-
Strategie marketingowe: zawężanie marki
... od rosyjskiego holdingu Sibur. Kolejne inwestycje powstają w Meksyku, Brazylii i Rumunii. Taka strategia pozwala nie tylko podnieść rentowność, ale daje możliwość szybkiego reagowania na ... ofert. Zawężanie marki odpowiedzią na kryzys Strategia koncentracji i zawężanie marki jest odpowiedzią na kryzys. Strategia rozszerzania jest bardzo dobra na czas ...
-
Polscy przedsiębiorcy i ich problemy. Nad czym ubolewa biznes?
... wiedzy ze świata nauki do przedsiębiorstw oraz koszty wdrożenia Jednolitego Pliku Kontrolnego. Biurokratyczna mitręga, brak wyraźnych postępów w reformowaniu otoczenia prawno-podatkowego oraz dysonans między zapowiedziami rządu, a realizowanymi działaniami, powodują, że przedsiębiorcy zapytani czy Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (tzw ...
-
Polski rynek kapitałowy. Najwyższa pora na strategię
... nadaniu mu odpowiednio wysokiej rangi ma służyć przygotowywana pod egidą Ministerstwa Finansów strategia. Ma być gotowa do końca tego roku, składać się z analizy ... Nie wszystkie firmy są w stanie pozyskać kapitał z giełdy. Wiele młodych, małych, innowacyjnych przedsiębiorstw czeka na pieniądze od funduszy venture capital. Na razie polski rynek VC ...
-
Relacje inwestorskie: zarządzanie poprzez raportowanie o kapitale intelektualnym
... eń zwrotnych, które uczestniczą w zarządzaniu przedsiębiorstwem w podstawie, w której to mieści się strategia i wynikające z niej cele strategiczne. W zaprezentowanym modelu można wyróz ... odpowiada w pełni na potrzeby rynku w zakresie prawidłowej i racjonalnej wyceny przedsiębiorstw. Niezależnie jednak od tego, jaki standard w przyszłości zostanie ...
-
Migracje ERP 1995-2004
... wymianę, stanowiły zaledwie 10% badanej próby. Analiza badanej próby przedsiębiorstw względem zatrudnienia prowadzi do wniosków podobnych, jak w przypadku przychodów. Małe ... , niewiele tylko ustępującą pierwszej, przyczyną migracji systemów ERP jest strategia IT w przedsiębiorstwie. Następna okazała się potrzeba integracji, której przyznano prawie ...
-
Zarządzanie przedsiębiorstwem: gra do wspólnej bramki
... kierunek rozwoju i rozpoczyna realizację programu zmian bez wcześniejszego upewnienia się, co myślą na ten temat inne wpływowe osoby w firmie. Słowo „strategia” pochodzi z j. greckiego i składa się z dwóch członów stratos i agein. Stratos oznaczało armię, agein – przywództwo. Tak więc strate-gos nazywano kogoś, kto przewodził ...
-
Zarządzanie ryzykiem. Hedging jako tarcza amortyzująca straty
... firmy? Jak stworzyć strategię zarządzania ryzykiem dla małych i średnich przedsiębiorstw? Tym, co wyróżnia świetnych managerów od “tylko” dobrych, jest umiejętność ... rozwiązania na wszystko. Jednak odpowiednio dobrana i na bieżąco weryfikowana strategia zarządzania ryzykiem jest kluczowa w prowadzeniu każdego przedsiębiorstwa. Można wymienić dwa ...
-
PARP o funduszach europejskich na lata 2014-2020
... wykorzystywania wzornictwa w działalności przedsiębiorstw, co przełoży się na wdrożenie nowych produktów i usług na rynek. Jakie projekty będą dofinansowane w ramach działania - dwuetapowe wsparcie obejmujące: Etap I - diagnoza firmy w formie audytu wzorniczego na podstawie którego zostanie opracowana strategia wzornicza zawierająca rekomendacje ...
-
Badanie kondycji polskich firm 2006
Pozycja konkurencyjna małych i średnich przedsiębiorstw słabnie - coraz bardziej bazują one na cenie, a w coraz mniejszym stopniu na jakości i innowacyjności produktów i usług oraz jakości obsługi klienta. Strategia cenowa wymaga obniżania kosztów i - w efekcie - prowadzi do zmniejszenia dochodów. Tym samym słabną zdolności akumulacyjne i kredytowe ...
