-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy III kw. 2014
... na reklamę. ZenithOptimedia szacuje, że w latach 2013–2016 reklama mobile przyniesie 42% wzrost wydatków reklamowych. Zaraz za nim uplasuje się telewizja, która przyczyni się do 30% wzrostu. Kolejne 28% wzrostu przyniesie reklama online na urządzeniach stacjonarnych (desktop).
-
Cyfryzacja w Polsce w opinii Polaków
... osoby aktywne zawodowo i mieszkańcy miast o liczbie od 100 do 500 tys. Czy w Polsce ceny za dostęp do cyfrowej telewizji i radia są wygórowane wskutek ... telewizji cyfrowej, poprzez uruchomienie przez TVP i TP SA własnych platform cyfrowych. Telewizja publiczna jest utrzymywana z opłat abonamentowych. Abonament jest traktowany przez obywateli jako ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2009
... skali całego polskiego rynku reklamy - szczególnie w tradycyjnych kanałach takich jak telewizja, czy prasa - w najmniejszym stopniu dotknął sektor reklamy internetowej. I choć ... o badaniu Badanie IAB AdEx dotyczące wydatków na reklamę online w Polsce zostało przeprowadzone w Polsce już po raz czwarty. W badaniu wzięło udział 31 firm – ...
-
Internet w Polsce
... są Polacy. W pierwszej trójce najbardziej pożądanych usług znalazły się: telefonia wideo, telewizja na życzenie oraz połączenia głosowe przez Internet za pomocą Skype`a i podobnych komunikatorów. Informacje o badaniu Badanie konsumenckie w Polsce zrealizował Ericsson Consumer&Enterprise Lab. Badacze w kwietniu 2006 r. przeprowadzili 1500 wywiadów ...
-
Telefonia mobilna przoduje w Polsce
... komunikacji mobilnej rozwija się w szybkim tempie. Pod koniec 2007 r. penetracja komórkowa stanowiła w Polsce ponad 100%. Trzej główni operatorzy, Orange Polska, Plus GSM i ... większym zainteresowaniem cieszyły się również zaawansowane treści mobilne, takie jak telewizja mobilna – jej rozwój wspiera Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE). Dynamiczne ...
-
Telewizja kablowa traci, Internet zyskuje
... deklarujących dostęp do internetu w domu. Co prawda średnia dla UE wynosi 52 proc., a w Polsce 36 proc., jednak w Polsce wzrost odsetka korzystających z internetu w domu jest szybszy niż w UE. W latach 2004-2006 w Polsce wzrost ten wyniósł 38 proc., w UE - 24 proc. W naszym kraju upowszechnia się też ...
-
Cyfryzacja w Polsce przed 2012?
... , iż uruchomienie narodowej platformy cyfrowej zrewolucjonizuje dostęp do telewizji cyfrowej w Polsce. – Platforma cyfrowa TVP pozwoli na odbiór wysokiej jakości sygnału telewizyjnego ... należy zastanowić się nad sensownością inwestycji w telewizję naziemną. Natomiast jeśli telewizja naziemna ruszy, to koszty jej uruchomienia nie powinien ponosić ...
-
Ile kosztuje dostęp do internetu? W Polsce najlepsze oferty
... i Wenezueli dostęp do internetu z prędkością 1 Gb/s kosztuje około 100 € lub więcej. W Polsce 1 Gb/s jest dostępny już od 15,3 € (69 zł) miesięcznie. Najmniej za abonament 1 Gb/s płaci się ... z kolei oferty, składające się z pakietu kilku usług, jak np. internet + telewizja, internet + dostęp do płatnych serwisów streamingowych wideo i/lub audio itp. ...
-
E-biznes w Polsce 2005
... przez polskich internautów, oceny i prognoz dla rozwoju rynku e-commerce w Polsce w 2005 roku, konsumpcji mediów przez polskich internautów, sposobów wykorzystania ... źródło jako najczęściej wykorzystywane w poszukiwaniu informacji handlowych. Na drugim miejscu znalazła się telewizja, a na ostatnim radio. Wydawać by się mogło, że przykład zagranicy, ...
-
Kultura w Polsce w 2007 r.
