-
Wzrasta rynek odzieży i obuwia w Polsce
... się następujące bariery rozwoju: napływ tańszej odzieży chińskiej, przesycenie rynku, wysokie koszty związane z reklamą, niekorzystne warunki otwierania nowych sklepów, sprzedaż przez internet zaniżająca ceny, konsolidacja firm. Według szacunków PMR, sprzedaż odzieży stanowi 77% wartości całego rynku odzieży i obuwia w Polsce. W 2010 roku wartość ...
-
Dla kogo sprzedaż wysyłkowa?
... przez Internet posiada samochód –więcej niż w całej populacji internautów, w której jedynie co trzecia rodzina posiada auto. Jeśli spojrzymy z kolei na grupę właścicieli samochodów, to aż 70% z nich robi zakupy przez internet ... środki higieny. Warto podkreślić, że 88% dokonujących zakupów na odległość odzieży, obuwia lub dodatków to kobiety. Patrząc z ...
-
Marki odzieżowe: rośnie sprzedaż online
... sprzedaż w kategorii Odzież/Obuwie (raport eHandel Polska 2012). Bardziej obleganymi branżami są tylko Dom i Ogród (2,5 tys. sklepów) oraz Prezenty i Akcesoria (1,312 tys.). Liczby te mogą jednak niedługo się zmienić, bo w internetową sprzedaż odzieży ... dodać, że odzież i obuwie kupowane przez Internet, co do zasady, można zwrócić sprzedającemu w ...
-
Kibice nie grają fair play: kwitnie nielegalny streaming i sprzedaż podróbek
... młodych Polaków w wieku 15-24 lat świadomie zakupiło podrobiony sprzęt sportowy przez internet Policja w całej Europie wykryła i skonfiskowała 8 mln podrobionych artykułów sportowych o ... każdego roku sprzedaż w unijnej branży sprzętu sportowego odnotowuje straty o wysokości 850 mln euro. Liczba ta nie obejmuje odzieży sportowej, np. podrabianych ...
-
Prywatna sprzedaż internetowa a podatki za 2023 i 2024
Sprzedaż usług i produktów (także używanych krócej niż 6 miesięcy) przez platformy online podlega opodatkowaniu – wlicza się w to między innymi wyprzedaż odzieży lub obuwia, udostępnianie środka transportu, masaże (niemedyczne), a także najem mieszkań i domów. Zgodnie z polskim prawem, każda osoba bez rejestracji działalności gospodarczej ...
-
Sprzedaż podróbek a odpowiedzialność karna
... o wiele poważniejsze. Jak się przed tym uchronić? Sprzedaż produktu oryginalnego bez zgody właściciela znaku ... złożenia stosownych oświadczeń np. w prasie. W przypadku uznania przez sąd, iż wprowadzenie towaru bez ... . Warto pamiętać, że sprzedawanie podrobionych kosmetyków, odzieży lub zabawek, pochodzących z nieznanych źródeł, o nieustalonym ...
-
Moda w e-commerce: zwroty wyzwaniem dla logistyki
... sprzedaży detalicznej prowadzonej przez internet. To blisko 27,9% wartości wspólnotowej branży e-commerce w modelu B2C (sprzedaż klientom indywidulanym przez firmy). Stabilne ... z towarem. Prowadzone są także naprawy, a wszystkie elementy odzieży, jeśli tylko jest to dopuszczalne przez producenta, są ponownie prasowane i obowiązkowo przepakowywane. ...
-
Zakupy w Internecie rób bezpiecznie
... odzieży, w porównaniu do krajowej oferty. Świąteczne e-zakupy za granicą Jak wynika z raportu „Online Cross-Border Mystery Shopping”, opracowanego przez ... Europejskiej). Dziś już możemy powiedzieć, że zakupy przez Internet w innych krajach UE są ... dostarczenia produktu (sprzedaż towarów) lub od daty zawarcia umowy (sprzedaż usług). We wskazanym ...
-
Zachowania konsumentów w sieci. Kto, jak i kiedy kupuje?