-
Identyfikacja Wizualna Firmy
... , kolorystyka architektoniczna czy wygląd strony internetowej, daje klientom poczucie, że również oni będą traktowani w sposób, na który zasługują. Dokładnie zaplanowana strategia wizualizacji firmy nie tylko zapewnia zaufanie klientów, ale również pomaga w tworzeniu więzi partnerskich i biznesowych. Obrazy graficzne doskonale pomagają w budowaniu ...
-
Czas na fundusze akcji dywidendowych
... inwestycyjnych dostrzegają ten potencjał i wprowadzają na rynek kolejne produkty, których strategia opiera się na inwestowaniu w akcje spółek regularnie wypłacających dywidendę. ... kształtowaniu się polityki dywidendowej, która jest tak istotnym elementem w działalności przedsiębiorstw na rynkach rozwiniętych. Do niedawna, ze względu na relatywnie ...
-
Branżo e-commerce: quo vadis?
... , polecali go innym, a nawet promowali. W tym niestety nie pomogą już żadne unijne przepisy. Pomóc może właściwa strategia marketingowa zorientowana na klienta i otwarta na komunikację z nim. ― To strategia obliczona na wiele miesięcy, a nawet lat ― przekonuje Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska z Opineo.pl i dodaje: ― Ci najbardziej wytrwali ...
-
5 sposobów na skuteczniejszą strategię marketingową
... mogą być wszystkie z nich lub każdy z osobna. Co zrobić, aby strategia marketingowa przyniosła zamierzone efekty? Oto 5 decyzji, które powinny przełożyć się na ... , by dzięki synergii tworzyć dobrze działający mechanizm. Strategia marketingowa - Ja sam! Ja sam! Na pewno? Ponad 50% polskich przedsiębiorstw ma sformułowaną strategię marketingową. Nie ...
-
Ransomware to biznes. Jak się chronić?
... 10-krotnie. Jest to obecnie główne zagrożenie dla bezpieczeństwa IT wielu przedsiębiorstw. Skutki ataków są odczuwalne nie tylko przez bezpośrednio zaatakowane firmy ... działalność stanie się droższa i zmusi ich do zmiany sposobu działania. Przyjęta strategia przynosi efekty. W 2021 r. postawiono w stan oskarżenia twórcę TrickBota oraz przejęto kody ...
-
Dekarbonizacja transportu drogowego - cele unijne trudne do realizacji
... 30% w porównaniu z 2019 r. Unijne plany dekarbonizacji przewozów drogowych są jednak znacznie ambitniejsze. Strategia na rzecz zrównoważonej i inteligentnej mobilności zakłada, że do 2030 r. w ... nie powinna się ona opierać na logice karnego opodatkowania przedsiębiorstw, które nie będą w stanie inwestować odpowiednio dużo w narzuconym tempie. ...
-
Polski eksport mniej opłacalny?
... niższa niż w 1. półroczu 2005 r. Ich udział w przychodach z eksportu przedsiębiorstw zmalał z 15,2% do 14,4%. Według PKPP Lewiatan oznacza to, że mamy do czynienia z umacnianiem się pozycji na rynkach zagranicznych silnych, dużych firm-eksporterów. Ich strategia nastawiona na rynki zewnętrzne nie została zmieniona przez wzrost ...
-
Parki przemysłowe i technologiczne
... innowacje, bez wsparcia w obszarze promocji, nie odniosą sukcesu. Odpowiednia strategia marketingowa pozwala na dotarcie do konsumentów, a następnie powiększenie rynku ... przedsiębiorstw zebranych w ramach tzw. inkubatorów przedsiębiorczości. Głównym obszarem działania tego typu organizacji jest wspomaganie start-upów oraz młodych przedsiębiorstw z ...
-
Napędzani innowacją, kierowani Cyfrową Transformacją: proALPHA ERP+ i nowe horyzonty przemysłu.
