-
Sezonowe wydatki reklamowe VII-VIII 2011
... dociera do konsumentów w godzinach porannych i przedpołudniowych, kiedy nie ma ich masowo przed telewizorami. „Radio jest medium przekazu audio, dlatego też spot radiowy musi być na tyle dobrze przemyślany, wyreżyserowany i z pomysłem, aby zrekompensował brak wizji i w efektywny sposób zakomunikował informację reklamową słuchaczom” – mówi ...
-
Zmowy cenowe między przedsiębiorcami
... konkurencyjne przedsiębiorstwa działające na tym samym rynku. "Staszek weź no powiedz chłopakom ten wczorajszy śmieszny dowcip" - tymi słowami rozpoczyna się spot reklamowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przygotowany w celu zwrócenia uwagi opinii publicznej na problem zmowy cenowej. Nico zawstydzony Staszek zaczyna opowiadać swoim ...
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2014
... mogą wykorzystywać ten typ zachowań, jeśli zadbają o to, aby treści reklamowe były przedłużeniem treści zawartych w programie telewizyjnym. W ten sposób przekaz reklamowy będzie istotny w danym kontekście i powiązany z przekazem danej audycji telewizyjnej. Szczególnym przypadkiem jest tu marketing społecznościowy w czasie rzeczywistym, wymagający ...
-
Sieci handlowe w mediach II kw. 2014
... maja to ponad 21 mln zł. Najbardziej aktywny był ponownie Lidl, który przygotował kreacje na obie okazje. Pojawił się m.in. spot informujący o promocji na bukiety róż, goździków i frezji, oraz związana z Dniem Dziecka reklama obniżki cen bananów („W Dzień Dziecka róbcie z nami muffinki ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2014 r.
... reklamę niewiele mniej niż kwartał wcześniej, to inne banki i instytucje znacznie zwiększyły intensywność kampanii w tym okresie. Udane wakacje jak w banku Spot promujący „Konto 360 stopni” w Banku Millennium to jedna z najczęściej ukazujących się „bankowych” reklam telewizyjnych w drugim kwartale. Łączny koszt związany z jej ...
-
Przemysł kosmiczny w Polsce? - jest potencjał
... prof. Lewandowski. Roczny koszt funkcjonowania polskiej agencji ma nie przekroczyć 5-10 mln zł, czyli kwoty, jaką wydano na słynny rządowy spot reklamowy z okazji 10. rocznicy przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. – Ta kwota szybko się zwróci w postaci kontraktów zawieranych przez polskie firmy – przekonuje ...
-
Srebrny konsument - fakty i mity
... kody lifestyle’owe wśród nich funkcjonują lub zaczynają funkcjonować. Łatwiej wtedy będzie marketingowcom zaplanować odpowiednie działania i stworzyć odpowiednio dobrany przekaz reklamowy. Skuteczność reklam będzie większa, gdy skierujemy odpowiedni przekaz do odpowiedniej grupy. I nie traktujmy seniorów jak jednorodnej masy, bo dokładnie tak ...
-
Reklama leków nie trafia w target?
... efekt imaginary transfer (jeśli w reklamie telewizyjnej i radiowej jest ta sama ścieżka dźwiękowa/muzyka to odbiorca słysząc ją w radiu automatycznie przypomina sobie spot telewizyjny), jednak, aby to zjawisko wykorzystać trzeba dobrze zaplanować całą akcję, Internet – medium, które zyskuje na znaczeniu w tej kategorii, ale ...
-
YouTube: najpopularniejsze kanały markowe w 2014 r.
... wśród topowych kanałów cieszyły się w mijającym roku profile Żywiec Zdrój (kampania Jacy jesteśmy – wzrost oglądalności kanału o 99%) i Hortex TV (najpopularniejszy spot reklamowy 2014 roku – Człowieku, orzeźwij się – wzrost o 93%). Duży zaobserwowany został również w przypadku kanałów McDonalds Polska (88%), Link4 (81%) i LG Polska ...
-
Reklamy piwa IV kw. 2015
... miały reklamy prasowe. Piwowarzy preferują reklamę outdoorową Dane z raportów przygotowywanych przez IMM wskazują, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy piwny rynek reklamowy wyraźnie wyhamował – całkowita liczba przekazów zmonitorowanych w 2015 roku (603) była trzykrotnie mniejsza niż w 2014 roku (1914). Zmieniły się również preferencje ...
-
Walka o customer experience musi trwać
... w sektorze handlu detalicznego i dóbr konsumpcyjnych. Czego dowodzi? Okazuje się, że detaliści oraz marki konsumenckie w coraz większym stopniu dostrzegają, że chwytliwy spot reklamowy, atrakcyjna lokalizacja sklepu czy partnerstwo z rynkowym gigantem nie są już gwarancją utrzymania pozycji rynkowej. Dziś o konkurencyjności w dużej mierze decydują ...
-
Dopasowana reklama trafia w target
... się nie wiadomo skąd w jednym z okien przeglądarki (pytanie w którym?). Wreszcie reklamowy spam, który codziennie z godną podziwu konsekwencją atakuje nasze skrzynki ... interesujący nas filmik na YouTube, musimy wpatrywać się w kilkunastosekundowy spot. YouMustWatch. Jak wynika z raportu interaktywnie.com. najbardziej irytują nas wyskakujące banery ...