... i był niższy o 10,0% w stosunku do roku poprzedniego. Odnotowano 6,9 tys. wydawanych w Polsce tytułów czasopism (wzrost o 2,9%), jednak ich łączny nakład globalny – 1533 mln egzemplarzy – obniżył ... (124 tytuły), które obejrzało łącznie 19,4 mln osób. RADIO I TELEWIZJA W 2007 r. audycje w programach ogólnopolskich i regionalnych nadawało 17 ...
Tematy: kultura w polsce, wydatki na kulturę, wydawnictwa, biblioteki, muzea i galerie, teatry, kino, radio, telewizja -
Kultura w Polsce w 2008 r.
... i był niższy o 5,1% w stosunku do roku poprzedniego. Odnotowano 7,2 tys. wydawanych w Polsce tytułów czasopism (wzrost o 4,1%), a ich łączny nakład globalny – 1616 mln egzemplarzy – wzrósł o ... osób, tj. blisko połowa (46,9%) kinowych widzów. RADIO I TELEWIZJA W 2008 r. audycje w programach ogólnopolskich i regionalnych nadawało 17 ośrodków ...
Tematy: kultura w polsce, wydatki na kulturę, wydawnictwa, biblioteki, muzea i galerie, teatry, kino, radio, telewizja -
Rynek reklamy w Polsce 2011 r.
... był gorszy o około 15% w przypadku gazet, kina i magazynów, zaś w przypadku outdooru był to spadek sięgający aż osiemnastu procent. II. Media Telewizja W 2011 roku najwięcej GRP, liczonych jako ekwiwalent spotu o długości 30 sekund w grupie zakupowej „wszyscy 16-49”, wygenerowała Grupa TVN, której udział ...
-
Przetargi reklamowe w Polsce I-VI 2011
... mln złotych. To zamówienie publiczne wygrała firma Arena Media Communications. Kolejne firmy, które ogłosiły zamówienia publiczne na najwyższe kwoty to: Telewizja Polska SA – ponad 13,5 mln złotych oraz Fundacja Informatyki i Zarządzania – 6,25 mln zł. Kto wygrywał przetargi w branży reklamowej w pierwszej połowie ...
-
Reklama internetowa w Polsce III kw. 2012
... zachodnich sąsiadów. Działania promocyjne realizowane za pośrednictwem sieci nie tylko umożliwiają interakcję z użytkownikami, ale również angażują odbiorcę dużo bardziej niż telewizja i zdaje się, że polscy reklamodawcy zaczynają tę właściwość zauważać. Analiza trzeciego kwartału pokazuje, że o ile Double Billboard jest bezdyskusyjnym liderem ...
-
Rynek telekomunikacji i mediów: będzie dalsza konsolidacja
... na przykład Netflix czy Apple TV), którzy nie ponosząc kosztów związanych z inwestycjami w sieci oferują coraz bardziej substytucyjne usługi medialne. Płatna telewizja w Polsce zyskała ostatnio groźnego konkurenta także w postaci cyfrowej telewizji naziemnej. Eksperci Deloitte wskazują, że Polska nie jest wyjątkiem i podobne procesy konsolidacji ...
-
Reklama telewizyjna wciąż na topie
... Sencio, Menedżer w Dziale Konsultingu Deloitte. Według ekspertów Deloitte naziemna telewizja cyfrowa przejmie większość rynku telewizji analogowej oraz może ... telewizja cyfrowa przejęła prawie 80% odbiorców telewizji analogowej. A proces cyfryzacji w tych krajach jeszcze się nie zakończył. Ponadto spora część abonentów płatnych platform TV w Polsce ...
-
Polscy internauci 2010
... , że Internet jest mniej ważnym źródłem informacji niż telewizja. Telewizja pokonuje go również, jeżeli chodzi o rozrywkę - podaje raport z badania World Internet Project Poland 2010 przeprowadzonego przez Grupę TP oraz Agorę S.A. Adaptacja Liczba użytkowników Internetu w Polsce stale rośnie. Badanie wskazuje, że obecnie Internet jest ...
-
Budżet państwa: za co płacą podatnicy?
