-
Zadłużenie salonów kosmetycznych i fryzjerskich wzrosło do 154 mln zł. Czy pomoże niższy VAT?
... otwarci na korzystanie z usług fryzjerów i kosmetyczek, jednocześnie zestresowani wzrostem cen i kosztów życia. Często starają się oszczędzać i odmawiają sobie wielu rzeczy. Efekt? Widać to w naszych danych. W rejestrze dłużników BIG InfoMonitor i bazie informacji kredytowych BIK zaległości salonów kosmetycznych i fryzjerskich wzrosły w rok ...
-
Marketing usług
... możliwość rozwoju i awansu. Firma pozyskuje zaufanie klientów przez nieustanne poszerzanie wachlarza usług. Innym przykładem idei małej firmy jest misja jednej z firm ... (produkty niematerialne), kojarzone są np. z charakterystycznym wystrojem wnętrz. W niektórych salonach kosmetycznych można napić się kawy albo otrzymać darmowe próbki produktów. Ma ...
-
Karta podatkowa gdy usługi kosmetyczne
Prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług kosmetycznych, po spełnieniu określonych w ustawie przesłanek, może korzystać z opodatkowania w formie karty podatkowej. Prawa do takiej formy opodatkowania nie pozbawia wykonywanie w ramach tej działalności usług nakładania paznokci żelowych - uznał Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w ...
-
Co warto kupić w Wielkiej Brytanii, a za co przepłacimy?
... z krajowej perspektywy: Nie porównywałam cen szczegółowo, ale wiele moich klientek korzysta z usług kosmetycznych właśnie podczas krótkiego pobytu tutaj. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że bardzo często przyjezdne klientki decydują się na pełen pakiet usług podczas pobytu w Polsce, tj. wizytę u kosmetyczki, pakiet seansów w solarium, nową fryzurę ...
-
Fryzjer damski w opałach. Salony urody zadłużone na 84 mln zł
... fryzjerskie i kosmetyczne, punktów tego typu może być oczywiście więcej, bo jedna firma może mieć ich kilka czy kilkadziesiąt. Wartość rynku usług kosmetycznych szacowana jest na około 2 mld zł rocznie, tempo jego wzrostu sięga 7-10 proc. Jest to biznes w którym panuje duża konkurencja ...
-
KRD: salony fryzjerskie i kosmetyczne zamknięte i zadłużone
... działalności będzie bardzo trudne do udźwignięcia zwłaszcza dla małych salonów fryzjerskich i kosmetycznych, prowadzonych w ramach jednoosobowych działalności gospodarczych. Tym bardziej że właściciele i pracownicy salonów nie mogą teraz świadczyć usług nawet podczas wizyt domowych. Branża kosmetyczna i fryzjerska jest bardzo rozdrobniona. Na ...
-
W grudniu 2005 deflacja
... Opłaty dotyczące edukacji w okresie styczeń-grudzień 2005 r. podwyższono o 1,6%. Spośród innych towarów i usług, podniesiono ceny usług świadczonych w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych o 1,4%, a ceny wyrobów kosmetycznych i perfumeryjnych - o 0,3%. Obniżono natomiast ceny środków do mycia (o 0,8%). Wzrosły opłaty za ...
-
Inflacja X 2010
... stołówkach podniesiono o 1,5%. Spośród innych towarów i usług, w październiku br. odnotowano wzrost cen w zakresie ubezpieczeń (o 0,9%). Podrożały usługi świadczone w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych (o 0,3%) Odnotowano nieznaczny wzrost cen wyrobów kosmetycznych i perfumeryjnych (o 0,1%). Potaniały natomiast środki ...
-
Fryzjer nie musi mieć kasy fiskalnej w swoim salonie?
... usług określonych w poz. 28 załącznika do rozporządzenia, h. doradztwa podatkowego, i. związanych z wyżywieniem (PKWiU 56), wyłącznie: • świadczonych przez stacjonarne placówki gastronomiczne, w tym również sezonowo oraz • usług przygotowania żywności dla odbiorców zewnętrznych (catering), j. fryzjerskich, kosmetycznych i kosmetologicznych ...
-
Nie trzeba płacić VAT od sprzedaży na kasie fiskalnej?
... ust. 3, z wyjątkiem: a. transakcji związanych z nieruchomościami, b. usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7, 12 i 38-41, c. usług ubezpieczeniowych - jeżeli czynności te nie ... się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie: • preparatów kosmetycznych i toaletowych (PKWiU 20.42.1), • komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych (PKWiU 26 ...
-
Inflacja w 2004 r.
... 2004 r. podwyższono o 4,0%, w tym w zakresie szkolnictwa wyższego - o 5,3%. Spośród innych towarów i usług, podniesiono ceny usług świadczonych w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych o 2,6%, a wyrobów kosmetycznych i perfumeryjnych - o 0,4%. Obniżono natomiast ceny środków do mycia (o 2,0%). Opłaty za pobyt dziecka ...
