-
Wynajem biura: jak oszacować miesięczny koszt?
... sprzątanie – nie wszystkie umowy zawierają w sobie koszy utrzymania dobrego stanu technicznego oraz sprzątania wynajętej powierzchni (nie należy mylić z powierzchniami wspólnymi). Optymistyczny z punktu widzenia najemcy jest fakt, że dynamicznie rosnąca podaż powierzchni biurowej powoduje coraz bardziej przystępne kształtowanie się cen wynajmu biur ...
-
Wynajem biura: koszty eksploatacyjne ważniejsze niż czynsz najmu
... od 2019 roku lista grup kosztów eksploatacyjnych liczy sobie nie dziewięć, ale dziesięć pozycji: zużycie mediów, obsługa techniczna, ochrona i recepcja, sprzątanie powierzchni wspólnych, zarządzanie nieruchomością, ubezpieczenie, podatek od nieruchomości, użytkowanie wieczyste, pozostałe usługi, wywóz odpadów - kategoria dodana w 2019 roku ...
-
Wynajem biura: serwisowane, wirtualne, a może coworking?
... specjaliści z firmy doradczej Walter Herz. Sporym zasobem takich biur dysponuje także Wrocław. Oferta biur serwisowanych rozwija się również w Krakowie, Gdańsku, czy ... zapewnione od razu w pełni umeblowaną i wyposażoną przestrzeń biurową, media, internet, sprzątanie, ochronę, obsługę recepcyjną i sekretarską oraz zaplecze kuchenne, a także dostęp do ...
-
Ile kosztuje wynajem biura w Warszawie?
... biura są zużycie mediów (prąd, klimatyzacja, woda) i parkingi. Dodatkowe usługi to sprzątanie, leasing mebli i urządzeń biurowych, łącze internetowe, i wyposażanie kuchni. Warto ... Na Miarę zwraca uwagę na branże biur all-inclusive (biur serwisowanych), która w ostatnich kwartałach dynamicznie się rozwija, a najlepsze lokalizacje i centra biznesowe ...
-
Biura podróży: kiedy reklamacje?
... najwięcej skarg posypało się na złą obsługę związaną z zakwaterowaniem, czyli sprzątanie i wymianę ręczników czy pościeli – 21 proc. Częstym mankamentem, który później decydują ... -15 proc. Doświadczenia ankietowanych pokazują, że nie we wszystkie obietnice pracowników biur podróży należy wierzyć. Zawsze, więc warto poszukać wśród znajomych lub w ...
-
Powierzchnie biurowe od A do Z: rozszyfrowujemy angielski żargon
... budynku takimi usługami dostarczanymi na potrzeby najemców: ochrona, sprzątanie powierzchni wspólnych, recepcja, rozliczanie opłat za czynsz i koszty eksploatacyjne ... najemców obejmujące m.in. podatki, ubezpieczenie budynku, obsługa recepcja, ochrona czy sprzątanie powierzchni wspólnych, podawane jako stawka (zwykle w PLN, rzadziej w EUR) za ...
-
Praca zdalna nie obniżyła kosztów biurowych
... owoce, wydarzenia integracyjne, maszyny wendingowe itd. Wskutek mniejszego obłożenia biur spadło także zużycie materiałów biurowych, a na wszystkie wymienione oszczędności ... czynsz, koszty remontów i dostosowania środowiska pracy, meble, podatki, konserwację, sprzątanie i energię. Ludzie i organizacja - usługi mające na celu stworzenie i utrzymanie ...
-
Podaj dłużnika do KRD za darmo
... swoich dłużników. Akcja ta, która nosi wiele mówiącą nazwę "Wielkie Wiosenne Sprzątanie Długów", ma wspomóc przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa, które ... w prawie gospodarczym. Małe i średnie firmy korzystają głównie z usług niewielkich, często jednoosobowych biur księgowych, które co najwyżej mogą wy-słać wezwanie do zapłaty. Z procesów ...
-
Zagospodarowanie zieleni a koszty podatkowe
... o teren, który jest w jej posiadaniu (w tym wypadku jest to teren wokół Jej zakładów). Nasadzanie kwiatów, ich pielęgnacja, koszenie trawników, grabienie, sprzątanie, nawadnianie, nawożenie, wymiana nasadzeń i inne tego typu czynności nie są działaniami skierowanymi na kreowanie wizerunku firmy poprzez okazałość i wystawność – mimo ...