... . leków, które są w Unii Europejskiej, jest dostępnych w Polsce. Przez brak nowoczesnych leków, na które nie ma pieniędzy, w Polsce ratuje się mniej chorych na nowotwory niż ... mln zł. Środki otrzymała: Telewizja Polska (331,4 mln zł), Polskie Radio (159,3 mln zł) i spółki radiofonii regionalnej – (159,3 mln zł). W efekcie Telewizja Polska została ...
-
UPC: nowa oferta dla małych firm
... telewizja cyfrowa. W cenie rozwiązań UPC wprowadza także nowe standardy obsługi klienta, osobną infolinię oraz dedykowaną grupę konsultantów. W firmach segmentu SoHo, których wg danych GUS za 2008 r. działało w Polsce ...
-
Reklama online? Wideo, wideo i jeszcze raz wideo
... pojęcie wideo, łączące w sobie dotychczasowe dane telewizyjne (pod pojęciem telewizja linearna) oraz dane wideo online dotychczas wliczane w przychodach internetowych. Z analiz ... polska gospodarka urosła o 1,9 proc., co przewyższyło nieznacznie prognozy, rynek reklamy w Polsce tymczasem przyspiesza jeszcze bardziej bo aż do 11,5 proc.! Reklamodawcy ...
-
Ceny Internetu stacjonarnego III 2012
... dostępu do Internetu w Polsce. Dane dotyczące usług analizowanych przedsiębiorców pochodzą z cenników zamieszczonych na ich stronach internetowych w dniu ... Mbps najkorzystniejszą ofertę posiadają operatorzy telewizji kablowych (Bydgoska Telewizja Kablowa „Gawex” w opcji 12 miesięcznej, Telewizja Kablowa Toruń w umowie 24 miesięcznej) oraz ...
-
Rośnie wykorzystanie Internetu
... wyraźna w grupie studentów (72% Internet vs 11% telewizja) oraz osób w wieku do 30 roku życia (65% Internet vs 23% telewizja). Na Internet również nieco częściej wskazują mężczyźni niż ... jest im obce (10,7%). OMG Digital podaje, iż popularność Internetu rośnie w Polsce z roku na rok – wg Megapanel PBI/Gemius od końca 2005 roku przybyło w naszym kraju ...
-
Pozytywny wpływ telewizji na dziecko?
... oglądania telewizji ich dzieci stają się agresywne, a 1/5 ankietowanych sądzi, że telewizja straszy ich dzieci. W porównaniu do średniej europejskiej na poziomie 15 proc ... na ekranach telewizorów (79 proc.), aniżeli treści o charakterze erotycznym (56 proc.). W Polsce największy wpływ telewizji na swoje dzieci zauważają rodzice młodzi (do 30 lat). ...
-
Usługi double i triple play w 2011 r.
... oraz dostępu do Internetu – ponad jedna trzecia badanych zdecydowała się na taką opcję. Podobnie jak w Polsce, drugą najczęściej wybieraną kombinacją był triple play – telefonia stacjonarna, Internet oraz telewizja. Najczęściej pakietyzowaną usługą był dostęp do Internetu – stanowił element 90% zakupionych ofert. W przypadku telefonii ...
-
Najczęściej cytowane media XII 2016
... telewizja TVN24, a na trzecie wskoczyła "Rzeczpospolita". Tuż poza podium znalazła się "Gazeta Wyborcza". Na piątym i szóstym miejscu grudniowego zestawienia znalazły się "Dziennik Gazeta Prawna" i radio RMF FM. Uwagę dziennikarzy w Polsce ... miejsce przypadło miesięcznikom „Pani” oraz „Playboy”. Telewizja Wśród stacji telewizyjnych w grudniu znów ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 22/2017
... rewolucja 4K jeszcze się nie dokonała. Za zmianami nie nadąża przede wszystkim telewizja. Po szczycie G7 na Sycylii. Pojawiają się komentarze, a w nich podkreślane są różnice ... płytach blu-ray, są też telewizje satelitarne, które nadają taki sygnał 4K. Niestety, w Polsce nie ma stacji, które wykorzystywałyby tę technologię. Wprowadzenie 4K nie jest ...
