-
Jakie szanse mają małe sklepy?
... w małych miastach. Statystyki mówią same za siebie. W 17 największych miastach w Polsce upadło 28% punktów spożywczych, w 22 miastach od 100 tys. do 200 tys. – ... placówek handlowych jest niewystarczająca wiedza właścicieli na temat produktów, klientów, tendencji w danej branży czy technik sprzedaży. O ile pracownicy większych sieci handlowych są ...
-
Grupa Exorigo-Upos SA na NewConnect
... wspomagają na każdym etapie działania sieci handlowe w Polsce oraz w Europie Środkowo – Wschodniej. Zgodnie z informacją zawartą w Dokumencie Informacyjnym, Grupa świadczy usługi dla największych sieci handlowych w Polsce. Wśród klientów Grupy są m. in. sieci: Empik, SuperPharm, Carrefour, Castorama, Statoil, oraz sieci salonów marek należących do ...
-
Centra handlowe zdobywają małe miasta
... powierzchni handlowych w Polsce oraz znaczący wzrost konkurencji na tym rynku, wymuszają na właścicielach istniejących obiektów handlowych ... sieci sklepów z akcesoriami do wyposażenia domu, a także na swój debiut czeka amerykańska sieć odzieżowa Forever 21 – mówi Renata Kusznierska, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych Cushman & Wakefield w Polsce ...
-
Centra handlowe: rok spektakularnych otwarć
... handlowych w Polsce wyniosła 135 mln euro i była o 5% wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Dwie największe sfinalizowane transakcje to sprzedaż przez CBRE Global Investors centrum handlowego Ogrody w Elblągu na rzecz CPI Property Group (w ramach transakcji portfelowej obejmującej 11 centrów handlowych ...
-
Od targu do galerii. 100 lat handlu w Warszawie
... sieci handlowych, które debiutują na warszawskim rynku handlowym, a ich polityka zakłada umiejscowienie sklepów w najbardziej prestiżowych lokalizacjach, możliwości są ograniczone. Przyszłością ulice handlowe? W Warszawie wciąż przybywa nowoczesnych centrów handlowych ...
-
Centra handlowe. 5 najważniejszych wydarzeń I kw. 2019 r.
... sieci handlowych. W bieżącym kwartale swoją decyzję o wycofaniu się z rynku zaanonsowała sieć New Look. Grupa CCC, producent i lider polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia, przejęła spółkę Gino Rossi. Gastromall Group natomiast przejmuje udziały w sieci ...
-
Centra handlowe urosły o 183 tys. mkw. Co dalej?
... handlowych w Polsce powoduje coraz większą presję na obniżenie czynszów w drugorzędnych centrach handlowych z mniej atrakcyjną ofertą lub gorszą lokalizacją. Z tego powodu wciąż pogłębia się obserwowana od pewnego czasu polaryzacja rynku centrów handlowych ...
-
Gazetki promocyjne bez promocji
... w Polsce. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czym spowodowane jest ograniczenie promocji w gazetkach? Czy spadek liczby promocji jest odczuwalny przez polskich konsumentów? Które sieci ... oni mniej możliwości wyboru i oszczędzania pieniędzy. Ogólnie rzecz biorąc, klienci sieci handlowych mogli stracić przez te pół roku na zakupach średnio nawet kilkaset ...
-
Rynek handlowy z potencjałem
... również deklarują chęć rozwoju swoich sieci. Na polski rynek weszło tylko ... handlowych w Polsce, na którym jest tylko 3 proc. pustostanów, zachęca inwestorów do aktywności. Zaufanie do retail parków znacząco wzrosło podczas pandemii, kiedy w przeciwieństwie do dużych centrów handlowych, świetnie prosperowały. Ugruntowany już status parków handlowych ...
-
Rośnie rumuński rynek detaliczny
... dla handlu detalicznego, jak wynika z raportu PMR. Wśród sieci handlowych rozważających wejście do Rumunii jest m.in. Biedronka. W 2007 roku wartość handlu ... w latach 2005-2006. W przeciągu kilkunastu miesięcy w Rumunii zadebiutowały znane także w Polsce sieci Plus Discount, Auchan, Real i Spar. Zagranicznych graczy przyciąga też sektor sklepów ...
