-
Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2008
... sprzedaż detaliczna odzieży i obuwia w Polsce wyniesie, według szacunków PMR, 28,8 mld zł. Oznacza ... Według szacunków zawartych w ostatnio opublikowanym raporcie firmy PMR pt. „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2008”, detaliczna sprzedaż odzieży i obuwia w Polsce wyniosła 25 mld zł w 2007 roku i była o 15% wyższa od wartości uzyskanej w ...
-
Wzrasta rynek odzieży i obuwia w Polsce
... się następujące bariery rozwoju: napływ tańszej odzieży chińskiej, przesycenie rynku, wysokie koszty związane z reklamą, niekorzystne warunki otwierania nowych sklepów, sprzedaż przez internet zaniżająca ceny, konsolidacja firm. Według szacunków PMR, sprzedaż odzieży stanowi 77% wartości całego rynku odzieży i obuwia w Polsce. W 2010 roku wartość ...
-
Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2011-2012
... w najnowszym raporcie firmy PMR pt. „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014”, w 2011 roku sprzedaż odzieży i obuwia wzrosła o 1%, a wartość rynku przekroczyła 27 mld zł. „Największy wpływ na wartość omawianego rynku ma sytuacja w sieciach odzieżowych i obuwniczych, które odpowiadają ...
-
Rynek odzieży i obuwia: będzie lepiej
... sprzedaż i rosnące koszty powodują, że rok 2009 to trudny okres dla detalistów odzieżowych i ... „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2009. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2009-2011” wartość detalicznej sprzedaży odzieży i obuwia zmniejszy się o ok. 6% do 25,5 mld zł w 2009 roku. Będzie to efektem spadku popytu i poziomu wydatków ...
-
GUS: dobra sprzedaż detaliczna. 4,7 procent w górę w ciągu miesiąca
... ,6 procent, wzrosła sprzedaż kosmetyków. Niewiele mniejszy wynik zanotowała sprzedaż odzieży i obuwia (+10,1 proc.). W super- i hipermarketach sprzedaż w relacji rocznej wzrosła o 8,5 proc. W relacji rocznej spadła sprzedaż paliwa - o 4 proc., pojazdów mechanicznych - o 1,9 proc. W relacji miesięcznej najmocniej wzrosła sprzedaż mebli, sprzęty AGD ...
-
GUS: rośnie sprzedaż detaliczna
... Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka Konfederacji Lewiatan. Wzrosła sprzedaż żywności, napojów i wyrobów alkoholowych. Większa była sprzedaż w hiper i supermarketach, na skutek zarówno wzrostu sprzedaży podstawowych produktów, jak i też dóbr trwałego użytku. Wzrosła sprzedaż odzieży i obuwia oraz książek – na skutek zakupów szkolnych ...
-
Marki odzieżowe: rośnie sprzedaż online
... . sklepów internetowych, które prowadzą sprzedaż w kategorii Odzież/Obuwie (raport eHandel Polska 2012). Bardziej obleganymi branżami są tylko Dom i Ogród (2,5 tys. sklepów) oraz Prezenty i Akcesoria (1,312 tys.). Liczby te mogą jednak niedługo się zmienić, bo w internetową sprzedaż odzieży oraz obuwia wchodzi coraz więcej przedsiębiorców. Obecnie ...
-
Spada sprzedaż. Gospodarka wyhamowuje?
... ), mebli, RTV i AGD (o 3,3 proc), odzieży i obuwia (spadek mdm o 2,8 proc.) czy leków i kosmetyków (spadek o 1,8 proc.). Wzrosła tylko sprzedaż pojazdów mechanicznych (o 0,6), co jednak nie wpłynęło istotnie na zmianę całkowitego wyniku, który wyniósł -1,1 proc. Względem czerwca 2013 roku wzrosła sprzedaż np. odzieży i obuwia (o 13 procent), leków ...
-
Sprzedaż detaliczna rośnie mimo zakazu handlu
... w tym roku na pierwsze dni kwietnia. Najmocniej w marcu wzrosła sprzedaż kosmetyków i wyrobów farmaceutycznych (o 14,1 proc.), żywności, napojów i wyrobów tytoniowych (o 13,8 proc.) oraz odzieży i obuwia (o 13 proc.). W porównaniu do marca ubiegłego roku zmniejszyła się sprzedaż samochodów, która silny wzrost notowała w lutym (o 11 proc.). Roman ...