-
W czerwcu deflacja
... towarów i usług, podniesiono opłaty w zakresie ubezpieczeń (o 0,4%). Ceny wyrobów kosmetycznych i perfumeryjnych wzrosły o 0,2%, a usług świadczonych w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych - o 0,1%. Obniżono natomiast ceny środków do mycia (o 0,2%). W okresie styczeń-czerwiec br. ceny towarów i usług konsumpcyjnych rosły ...
-
Inflacja VI 2007
... Spośród innych towarów i usług, wzrosły ceny wyrobów kosmetycznych i perfumeryjnych (o 0,2%). Nieco droższe były usługi świadczone w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych (o 0,1%). Obniżono ceny środków do higieny osobistej (o 0,1%). W okresie styczeń - czerwiec br. ceny towarów i usług konsumpcyjnych rosły szybciej niż ...
-
Inflacja XII 2007
... towarów i usług, podwyższono opłaty w zakresie opieki społecznej (o 4,5%). Usługi świadczone w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych podrożały o 3,6%. Wzrosły ceny wyrobów kosmetycznych i perfumeryjnych (o 0,6%) oraz środków do higieny osobistej (o 0,4%). Jak podkreśla GUS największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług ...
-
Inflacja VIII 2011
... granicę (o 0,6%). Podniesiono ceny usług świadczonych w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych (o 0,2%), a także wyrobów kosmetycznych i perfumeryjnych (o 0,1%). Mniej niż w lipcu br. konsumenci płacili natomiast za środki do higieny osobistej (o 0,3%). Wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych w sierpniu br., w porównaniu ...
-
Inflacja X 2014
... utrzymały się przeciętnie na poziomie notowanym we wrześniu br. Wzrosły natomiast ceny środków kosmetycznych i higienicznych oraz w zakresie usług fryzjerskich, kosmetycznych i pielęgnacyjnych (po 0,2%). Spadek cen towarów i usług konsumpcyjnych w październiku br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 0,6% wobec celu inflacyjnego ...
-
Inflacja III 2015
... ceny środków kosmetycznych i higienicznych (o 0,2%), usług fryzjerskich, kosmetycznych i pielęgnacyjnych oraz opieki społecznej (po 0,1%). Spadek cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 1,5%. Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na ...
-
Inflacja VIII 2015
... br. Wzrosły natomiast ceny środków kosmetycznych i higienicznych, a także w zakresie usług fryzjerskich, kosmetycznych i pielęgnacyjnych (po 0,1%). Spadek cen towarów i usług konsumpcyjnych w sierpniu br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 0,6% (w tym towarów – o 1,2%, przy wzroście cen usług – o 1,1%). Największy wpływ na ...
-
Wzrost cen w październiku
... o 3,2%, w tym związane ze szkolnictwem policealnym i wyższym - o 5,1%. Spośród innych towarów i usług, podniesiono ceny usług świadczonych w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych (o 0,2%) oraz wyrobów kosmetycznych i perfumeryjnych (o 0,1%). Opłaty za pobyt dziecka w żłobku wzrosły o 1,1%, a w przedszkolu - o 0,5%. Opłaty ...
-
Inflacja II 2005: deflacja 0,1%
... , fotograficzny i informatyczny (o 0,9%). Spośród innych towarów i usług, podniesiono ceny usług świadczonych w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych oraz opłaty w zakresie ubezpieczeń (po 0,2%). Obniżono natomiast ceny środków do mycia (o 0,3%), a także wyrobów kosmetycznych i perfumeryjnych (o 0,1%). Według NBP, w lutym ...
-
Inflacja VII 2006
W lipcu 2006 r. ceny towarów i usług konsumpcyjnych utrzymały się przeciętnie na poziomie zbliżonym do zanotowanego przed miesiącem. W okresie styczeń-lipiec br. wzrost cen konsumpcyjnych był wyższy niż przed rokiem (1,0%, wobec 0,4%). Wyższy niż przed miesiącem był ich wzrost w skali roku (1,1%, wobec 0,8%). Ceny żywności obniżyły się w lipcu br. ...
-
Inflacja IX 2006
... czesne w szkole podstawowej - o 0,5%. Spośród innych towarów i usług, podniesiono opłaty za usługi w zakresie opieki społecznej (o 0,7%). Wzrosły ceny wyrobów kosmetycznych i perfumeryjnych (o 0,2%). Nieznacznie droższe były usługi świadczone w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych (o 0,1%). Potaniały natomiast środki do ...
-
Inflacja XI 2006
... (o 0,8%), w tym za granicą - o 1,6%. Bilety do kin, teatrów i na koncerty podrożały o 0,2%. Spośród innych towarów i usług, podniesiono ceny wyrobów kosmetycznych i perfumeryjnych (o 0,2%) oraz usług świadczonych w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych (o 0,1%). Potaniały natomiast środki do higieny osobistej (o 0,4%).
-
Inflacja VIII 2007
... - o 0,8%. Zanotowano nieznaczny wzrost opłat za telewizję kablową i cyfrową, podrożały bilety do kin, teatrów i na koncerty (po 0,1%). Spośród innych towarów i usług, wzrosły ceny wyrobów kosmetycznych i perfumeryjnych, środków do higieny osobistej oraz usług świadczonych w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych (po 0,1%).