... najlepsze rozwiązania branżowe z funkcjonalnościami wykraczającymi poza tradycyjne systemy ERP. Strategia ta jest realizowana zarówno przez organiczny rozwój jak i akwizycje firm wiodących ... to nie tylko do dużych korporacji, ale również do przedsiębiorstw z sektora średnich przedsiębiorstw, które stanowią znaczący segment rynku ERP. W tym kontekście ...
Tematy: -
Wyniki biur i domów maklerskich I-VI 2008
... kasowe, zwiększając natomiast kwoty kontraktów terminowych. Ta strategia pogłębiła spadek notowań instrumentów finansowych w obrocie kasowym, a w ... wymagało przeszacowania posiadanych walorów oraz podniesienia rezerw przedsiębiorstw maklerskich. Suma bilansowa przedsiębiorstw maklerskich, mimo podjęcia działalności przez trzy nowe domy maklerskie ...
-
Wyniki biur i domów maklerskich 2008
... , którzy przenieśli kapitały z operacji kasowych na rynek derywatów. Ta strategia pogłębiła spadek notowań instrumentów finansowych w obrocie kasowym, a w ... tych okolicznościach znacznie spadła rentowność przedsiębiorstw maklerskich w 2008 r. w porównaniu z 2007 r. Suma bilansowa przedsiębiorstw maklerskich, mimo podjęcia działalności przez 4 nowe ...
-
Kryzys finansowy korzystny dla firm?
... zmniejszenie przychodów odczuwane przez 6 na 10 badanych przedsiębiorstw. - Kryzys postrzegany jest jednak przez połowę (51%) przedsiębiorstw jako szansa. Przede wszystkim jest ... podaje, iż 23% firm koncentruje się w tym czasie na podniesieniu przychodów, jest to strategia wdrażana przede wszystkim przez firmy odczuwające pozytywny wpływ kryzysu (42% ...
-
Upadłości firm na wysokim poziomie do 2011 r.
... w potencjalnym windykowaniu należności. Ta bardziej konserwatywna, mniej ekspansywna strategia widoczna jest także w analizie ich zobowiązań, zarówno krótko-, jak i ... istotnym niedowartościowaniem liczby upadłych przedsiębiorstw. Ponadto, linia oddzielająca przedsiębiorców indywidualnych od bardzo małych przedsiębiorstw różni się znacznie ...
-
KPP: innowacyjność Polski wciąż niska
... przychodów, wydatków przedsiębiorstw poniesionych na organizację i prowadzenie praktyk dla studentów". Według KPP realizacja powyższych postulatów, które zlikwidują jedynie część barier, nie uda się bez ogólnokrajowej dyskusji – z udziałem przedstawicieli władzy i naukowców – której efektem będzie długofalowa strategia podnoszenia innowacyjności ...
-
Rozwój kapitału ludzkiego opłacalny
... - 1,5%, rekrutacja - 0,4%. „Wśród prezesów i menedżerów polskich firm rośnie świadomość, że strategia personalna organizacji ma bezpośredni wpływ na jej ... przedsiębiorstw, porównanie budżetu, za który odpowiada dział HR, do przychodów firmy – ponad 46% przedsiębiorstw, zrównoważoną kartę wyników (Balanced ScoreCard) – ok. 23% przedsiębiorstw ...
-
Kłopotliwe zarządzanie danymi
... pracowały nad ich zmianą”, dodaje. Najważniejsze wyniki badania: Przepaść pomiędzy celami i praktyką zarządzania informacją w przedsiębiorstwach. Większość przedsiębiorstw (87%) uważa, że odpowiednia strategia przechowywania dokumentów pozwoliłaby im na usuwanie niepotrzebnych informacji. Jednak mniej niż połowa (46%) rzeczywiście wdrożyła formalny ...
-
Firmy w Europie Środkowej: nastroje I kw. 2011
... przedsiębiorstw wydało 3% i więcej swojego obrotu na badania i rozwój (B+R) w 2010 roku. „Nie jest to zbyt zachęcający wynik z perspektywy szans na szybkie podnoszenie pozycji konkurencyjnej zarówno polskich przedsiębiorstw ... regionie. Ogromne znaczenie będzie mieć tu długofalowa strategia państwa zmierzająca do konsekwentnego wspierania tego typu ...
