowanych w GUS jest ok. 3,5 mln). Sektor MŚP wytwarza ponad 55 proc. PKB przypadającego ...
-
Wydatki na reklamę w I poł. 2013r. - sektor finansowy
... cały sektor finansowy stabilnie inwestuje w promocję i notuje 6% wzrost wydatków - podaje Equinox Polska. Sektor finansowy zainwestował w wydatki reklamowe 5,9% więcej niż w analogicznym okresie ... rodzaju medium jest niemożność ominięcia czy nie zauważenia reklamy. Co dziwne, ale również prasa codzienna odnotowała wzrost swojego udziału do 3% ...
-
Sektor TMT - prognozy 2016
... . Blokady reklam na urządzenia mobilne – Do końca 2016 roku z filtrów blokujących reklamy skorzysta zaledwie 0,3 proc. wszystkich użytkowników urządzeń mobilnych. W związku z tym ... platformy. Sport elektroniczny: więcej, a zarazem mniej, niż myślimy. W 2016 roku sektor eSportu wygeneruje na całym świecie przychody w wysokości 500 mln dolarów, czyli ...
-
Sektor TMT inwestuje w bezpieczeństwo informacyjne
... ingerować i nimi manipulować. Ponadto, reklamodawcy Internetowi są okradani przez tzw. click-farmy, czyli zespoły ludzi, którym płaci się za klikanie na reklamy. W konsekwencji, koszty reklam obliczane według ilości kliknięć rosną. Przetwarzanie typu „Cloud computing” zmieni sposób dostarczania usług informatycznych, jeśli uda się ...
-
Sektor TMT - nowe technologie górą
... jest również 40–milionowy wzrost liczby telewidzów. Utrzymana zostanie także czołowa pozycja telewizji wśród mediów, pod względem całkowitych przychodów, obejmujących reklamy, abonament, opłaty za poszczególne programy oraz przychody z licencji. Siłę telewizji, jako kanału reklamowego, potwierdzi piąty z kolei rok zwiększenie przychodów z reklam ...
-
Wydatki na reklamę I–IV 2014 r. - sektor finansowy
Sektor finansowy tnie budżety reklamowe - wynika z najnowszych danych przedstawionych przez dom ... z uwzględnieniem wydatków w Internecie)” – dodają analitycy Equinox Polska. Banki coraz mniej inwestują w telewizję i "uciekają" od reklamy w prasie codziennej Przedstawiciele domu mediowego zwracają uwagę, że pomimo spadku wydatków, zmianie nie uległa ...
-
Sektor MŚP zarzuca inwestycje. 1/3 firm bez planów inwestycyjnych
... na komunikację i marketing – w porównaniu do 9,5% wskazań w pytaniu retrospektywnym. To pokazuje, że coraz większe znaczenia odgrywa odpowiednia forma reklamy i promocji. Pozostałe kategorie inwestycji, odzwierciedlające wcześniejsze preferencje, pokazują, że MŚP raczej planują kontynuację dotychczasowych działań inwestycyjnych niż szukanie nowych ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
... w rynku reklamy również zmniejszyły swoje inwestycje reklamowe: producenci żywności oraz firmy i instytucje z kategorii fundacje, stowarzyszenia, instytucje polityczne (sektor pozostałe). Każda z tych branż przeznaczyła około 4,5 mln zł mniej na reklamę w pierwszym kwartale 2023 r. Mimo iż sektor handel ma największy udział w rynku reklamy, ranking ...
-
Rynek reklamy napędzany przez online
... r. oszacowali wielkość rynku reklamy telewizyjnej na 3 050,6 mln zł. Było to mniej o 1,5% niż w analogicznym okresie 2021 r. Liderem wydatków rynku reklamy telewizyjnej jest sektor produkty farmaceutyczne i leki, którego inwestycje wzrosły o ponad 70,6 mln zł (dynamika 14,5%). Na miejscu drugim uplasował się sektor handel, którego budżety ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę w IV kw. 2015 r.
... swoich udziałów w inwestycjach reklamowych (SOS [%]). Pod kątem mediów, w jakich pojawiają się reklamy produktów branży FMCG, niepodzielnie rządzi telewizja. W ostatnim kwartale 2015 ... 2015 wyniosły 51 mln złotych. Największy wzrost w ujęciu kwartalnym odnotował sektor produktów mlecznych, który osiągnął 11% udziału (wzrost o 3 punkty procentowe) za ...
-
Rynek mediów i reklamy I kw. 2009
... ograniczeniu budżetów reklamowych oparł się wyłącznie sektor produktów farmaceutycznych i leków (+4,2%). Największa redukcje zanotowały komputery i sprzęt audio-video (-26%), branża motoryzacyjna (-22,3%) oraz usługi finansowe (-22%). Prognoza zmiany wielkości rynku MPG prognozuje skurczenie się rynku reklamy w całym roku 2009 o 10%, przy założeniu ...