-
Najdroższe ulice handlowe świata 2011
... Wakefield w Warszawie, powiedziała: „Sektor głównych ulic handlowych w Polsce jest stabilny zarówno w zakresie poziomu czynszów, jak i popytu. Niewielka dotychczasowa aktywność na rynku najmu wynika z ograniczonej liczby dostępnych lokali spełniających wymagania krajowych i międzynarodowych sieci handlowych. Powoli jednak zwiększa się liczba marek ...
-
Rosja i Ukraina celują w polskie centra handlowe
... handlowych, pozostają najwyższe w Warszawie (do 130 euro za mkw. miesięcznie). Poza nią, w głównych aglomeracjach, stawki kształtują się w przedziale 45 - 60 euro za mkw. Rynek inwestycyjny „W pierwszym półroczu 2017 r. całkowita wartość transakcji inwestycyjnych w sektorze nieruchomości handlowych w Polsce ...
-
Jak rozwija się handel poza centrami handlowymi?
... handlowych, zwłaszcza małych obiektów w mniejszych miastach, a także w osiedlowych lokalizacjach dużych aglomeracji. Rozwój ten napędzany jest z jednej strony planami ekspansji sieci handlowych ... przed polskimi ulicami handlowymi. Przy najważniejszych ulicach handlowych w Polsce wciąż najchętniej lokuje się branża gastronomiczna: restauracje, ...
-
Black Friday w pandemii - wielkie okazje czy karykatura wielkich wyprzedaży?
... Polsce pod hasłem „Black Friday” kryje się wstęp do najgorętszego dla handlu okresu ... e-commerce). Ograniczenia w handlu stacjonarnym z pewnością wywróciły plany promocyjne wielu sieci handlowych, przygotowane z myślą o Czarnym Piątku. W przypadku niektórych sieci widoczny jest pewien chaos komunikacyjny – w jednym czasie w swoich przekazach ...
-
Centra handlowe muszą się zmieniać
... handlowych Od niemal 30 lat centra handlowe kreują nowoczesną przestrzeń dla handlu, rozrywki i gastronomii. Wielu sieciom i ich markom dały możliwość rozwoju i zbudowania kompletnej i efektywnej sieci ... , które pokażą obiektywną percepcję i siłę sektora centrów handlowych w Polsce z punktu widzenia konsumentów oraz uczestników branży. Chcemy ...
-
Centra handlowe w Europie w 2010 r.
... analityk z działu Wycen i Doradztwa Cushman & Wakefield w Polsce, powiedziała: „Prognozowany na 2011 rok poziom podaży centrów handlowych w Polsce (400.000-450.000 mkw. GLA) wzrasta w porównaniu do roku 2010. Świadczy to o utrzymującym się wysokim zainteresowaniu sieci handlowych, deweloperów i inwestorów polskim rynkiem. Nowe inwestycje powstają ...
-
"Czerwona Torebka" SA debiutuje na GPW
... obszarem działalności Emitenta ma być tworzenie sieci specjalistycznych punktów handlowych i usługowych Czerwona Torebka. Emitent tworzy również sieć sklepów warzywno-owocowych pod nazwą Warzywnik, zlokalizowanych w sieci Czerwona Torebka. W okresie rozwoju i konsolidacji sieci handlowych w Polsce nie bez znaczenia pozostaje planowane tempo ...
-
Polscy konsumenci kochają małe sklepy
... zarządzający platformy do obniżania i opłacania rachunków za media MAM. Czy era wielkich sieci handlowych i dyskontów niebawem się zakończy? Oczywiście, że nie. Warto jednak zastanowić ... przede wszystkim konsumenci. Ponadto taka polityka będzie niezgodna z przyjętą w Polsce tradycją konsumencką i obowiązującym trendami. O raporcie Raport powstał ...
