-
Przebranżowienie zawodowe i automatyzacja. Co na to Polacy?
... postawy wobec automatyzacji poszczególnych grup zawodowych. Najczęściej przyspieszenia jej w obliczu COVID-19 dopatrywali się finansiści (42%), specjaliści ds. obsługi klienta (39%), pracownicy produkcji (37%), sprzedawcy (33%) oraz menedżerowie (32%). Odczucia badanych zgadzają się częściowo z ocenami ekspertów - wskazane grupy wśród najbardziej ...
-
Polacy a globalne ocieplenie: obawy czy obojętność?
... człowieka. Co trzeci respondent jest zdania, że to ludzie są odpowiedzialni za globalne ocieplenie. W tej grupie większy odsetek stanowią mężczyźni (39%) niż kobiety (28%), jak również mieszkańcy największych miast (42%). Skutkiem globalnego ocieplenia najczęściej zauważanym przez Polaków jest występowanie większej ilości ...
-
PIE: gospodarkę światową napędzają 3 siły
... Wyszehradzkiej oraz Niemcy i Austria) w latach 2000-2020 wyprzedził Europę Południową pod względem udziału w europejskich obrotach handlowych (z 33 proc. unijnych obrotów do 39 proc. wobec spadku z 35 proc. do 28 proc. w Europie Południowej). Cały region stał się przemysłowym motorem wzrostu w UE. Polska jest ...
-
Zachowania konsumentów: tania czy zdrowa żywność?
... świadomość i dbałość o zdrowie zmieniły także zachowania konsumentów. Aż 45 proc. Europejczyków przyznaje, że w ciągu ostatniego roku spożywało mniej mięsa. Średnio 39 proc. ankietowanych stwierdziło, że je bardziej ekologiczne produkty niż wcześniej. Z kolei 48 proc. z nich przyznało, że wypiło mniej alkoholu w ciągu ...
-
Black Friday: co 2. Polak dostrzega manipulacje
... interesuje ich najbardziej. Na pierwszym miejscu znalazły się odzież i obuwie (69%), na drugim – elektronika i AGD (54%), a na trzecim – akcesoria sportowe (39%). Przeciętny klient jest gotowy wydać na zakupy w Black Friday 735 złotych, kiedy w 2020 roku kwota ta wynosiła 945 złotych. Metodologia ...
-
Boże Narodzenie 2021: obawy i tęsknoty Polaków
... Ferrari. Dzięki dużej różnorodności takich upominków każdy może znaleźć coś na miarę swoich potrzeb. – komentuje Aleksandra Bromblik z serwisu Prezentmarzeń. Zdaniem 39% respondentów badania „Za jakimi Świętami Bożego Narodzenia tęsknią Polacy” obecnie nabywamy bardziej przemyślane świąteczne prezenty niż w ubiegłych latach. Wynika to ...
-
Emerytury, czyli pielęgnacja więzi i zaciskanie pasa?
... ilość wolnego czasu. Czterech na dziesięciu badanych kojarzy emeryturę z brakiem pieniędzy (43.5%) oraz z utratą zdrowia (41.8%). Podobna liczebnie grupa badanych (39.9%) kojarzy emeryturę ze spokojem. Jednej trzeciej badanych emerytura kojarzy się z lękiem (30.9%) i zależnością (31.0%). Im dalej do emerytury, tym bardziej ...
-
Pandemia nie wpływa na strategie i plany Private Equity?
... proc. w poprzednim badaniu. Podobnie odsetek respondentów spodziewających się większych transakcji gwałtownie spadł o taką samą wartość – z 59 proc. w okresie letnim do 39 proc. obecnie. W rzeczywistości wynik ten, choć niższy niż w poprzednim badaniu, stanowi drugi najwyższy poziom od 2007 r. Badanie pokazuje, że duże ...
-
PARP: jest popyt na zatrudnianie cudzoziemców
... większość ukraińskich pracowników. 57 proc. ankietowanych osób (o 7 p.p. więcej niż rok wcześniej) ma dobre lub bardzo dobre nastawienie do swoich szefów, a 39 proc. – neutralne. Niemal 60 proc. badanych pracowników z Ukrainy odczuwa zadowolenie z pracy w Polsce, niezadowolonych jest 13,5 proc. Pomimo zadowolenia z pracy, badania ...