-
Sieci handlowe w mediach IV kw. 2014
... czwartego kwartału, była reklama sieci Żabka promująca kupony rabatowe. Animowany spot (rozpoczynający się od słów „Tu śledczy świerszcz...”) ukazał się ponad 4,8 tys. ... jego emisji przekroczył 8 mln zł. Trzykrotnie rzadziej, ale w droższych pasmach reklamowych, emitowano spot Biedronki promujący winogrona. Przełożyło się to na koszt emisji rzędu ...
-
Femvertising. 8 sposobów na reklamę, którą pokochają kobiety
... absurdy reklamowe. Dzięki temu, mamy o świetną okazję, aby przekuć je w spot, w którym z przymrużeniem oka potraktujemy wszystkie powtarzane banały. UbyKotex w swojej reklamie ... wspomnianego już raportu SheKnows - aż 81 proc. badanych uważa, że pozytywny przekaz reklamowy jest niezwykle istotny dla dorastających dziewcząt, a 71 proc. wierzy, ...
-
Branded content - reklama bez reklamy?
... , przyciągamy jego uwagę i wywołujemy w nim emocje, które sprawiają, że dany spot intryguje i uwodzi zdecydowanie bardziej niż tradycyjna reklama. – wyjaśnia ... spot ten mimo, iż jest formą reklamy, znacząco odbiega od klasycznej, lifestyle’owej produkcji. Pod względem techniki wykonania obrazka, spot oddaje charakter bardziej filmowy niż reklamowy ...
-
Wakacyjna zabawa
... być każdy, kto wystawi na aukcje i zgłosi do konkursu dowolny przedmiot kojarzący się z wakacjami. Kluczową rolę pełni tzw. Wakacyjny Spot - kwadratowy baner reklamowy umieszczony w centralnej części strony głównej serwisu. Jeżeli uczestnik zobaczy swoją aukcję na Wakacyjnym Spocie, wówczas po potwierdzeniu tego faktu ...
-
Reklamy powinny być cool
... , najlepiej kosztem konkurencji. W Polsce za reklamę w duchu tego stylu uważa się telewizyjny spot przygotowany dla pewnej stacji benzynowej, w którym wystąpiła urocza, ... rzeczywistości i oszukiwanie luksusu. Warto o tym pamiętać konstruując przekaz reklamowy. Mirosław Laszczak jest wykładowcą Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. ...
-
Rozrywkowa reklama z marką
... odbiorcy za pomocą odpowiednich argumentów do zakupu produktu. Komunikat reklamowy, aby sprostać temu zadaniu, musi zwrócić uwagę potencjalnego klienta i wtłoczyć w jego ... wzbogaca główny przekaz w niewielkim stopniu. Przykładem reklamy mocnej argumentacji jest np. spot produktu Creative Zen, w którym pokazane są cechy produktu i jego zalety, czy ...
-
Jak przeprowadzić skuteczny e-mailing?
Każdego dnia na jedną skrzynkę pocztową potrafi przyjść od kilku do kilkudziesięciu wiadomości reklamowych. Dlaczego tylko nieznaczny odsetek z nich spotyka się z zainteresowaniem odbiorców? Niniejszy poradnik to próba odpowiedzi na to pytanie oraz wskazówki, jakie działania należy podjąć, aby to właśnie nasz e-mailing został odczytany. ...
-
Zdolność kredytowa a związek nieformalny
... świadomych, że istnieje możliwość wzięcia kredytu z kimś z rodziny poza żoną czy mężem, a co dopiero z osobą zupełnie niespokrewnioną – uzasadnia pomysł na reklamowy spot Delfina Kaczałko, zastępca dyrektora departamentu marketingu eurobanku. Nieformalna para może mieć jedno gospodarstwo domowe Banki bez problemu skredytują osoby bez ...
-
Reklamy piwa I kw. 2014
W trzech pierwszych miesiącach bieżącego roku wyemitowano aż 274 nowe reklamy piwa. Ich zgodność z etyką przeanalizował Instytut Monitorowania Mediów, który cyklicznie już monitoruje zgodność przekazów reklamowych piwa z Kodeksem Etyki Reklamy. Okazuje się, że żaden ze spotów nie wzbudza zastrzeżeń. Jak już wspomniano we wstępie, raport ...
-
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
... dla polskich producentów, z których największym jest Dr Irena Eris. Budżet reklamowy firmy w 2013 roku wynosił zaledwie 13 mln złotych. Według prognoz ekspertów Equinox ... na reklamę w sieci prześcigną te w magazynach. Badania pokazują, że reklama internetowa i spot telewizyjny cechują się porównywalnym wpływem na świadomość odbiorców. Należy jednak ...
-
Reklamy piwa I kw. 2015
Instytut Monitorowania Mediów już po raz dziesiąty sprawdził, czy emitowane w naszym kraju reklamy piwa pozostają w zgodzie z Kodeksem Etyki Reklamy. Analizie poddanych zostało 148 nowych przekazów reklamowych, które pojawiły się w trzech pierwszych miesiącach bieżącego roku, czyli w okresie bezpośrednio poprzedzającym tegoroczny sezon piwny. ...
-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IIQ 2015 r.
... 30 mln. W dalszym ciągu możemy obserwować ofensywę Carrefoura, który powiększył swój budżet reklamowy względem Q1 o 10 mln złotych. W pierwszej dziesiątce ponownie pojawił się ... przygotowanych w marynacie z oliwy. Smak, ale również i zdrowie – tak można podsumować spot Tesco. Biedronka w II kwartale 2015 roku cyklem spotów z popularną piosenką „ ...
1 2