-
Najczęściej cytowane media III 2021. RMF FM nowym liderem
... gdzie pojawiła się Gazeta Wyborcza. Poza podium - dziennik Rzeczpospolita oraz telewizja TVN24. Stacja radiowa RMF FM zawdzięcza pozycję lidera ponad 5 tys. cytowań ... prof. Andrzej Horban, doradca premiera ds. walki z COVID-19 wyraził opinię, iż w Polsce powinna obowiązywać godzina policyjna. O dwa miejsca w rankingu wzrosła również pozycja portalu ...
-
Rynek reklamy rośnie, ale będzie gorzej?
... poprzedniego roku. W badanym okresie jedynym medium, które zanotowało spadek przychodów reklamowych była telewizja. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak prezentowały się wydatki ... digital? SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym półroczu 2022 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 5,5% względem analogicznego okresu roku 2021. Oznacza to poziom budżetów ...
-
Najczęściej cytowane media II 2024. TVN24, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza na podium
... Polska i Gazeta Wyborcza - tak wygląda podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w lutym 2024 roku, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Stację TVN24 cytowano w lutym 2024 roku blisko 3,8 tys. razy. Pozycje lidera telewizja ta zawdzięcza m.in. rozmowie Moniki Olejnik z Borysem Budką, ministrem aktywów państwowych ...
-
Najpopularniejsze media na świecie
... Brytanii - w pozostałych krajach liczba zwolenników rośnie z roku na rok. „Raport potwierdza, że telewizja niezmiennie króluje w naszych domach. Wymieniana jest na pierwszym miejscu jako ulubiona rozrywka. To znajduje potwierdzenie także w Polsce, jednak zauważalna jest wyraźna granica pokoleniowa – młoda generacja spędza coraz mniej czasu ...
-
Najczęściej cytowane media XII 2010
... Polsce. Prowadzi Rzeczpospolita, tuż za nią Gazeta Wyborcza. Na kolejnych dwóch miejscach TVN24 i Dziennik Gazeta Prawna. Najwyżej z rozgłośni radiowych plasuje się RMF FM, któremu po piętach depcze Radio ZET. W środku stawki telewizja ... (546). Na trzecie miejsce powróciła telewizja TVN24 (309). Media powoływały się na Rzeczpospolitą głównie ...
-
Rynek mediów i reklamy 2014-2018
... rozrywki. Największy udział w przychodach nadal będą posiadać media tradycyjne, a telewizja ciągle pozostanie dla reklamy najatrakcyjniejsza, to jednak media cyfrowe i ... 1,8 mld USD w 2013 r., 2,7% CAGR). Na tle krajów regionu, w Polsce spodziewane są w tym zakresie największe spadki. W Polsce w kolejnych latach oczekuje się dalszych spadków ...
-
Reklamy słodyczy znikną z programów dla dzieci
... Polsce nadawców programów telewizyjnych nie będzie emitować reklam niezdrowej żywności w audycjach dla dzieci ... ograniczenia emisji reklam niezdrowej żywności towarzyszących audycjom dla dzieci. Porozumienie zawarli ITI Neovision, Telewizja Polsat, Telewizja Polska, Telewizja Puls, TVN, VIMN Poland oraz The Walt Disney Company (Polska). Porozumienie ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2016
... Polskich firm prywatnych”. Drugie i trzecie miejsce przypadło miesięcznikom „Playboy” oraz „Grazia”. Telewizja Wśród stacji telewizyjnych w listopadzie znów najlepsza okazała się TVN24 ... się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Wyprzedził m.in. „Puls Biznes” oraz „Forbes”. Media regionalne Wśród mediów ...
-
Grupa Polsat kupuje Interię
... sieci przekracza miesięcznie 1,3 miliarda. Grupa Polsat to grupa medialno-telekomunikacyjna w Polsce posiadająca 5,7 mln klientów, którym świadczy usługi: telefonii komórkowej, płatnej telewizji i dostępu do Internetu. W skład Grupy Polsat wchodzą m.in.: Cyfrowy Polsat, Polkomtel, Telewizja Polsat, Netia oraz IPLA. Dla Grupy Polsat zakup Interii to ...