-
Opóźnione płatności to w Polsce norma
... do tego, że na ich konta spłyną wszystkie należności z 2021. W handlu uważa tak 31 proc. mikro, małych i średnich firm, a w transporcie 39 proc. – zwraca uwagę Sławomir Grzelczak. - Badanie pokazuje też inną ciekawą rzecz, o ile niemal 70 proc. firm sektora MŚP informuje, że ...
-
Jak pandemia zmieniła centra handlowe i konsumentów?
... %). W sierpniu ubiegłego roku sytuacja ta wyglądała tylko trochę bardziej optymistycznie – na pytanie o zmianę dochodu w porównaniu do okresu przed pandemią, nadal 39% osób wskazało spadek. Problem ten jest szczególnie dotkliwy dla kobiet i osób po 55. roku życia, natomiast osoby młodsze częściej deklarują ...
-
Połowa dużych firm chce zatrudnić pracowników z Ukrainy
... proc. wskazań). Poza tym ważnym elementem wsparcia mogą być także planowane przez pracodawców szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników oraz ich rodzin (39 proc. wskazań), a także pomoc w zakwaterowaniu (30 proc. wskazań). Dodatkową pomocą są też finansowe dotacje dla rodzin (13 proc.). Część pracodawców ...
-
Eksporterzy w czasach wojny: czego się spodziewają?
... z Francji, Włoch i Wielkiej Brytanii twierdzi, że również była zmuszona znaleźć nowych dostawców, aby poradzić sobie z zakłóceniami w łańcuchu dostaw, podczas gdy 39% niemieckich eksporterów twierdzi, że skupiło się na nowych rynkach eksportowych, głównie tych blisko ich kraju, takich jak Francja i Hiszpania. Gdy ...
-
Wojna i pandemia w biznesie, czyli jak polskie firmy reagują na kryzysy?
... , że zdecydowanie przeważały nastroje negatywne. Prawie 60 proc. firm zanotowało wówczas spadek wartości sprzedaży. Rok później ten odsetek spadł do 39 proc. Z kolei w kwietniu 2022 r., po miesiącu trwania wojny w Ukrainie, ale po zniesieniu praktycznie wszystkich restrykcji covidowych, spadek sprzedaży obserwowało 24 ...
-
Inflacja nie dotyka freelancerów, bo mają oszczędności?
... na etacie, a prawie 20 proc. zrezygnowała ze stałej pracy na rzecz freelancingu W ubiegłym roku działalność freelancerską łączyło z pracą na etacie 39 proc. badanych użytkowników Useme. Wśród tych osób ¾ utrzymała stałe zatrudnienie, 17 proc. z niego zrezygnowało, a 7 proc. zakończyło pracę na etat nie ...
-
Inflacja ogranicza marnowanie żywności
... i napojów bezalkoholowych – 14,5 proc. W ciągu roku podrożały najbardziej: mięso drobiowe i wołowe (kolejno 34,7 proc. i 32,3 proc.), mąka (38 proc), cukier (39,3 proc.), masło (30,6 proc.) i mleko (21 proc.). W konsekwencji Polacy są zmuszeni do zmiany nawyków i zaciśnięcia pasa. A wyniki badań zrealizowanych przez ...
-
Czy streaming zupełnie wypiera kino?
... , którzy w kinie nie byli w ciągu ostatniego roku (52%). Do kina stosunkowo najczęściej chodzą ludzie młodzi (od 18 do 24 lat) – 39% respondentów z tej grupy wiekowej deklaruje, że było w kinie w ciągu ostatnich trzech miesięcy do momentu realizacji badania. Dlaczego Polacy rzadziej chodzą ...
-
Wzrost cen uderza we wszystkie branże
... - widoczne są już w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor i bazie informacji kredytowych BIK. Na koniec sierpnia br. łączna kwota zaległości firm wyniosła 39,2 mld zł – to o ponad 2 mld zł więcej niż jeszcze w analogicznym okresie roku ubiegłego. Przeterminowane długi budownictwa wynoszą już ponad 5,6 mld ...
