-
Marnowanie żywności. Problem ekonomiczny czy etyczny?
... ? Marnowanie żywności jest zjawiskiem powszechnym i obserwowanym w cyklu powstawania, dystrybucji, sprzedaży i konsumpcji, choć jego skala na poszczególnych etapach jest różna. ... narażenia towaru na promienie słoneczne. Na szczególną uwagę zasługują strategie sprzedażowe detalistów oraz sezonowość niektórych produktów, co powoduje, że w przypadku ...
-
Skuteczna strategia w handlu bazuje na CX
... , przejawiająca się w postaci emocji, zachowań i decyzji. Sieci handlowe dostrzegają znaczenie pozytywnych doświadczeń konsumenckich w kontekście budowania strategii marki i wpływu na wyniki sprzedaży. Samo zagadnienie jest jednak bardzo złożone. - Nadal nie ma zgodności co do tego, czym tak naprawdę jest doświadczenie konsumenta i co ...
-
Najdroższe ulice handlowe świata 2018
... wielu starań, aby tę sytuację zmienić. Tworzone są obecnie kompleksowe strategie rozwoju wybranych rejonów, doboru najemców i przygotowania lokali, co pozwoli na ... napływowi turystów z Chin kontynentalnych. Coraz lepsze dane dotyczące liczby turystów oraz sprzedaży detalicznej, zwłaszcza w kategorii zegarków i biżuterii, zachęcają marki luksusowe do ...
-
Media społecznościowe znacznie efektywniejsze niż call center
... które można wykorzystać do personalizowania komunikacji – w procesach marketingu, sprzedaży i obsługi po sprzedaży. Profile użytkowników zawierają takie dane jak nazwiska, wiek, lokalizację ... obsługi klienta w social mediach Powyższe dane wskazują, że warto wdrażać strategie działania w mediach społecznościowych pod kątem budowania relacji firmy z ...
-
Jak pandemia wpłynęła na małe i średnie firmy?
... rządowymi, przedsiębiorstwami i innymi organizacjami na całym świecie, tworząc projekty i strategie pomagające małym firmom w rozwoju. W ramach programów City Possible i Recovery Insights udostępnia z dużą częstotliwością lokalne dane dotyczące sprzedaży dziesiątkom instytucji rządowych i samorządowych na całym świecie. *Metodyka Instytut ...
-
Bibby MSP Index: jak pandemia wpłynęła na rozwój firm?
... jedyną, którą mogli realizować. Według danych PwC z lutego br. wartość brutto sprzedaży dóbr online w 2020 r. sięgnęła 83 mld zł, a w 2026 będzie wynosić ... przy tym zachowania konsumentów i dotychczasowe modele pracy. Firmy musiały rewidować swoje strategie i błyskawicznie dostosowywać się do tych nowych wyzwań na wielu polach, jeśli chciały ...
-
Centra handlowe: mały format, innowacje i zrównoważony rozwój
... tzw. „Black Friday” sprawiło, że udział e-commerce w całkowitym wolumenie sprzedaży detalicznej sięgnął w listopadzie 11,4%. Rynek handlowy w 2021 r. charakteryzowała przede wszystkim widoczna ewolucja formatów handlowych w kierunku omnichannel. Nowe strategie największych firm skoncentrowały się na równoległym rozwijaniu kanałów online i offline ...
-
Marketing w małej firmie - in-house czy outsourcing?
... Grand View Research w 2022 roku, globalny rynek outsourcingu procesów biznesowych w dziedzinie sprzedaży i marketingu osiągnął imponującą wartość 28,65 miliarda dolarów. Co więcej, ... działań marketingowych – jest to proces stały. Tak, jak zmieniają się strategie i kampanie, tak na bieżąco kolejne elementy muszą być automatyzowane w procesie. ...
-
Ekrany cyfrowe zmieniają zachowania konsumentów
... świata - In-store Customer Trends - pozwalają zgłębić zrozumienie potrzeb klientów i określić strategie potrzebne do: wydłużenia czasu przebywania klientów w sklepie, zwiększenia ... narzędzi digital signage i kiosków cyfrowych by wejść w interakcję z punktem sprzedaży i poznać pełną ofertę produktową marki wraz opcjami personalizacji. Możliwość ...