-
Zatory płatnicze problemem małych firm
... te kłopoty z ściąganiem należności, a w konsekwencji i z kondycją finansową, które wyszły w badaniu. Aby wesprzeć ten sektor już po raz 6. organizujemy Wielkie Wiosenne Sprzątanie Długów, w ramach którego każdy przedsiębiorca będzie mógł umieścić bezpłatnie w naszym rejestrze dowolną liczbę swoich dłużników, a tym samym zwiększyć zdecydowanie swoje ...
-
Konsekwencje w ZUS gdy umowa o dzieło to zlecenie
... zobowiązania polega na należytych staraniach w kierunku osiągnięcia danego wyniku. Jako przykład wykonywania pracy na podstawie umowy zlecenia można podać sprzątanie biur, roznoszenie ulotek czy sezonowe zbieranie owoców i warzyw. Różnice i korzyści Niejednokrotnie z zatrudnioną osobą zawiera się umowę o dzieło, zamiast bardziej odpowiedniej ...
-
Wynajem biura: jak obniżyć koszty eksploatacyjne?
... wpływają również podwyżki minimalnego wynagrodzenia i stawek godzinowych. A to z kolei przekłada się na wyższe koszty takich usług, jak ochrona, obsługa recepcji, sprzątanie, wywóz śmieci i prac niezbędnych do utrzymania biurowców. Zmiany w przypisach dotyczących wywozu odpadów wpływają zaś na wysokość opłat za ich odbiór ...
-
Ulice handlowe w Polsce - alternatywa z potencjałem
... ta jest szersza. Użytkownikami tych powierzchni i przestrzeni są także pracownicy okolicznych biur, studenci, a także turyści. Jak wiadomo wiele z tych grup ma swoje, niekoniecznie ... doboru najemców, promocja i marketing obszaru oraz administrowanie terenem BID (sprzątanie, wywóz śmieci, bezpieczeństwo i ochrona, itp.). Obszary wchodzące w skład ...
-
Czy wynajem krótkoterminowy zdoła przebić się na rynku?
... inwestycji – mówi Agata Stradomska z RE/MAX Polska, części globalnej sieci biur nieruchomości RE/MAX. – Dochodzi jeszcze jednak pytanie o to, który rodzaj wynajmu ... zmienia się w rozwiązaniu krótkoterminowym. Wynajmujący musi dbać o prowadzenie kalendarza rezerwacji, sprzątanie, wydawanie i odbiór kluczy oraz wszelkie działania marketingowe. ...
-
Karta podatkowa - stawki 2011
... tekstów techniką kserografii i diazotypii 0 462 497 533 1 891 1.001 1.137 92 sprzątanie wnętrz 0 202 239 261 1 412 462 497 2 520 569 618 ... pracy stałej, z wyłączeniem wyszukiwania osób na stanowiska kierownicze - dotyczy wyłącznie usług biur i agencji castingowych (organizowanie obsady aktorskiej do filmów, programów telewizyjnych, sztuk teatralnych) ...
-
Karta podatkowa - stawki 2012
... tekstów techniką kserografii i diazotypii 0 481 517 555 1 928 1.043 1.184 92 sprzątanie wnętrz 0 210 249 271 1 429 481 517 2 541 592 643 ... pracy stałej, z wyłączeniem wyszukiwania osób na stanowiska kierownicze - dotyczy wyłącznie usług biur i agencji castingowych (organizowanie obsady aktorskiej do filmów, programów telewizyjnych, sztuk teatralnych) ...
-
Karta podatkowa - stawki 2013
... tekstów techniką kserografii i diazotypii 0 500 537 577 1 965 1084 1231 92 sprzątanie wnętrz 0 218 258 281 1 446 500 537 2 562 615 668 ... pracy stałej, z wyłączeniem wyszukiwania osób na stanowiska kierownicze - dotyczy wyłącznie usług biur i agencji castingowych (organizowanie obsady aktorskiej do filmów, programów telewizyjnych, sztuk teatralnych) ...