-
Sklepy stawiają na remodeling
... niezależne przedsiębiorstwa, stowarzyszone na zasadach partnerstwa. W efekcie tych działań łączna powierzchnia handlowa E.Leclerc w Polsce osiągnęła 125 238 mkw., co plasuje stowarzyszenie na siódmym miejscu wśród detalicznych sieci handlowych w naszym kraju. - Dzięki przejęciu i przeobrażeniu kolejnych sklepów E.Leclerc dotrze ze stale powiększaną ...
-
Opłata interchange w transakcjach bezgotówkowych
... kwartale 2011 r. Oznacza to, że terminale są częściej instalowane w placówkach handlowych już wcześniej akceptujących karty, jako kolejne urządzenia do akceptacji kart, niż u nowych sprzedawców. Należy zauważyć, że dynamika wzrostu sieci akceptacji w Polsce jest znacznie niższa niż dynamika liczby kart płatniczych oraz liczby i wartości ...
-
Dekada Kraków otwarta
... Consulting. Pięć pierwszych obiektów sieci pod wspólną nazwą „DEKADA” działa już w Olsztynie, Żyrardowie, Myślenicach, Skierniewicach oraz Sieradzu. Podobne inwestycje planowane są także w Malborku, Rypinie, Grójcu i Nowym Targu. Głównymi najemcami galerii i centrów handlowych DEKADA są największe sieci sklepów w Polsce: spożywcze, RTV i AGD ...
-
Handlowe ulice w Warszawie: stracą czy zyskają na pandemii?
... ulicą handlową w Polsce ... handlowych ulic w Warszawie, które są arteriami komunikacyjnymi dużych osiedli mieszkaniowych, z intensywnym ruchem pieszym i komunikacją publiczną. Obecność w takich miejscach stanie się dodatkowym sposobem dywersyfikacji ryzyka dla sieci handlowych – dodaje Małgorzata Kobziakowska, dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych ...
-
Rynek spożywczy: handel detaliczny 2007
... sieci handlowe Konieczność rywalizacji z supermarketami i dyskontami zmusza małe sklepy do integracji, choćby po to, by obniżyć koszty zaopatrzenia i logistyki. Na największego integratora niedużych sklepów detalicznych wyrasta Emperia, która w samym tylko 2007 roku przyłączyła do grupy sieci siedem sieci handlowych ...
-
Produkty prozdrowotne coraz popularniejsze
... sieci handlowych klient otrzyma produkt wysokiej jakości za rozsądną cenę - tłumaczy Katarzyna Karpińska. Między innymi dlatego, że sieci są w stanie wynegocjować u producentów niższe ceny. Dodatkowo, w przypadku prozdrowotnych produktów sieciowych, firmy oszczędzają także na kosztach reklamy i marketingu. Dużym optymistą jest prezes sieci ...
-
ARSS: stacje benzynowe 2010
... franczyzowych i ok. 50 w segmencie ekonomicznym (pod marką 1-2-3). Spośród dużych sieci obecnych w Polsce warto wspomnieć jeszcze Neste i Lukoil, które mają po ponad 100 stacji ... obiekty własne. Mniej liczne niż wiele sieci prywatnych są sieci stacji paliw należące do sieci handlowych. Łącznie takich obiektów jest w Polsce ok. 140. Najwięcej ma ich ...
-
Social media jako narzędzie marketingowe
... i skuteczna kampania reklamowa. Opinia znajomych - choćby tylko tych z sieci – jest w stanie markę wypromować, bądź zniszczyć. Toteż o opinie warto dbać, pielęgnować ... a social media/social commerce pokazały, że jeden na trzech użytkowników serwisów społecznosciowych w Polsce jest dziś fanem przynajmniej jednej marki lub firmy. Prym wiodą firmy ...