-
Deweloperzy mieszkaniowi ostrożni w decyzjach biznesowych
... w swoich decyzjach biznesowych. W trakcie 2023 r. wielu deweloperów modyfikowało strategie cenowe oraz starało się przyspieszyć przygotowanie nowych inwestycji. Zaostrzyła ... niemieckim funduszem TAG Immobilien z sektora PRS oraz jego spółką zależną warunkową umowę sprzedaży 100% akcji spółki deweloperskiej Robyg. Wcześniej (w 2020 r.) grupa TAG ...
-
Fałszywe promocje, czyli jak się chronić przed sztuczkami marketingowymi?
... , nie przyniesie oczekiwanego efektu. Aby zrozumieć tę kwestię, należy spojrzeć na strategie związane z różnymi okazjami zakupowymi, takimi jak Walentynki, Dzień Matki czy Black ... był afekt wokół serii książek o Harrym Potterze. Kilka dni wcześniej ogłaszano start sprzedaży, na przykład o północy. Przed księgarniami formowały się długie kolejki. Ta ...
-
S&OP. Jak elastycznie planować i produkować to, czego chce klient. Premiera książki Romana Wendta, eksperta transformacji przedsiębiorstw
... podaży i popytu. Autor przekazuje nie tylko teoretyczną wiedzę na temat planowania sprzedaży i operacji, które pozwolą uniknąć biznesowych porażek, ale również własne bogate doświadczenie – ... i Finanse, Law Business Quality, eGospodarka.pl, Focus on Business, Business Magazine. Strategie i Ludzie. Roman Wendt, „S&OP. Jak elastycznie planować i ...
-
MacroSoft zaczyna odrabiać straty
... słabości rynku i zweryfikował zakładane strategie działania. Szeroka gama produktów oraz dostosowanie oferty do portfeli klientów pozwoliło nam skutecznie konkurować z innymi dostawcami. Patrząc na możliwości małych i średnich przedsiębiorstw - głównych odbiorców naszych rozwiązań - oraz strukturę sprzedaży MacroSoftu, wyniki naszej grupy uważam ...
-
Lojalność partnerów w relacjach biznesowych
... indywidualnych potrzeb. Andrzej Łapeta jest odpowiedzialny za strategie w Firmie Reklamowej KUC. e-mail: a.lapeta@kuc.com.pl LITERATURA: Ken Burnett, "Relacje z kluczowymi klientami", Oficyna Ekonomiczna, 2002 Coker, Del Gaizo, Murray, Edwards, "Organizacje skuteczne w sprzedaży", IFC Press 2003 Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika ...
Tematy: -
Dolar nadal pod presją
... 3,13/14. W średnim terminie z technicznego punktu widzenia otwarta jest droga w kierunku 3,00. W związku z czym strategie wchodzenia na rynek z pozycjami krótkimi będą przynosiły większe zyski. Okolice 3,14 należałoby wykorzystywać do sprzedaży pary walutowej natomiast dołki mogą posłużyć do wchodzenia na korekcie w pozycje długie. EUR/USD ...
-
Ryzyko kursowe w firmie: transakcje zabezpieczające
... równorzędne narzędzie pozwalające sprawnie, bezpiecznie, samodzielnie i tanio realizować strategie zabezpieczające. Rynek dostępny dla każdej firmy Na ... . Firma może przykładowo zrealizować terminową transakcję sprzedaży z terminem 1 miesiąca. Może również zrealizować nierzeczywistą transakcję sprzedaży spot 35 tys. euro. Pozycja zostaje otwarta ...
-
Badania rynkowe i marketingowe - paradoksy
... zewnętrznym i budują na podstawie uzyskanych od nich informacji swoje strategie marketingowe. Jednocześnie tylko te firmy skłonne są wydać na badania kwoty rzędu ... , o tyle strefa B2B, czyli business-to-business (relacje między dostawcami, dystrybutorami, punktami sprzedaży, odbiorcami itd.) – jest wciąż mało zagospodarowana. Firmy nie zdają sobie ...
-
Dziś produkcja przemysłowa w strefie euro
... się wciąż w obszarze sugerującym trzymanie papierów, lecz inwestorzy stosujący bardziej aktywne strategie powinni rozważyć upłynnianie części zajętych pozycji powyżej 30 PLN, bo wnioski ... tys. do 385 tys. Pekao - UniCredit i skarb państwa zrezygnowały z podpisanych wcześniej opcji sprzedaży 3,95 proc. akcji Pekao na rzecz UniCredit. Zamiast tego ...