-
Polskie banki straciły 1257 milionów złotych
... się sytuacja całego sektora finansowego oraz strategia samych banków, które uwzględniając potencjalne zagrożenia ... przedsiębiorstw. Firmy zmniejszyły swoje zapotrzebowanie kredytowe o ponad dwa miliardy złotych, generując 1,1% spadku wartości udzielanych im kredytów rok do roku. Wartość portfela kredytowego małych i średnich przedsiębiorstw ...
-
Bariery przedsiębiorczości na wsi
... obszarów wiejskich oddalonych od miast mogą się jeszcze bardziej pogłębić. Strategia wsparcia MŚP w dokumentach a efektywność działania Przeprowadzona analiza dokumentów ... wielkopolskie, podkarpackie, świętokrzyskie, lubuskie i opolskie. W tych regionach wartość dotacji dla przedsiębiorstw wiejskich w ogólnej puli dotacji dla firm waha się od ...
-
Menedżerowie firm wierzą we wzrost w 2014
... realizowane dzięki zatrudnianiu najlepszych kadr będą podstawą konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w nadchodzących latach. Z drugiej strony trzeba zauważyć, że wiele polskich firm wciąż pokłada nadzieję przede wszystkim w niskich kosztach produkcji. Taka strategia może zemścić się w przyszłości” – twierdzi Witold Orłowski główny doradca ...
-
Ustalanie ceny produktu, czyli pricing i jego zalety
... strategia cenowa nie zawsze jest klarowna dla kierownictwa. O ile bowiem rozumie ją 92% ankietowanych zarządów, o tyle już w przypadku dyrektorów sprzedaży odsetek ten pikuje do 82%. Powyższe wyniki odnoszą się do firm brytyjskich. W przypadku polskich przedsiębiorstw ... badania KPMG ma miejsce już w 63% przedsiębiorstw na rynku brytyjskim. Zespoły ...
-
Firmy rodzinne w Polsce i Europie 2018
... Europy wypada nieco lepiej – aż 64% europejskich przedsiębiorstw zanotowało wzrost przychodów, w przypadku 24% pozostały one na tym samym poziome, a 11% – spadły. Dobra kondycja firm rodzinnych jest widoczna również we wzroście zatrudnienia – ponad 1/3 polskich przedsiębiorstw w ciągu roku zwiększyła liczbę pracowników, a połowa utrzymała ...
-
Przemysł 4.0: ewolucja nie rewolucja?
... związanych z cyfryzacją i automatyzacją. Strategia takiej transformacji powinna jasno wskazywać kolejność wprowadzanych technologii oraz zmian w organizacji przedsiębiorstwa. Ważne jest także ustalenie odpowiedzialnych osób na poszczególnych etapach metamorfozy firmy. Nie wszystko na raz Wiele przedsiębiorstw, zwłaszcza tych mniejszych, chcąc ...
-
Małe i Średnie się edukują
... Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Imprezie, która ma charakter informacyjno-edukacyjny, towarzyszą IV Ogólnopolskie Targi "MSP 2003 - wszystko dla małych i średnich przedsiębiorstw". Patronat ... w planie działania ministerstwa na rok 2003. Opracowywana jest także Strategia Gospodarcza "Przedsiębiorczość – Rozwój – Praca II". Wykorzystanie funduszy ...
-
Symantec: zabezpieczenia dla urządzeń mobilnych
Firma Symantec zapowiedziała ważną aktualizację swojej strategii zabezpieczania i zarządzania urządzeniami mobilnymi. Strategia firmy Symantec zakłada dostarczanie rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw, użytkowników indywidualnych i dostawców usług komunikacyjnych, które pozwalają zabezpieczać dowolne urządzenie mobilne oraz zarządzać nim w ...
-
Bezpieczeństwo informacji w Cloud Computingu
... modelu biznesowego, o czym poinformowała w komunikacie z 27 września 2012 roku. Unijna strategia ma przynieść spore korzyści związane z rozwojem przetwarzania w chmurze - łączny wpływ na PKB ... siedziby w różnych jurysdykcjach. Ponadto Grupa odniosła się jedynie do przedsiębiorstw i organów publicznych, które korzystają z chmur obliczeniowych. Dla ...