-
Działania marketingowe i PR w polskich firmach w 2015 roku
... , że o niemal połowę zmniejszyła się liczba firm deklarujących włączenie wszystkich działań marketingowych i PR w sprzedaż (z 74% do 40%). Wydaje się więc, że po czasach kryzysu, kiedy to strategie ekspansji zostały zamienione na strategie przetrwania, działy marketingu, zaangażowane głównie w sprzedaż, zaczynają wracać do swojej poprzedniej ...
-
Agencje PR w Polsce
... roku zweryfikowały swój punkt widzenia, oddając Internetowi należne mu miejsce wśród głównych kanałów komunikacyjnych - podkreśla Grzegorz Miłkowski z Imagine PR. - Potwierdzają to także same strategie, w których to Internet zaczyna warunkować pozostałe kanały komunikacji, stanowiąc coraz częściej punkt wyjścia do pozostałych działań. Jak wynika ...
-
PR i marketing w 2023 roku. Trendy na 2024
... tematu i indywidualnego podejścia. Kolejnym trendem był wzrost znaczenie digital PR, czyli wszystkich działań w przestrzeni online. Marki coraz większą wagę przywiązują do ... wiedzy w danym obszarze. Na znaczeniu zyskają platformy takie jak TikTok. Strategie public relations, w których przywiązywano dużą wagę do relacji w tradycyjnych mediach, ...
-
Praca w marketingu i PR: satysfakcja plus stres
... wpływu na zmianę w obszarze kompetencji i popytu na role w działach marketingu i PR. W ostatnich latach działy marketingu i komunikacji przeszły spektakularną transformację w sposobie komunikacji i budowania relacji z otoczeniem. Firmy musiały zaadaptować swoje strategie marketingowe do nowej rzeczywistości cyfrowej, w której kluczowa stała ...
-
Polscy PR-owcy a social media
... zdecydowanie mniej istotne niż negatywne. Nasuwa się smutny wniosek, że strategie komunikacyjne ograniczać się mogą głównie do gaszenia pożarów, a nie długofalowych ... strona internetowa. 98% badanych uznało, że jest to skuteczne narzędzie w komunikacji PR. Prowadzenie firmowego profilu w serwisie społecznościowym jako bardzo skuteczny sposób ...
-
Otwarta komunikacja z klientem, czyli budowanie zaufania do marki w czasach pandemii
... zyskują agencje PR. To one stoją na pierwszej linii działań. Zarządzają takimi kwestiami jak zmiany organizacyjne, ... czy za pośrednictwem zewnętrznego medium. Bardziej precyzyjne docieranie do odbiorców to rzecz priorytetowa w czasach kryzysu. Strategie i narzędzia targetowania B2B, takie jak marketing oparty na koncie (Account Based Marketing) ...
-
Zarządzanie wizerunkiem firmy w Internecie
... z badania „Ryzykowny biznes: reputacja online”, które przeprowadziły agencja PR Weber Shandwick oraz Economist Intelligence Unit. Badanie dotyczyło istnienia i funkcjonowania ... że cały potencjał internetu jest na wyciągnięcie ręki, tuż po zalogowaniu. Strategie w zarządzaniu wizerunkiem firmy online Wobec potencjału, jaki ma internet, posiadanie i ...
-
Kryzysowy Public Relations: komunikacja w czasie koronawirusa
... się. Z kolei ponad połowa badanych firm nie traci czasu i już przygotowuje plany i strategie, które mają znaleźć zastosowanie po zakończeniu epidemii. To niektóre dane, jakie ... , że rozmiar wyzwań, jakie rysują się obecnie przed specjalistami od PR, sami zainteresowani ocenili jako bardzo wysoki, dając mu 8 punktów w 10 stopniowej skali, a ...
-
Marketerzy nie doceniają pokolenia baby-boomers
... PR, opublikowała wyniki najnowszych badań, z których wynika, że firmy mogą zyskać ... w działalność pro-społeczną powinny uwzględnić tą kwestię w komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami, aby mieć pewność, że strategie i działania są przez nich zauważane. Mimo intensywnego dialogu dotyczącego dóbr i usług, baby-boomers milkną gdy chodzi ...
-
Promocja miasta a media online
... siedzib władz wojewódzkich) i wynika z niego, że media były dość krytyczne w związku z PR miast oraz ruchem turystycznym. Ze względu na nowy rok, media dokonywały - ... związku z tym władze miasta powinny przeznaczyć więcej środków na budżet. Chętnie opisywano nowe strategie promocyjne (Poznań, Kielce) czy też ich brak (Kraków). Nowy szef biura ...
-
Rynek reklamy w I poł. 2014 r.
... ) strategie zwrócenia uwagi na produkt/akcję poprzez rozrywkę, dowcip i odległe, absurdalne skojarzenia, także dotyczące kontekstu odbiorczego. A to oznacza nieuchronny i szybki koniec tradycyjnego spotu. Słowem: PR bywa często skuteczniejszy i tańszy od reklam – czego więcej potrzeba? Można tylko dołączyć przestrogę: przecenianie internetu i PR ...