... przez internet? Z badania "Polski konsument w sieci" wynika, że statystyczny e-kupujący to mężczyzna w wieku 30-35 lat, który zakupy internetowe robi przeważnie w dni powszednie i w godzinach, w których najczęściej powinien być w pracy (8-17). Najczęściej używa do tego laptopa i płaci przelewem elektronicznym. Zrealizowane przez ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 42/2018
... odzieży i warzyw, a w dalszej kolejności również mięsa i ... przez Internet, bez potrzeby wizyty u sprzedawcy. Póki co na tę formę prezentacji samochodu zdecydowało się tylko kilka firm w Polsce, ale eksperci prognozują, że zdjęcia aut w widoku 360 to przyszłość sprzedaży samochodów w sieci. Każdy, kto kiedykolwiek sprzedawał samochód przez Internet ...
-
Zachowania konsumentów: zakupy bardziej świadome i odpowiedzialne
... odzieży i obuwia wynosi około 16%, równie chętnie korzystamy z obu kanałów. Tradycyjny podział na osobne kanały działające równolegle powoli zanika. Konsumenci zapytani o czynniki zachęcające do zakupów przez Internet ...
-
Zachowania konsumentów: czy kobiety kupują inaczej niż mężczyźni?
... zamierzają częściej kupować produkty przez internet. Podczas gdy już dzisiaj co drugi mężczyzna i co trzecia kobieta dokonuje zakupu urządzeń z zakresu elektroniki użytkowej przez internet, to w niedalekiej przyszłości liczba ta wzrośnie do 2/3 kupujących w internecie mężczyzn i ½ kobiet. Również w przypadku odzieży i obuwia, zakupy online stają ...
-
Rynek e-commerce w czasie koronawirusa
... przez internet. Być może będą oni kontynuować tę formę nabywania dóbr, gdy sytuacja już się unormuje. Jakie branże zyskują? Branże, które odnotowują obecnie rekordową sprzedaż ... sytuacji tracą przede wszystkim sprzedawcy i producenci biżuterii, zegarków, odzieży i bielizny. Mateusz Pycia poinformował o 15-procentowym spadku wysyłek w branży ...
-
Jak przenieść swój biznes do Internetu w czasach kryzysu?
... platform e-commerce, podaje w swoim raporcie, Handel vs koronawirus: Jak sprzedaż przeniosła się do internetu, że w pierwszych ... ). Należy pamiętać, iż produkty i usługi oferowane przez Internet muszą być rzetelnie opisane, z wszelką specyfikacją, ... w branży kreatywnej, czyli producentów odzieży, dodatków i akcesoriów jest wysoce narażona na wszelkiego ...
-
Strony internetowe w USA: top lista X 2008
... 2008 r. mocnym ożywieniem i wzrostem popularności w kilku kategoriach sprzedaży. Strony oferujące sprzedaż odzieży odnotowały w październiku 13 procentowy wzrost popularności i przyciągnęły ponad 67 milionów odwiedzających, dzięki prowadzonym przez klientów poszukiwaniom strojów na Halloween, wczesno - świątecznym zakupom i ostatnim jesiennym ...
-
Zdjęcia, czyli droga do sukcesu w e-commerce
... tym roku będzie wart 33 mld zł. Sprzedaż detaliczna poprzez Internet rozwija się w błyskawicznym tempie. E-handel notuje ... robiących zakupy w sieci zdecydowało się na kupno właśnie odzieży. Na drugim miejscu pod względem popularności znajdują ... ten pomysł zrealizować. - Jakiś czas temu sądziliśmy, że przez internet nie da się sprzedawać butów, że ...
-
Debiut OUTDOORZY SA na rynku NewConnect
... roku nastąpiła również zmiana właścicielska poprzez sprzedaż wszystkich akcji przez założycieli, firmie Robinson Europe SA. Założyciele spółki Outdoorzy s.c. pozostali członkami zarządu Outdoorzy SA i są nimi do chwili obecnej. Spółka prowadzi działalność handlową obejmującą sprzedaż odzieży oraz sprzętu sportowo-turystycznego wyłącznie w formie ...
-
Handel detaliczny po pandemii: e-commerce w górę, tracą sklepy stacjonarne
... odzieży sportowej (31%). Ruch w sieci zwiększył się średnio o 15%, a wydatki kupujących o 5% (średnia kwota wydana na jedną wizytę w e-sklepie). Oczywiście nie wszystkie sklepy internetowe generują obecnie większe zyski. Pandemia spowodowało również, że w I kwartale 2020 zwiększyła się o 27% ilość sklepów oferujących zakupy przez Internet ...
