-
Branża PR: nastroje w IV kw. 2009
... PR (jedynie 1,6). Nieco wyższe, choć też dość niskie, były oceny poziomu płac w branży PR – wskaźnik ukształtował się na poziomie 2,4. Również wskaźnik prognozowanej sytuacji na rynku PR wskazuje na dobrą kondycję firm PR. Szczególne znaczenie dla jego wysokości ma wynoszący aż 6 wskaźnik prognozowanego popytu na usługi PR ...
-
Zarobki w branży PR 2011
... pensji. Wydawało by się, że świadczy to dobrze o rynku czy zapotrzebowaniu na usługi PR w firmach, a PR-owcom płaci się coraz lepiej. Gdy spojrzymy jednak na wzrosty ... tegorocznym badaniu PR-owcy przewidują, że lepiej już nie będzie. Klienci mogą ciąć wydatki na PR, więc wyśrubowane pensje kierowników działów czy właścicieli firm już pewnie nie ...
-
Media online o branży PR I-VI 2008
... przy okazji informacji na temat podpisania umowy między firmą Diverse a agencją Caffe PR; wcześniej ta polska marka odzieżowa współpracowała właśnie z Ciszewski PR. Informacje o badaniu Podsumowanie przygotowano przy wykorzystaniu usługi monitorowania internetu NewsPoint. Artykuły do analizy były wyszukiwane w oparciu o jedno wybrane wyrażenie ...
-
Rynek PR w Polsce: firmy w dobrej kondycji
... – mówi Agnieszka Wasilewska. Specjalizacja wymaga kreatywności. – Wprowadziliśmy na rynek usługę „VIP PR”. Zaproponowaliśmy, aby markę firmy budować w oparciu o jej szefa – VIP-a. Skutecznie ... usług, ale musi być też tworzeniem nowych kanałów komunikacyjnych. Usługi typu full service oznaczają posiadanie przez agencję kilkunastu specjalizacji. By to ...
-
Branża PR: nastroje w III kw. 2009
... to 85% w czerwcu i 65% w październiku. Wśród odpowiedzi badanych z czerwca na drugim miejscu wskazywane było rosnące zapotrzebowanie na usługi branży PR (76%), natomiast w październiku – zwiększanie budżetów na działania PR (39%). W październiku respondenci znacznie rzadziej niż w czerwcu zwracali uwagę na dobroczynny wpływ takich elementów jak ...
-
Działania marketingowe i PR w polskich firmach w 2015 roku
... ankietowana firma (24%) w sposób zdecydowany zgadzała się ze stwierdzeniem, że marketing i PR współtworzą strategię sprzedażową, a kolejne 35% badanych raczej się z nim zgadzało, ... szefów działów marketingu i PR zastanawia się w jaki sposób komunikować się ze swoimi obecnymi i potencjalnymi Klientami, aby ich produkty czy usługi odpowiadały na ich ...
-
Branża PR w mediach V 2008
... politycznego – 70 publikacji, a na trzecim ogólne zagadnienia dotyczące branży PR, którym poświęcono 51 materiałów. Osobą najczęściej cytowaną w kontekście public relations był ... podkreślał autor artykułu, mieści się najwięcej firm świadczących usługi public relations oraz działów PR w korporacjach. Jak się okazało na 202 przebadanych ...
-
10 odsłon PR. Nowa książka o Public Relations
... się nowa książka o Public Relations - "10 odsłon PR" Agnieszki Żelazko. Publikacja jest skierowana do początkujących przedsiębiorców, którzy chcieliby samodzielnie realizować podstawowe działania PR. - Coraz więcej Polaków ma pomysł na swój biznes. Zakładają sklepy, restauracje, świadczą usługi fotograficzne, graficzne lub turystyczne. Każda branża ...
Tematy: pr, Public Relations -
5 trendów, za którymi powinien podążyć współczesny PR
... widzą również agencje PR. Z tego względu coraz więcej z nich oferuje usługi związane z kreowaniem wizerunku przedsiębiorstwa poprzez osobę lidera. To on ma firmować swoją twarzą rozmaite kampanie i przekazywać odbiorcom usług wartościowe, edukacyjne i wciągające treści w mediach. Wokół takiej osoby rodzi się strategia działań PR ...