-
Cyberataki kosztują firmy 575 mld USD
... - to tematy ważne dla dyrektora finansowego, dyrektora sprzedaży, szefów ds. operacyjnych, służb PR czy pracowników. Dlatego powinny znaleźć się na mapie najważniejszych ryzyk monitorowanych ... przestrzeni najbliższych 3 lat, niż w zachodnich firmach od wielu lat wdrażających strategie w tym obszarze. Pozytywny jest także fakt, że polskie firmy nie ...
-
Kantory internetowe: jak wygląda rynek?
... w łeb chociaż stosują dosyć odmienne strategie rynkowe. Podczas gdy CurrencyOne to głównie obecność w internecie i bardzo aktywny PR. Cinkciarz, poza internetem stawia ... w internecie, które mają długoterminowe plany będą konsekwentnie realizować dotychczasowe strategie. W drodze organicznego rozwoju, wspieranego nadal mocnym marketingiem, będą ...
-
Sektor budowlany stawia na jakość usług
... . Corporate Values Index jest raportem opracowywanym cyklicznie przez międzynarodową sieć zrzeszająca agencje PR – ECCO International Communications Network. Jego wyniki dają odpowiedź na pytanie, jakimi wartościami kierują się organizacje, planując strategie zarządzania i działania marketingowe. Pokazują również zmiany zachodzące na tym polu na ...
-
Praca dla specjalistów: CSR i employer branding
... badanych wyznaczyło jedynie osoby zajmujące się tym obszarem. Najczęściej pracują one w działach PR, komunikacji lub relacji zewnętrznych (ponad 37% odpowiedzi) i w biurach zarządu (niemal 30 ... się na rynku pracy. - Sens działań CSR polega na tym, aby strategie odpowiedzialnego biznesu były spójne ze strategiami biznesowymi. Taka ewolucja z pewnością ...
-
Strategia CSR to rzadkość
... Niemniej jednak kolejne firmy muszą podążyć ich śladem i znacznie rozbudować strategie ochrony reputacji oraz zarządzania ryzykiem, włączając je do długoterminowej strategii ... i komunikację CSR oraz o zmieniającym się poziomie widoczności i postrzeganego znaczenia PR i komunikacji na poziomie zarządu w niektórzy firmach zajmujących wiodące pozycje ...
-
Kryzys online
... . Gorąco polecam wykonanie dwóch ruchów: Przygotuj plan komunikacji w kryzysie. Najpierw opisz strategie tak, aby w potrzebie skupić już tylko na taktyce. Oceń jak szybko możesz ... - i tylko jednego - który przejmie wszystkie kontakty z mediami. Zwykle jest to szef PR, ale pamiętam sytuacje, gdy z powodzeniem pełnili tę funkcję szefowie marketingu ...
Tematy: -
Dobry event, czyli jaki? Poznaj 5 jego cech
... w zasięgu jednego kliknięcia. Znany bloger Pat Flynn stosuje od dawna strategie „Bądź Wszędzie” („Be everywhere”). Co ona oznacza? Człowiek zapamiętuje przez powtarzalność ... strategii „Be everywhere” jest zadaniem specjalistów PR, to trzeba zaznaczyć, że spójna komunikacja w jednej firmie działu eventowego z działem PR czyni cuda. Przykład? 44 miliony ...
-
Event marketing: jaką wartość mają spotkania biznesowe?
... świadomość marki, długookresowa wartość klienta). Eventy w rozumieniu działów marketingu, sprzedaży, HR i PR to między innymi szkolenia, spotkania, meetupy, konferencje, wyjazdy integracyjne ... na rynku. Dlatego dla serca organizacji, które pompuje strategie marketingowe nieustannie wspierając siły sprzedaży, tak ważne jest monitorowanie aktywności ...
-
Jak podwyższyć sprzedaż: promocje i rabaty
... na kupno produktu jedynie w okresach objętych promocją - mówi Daria Widerowska, Marketing & PR Manager, IT.integro. 2. Określ grupę docelową - Wybór grupy docelowej lub ... strategię, by nie narazić się na straty. Oto cztery najskuteczniejsze strategie, wykorzystywane przez supermarkety. Pozwolą one na dobranie odpowiedniego rodzaju promocji przy ...
-
Praca w branży reklamowej
... popularnie „ekantami”), którzy kontaktują się ze zleceniodawcami, czy planerów strategicznych opracowujących strategie komunikacji dla marek, Co to jest „agencja reklamowa” W książce ... marketingowej, kreacji, produkcji, czasem też maja własne działy lub oddziały PR, design, BTL, A czy można nazwać agencją reklamową drukarnię, która zajmuje się ...
-
Nowa forma reklamy: spotler w komórce
... rynku PC, dostępne są właściwie wszystkie kategorie gatunkowe gier: przygodówki, wyścigi, strategie, gry logiczne etc. Dzięki zastosowaniu advergamingu oferuje się użytkownikowi wartość dodaną, ... Dzięki temu przekaz marketingowy zostaje lepiej utrwalony. Aneta Mitko, konsultantka ds. internetu, specjalista PR i copywriter, Bluerank. a.mitko@bluerank ...