-
Inflacja X 2006
W październiku 2006 r. ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły o 0,1% - podał Główny Urząd Statystyczny. W okresie styczeń - październik br. ich wzrost był wyższy niż przed rokiem (1,6%, wobec 1,1%). Niższa niż przed miesiącem była dynamika cen konsumpcyjnych w skali roku (1,2%, wobec 1,6%). Ceny żywności wzrosły w październiku br. o 0,8%. ...
-
Inflacja II 2007
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny w lutym 2007 r. ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły o 0,3%. Większa niż przed miesiącem była dynamika cen konsumpcyjnych w skali roku (1,9%, wobec 1,6%). Ceny żywności wzrosły w lutym br. o 0,8%, w tym najbardziej drobiu - o 6,4%. Podrożały warzywa (o 3,7%) oraz mąka (o 2,7%). Zanotowano również wzrost ...
-
Inflacja IV 2007
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny ceny towarów i usług konsumpcyjnych w kwietniu br., podobnie jak w ub. miesiącu, wzrosły o 0,5%. W okresie styczeń - kwiecień br. ich wzrost był wyższy niż przed rokiem (1,6%, wobec 0,8%). Niższa niż przed miesiącem była dynamika cen konsumpcyjnych w skali roku (2,3%, wobec 2,5%). Ceny żywności wzrosły w ...
-
Zwolnienie podmiotowe z VAT: jakie warunki?
... do higieny intymnej (PKWiU 24.52.19-90.10), środków higienicznych kosmetycznych, gdzie indziej niewymienionych (PKWiU 24.52.19-90.3), preparatów toaletowych dla zwierząt ... . Do wartości tej sprzedaży nie wliczają jednak towarów i usług zwolnionych z podatku od towarów i usług, zaliczonych do środków trwałych oraz (w przypadku prowadzenia ...
-
Inflacja III 2008
... restauracji i hoteli były wyższe niż w lutym br. o 0,6%. Spośród innych towarów i usług, podwyższono ceny usług świadczonych w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych (o 0,6%). Wzrosły ceny wyrobów kosmetycznych i perfumeryjnych (o 0,4%) oraz opłaty w zakresie ubezpieczeń związanych z transportem (o 0,3%). Obniżyły się ...
-
Branża fryzjerska i kosmetyczna wciąż czuje skutki lockdownu
... okres świąteczno-sylwestrowy, który spędzimy głównie w domu. Rosnące zadłużenie salonów fryzjerskich i kosmetycznych obserwujemy już od kilku lat. Niemniej jednak w 2020 roku ... 58,4 proc. badanych wskazywało, że brakuje im właśnie dostępu do usług kosmetycznych i fryzjerskich. Dziś salony kosmetyczne i fryzjerskie działają bez ograniczeń, więc ...
-
Inflacja IV 2008
W kwietniu 2008 r. ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły o 0,4%. Nieco mniejsza niż przed miesiącem była dynamika cen konsumpcyjnych w skali roku (4,0% wobec 4,1%) - wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Ceny żywności wzrosły w kwietniu br. o 0,8%. Więcej niż w poprzednim miesiącu konsumenci płacili za warzywa i owoce (po 3,7%). ...
-
Zakupy grupowe Polek
... zaskoczeniem są wyniki pytania, jakie oferty powinny pojawiać się na Grouponie częściej. Okazuje się bowiem, że panie chcą jeszcze więcej… usług kosmetycznych lub fryzjerskich (53%), zabiegów medycznych i pobytów w SPA (45%) oraz ofert barów i restauracji (41%), a także propozycji kulturalnych i rozrywkowych (39%). Zdecydowanie mniejsze ...
-
Jak marki kosmetyczne radzą sobie w Google’u?
... sklepy internetowe Drogerii Natura oraz Sylveco. W raporcie znalazło się także miejsce dla Booksy.com, czyli serwisu służącego do wyszukiwania usług kosmetycznych, fryzjerskich i zdrowotnych. Autorzy publikacji, na podstawie przeprowadzonej analizy drogerii internetowych, zauważają, że większość sklepów, związanych z kosmetykami, ma pewne braki ...
-
inFakt Check: analiza 100 obietnic Koalicji Obywatelskiej na pierwsze 100 dni rządów
... do 100 tys. zł notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych powyżej jednego roku. KO postuluje też obniżkę VAT dla sektora usług kosmetycznych (salonów fryzjerskich, kosmetycznych, salonów SPA, gabinetów oferujących usługi manicure, pedicure i depilacji) do 8% i wprowadzenie 0% stawkę VAT na transport publiczny. Największą zmianą proponowaną przez ...
-
Inflacja XII 2009
... – o 5,5%. Ceny w zakresie restauracji i hoteli były wyższe niż w grudniu 2008 r. o 4,1%. Spośród innych towarów i usług, wzrosły ceny usług świadczonych w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych (o 4,8%). Podrożały środki do higieny osobistej (o 4,1%) oraz wyroby kosmetyczne i perfumeryjne (o 3,2%). Podwyższono opłaty ...