-
Dobra agencja PR: jak ją wybrać?
... o zasadach przygotowania dobrego briefu i prawidłowego przeprowadzenia przetargu na tego typu usługi. Ponad 70% respondentów spotyka się z nieuczciwymi praktykami przetargowymi W pierwszej kolejności zostały omówione wyniki ankiety przeprowadzonej przez agencję Monday PR, ZFPR oraz Proto.pl dotyczącej przetargów. Wypełniło ją około 100 osób ...
-
Cała prawda o marketingu i PR w Polsce
... funkcjonowania firmy wnioski – komentuje Błażej Dawid z PMR C&R. Świadomi i sceptyczni wobec trendów Badanie pokazało również, że 63 proc. specjalistów marketingu i PR śledzi najnowsze trendy w swoich dziedzinach. Wśród najważniejszych w najbliższej przyszłości wymieniają między innymi reklamę behawioralną (52 proc.), content marketing (46 proc ...
-
Praca w branży PR II kw. 2012
... porównaniu z I kw. o 15 proc. wzrosło natomiast zapotrzebowanie na specjalistów. - Zwiększony popyt na usługi specjalistów wśród firm to nie tylko efekt „Eurogorączki”. Paradoksalnie wiele ... na mapie Polski decyduje położenie miast stanowiących największe ośrodki branży PR. Za sprawą Warszawy najwięcej ofert pochodziło z Mazowsza (łącznie 286 ofert ...
-
Praca w branży PR 2012
... 77 razy i zajęła 2 miejsce wśród najczęściej poszukujących pracowników ds. komunikacji. Tak samo jak w 2011 roku 3 miejsce przypadło branży finansowo-ubezpieczeniowej. „Usługi PR mają już przypiętą niejedną łatkę, w tym najgorszą - przez polityków. Dlatego branża coraz chętniej pozycjonuje się jako działalność doradcza i konsulting. W Polsce ...
-
Usługi HR: agencje zatrudnienia czeka trudny rok
... stopa bezrobocia w Polsce? Z jakimi trudnościami muszą zmagać się firmy świadczące usługi HR? Spadek liczby zatrudnionych pracowników tymczasowych oraz mniejsze zapotrzebowanie na ... stanowią obywatele państw trzecich, ich udział z każdym rokiem jest coraz większy. R. pr. Liliana Strupp, wiceprezes Polskiego Forum HR oraz Director Legal & Public ...
-
Wydatki na działania PR nie spadają
... government relations z komunikacją: 29,4% – wzrost, 51,4% – bez zmian, 4,6% – spadek. Wydatki na usługi agencji PR w ramach współpracy stałej i projektowej: wsparcie agencji PR w ramach współpracy stałej (11,8% – wzrost, 36,4% bez zmian, 20% – spadek), wsparcie agencji PR w ramach współpracy projektowej (16,4% – wzrost, 40% bez zmian, 14% – spadek ...
-
e-Społeczności w działaniach PR
... tych opinii - tworzonych przez innych bezpośrednich użytkowników towaru lub odbiorców usługi. Z wielu badań bowiem wynika, że poważny wpływ na decyzje zakupowe mają opinie ... taka ma znaczenie i siłę oddziaływania dużo większą niż dział PR czy marketingu firmy - i jej sile stanowią osobiste zaangażowanie uczestników, obiektywizm i bezinteresowność. ...
-
Branża PR a motywacja do pracy 2009
... wielu firmach konieczność redukowania stanowisk związanych z PR-em lub mniejszych zamówień na usługi PR-owskie kierowanych do agencji. To pewnie dlatego pracodawcy w tym roku ... Jednocześnie najważniejszym powodem podjęcia pracy w PR są, podobnie jak w zeszłorocznej edycji badania, kreatywna praca i zainteresowanie PR. Ten ostatni powód wskazało w tym ...