-
Jak stworzyć dobrą nazwę?
... pytanie czy stworzyć ją samemu, zlecić agencji marketingowej lub PR która obsługuje firmę, zatrudnić copywrittera, czy też może zgłosić się do profesjonalnej agencji namingowej lub brandingowej. Nazwa i znak powstają w oparciu o podobne założenia i strategie a kolejność tworzenia marki zaczyna się od nazwy, potem zaś ...
-
Osobowość marki a social media
... page na Facebooku. Kto będzie go prowadził? Sympatyczny i wiedzący wszystko pracownik działu PR lub wybrana, świetna agencja social media. O czym będziemy na nim pisać? O ... kimś o sobie, gdy sami nie wiemy, kim jesteśmy? Dlatego dojrzałe firmy tworzą strategie obecności w social media, które, oprócz kierunków i planów działań, określają również ...
-
Relacje inwestorskie: definicja, zadania, cele
... jest jednak z public relations. Aby tego uniknąć – tj. mylenia IR z PR – należy opracować program określający strategię działania firmy w zakresie IR, w tym w ... powinny być nie tylko aktualne dane, ale również plany przedsiębiorstwa, obierane strategie, czy planowane inwestycje. Dane przekazywane inwestorom powinny mieć szeroki wachlarz, by ...
-
Oferty pracy są, ale w wybranych branżach
... pracy w reklamie czy PR. Takie przeświadczenie pokutowało jednak w młodych ludziach także później, czego efektem jest teraz rzesza bezrobotnych marketingowców, cechujących się podobnymi umiejętnościami. Jak mówi Agnieszka Dejneka - Większość zaawansowanych działań marketingowych firmy zlecają obecnie agencjom lub adaptują strategie z innych krajów ...
-
Zainwestuj w e-marketing
... podbudowa. Ich efekt? Po odbyciu takiego kursu – pracownicy zamiast tworzyć strategie obecności swojej firmy w sieci – eksperymentują. Niestety nieumiejętne działania mogą firmie ... musimy wiedzieć jak coś zrobić. Nie jest sztuką rzucić hasło o Net PR Synergy, trzeba pokazać jak wyeksponować z pomocą tego narzędzia treści o pozytywnym wydźwięku. ...
-
Praca w branży IT: oczekiwania wobec kandydatów
... w takich obszarach, jak: Podstawowe elementy języka C# (np.: CLR, CTS, syntaktyka, przypadki użycia, najlepsze strategie użycia, etc.). Klasy bazowe w C# (np.: podstawowe pojęcia, definiowanie, relacje, składniki klasy, modyfikatory, etc ... dziedzinie, włącznie z dbałością o poprawność języka, stroju i manier. Małgorzata Marzec, Specjalista ds. HR i PR ...
-
Program adaptacyjny ułatwia start nowego pracownika
... Westhill Consulting, która tworzy i implementuje takie programy, w Polsce kompleksowe strategie wdrażania nowych pracowników, to jednak na razie nieczęste ... wykorzystaliśmy know-how nie tylko pracowników działu HR, ale także działu PR, sprzedaży i marketingu. – mówi Agnieszka Jankowska, Kierownik ds. Rekrutacji i Budowania Wizerunku ...
-
Jak postrzegamy marki własne?
... private label w Polsce” zwrócili szczególną uwagę. Ponadto w raporcie poddano również analizie strategie komunikacyjne detalistów konkurujących na rynku private label, wskazując na skuteczne i ... . - mówi Dorota Ciszek, Dyrektor zespołu badań i rozwoju marek On Board PR. Jak zauważa Norbert Kilen, Strategy Director agencji Think Kong: Każdy chciałby ...
-
Zadania menedżera ds. social media
... Oprócz tego, od menedżerów należy oczekiwać, że regularnie będą testowali nowe strategie, nowe rodzaje treści i nowe kampanie, tak aby zoptymalizować podejście i szybciej ... , menedżer ds. social media może stanowić swego rodzaju łącznik z działem PR i nawiązywać bezpośrednie kontakty z dziennikarzami i reporterami. Może to doprowadzić do zwiększenia ...
-
Przechytrzyć ataki APT
... krajobrazie ataków ukierunkowanych, jedno jest pewne – przedsiębiorstwa muszą wdrożyć skuteczniejsze strategie, które pozwolą im wykryć ewentualne zagrożenia i ochronić cenne zasoby przed ... ze swoim zespołem ds. bezpieczeństwa wewnętrznego firmy, kolegami z działu marketingu i PR i oczywiście z CEO The Fugle. Gra rozpoczyna się w krytycznym momencie ...
-
SEO i SEM. Jak maksymalizować sprzedaż?
... godzin w przestrzeni internetowej, ale równie duża konkurencja w każdej sekundzie walczy o uwagę użytkownika. Jak przebić się przez wirtualny tłum? Właśnie stosując strategie optymalizacyjne i reklamowe – w tym świecie wygrywają wyłącznie doświadczeni eksperci. Anna Rynkiewicz – CEO agencji reklamowej i PR