-
Karta podatkowa - stawki 2014
... tekstów techniką kserografii i diazotypii 0 505 542 582 1 974 1.094 1.243 92 sprzątanie wnętrz 0 220 260 283 1 450 505 542 2 567 621 674 ... pracy stałej, z wyłączeniem wyszukiwania osób na stanowiska kierownicze - dotyczy wyłącznie usług biur i agencji castingowych (organizowanie obsady aktorskiej do filmów, programów telewizyjnych, sztuk teatralnych) ...
-
Karta podatkowa: stawki podatku na rok 2015
... tekstów techniką kserografii i diazotypii 0 506 543 583 1 975 1096 1245 92 sprzątanie wnętrz 0 220 260 283 1 450 506 543 2 568 622 675 ... pracy stałej, z wyłączeniem wyszukiwania osób na stanowiska kierownicze - dotyczy wyłącznie usług biur i agencji castingowych (organizowanie obsady aktorskiej do filmów, programów telewizyjnych, sztuk teatralnych) ...
-
Karta podatkowa - stawki podatku na rok 2016
... tekstów techniką kserografii i diazotypii 0 506 543 583 1 975 1096 1245 92 sprzątanie wnętrz 0 220 260 283 1 450 506 543 2 568 622 675 ... pracy stałej, z wyłączeniem wyszukiwania osób na stanowiska kierownicze - dotyczy wyłącznie usług biur i agencji castingowych (organizowanie obsady aktorskiej do filmów, programów telewizyjnych, sztuk teatralnych) ...
-
Inwestowanie w nieruchomości: hotel, zamek, spa, a może kontener?
... 2020 roku 65 milionów osób (40% siły roboczej) będzie potencjalnymi użytkownikami biur coworkingowych. Szczegóły? Deweloper manhattańskiego biurowca wydzielił pojedyncze stanowiska pracy w ... mogą też liczyć na usługi dodatkowe charakterystyczne dla hoteli (sprzątanie, pranie, wyżywienie). Popularność najmu krótkoterminowego rośnie głównie z dwóch ...
-
Branża transportowa w 2017 i plany na 2018 rok
... złotych. W przyszłym roku spedytorzy powinni zacząć optymalizować swoją pracę… biur, zespołów, handlowców, aby dalej móc oferować konkurencyjne stawki na rynku ... lub dbamy o tapicerkę (pamiętajmy zatem o materiałowych zabezpieczeniach). Dodatkowo dojdzie małe sprzątanie. Kolejny krok, to umocowanie choinki w stojaku (jeśli zakupiliśmy drzewko do ...
-
Usługi opodatkowane za granicą: odliczenie VAT od zakupów
... z przygotowywaniem i koordynacją prac budowlanych, takich jak usługi architektów i biur nadzoru budowlanego, jest miejsce, w którym znajduje się dana nieruchomość. ... w szczególności utrzymanie, remont i naprawę budynku lub jego części, łącznie z takimi pracami jak sprzątanie, układanie płytek, tapetowanie i układanie parkietu. W świetle ust. 3 lit. ...
-
Niezapłacony czynsz i co dalej?
... zapłaty Aby zadłużony lokator mógł być wpisany do jednego z biur informacji gospodarczej powinny być spełnione trzy warunki. Po pierwsze – niezapłacony ... Prace, które można wykonywać są różne: porządkowanie zieleni miejskiej, naprawy konserwatorskie, sprzątanie klatek schodowych, zamiatanie chodników i skwerów. Z osobą, która chce odpracować ...
-
Praca zdalna? Łatwa do zorganizowania i efektywna - mówią Polacy
... po internecie lub oglądanie telewizji, na co wskazuje 55% respondentów, oraz sprzątanie (43%). Co trzeci pracownik podczas pracy zdalnej zajmuje się swoimi dziećmi, a ... rezygnują z części swoich przestrzeni biurowych. To jasny sygnał, że niektórzy pracownicy do biur już w ogóle nie wrócą. Bardziej prawdopodobny jednak będzie scenariusz hybrydowy, ...
-
Praca zdalna: lubiana przez pracowników, kontrolowana przez firmy
... sobą wiele innych konsekwencji dla życia firm, od konieczności przeprojektowania biur i zmiany ich roli, przez wdrożenie na stałe metod zarządzania pracą, aż ... dwie kwestie związane z pracami w domu – gotowanie i przygotowywanie posiłków (63%) oraz pranie i sprzątanie (49%). Drugą popularną grupą aktywności są te związane z ogromnym wzrostem znaczenia ...