-
Sprzedaż detaliczna wyhamowała, ale czy na stałe?
... dokonywano w ostatnich dniach marca (w marcu sprzedaż żywności wzrosła o 13,8 proc.). Nadal konsumenci intensywnie odświeżali zawartość szaf, o czym świadczy 18 proc. wzrost sprzedaży odzieży i obuwia. Wrócił osłabiony w marcu popyt na samochody, których sprzedaż zwiększyła się o 11,7 proc. O 10,2 proc. wzrosła sprzedaż paliw, na co złożyły się ...
-
Sprzedaż detaliczna zaskoczyła nawet ekspertów
... odzieży i obuwia. O 11 proc. zwiększyła się sprzedaż paliw (w tej kategorii mieszczą się zarówno paliwa stałe, a więc węgiel, jak i ciekłe, czyli benzyna i olej napędowy oraz gazowe). Silne zwyżki cen paliw wpłynęły na sięgający aż 21,5 proc. wzrost ich sprzedaży liczony w cenach bieżących. W sklepach wielkopowierzchniowych sprzedaż ...
-
Prywatna sprzedaż internetowa a podatki za 2023 i 2024
Sprzedaż usług i produktów (także używanych krócej niż 6 miesięcy) przez platformy online podlega opodatkowaniu – wlicza się w to między innymi wyprzedaż odzieży lub obuwia, udostępnianie środka transportu, masaże (niemedyczne), a także najem mieszkań i domów. Zgodnie z polskim prawem, każda osoba bez rejestracji działalności gospodarczej może ...
-
Kibice nie grają fair play: kwitnie nielegalny streaming i sprzedaż podróbek
... każdego roku sprzedaż w unijnej branży sprzętu sportowego odnotowuje straty o wysokości 850 mln euro. Liczba ta nie obejmuje odzieży sportowej, np. podrabianych ... z fałszerstwami aresztowano 264 osoby. Podczas operacji wykryto 552 611 sztuk obuwia, 1 140 343 sztuk odzieży sportowej i 5 497 460 fałszywych etykiet z logo. Konfiskaty potwierdzają, że ...
-
Dla kogo sprzedaż wysyłkowa?
... często sprzęt RTV i AGD, książki, sprzęt sportowy i turystyczny oraz kosmetyki i środki higieny. Warto podkreślić, że 88% dokonujących zakupów na odległość odzieży, obuwia lub dodatków to kobiety. Patrząc z kolei na zainteresowanie usługami dotarcia do klientów dla sklepów wysyłkowych, Acxiom zauważa zdecydowaną przewagę w tej ...
-
Zmowy ukarane przez UOKIK
... postanowienia w umowach. Obie decyzje nie są ostateczne. Przedsiębiorcom przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ustalanie sztywnych cen sprzedaży odzieży i obuwia dziecięcego pomiędzy Intermax z Poznania i siedmioma dystrybutorami spółki – to kolejna decyzja Prezes UOKiK. Urząd ustalił, że zgodnie z zawieranymi umowami ...
-
Spółka LK Designer Shops S.A. debiutuje na NewConnect
... od stycznia 2014 roku. Siedzibą Spółki jest Warszawa. Podstawowym przedmiotem operacyjnej działalności Spółki jest: projektowanie kolekcji odzieży damskiej, zlecanie i kontrola jakości produkcji, sprzedaż odzieży, obuwia i akcesoriów w salonach własnych, rozwój sieci sprzedaży detalicznej na terenie całego kraju, działania marketingowe i reklamowe ...
-
Rynek odzieżowy w Polsce wart 15 mld zł
... rocznie. Przewidywania te potwierdza raport firmy PMR pt. "Rynek detaliczny odzieży i obuwia w Polsce". Według niego wartość sprzedaży odzieży i obuwia zwiększyła się w 2006 roku o 10 proc. osiągając ... 20 proc.), wysoką jakość (mniej niż 20 proc.). Zakup nietypowej lub markowej odzieży deklaruje mniej niż 10 proc. odpowiedzi (wyniki nie sumują się do ...
-
Podróbki oznaczają utratę 18 tys. miejsc pracy każdego roku
... sprzedaż podrobionych towarów wpływa na miejsca pracy? Jaki jest stosunek konsumentów do podróbek? Badanie EUIPO analizuje skutki gospodarcze podrabiania towarów dla sektorów odzieży, kosmetyków i zabawek. UKRYTY KOSZT O DUŻYM WPŁYWIE W badaniu EUIPO, opierającym się na danych z lat 2018–2021, stwierdzono, że w sprzedaży legalnych: odzieży i obuwia ...