-
Blisko 50% Polaków robi zakupy online za granicą
... nie kupowały w ostatnim czasie w sklepach zagranicznych uzasadniały swoją decyzję wskazując najczęściej na fakt, że wszystko, czego potrzebują mogą nabyć w kraju (39%). Ten argument był najpopularniejszy w grupie Baby Boomers - aż połowa (51%) przedstawicieli tej generacji uważa, że rodzime sklepy są w stanie zaspokoić ...
-
Mundial 2022: koszty leczenia w Katarze o wiele droższe niż hotel
... ceny ubezpieczeń na ich tle są zdecydowanie tańsze. Nawet najwyższa średnia cena dzienna ubezpieczenia podróżnego – w tym przypadku do USA – 14,39 zł, jest nadal tańsza o 1 868 zł od doby hotelowej w Szwajcarii i o 8193 zł tańsza od doby w katarskim szpitalu. najmniej za ochronę ...
-
Rynek reklamy napędzany przez online
... zł. Inwestycje w reklamę telewizyjną spadły o 1,5% i wyniosły niemal 3,1 mld zł, tym samym udział telewizji w rynku reklamy spadł z 42,4% w ubiegłym roku do 39,8% w omawianym okresie roku obecnego. Reklama radiowa zanotowała po trzech kwartałach wzrost przychodów reklamowych o 3%. Dzienniki zyskały po dziewięciu miesiącach 2022 roku ...
-
Nie tylko praca zdalna. Jakie innowacje na rynku pracy?
... danych Eurostatu pracownicy w Polsce są jednymi z najdłużej pracujących osób w Unii Europejskiej. Europejczycy pracują tygodniowo średnio 36,4 godziny, natomiast polscy pracownicy 39,7 godzin. Daje to nam 4. miejsce w rankingu całej Wspólnoty. Eksperci Pracuj.pl postanowili w tym kontekście poznać opinię Polaków na temat możliwego ...
-
CEO: nie boją się recesji, wierzą we wzrost firmy i gospodarki
... do krótkofalowego wstrzymywania rekrutacji, a nawet redukcji etatów. Szczególnie jest to widoczne w przypadku przedstawicieli największych firm na świecie, spośród których 39% zamroziło już zatrudnienie, a 46% rozważa zmniejszenie zatrudnienia w ciągu najbliższych miesięcy. Mniej pesymistyczny obraz przedstawia się w przypadku prezesów z Polski. 20 ...
-
Rok 2023 będzie ciężki dla pracodawców. Rekrutacje pracowników wstrzymane
... 53 proc. pracodawców obawia się, że w najbliższych półroczu polską gospodarkę czeka recesję (wzrost o 4 p.p. w porównaniu do badania sprzed pół roku). Kolejne 39 proc. właścicieli firm mówi o stagnacji (wzrost o 2 p.p.), natomiast 4 proc. prognozuje wzrost gospodarczego (spadek o 2 p.p.).59 proc. pracodawców pozytywnie ocenia swoją obecną kondycję ...
-
Wyjazd na ferie zimowe planuje co czwarty Polak
... się wyjazdy letnie i to na letni urlop zbierane są pieniądze – zaznacza prof. Waldemar Rogowski, Główny Analityk BIG InfoMonitor (Grupa BIK). 39 proc. osób z dziećmi w wieku szkolnym planuje wysłać je gdzieś na ferie Ferie to czas relaksu przede wszystkim dla rodzin z dziećmi ...
-
Rośnie optymizm branży private equity. Widać nadzieje na inwestycje?
... respondent (24 proc.) uznaje je natomiast za element strategii ograniczania ryzyka, która może zaprocentować w przyszłości – w tym wypadku to wyraźny spadek, z 39 proc. Dwukrotnie w ciągu roku zmniejszyły się też wskazania o niechęci do szybkiego uwzględniania tych kwestii w strategiach (do 3 proc.) oraz postrzegające je ...