-
Galeria Dekada w Olsztynie
... przyszłości uruchomione zostaną także obiekty w Olsztynie (15 czerwca 2012), Krakowie (wrzesień 2012), Malborku, Rypinie i Nowym Targu. Głównymi najemcami galerii i centrów handlowych DEKADA są największe sieci sklepów w Polsce: spożywcze, RTV i AGD, odzieżowe, obuwnicze, drogeryjne, apteczne i inne oraz sieciowe firmy usługowe i gastronomiczne.
-
Nieruchomości komercyjne w regionie EMEA III kw. 2014
... obecnie. Pojawiają się kolejne okazje inwestycyjne, a na rynku sieci handlowych zachodzą dynamiczne zmiany w zakresie trendów konsumenckich i sektora e-commerce, ... starszy konsultant w dziale rynków kapitałowych Cushman & Wakefield w Warszawie, zauważa, że w Polsce, inaczej niż w innych krajach europejskich, wolumen inwestycyjny na rynku handlowym ...
-
Polski handel zadłużony na ponad 7,4 mld zł. 2020 rok nie będzie łatwy
... . Również udział firm niespłacających w terminie zadłużenia jest tu najwyższy w Polsce. W woj. mazowieckim zaległości ma 6,4 proc. podmiotów, a w woj. śląskim 6,8 proc. ... drastyczne wydłużanie terminów płatności. Dla niektórych hurtowni, sklepów czy sieci handlowych może to oznaczać konieczność znalezienia dodatkowego finansowania obrotowego i spadek ...
-
Colliers: rynek handlowy rośnie mimo przeciwności
... tekstu dowiesz się m.in.: Jak prezentuje się sytuacja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce? Jakie obiekty zostaną oddane do użytkowania w tym roku? Jakie działania ... , dyskontowego, mody i rekreacji. Powstają również innowacyjne koncepty, które są odpowiedzią sieci handlowych na zmieniające się potrzeby klientów. Jako przykład warto wymienić np ...
-
Rynek telekomunikacyjny a interesy konsumentów
... niszowych segmentach rynku. Dostęp do Internetu Rynek usług dostępu do sieci Internet w Polsce w ostatnich latach rozwija się bardzo dynamicznie. Można zaobserwować ... uciekały się do nieuczciwych praktyk. W 2005 roku odnotowywano często nieetyczne działania przedstawicieli handlowych Tele2, którzy albo podszywali się pod pracowników TP SA, by ...
-
Centra handlowe potrzebują odnowy
... handlowych wpływa także zmiana strategii działania dużych sieci handlowych. Zamiast budować sieć sklepów obejmujących swym zasięgiem możliwie jak największy obszar geograficzny, jak to miało miejsce przed gospodarczym kryzysem, sieci handlowe koncentrują się obecnie na centrach handlowych ...
-
Powierzchnie handlowe w Europie 2010-2012
... to spowodowane wzrostem podaży nowej powierzchni, która powstaje, by zaspokoić rosnące zapotrzebowanie ze strony sieci handlowych – mówi Hans Vrensen, Globalny Dyrektor Działu Badań w DTZ. - Porównując rynek nowoczesnych powierzchni handlowych w Polsce z innymi krajami, okazuje się, że wskaźnik nasycenia jest porównywalny ze średnią europejską i na ...
-
Centrum Handlowe Promenada w Oławie
... sieci handlowych, działających na polskim rynku. Trwają zaawansowane negocjacje z potencjalnymi najemcami. Otwarcie galerii planowane jest na trzeci kwartał 2013 r. Inwestor, Orapa Investments, jest polsko-holenderską spółką joint venture. Polski partner, firma Europacific posiada 20 lat doświadczenia na rynku nieruchomości w Australii i w Polsce ...
-
Powierzchnie handlowe w Warszawie IV kw. 2011
... handlowych w Polsce. I chociaż obecnie jest tu ponad 1.36 miliona metrów kwadratowych nowoczesnych powierzchni handlowych, nadal liczba centrów handlowych jest niewystarczająca dla potrzeb mieszkańców stolicy. W roku 2011 nie otwarto żadnego centrum handlowego (według klasyfikacji ICSC – Międzynarodowej Rady Centrów Handlowych ...