-
Dzienniki telewizyjne V 2009
... oglądalności serwisów informacyjnych dają do myślenia i każą zastanowić się, czy strategie przyjmowane przez poszczególne serwisy są właściwe. Dlaczego? Otóż w maju tylko ... , Maciej Mazur i Paweł Abramowicz. Dziennikarze żartowali sobie z wpadek prezydenta USA, sprzedaży policyjnych polonezów, urzędniczej mody, urodzin Wąchocka, czy obchodów 20. ...
-
Galerie handlowe w Polsce 2009
... przypadkach trudności finansowe spowodowały bankructwa oraz decyzje o sprzedaży lub wycofaniu się z rynku. Z drugiej jednak strony firmy handlowe wdrażały programy naprawcze, renegocjowały z bankami warunki finansowania, poszukiwały inwestorów strategicznych, modyfikowały strategie rozwoju i koncepty handlowe. Wiele takich działań przyniosło ...
-
Fundusze: hitem strategia long/short
... , ponieważ Komisja Nadzoru Finansowego jest coraz bliższa uruchomienia instrumentu krótkiej sprzedaży. Fundusze emerytalne – po wprowadzeniu odpowiednich reform – będą mogły pożyczać ... przez klasyczne fundusze inwestycyjne są do utrzymania w długim terminie. Tradycyjne strategie (ze stosowaną niemal przez każdy fundusz emerytalny „kup i trzymaj” na ...
-
Budowanie marki: jakich błędów unikać?
... on na zwróceniu się do jednego z wiceprezesów, np. ds. marketingu i sprzedaży, HR czy obsługi klientów, aby "załatwił sprawę". Tymczasem, jak powiedział ... dysponujesz takimi menedżerami, zanim zaczniesz pracować nad siłą marki i wdrażać opracowane strategie jej pozycjonowania - wyślij swych kierowników na szkolenia kształtujące cechy przywódcze, a jak ...
-
Jak redukcja składek do OFE wpłynie na rynki?
... projektowanymi przez rząd rozwiązaniami, to można się spodziewać, że swoje limity inwestycyjne i strategie odpowiednio do tego ryzyka dopasują. W ciągu ostatnich pięciu lat średni ... pozyskiwania środków, spadnie bowiem presja popytowa, co będzie powodować sprzedaży papierów dłużnych po niższych cenach. Większy też będzie udział zagranicznego kapitału ...
-
Ocena finansów firmy: teoria trzech soczewek
... związanych z takimi kategoriami jak zysk, strata, przychody ze sprzedaży, koszty sprzedaży, stopa zwrotu z kapitału, stopa zysku. Teoretyczny aspekt wynika ... branży, potencjału innowacyjnego w firmie. W praktyce wyróżnia się trzy podstawowe strategie finansowania majątku: dynamiczną, konserwatywną, umiarkowaną. Dynamiczna strategia finansowa, ...
-
Rynek funduszy inwestycyjnych - trendy 2010
... się już takim zainteresowaniem, jak w roku wcześniejszym. Tym razem ich całoroczny bilans sprzedaży zamknął się kwotą +0,5 mld zł, przy czym prawie połowa z tej kwoty ... wzbogaciła się również o kilka funduszy realizujących tradycyjne strategie inwestycyjne (zrównoważone, stabilnego wzrostu, instrumentów dłużnych i pieniężny). W analizowanym ...
-
Firmy budowlane poszerzają zakres działalności
... miejsce w rankingu, w którym kryterium była wielkość przychodów ze sprzedaży osiągniętych w 2010 r., zajęła francuska firma Vinci. Tuż za nią uplasowały się Bouygues (także ... inwestorów prywatnych. Część przedsiębiorstw zdążyła już pomyślnie wdrożyć strategie dywersyfikacji działalności ograniczające uzależnienie działalności od rynków tradycyjnych. ...
-
Jaki typ e-biznesu można zgłosić do konkursu PARP?