-
Administracja publiczna a skuteczny PR
... . Wymaga to w pierwszym rzędzie odpowiedzi na następujące pytania: Jakie usługi faktycznie dostarczane są mieszkańcom? Kim są aktualni i potencjalni interesanci, odbiorcy usług? Czy świadczone usługi są tymi, których oczekują? Czy oferowane usługi zaspokajają rzeczywiste potrzeby mieszkańców? Czy interesanci są zbiorowością zróżnicowaną, a jeżeli ...
-
Koma stawia na PR
... 1987 roku. Należy do grupy kapitałowej Prokom, dzięki czemu znajduje się w gronie firm tworzących największą grupę informatyczną w Polsce. Koma S.A. świadczy usługi w zakresie kompleksowej integracji systemowej i aplikacyjnej. Odbiorcom oferuje systemy informatyczne (KOMA e–HR, Koma-ERP, mySAP.com, SAP VantageOne), sprzęt komputerowy wraz ...
Tematy: koma -
Dziennikarze kontra specjaliści od public relations
... po 12,5% wskazań). Media gospodarcze najbardziej cenione przez specjalistów ds. PR w branży nowych technologii to Puls Biznesu (35,9% respondentów) i Rzeczpospolita (26,5%), dopiero ... najczęściej branym pod uwagę czynnikiem jest polecenie znajomych oraz cena za usługi, przy czym większe znaczenie dla respondentów ma rekomendacja. W dalszej kolejności ...
-
Polscy PR-owcy a social media
... uznało, że jest to skuteczne narzędzie w komunikacji PR. Prowadzenie firmowego profilu w serwisie społecznościowym ... usługi Kompas Social Media. Badanie przygotowane przez zespół PRoto.pl i Instytutu Monitorowania Mediów przeprowadzono za pomocą ankiety dostępnej na PRoto.pl między 1 a 20 kwietnia 2011 roku na grupie celowej 102 pracowników branży PR ...
-
Internetowy Public Relations dla MŚP
... . W związku z tym specjaliści by dotrzeć przy niskich nakładach finansowych do większej liczby odbiorców usługi lub produktu korzystają z Internetu jako głównego pola zasięgu. Takie internetowe działania wizerunkowe nazywane są PR’em internetowym – w skrócie ePR-em. Co to takiego? Public Relations w Internecie to umiejętność rozpowszechniania ...
-
7 skutecznych sposobów na kryzys wizerunkowy
... dekady. Przyczyn kryzysów może być wiele: trudny klient, fake news, czarny PR konkurencji, czy pomówienie. Słowem - kryzysem jest wszystko, co może zaszkodzić ... wymagający, agresywny, niecierpliwy, nadmiernie rozmowny i niezdecydowany, utrudniający zaoferowanie wysokiej jakości usługi “klient” wcześniej, czy później pojawi się w każdej organizacji. ...
-
EURO 2012 a zakupy Polaków
... nie wpływa na ich decyzje o zakupie produktu lub usługi - tak wynika z badania On Board PR i Instytutu Badania Opinii Homo Homini. Choć Mistrzostwa ... związku z najbardziej popularnymi produktami” – wyjaśnia Tomasz Lis, dyrektor działu Retail&Entertainment w On Board PR – "Pozostaje jednak nadal olbrzymia grupa konsumentów, którzy są niezdecydowani, a ...
-
Najlepsze Intranety 2010
... narzędzia. Nowoczesne technologie Intranety VB Leasing Polska oraz ING Usługi Finansowe zbudowane są na platformie Microsoft SharePoint ... Usługi Finansowe. Dopasuj intranet do potrzeb Aby Intranet przynosił realne korzyści, musi być dobrze zaprojektowany oraz odpowiadać na realne potrzeby pracowników. "Wiedzieliśmy, że potrzeby działów marketingu i PR ...
-
Oferty bankowe nierzetelne wg Polaków
... ale również sytuacji banków i ich działalności” – komentuje Katarzyna Szczypek z firmy On Board PR - „Na polu komunikacji z klientami, banki w Polsce mają bardzo wiele do zrobienia ... czy karta bankomatowa. Jest dużo wyższy wśród osób sięgających po usługi takie jak konto oszczędnościowe, fundusze inwestycyjne” – komentuje wyniki Tomasz Dziedzic z PBS ...
