-
100 tys. mieszkań zamiast 500 zł na dziecko
... . Właściciel lokalu ze względu na obowiązujące przepisy, nie może szybko eksmitować niewypłacalnego lokatora. Osoba niepłacąca czynszu dość często trafia na bruk albo do noclegowni dla bezdomnych, gdyż nie ma dla niej mieszkania zastępczego. Gmina musi natomiast zapłacić wynajmującemu odszkodowanie za tymczasowy ...
-
7 zagrożeń przy zakupie mieszkania z rynku wtórnego
... kupna mieszkania z lokatorami trzeba liczyć się z możliwym procesem o eksmisję, który może się ciągnąć miesiącami. W Polsce nie można lokatorów wyrzucić na bruk, muszą mieć zapewniony lokal. 4) Prawo dożywocia Uważać należy na mieszkania obciążone prawem dożywocia. Oznacza ono, że np. bliski sprzedającego może ...
-
5 trendów, które odmienią rynek mieszkaniowy w Polsce
... w segment prefabrykacji ciężkiej wchodzą też inni producenci budowlani - np. wytwórca betonu towarowego Thomas Beteiligungen, czy kostki brukowej, jak np. Poz Bruk oraz deweloperzy i generalni wykonawcy przemysłowo-magazynowi, m.in. Dekpol, Goldbeck czy Depenbrock. Prefabrykaty to nie tylko budownictwo wielorodzinne, ale i jednorodzinne, a także ...
-
Tydzień 10/2007 (05-11.03.2007)
Bruksela od dłuższego czasu forsuje swoje propozycje dotyczące redukcji emisji dwutlenku węgla. Drogę do tego celu widzi w zmianie struktury zużycia energii, we wprowadzaniu energooszczędnych technologii i w rozwoju technologii pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych, takich jak energia słoneczna, wodna, wiatrowa czy biopaliwa. Bruksela stawia ...
-
Polski transport. 15 lat w UE i pytania o przyszłość
Według danych NIK, od czasu wstąpienia do Unii Europejskiej nasze PKB zdążyło wzrosnąć o niemal 20 proc. Trzecim z sektorów odpowiedzialnych za ten wynik był transport. Jednocześnie GUS wskazuje, że w 2018 roku polski eksport był wart niemal czterokrotnie więcej niż przed 1 maja 2004 roku. To przyczyniło się z kolei do nawet 30 proc. udziału ...
-
Transport drogowy w Polsce ma problemy
Według oficjalnych informacji przedstawianych na lutowym posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastruktury mamy w Polsce 148 tysięcy pojazdów wykonujących usługi przewozu towarów w transporcie międzynarodowym - najwięcej w Europie. W związku z tym podobno w Brukseli polską branżę TSL określa się jako "polski przemysł narodowy". Dlaczego jednak ...
-
Czy polski transport drogowy ugnie się pod presją konkurencji ze Wschodu?
Ukraina, Białoruś i Litwa. To państwa, z których coraz częściej pochodzi kapitał w otwieranych nad Wisłą przedsiębiorstwach transportowych. Polski transport drogowy ma zatem twardy orzech do zgryzienia, tym bardziej, że dysponuje dość ograniczonymi możliwościami w zakresie cięcia kosztów, a planowane w Brukseli rozwiązania raczej mu nie sprzyjają. ...
-
Unia Europejska wybiela własne raje podatkowe?
Na unijnej liście jurysdykcji niechętnych współpracy do celów podatkowych nie ma żadnego z państw członkowskich, choć blisko połowa zagranicznych zysków generowanych przez międzynarodowe korporacje trafia do rajów podatkowych, a 47 proc. tej kwoty jest transferowana do Unii Europejskiej. To już druga lista od 2015 roku, ale Bruksela liczy, że tym ...
-
Raportowanie schematów podatkowych podkopuje tajemnice zawodowe
W czerwcu 2018 r. opublikowano nową Dyrektywę Rady UE 2018/822/UE, która narzuca obowiązkowe informowanie o transgranicznych schematach podatkowych. Jest to reakcja Brukseli na zjawisko kurczenia się wpływów podatkowych w państwach członkowskich, wywołane rzekomo tym, iż wielu podatników optymalizuje swoje podatki przez ucieczkę do rajów ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 32/2019
Odpowiedź Komisji Europejskiej na ostatnie głosowanie Parlamentu Europejskiego w sprawie pakietu mobilności to światełko w tunelu dla polskich przewoźników. Dlaczego? Daje nadzieję, że przynajmniej część przegłosowanych poprawek do obecnego kształtu nowych zasad, wedle których miałby funkcjonować transport drogowy w krajach Wspólnoty, będzie ...
-
Transport drogowy: jak przygotować się na pakiet mobilności?
Do zatwierdzenia pakietu mobilności, czyli nowych zmian w prawie transportowym niekorzystnych dla polskich przedsiębiorców, pozostały dwa główne kroki. Czekamy jeszcze na pierwsze czytanie w Radzie UE i drugie czytanie w Parlamencie Europejskim. Eksperci OCRK i Inelo twierdzą jednak, że jeśli nic niespodziewanego nie wydarzy się w Brukseli, to w ...
-
Transport: czy koronawirus opóźni pakiet mobilności?
Wiele instytucji Unii Europejskiej oraz klubów poselskich już pracuje zdalnie w związku z koronawirusem. Oznacza to, że przynajmniej do końca marca 2020 roku praca w strukturach UE nie będzie się odbywać w regularnym trybie spotkań w Brukseli czy Strasburgu. Europarlamentarzyści w większości będą wykonywać swoje obowiązki z domów, zatem ...
-
Komunikacja miejska w Warszawie jak w Brukseli
Opracowany przez EY na zlecenie Microsoft raport "Artificial Intelligence in the Public Sector: European Outlook for 2020 and Beyond" niesie za sobą wieści, które dają nam, a przede wszystkim warszawiakom, pewne powody do zadowolenia. Okazuje się bowiem, że nasza stolica wraz z Brukselą zajmują ex aequo pierwsze miejsce w zestawieniu europejskich ...
-
Warszawa vs Bruksela: jak dużo zmienia strefa czystego transportu?
W Polsce trwa batalia o czysty transport. Czy mamy na tym polu jakieś osiągnięcia? Niewątpliwie tak, czego wyrazem mogą być chociażby coraz częściej pojawiające się na ulicach miast elektryczne autobusy, ale do ideału jest ciągle daleko. Eksperci TRUE Initiative postanowili sprawdzić to na konkretnym przykładzie, porównując zanieczyszczenie ...