-
Zachowania konsumentów: czy kobiety kupują inaczej niż mężczyźni?
... urządzeń z zakresu elektroniki użytkowej przez internet, to w niedalekiej przyszłości liczba ta wzrośnie do 2/3 kupujących w internecie mężczyzn i ½ kobiet. Również w przypadku odzieży i obuwia, zakupy online stają się coraz bardziej popularne, tutaj stosunek procentowy pod względem płci też nie ulegnie większej zmianie. Według wyników ...
-
Na straganie w dzień targowy...długi sięgają 42 mln zł
... blisko 86 tys. Najwięcej z nich zajmuje się sprzedażą wyrobów tekstylnych, odzieży i obuwia (43 tys.), druga grupę stanowią firmy sprzedające żywność, napoje i wyroby tytoniowe ... jednoosobowej działalności gospodarczej oraz w formie spółki osobowej lub kapitałowej. Sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej wiąże się ...
-
Konimpex-Plus ukarany przez UOKiK
... Prezes UOKiK pokazuje, że przedsiębiorcy często nie przestrzegają tego obowiązku. Urząd zakwestionował praktyki PPH Konimpex-Plus - dystrybutora i sprzedawcy kilkunastu marek odzieży, obuwia, sprzętu sportowego, turystycznego i wspinaczkowego (m.in. Feel Free Regatta, Dare2Be, Chiruca, Lizard, Prymus) oraz partnerów handlowych spółki. Niedozwolona ...
-
Spółka CDRL S.A. debiutuje na GPW
... obuwia dziecięcego, a także ich dystrybucją na terenie Polski oraz za granicą. O spółce CDRL S.A. W roku 2003 doszło do połączenia spółki Marco z firmą Remi – dwóch producentów odzieży ... : Przemysł lekki/10 Miejsce siedziby: Warszawa Przedmiot działalności: Projektowanie, zlecanie produkcji i sprzedaż odzieży dziecięcej Wartość oferty: 14.900.000 zł ...
-
Stopa bezrobocia w XII 2009 nie zaskoczyła
... najbardziej sprzyjała sprzedaży odzieży i obuwia, która zwiększyła się aż o 16,8 proc. O 15,7 proc. wzrosła też sprzedaż farmaceutyków i kosmetyków. Ciekawe jednak, że w grudniu, czyli sezonie świątecznych zakupów, o 6,8 proc. spadła sprzedaż sprzętu radiowo-telewizyjnego i artykułów gospodarstwa domowego. W grudniu sprzedaż detaliczna była aż ...
-
Dobre wskaźniki sprzedaży detalicznej w Polsce
... , w którym zwyżka przekroczyła 30%. Rynki finansowe Po około 20% podniosła się sprzedaż w segmentach paliw oraz wyposażenia wnętrz (RTV, AGD, meble). Słabo natomiast zwiększała się sprzedaż pracy i książek (o 1,3%) oraz odzieży i obuwia (o 5,9%). Po uwzględnieniu zmian cen w gospodarce wzrost sprzedaży detalicznej wyniósł 9,9%, najwięcej od ...
-
Poprawa systuacji na amerykańskim rynku nieruchomości
... wciąż jeszcze się nie poprawia. Sprzedaż zmniejszyła się o 0,2% w skali roku po wzroście o 0,1% miesiąc wcześniej. W cenach realnych, czyli po uwzględnieniu zmian cen w gospodarce, sprzedaż detaliczna wzrosła o 0,1% w skali roku po tym, jak w marcu nie zmieniła się. Widać wyraźne ożywienie w sprzedaży odzieży i obuwia oraz w branży motoryzacyjnej ...
-
Będzie praca dla handlowca
... raportów GUS wynika, że sprzedaż detaliczna wzrosła we wrześniu o 1,2% w ujęciu miesięcznym i zwiększyła się o 8,6% rok do roku. W sierpniu sprzedaż detaliczna w ujęciu rocznym wzrosła ... końca roku. Pozytywne scenariusze dotyczą różnych sektorów w tym FMCG, odzieży i obuwia, sprzętu RTV i AGD, samochodów, chemii gospodarczej, karmy dla zwierząt i ...