-
Polacy a specjalne strefy ekonomiczne
... niż chęć otrzymywania wyższego wynagrodzenia czy korzystniejszych cen na produkty i usługi oferowane przez firmy ze SSE. - Polacy przede wszystkim oczekują zaangażowania ... Kancelarii Prawnej Majchrzak Brandt i Wspólnicy. Informacje o badaniu Raport przygotowany przez On Board PR Ecco Network na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego ...
-
Tylko wakacje lepsze niż bilet na Euro 2012
... odsetek osób zwraca uwagę na produkty lub usługi umożliwiające udział w losowaniu biletów – komentuje Tomasz Lis z On Board PR. Informacje o badaniu Wyniki dotyczące form ... Piłce Nożnej są częścią większego projektu realizowanego wspólnie przez On Board PR Ecco Network oraz Instytut Badania Opinii Homo Homini. Dane dotyczące innych obszarów ...
-
Public relations wewnętrzny
... usługi), bądź chcemy, aby się zainteresowali. Nic bardziej mylnego. Pracownik również jest klientem organizacji, tyle że wewnętrznym. I to bardzo istotnym, ponieważ opinia o firmie z jego ust jest najbardziej wiarygodna. Dlatego działania PR powinny być zwrócone także ku niemu. Działania PR ... z miejsca pracy. Aby PR wewnętrzny działał i przynosił ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 47/2015
... EUROPEJSKA OGŁOSIŁA ZWYCIĘZCÓW EUROPIONEERS AWARDS 2015 Komisja Europejska, Deloitte, LEWIS PR oraz European Young Innovators Forum nagrodziły zwycięzców tegorocznej edycji Web ... którzy potrzebują wysyłać pieniądze zagranicę taniej, szybkiej i sprawiedliwej usługi międzynarodowych przekazów pieniężnych”, powiedział Kristo Käärmann, założyciel ...
-
Startup i korporacja. Po co i jak je połączyć?
... PR. Jednak po drodze zobaczyli potencjał jaki może iść z tej współpracy i obecnie głównymi powodami dlaczego korporacje w Polsce współpracują z początkującymi firmami jest - wsparcie wewnętrznych procesów, wprowadzenie nowej usługi czy produktu oraz potencjalny zysk. Co nie zmienia faktu, że około 50% przebadanych firm dalej uznaje PR ...
-
System teleopieki: pomysł na biznes
... dla rozwoju prywatnych usług w sektorze opieki zdrowotnej. Na rynku pojawiają się przedsiębiorcy oferujący usługi oparte na nowych technologiach dofinansowanych z funduszy unijnych. Wśród nich znajduje się także teleopieka. W krajach ... często tańsze i skuteczniejsze od tego, co oferowane jest społeczeństwu na co dzień. Autor: Radosław Zarzeczny, PR ...
-
Rynek e-finansów w Polsce
... na tego typu usługi to szansa dla instytucji ... PR, Money.pl. – "Wraz ze wzrostem liczby internatów w Polsce oraz przenikaniem Internetu do wszystkich dziedzin życia, popularność medium będzie wciąż rosła, również jeżeli chodzi o usługi finansowe. Bardzo możliwe, że w najbliższym czasie odsetek osób, które do tej pory nie skorzystały z żadnej usługi ...
-
Wyłączenia z kosztów podatkowych: ważny charakter czynności a nie PKWiU
... usług PR, które PKWiU klasyfikuje jako mieszczące się w zakresie doradztwa związanego z zarządzaniem, a spółka w rzeczywistości żadnych usług doradczych nie nabywa – jedynie wspomagające i operacyjne. Jak podniosła spółka we wniosku o wydanie interpretacji: „Posługiwanie się wyłącznie klasyfikacją PKWiU bez uwzględnienia informacji, jakie usługi są ...
-
Polskie firmy i praktyki CSR
... PR. To działania wpisane w strategię firmy. Polskie przedsiębiorstwa mają w tej dziedzinie wiele do zrobienia, choć już teraz dzieje się na tym polu wiele dobrego. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez GFK Polonia dla BCC, co czwarty Polak zrezygnowałby z zakupu towaru czy usługi ... zapewniają, że nie chodzi o PR. Polska Organizacja Handlu i ...