... danych. To niezbędne „paliwo” do poszukiwania nowych klientów, kontaktów, możliwości sprzedaży. Im większa rotacja klientów, tym większe zapotrzebowanie na bazy danych. ... oraz przetwarzanie w chmurze. Od dłuższego już czasu widać dwie konkurencyjne strategie największych graczy na rynku technologii informatycznych. Pierwsza, koncentruje się na ...
-
Branża energetyczna przed próbą
... Target BPO. Nowe regulacje mogą zachwiać polskim rynkiem i szybko zweryfikować dotychczasowe strategie biznesowe dostawców. Dodatkowym bodźcem będzie multiplikacja podmiotów oferujących energię, ... dostosowania się do krótkoterminowych kampanii – mówi Ewa Depta, Dyrektor Sprzedaży Voice Contact Center (OEX), Ekspert Instytutu Outsourcingu. Czas zmian ...
-
Rynek funduszy inwestycyjnych w Polsce w 2011 r.
... ., natomiast udział funduszy indeksowych zwiększył się o 0,05 pkt. proc. W sumie saldo sprzedaży i odkupień jednostek uczestnictwa funduszy akcji wyniosło w 2011 r. -2, ... ww. przypadkach były to fundusze parasolowe z szeroką ofertą subfunduszy realizujących tradycyjne strategie inwestycyjne, przy czym fundusz Bezpieczna Jesień SFIO jest dostępny dla ...
-
Długoterminowe inwestowanie na giełdzie
... długoterminowe w akcje nie wymagają tyle zaangażowania, co daytrading czy inne strategie krótkoterminowe, jednak sam zakup kilku przypadkowych spółek z indeksu WIG20 nie ... Dlaczego? Bo dywersyfikacja, o której mówiliśmy wcześniej, dotyczy też momentu zakupu i sprzedaży. – Wchodząc na rynek akcji, najlepiej rozłożyć zakupy w czasie. W ten sposób ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w I poł. 2013 r.
... , ale przedłużających się negocjacji i formalności związanych z podpisywaniem ostatecznych umów sprzedaży. Wartość transakcji w sektorze magazynowym wyniosła ok. 173 mln EUR. Większość ... handlowych oraz centrów miast. Z kolei sieci hipermarketów modyfikują swoje strategie, podążając w kierunku zmniejszania powierzchni sklepów na rzecz ich większego ...
-
Rynek tytoniu a polityka fiskalna państwa
Zbyt wysokie tempo podwyżek akcyzy na papierosy wypycha konsumentów do szarej strefy i prowadzi do załamania się wpływów budżetowych z tytułu akcyzy. Jedynym pozytywnym elementem dotychczasowej polityki akcyzowej rządu jest utrzymanie obecnej struktury akcyzy. Dzięki temu budżet państwa nie ponosi dodatkowych strat wynikających z jeszcze szybszej ...
-
Zintegrowana kampania marketingowa musi być dobrze zaplanowana
... zintegrowaną – od budowy świadomości marki poczynając, przez świąteczną promocję sprzedaży czy zmianę pozycyjną, po wprowadzenie nowego produktu na rynek. Ważne, ... i oczywiście pomysły wcześniej wykorzystywane zarówno w Polsce, jak i za granicą. Dobre strategie pozwalają spojrzeć na markę (lub nawet całą kategorię) z innej perspektywy, dzięki czemu ...
-
Sklepy internetowe a promocje świąteczne
... Polsce dostawcy usług email marketingowych, sprawdzili jakie narzędzia i strategie wykorzystują sklepy internetowe w prowadzonych przez nich promocjach ... gratis (10%). Dla niemal połowy e-sklepów głównym celem promocji świątecznej jest po prostu wzrost sprzedaży. Natomiast, budowanie relacji z klientami i zwiększenie rozpoznawalności marki e-sklepu ...
-
Branża motoryzacyjna: najważniejsze trendy
... rynku, z wolumenem sprzedaży około 35 mln szt. – mówi Mirosław Michna, Partner w Dziale Doradztwa Podatkowego, Szef Zespołu Doradców dla Branży Motoryzacyjnej, KPMG w Polsce. Wzrost organiczny skuteczniejszy od aliansów i joint ventures W obliczu zmian sytuacji na globalnych rynkach firmy motoryzacyjne rewidują swoje strategie rozwoju. W ostatnich ...