-
Wakacje 2016: w TUI Poland sporo taniej niż rok temu
... zwiększyć zakupy towarów i usług. W kwietniu sprzedaż odzieży i obuwia wzrosła o 18 procent (w cenach stałych o 22,6 procent), w dziale motoryzacja o 17,1 procent (w cenach stałych o 19,1), a w dziale meble, RTV i AGD o 14,2 procent (w cenach stałych o 15,2 procent). Ogólną dynamikę sprzedaży zaniżyła sprzedaż węgla oraz paliw ciekłych i gazowych ...
-
Niewielki wzrost sprzedaży detalicznej w Polsce
... Wyraźny spadek sprzedaży nastąpił w segmencie paliw. Przekraczał 12% w skali roku. Natomiast najbardziej podniosła się pozostała sprzedaż w niewyspecjalizowanych sklepach, sprzedaż farmaceutyków, kosmetyków i sprzętu ortopedycznego oraz odzieży i obuwia. We wszystkich tych kategoriach notowano zwyżki po około 10%. Po serii spadkowych sesji dziś na ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 11/2015
... proc.), niższe ceny żywności i napojów bezalkoholowych (o 3,7 proc.), oraz odzieży i obuwia (o 5,3 proc.). Wzrosły ceny napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 1,8 proc.), a także związane z ... liczy na to, że dzięki niej będzie w stanie trzykrotnie zwiększyć sprzedaż wyrobów parafinowych dla przemysłu. Spółka szykuje się do podbijania rynków ...
-
Bardzo słabe dane z polskiej gospodarki
... , książki i pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach. Przekroczyły 17%. Niewiele lepiej było w motoryzacji, gdzie spadek przekraczał 12%. O ponad 4% zmalała sprzedaż paliw. W przypadku żywności, napojów i wyrobów tytoniowych, jak również farmaceutyków, kosmetyków i sprzętu ortopedycznego, a także odzieży i obuwia, minimalnie się zwiększyła ...
-
Płatność Payu a data przychodu w podatku dochodowym
... Wnioskodawczyni w ramach prowadzonej firmy zajmuje się sprzedażą detaliczną odzieży i obuwia za pośrednictwem internetowego serwisu aukcyjnego. Klienci kupując towar płacą ... 2014: opłacalny ryczałt ewidencjonowany? - Kasa fiskalna przy sprzedaży internetowej - Sprzedaż w grze komputerowej z 3 proc. stawką ryczałtu? „(…) Zgodnie z art. 2 ust. 1 ...
-
Zalando: Strategię dostosowujemy do lokalnych rynków
... i David Schneider, rozpoczynali swoją przygodę z e-commerce i zakładali Zalando (2008 rok), w Niemczech praktycznie nie istniał handel online, zwłaszcza na rynku odzieży i obuwia. Sklep internetowy Zalando od początku różnił się od sklepów stacjonarnych i wysyłkowych, oferując szeroki i atrakcyjny wybór produktów oraz szybką płatności, dostawę ...
-
Black Friday świętem RTV i AGD
... wszystkim kobiety (32,5 proc.) oraz konsumenci w wieku 18-29 lat (44,2 proc.). Większość respondentów deklarowała, że nie może doczekać się przecen odzieży i obuwia (71,4 proc.), kolejne miejsce z niemal trzykrotnie niższym wynikiem zajmowały laptopy i komputery stacjonarne (28,7 proc.). Jak pokazują dane o kredytach ratalnych udzielonych ...
-
Zachowania konsumentów: zakupy bardziej świadome i odpowiedzialne
... Model zakupu odzieży i obuwia z drugiej ręki, tzw. recommerce, cieszy się w Polsce dużą popularnością – 45% konsumentów w ciągu ostatnich 6 miesięcy korzystało z aplikacji i stron internetowych umożliwiających kupno i sprzedaż produktów od innych użytkowników. Drugą najbardziej powszechną metodą są aplikacje sprzedaży odzieży i obuwia pomiędzy ...
-
Logistyka e-commerce pod presją
... Amazon, który zaliczył spadek o 3% względem I kw. 2021 r. czy e-Bay, którego sprzedaż spadła o 5,9%. Osłabienie miało wymiar globalny, a Salesforce Q1 Shopping Index opublikowany ... od czyszczenia odzieży, uzupełniania elementów opakowania, przez prasowanie, aż po naprawy. W naszych centrach magazynowych dokonujemy drobnych napraw odzieży, obuwia czy ...