-
Zaległości e-handlu przekroczyły 400 mln zł
... stawia nasz kraj w gronie najbardziej dynamicznych rynków e-commerce w Europie. Sprzedaż produktów i usług przez internet prowadzi dziś ok. 150 tys. przedsiębiorców. Skoro jest tak ... nie kupuje wcale. A ponieważ Polacy w internecie robią głównie zakupy chemii i kosmetyków, odzieży, produktów związanych z hobby, rozrywką czy sprzętu RTV i AGD, czyli ...
-
Globalne marki stawiają na handel online
... polskich konsumentów. Już od kilkunastu lat Polacy chętnie kupują przez internet ubrania, elektronikę i multimedia, artykuły dla dzieci i oczywiście książki. Po ... handlowych w CBRE Polska. Według danych CBRE, sprzedaż internetową z dostawą w Polsce najczęściej oferują popularne marki przystępnej cenowo odzieży i dżinsów – 62% z nich ma już sklepy ...
-
Umowy najmu w centrach handlowych - klauzula dot. czynszu od obrotu
... klienci mogą w sklepach skorzystać z ekranów interaktywnych pozwalających na wirtualne przymierzenie odzieży, terminali clic & collect, urządzeń typu wearables – to wszystko powoduje ... jest raportowanie stopnia, w jakim dany lokal był zaangażowany w sprzedaż produktu przez Internet, niezależnie od tego, czy obrót ze sprzedaży internetowej ...
-
Elektroniczna gospodarka w Polsce 2006
... napojów i wyrobów tytoniowych, produkcja wyrobów włókienniczych i odzieży, itd. (84 proc.). Badania przeprowadzone w 2006 roku przez GUS pokazały, że różnego rodzaju problemy z ... 25 - 15 proc.). Popularniejszą formą sprzedaży online jest nadal sprzedaż przez Internet, z której skorzystało w 2005 roku 8 proc. firm mających dostęp do Internetu notując ...
-
E-commerce nie dla części samochodowych?
... przez niego część nie będzie pasowała i konieczny będzie zwrot produktu. W razie zaś ewentualnej reklamacji zamontowanej części, obowiązek ten bierze na siebie warsztat. Wszyscy eksperci przewidują jednak, że mimo tej specyfiki sprzedaż części motoryzacyjnych przez internet ...
-
Jak pandemia zmieniła zachowania konsumentów? 3 główne trendy
... e-handel osiągnął swój szczyt, a sprzedaż żywności przez Internet w Polsce wzrosła o blisko 100% z miesiąca na miesiąc, wciąż oznaczało to zaledwie przekroczenie 1% progu udziału sprzedaży internetowej w sprzedaży detalicznej żywności ogółem. Istotny wzrost zakupów internetowych, można natomiast zauważyć w sektorze odzieży i obuwia. W kwietniu br ...
-
Sieci handlowe muszą zmienić modele biznesowe
... , już 74% respondentów wskazało, iż kupowało odzież lub obuwie przez internet. Wartościowo udział sprzedaży odzieży w internecie kształtuje się na relatywnie niskim poziomie ok. ... a towar zostaje dostarczony im do domu). Obecnie w Polsce coraz więcej producentów odzieży, dostawców materiałów budowlanych czy detalistów spożywczych obok rozwijania sieci ...
-
Zalando: Strategię dostosowujemy do lokalnych rynków
... wprowadzamy wszelkie innowacje. Naszym celem jest pokazanie Polakom, że robienie zakupów przez internet jest proste, wygodne i zabiera mniej czasu niż kupowanie w sklepach stacjonarnych ... (2008 rok), w Niemczech praktycznie nie istniał handel online, zwłaszcza na rynku odzieży i obuwia. Sklep internetowy Zalando od początku różnił się od sklepów ...