-
72% polskich pracodawców ma problem z rekrutacją wykwalifikowanych pracowników
... Wisłą niedoborze talentów mówią natomiast niemieckie firmy (86%). O badaniu: Badanie „Niedobór talentów” zostało zrealizowane na próbie 510 pracodawców w Polsce i niemal 39 000 firm na świecie. Celem badania było zmierzenie skali trudności w pozyskiwaniu nowych pracowników o pożądanych kompetencjach. Raport prezentuje dane w podziale na ...
-
Nadgodziny i pożyczki, czyli sposoby na Wielkanoc?
... 41 zł. Babka z bakaliami to koszt 88 zł, a mazurek różany – 65 zł. W Starym Domu u Piotra Adamczyka porcja sałatki jarzynowej kosztuje 39 zł, niecały litr wielkanocnego żuru na zakwasie z prawdziwkami i białą kiełbasą to wydatek w wysokości 79 zł, ceny ciast wahają się od ...
-
Dzieci w sieci: zero kontroli, granic i świadomości
... online w soboty i niedziele jest 19 proc. osób w przedziale od 14 do 17 lat. Mimo dużej ilości czasu spędzanego przed ekranem, 39 proc. nastolatków przyznaje, że rodzice nie wyznaczają im żadnych limitów na korzystanie z internetu. O badaniu Badanie „Ostrożni w Sieci” zostało przeprowadzone przez ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
... kwartałem obserwujemy umocnienie tej tendencji. Udziały internetu w mediamiksie wzrosły z 44,5 proc. do 45,3 proc., zaś telewizji spadły z 40,7 proc. do 39,9 proc. Jednak nie tylko udziały internetu rosną. Kino w dalszym ciągu znajduje się w fazie odbudowy po kryzysie, a jego udział w pierwszym kwartale ...
-
Dzień Matki: problemy finansowe główną przeszkodą dla macierzyństwa
... na 10,16 mln rodzin niemal co czwarta - blisko 2,3 mln - to samotni rodzice z dziećmi. W ponad 1,9 mln wychowują dzieci matki, a w blisko 0,39 mln ojcowie. Często bez finansowego wsparcia drugiego rodzica. Według badanych, na czele listy przyczyn spadającej liczby narodzin w Polsce obok braku ...
-
Czy sektor TSL powinien bać się ESG?
... elementem zapytań ofertowych w przetargach, np. z podwykonawcami, to ostatecznie zaledwie 19% wpisuje je do aktualnych umów jako zobowiązanie. Nieco więcej, bo 39% firm uwzględnia je jedynie jako cele aspiracyjne. Bardzo dużo przedsiębiorstw w ogóle nie umieszcza ich w końcowej umowie. Odsetek ten sięga 42 ...
-
90% Milenialsów i Zetek stawia na zakupy online. Jakie mają zwyczaje?
... różni Istnieją również pewne różnice w tym, jak kupują przedstawiciele pokolenia Z i milenialsi. Pierwsi częściej sięgają po subskrypcje serwisów streamingowych (49% vs. 39%) i bilety na podróże (40% vs. 34%). Te dane potwierdzają, że ważniejsze od przedmiotów materialnych są dla nich doświadczenia. „Zetki” są ...
-
Ubezpieczyciele w walce ze zmianami klimatu. Jaka jest ich rola?
... naturalnych w 2021 roku na świecie. 159 mld USD – luka między stratami z powodu katastrof naturalnych a stratami ubezpieczonymi w 2021 roku na świecie. 39,3% – średni procent ubezpieczonych strat w latach 1980-2021 na świecie. Najwięcej strat przyniosły: huragan IDA w USA (65 mld USD) oraz powódź BERND ...
-
Najlepsze systemy emerytalne na świecie: w Polsce gorzej niż w Urugwaju
... ocen – pod kątem integralności oraz bezpieczeństwie prawnym systemu (90.9 pkt.). Najniżej ocenione kraje w poszczególnych kategoriach to: Południowa Korea w kategorii adekwatność (39 pkt.), Austria w kategorii wypłacalność w długim terminie (22.6 pkt.) oraz Filipiny pod względem integralności oraz bezpieczeństwa prawnego systemu (25.7 pkt.). Polska ...