-
Nieruchomości handlowe i logistyczne 2013
... wizyty w centrum handlowym „doświadczeń zakupowych”. Oprócz zakupów odzieży, elektroniki czy artykułów spożywczych chcą ... sprzedaż i obroty najemców wzrosły (odpowiednio 4,1% i 6,6% wg stanu na wrzesień 2013 r.). Może to oznaczać, że obecnie klienci wydają więcej podczas jednej wizyty w centrum handlowym, jak również że więcej kupują przez internet ...
-
Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
... br. o 11% wzrosła całkowita sprzedaż przez internet w Polsce, a udział e-handlu w całym detalu był o 0,5 pp. wyższy niż rok temu i wyniósł 8,8%. Aż 27,2% wszystkich tekstyliów, odzieży i obuwia w obrocie detalicznym w Polsce sprzedano w tym czasie przez internet. To największy udział wpośród monitorowanych przez GUS kategorii produktowych. Rok ...
-
E-commerce zawiódł. Na czym branża TSL zarobi w tym roku najwięcej?
... całkowita sprzedaż online w Europie była o 2% niższa niż przed rokiem. Na pocieszenie o odpowiednio 8% i 10% wzrosły e-zakupy sobotę i niedzielę, ale sprzedaż w te ... i słabą koniunkturą, niemal 20% całej odzieży i obuwia w obrocie detalicznym w Polsce sprzedano w październiku przez internet. Zakładamy, że wyniki listopadowe będą jeszcze lepsze, ...
-
Handel detaliczny zabetonowany
... Sprzedaż detaliczna sprzętów elektronicznych odbywa się w przeważającej mierze właśnie za pośrednictwem sieci sklepów branżowych – 2/3 szacowanego na 22,8 mld zł wolumenu przechodzi przez nie. Stosunkowo duży udział ma w tym segmencie e-commerce – blisko 25 proc. gadżetów kupowanych jest przez internet ...
-
Opodatkowanie aukcji internetowych
... używania. Trudno w takiej sytuacji wymagać, aby podatnik posiadał dowód zakupu odzieży nabytej rok czy dwa wstecz. Według urzędników skarbowych konieczny jest dowód ... podlegają opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych, w przypadku, gdy sprzedaż nie jest dokonywana przez podatnika VAT. Jednak obowiązek zapłaty podatku nie powstaje, jeśli ...
-
Internetowe sklepy sportowe – ranking 2014
... odzieży sportowej, obuwia i ochraniaczy nie należą do rzadkości. Do tego słabo zabezpieczona paczka, w której sprzęt sportowy narażony jest na odkształcenia, zarysowania czy wręcz uszkodzenia to bardzo częste minusy wskazywane przez ... sprzedaż przypada od marca do sierpnia, dla Sportów Drużynowych obserwuje się w miarę równomierną sprzedaż w ciągu ...
-
Rynek reklamy w Polsce: tylko 1/8 reklamodawców podwyższyło wydatki
... internet wyraźnie umocnił swoją pozycję na rynku reklamy, a w drugim kwartale miał większy udział w mediamiksie niż telewizja. Kryzys wywołany przez ... oraz Vistula Group i Apart w sektorze odzieży i dodatków, a także Hasco-Lek w sektorze produkty ... gospodarczego wywołanego koronawirusem. W kwietniu sprzedaż detaliczna spadła o 22,9%, zaś produkcja ...
-
Młodzi konsumenci i ich prawa
... tego lata. Właśnie dlatego Zosia dokonała zakupu w renomowanym sklepie popularnego producenta odzieży młodzieżowej. W sklepie Zosia przymierzyła bluzkę, leżała idealnie. Była ... się na kupno odtwarzacza przez Internet. Ceny były niższe niż w tradycyjnym sklepie. Nawiązał kontakt z Firmą „MNO” prowadzącą sprzedaż przez Internet. Dokładnie wypytał o ...
-
Udział e-commerce w handlu rośnie do 8 proc. Rekord dzięki pandemii?
... Biorąc pod uwagę wzrost sprzedaży online wyraźnym liderem była kategoria odzieży i obuwia, gdzie porównując stan z kwietnia z tym z początku roku, udział sprzedaży ... za poziom bazowy przyjmiemy sprzedaż internetową z lutego br., to okaże się, że jedyną kategorią sprzedaży detalicznej wyodrębnianą przez GUS, gdzie wartość internetowej sprzedaży ...