-
Wydatki reklamowe w czerwcu. Kto i co reklamował?
... 38% wydatków we wszystkich analizowanych branżach i znacznie przekroczyło budżety, jakie na reklamę przeznaczyły farmacja, motoryzacja, finanse oraz telekomunikacja. Wydatki reklamowe w podziale na media Tradycyjnie już największe wydatki reklamowe dotyczą telewizji (przeszło 40% w każdej dziedzinie). Widać również, że handel dość chętnie inwestuje ...
-
Wydatki reklamowe w listopadzie. Którzy reklamodawcy zaszaleli?
... , a także Media Markt. Wydatki reklamowe największych marek wzrosły w listopadzie zauważalnie. Handel: typy reklamowanych sklepów W branży handlowej największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. Na trzecim miejscu znalazła się reklama hipermarketów. Motoryzacja: marki o największych wydatkach ...
-
Wydatki reklamowe w sierpniu. Kto i co reklamował?
... telekomunikacja (7 proc.) i motoryzacja (5 proc.). W sierpniu tego roku na promocję w telewizji, prasie i radio branża handlowa wydała ponad 282 mln zł, a goniąca ją branża farmaceutyczna – 254 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż. Wydatki reklamowe w podziale na media Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal ...
-
Wydatki reklamowe w październiku. Kto i co reklamował?
... z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe urosły przede wszystkim w branży farmaceutycznej. W październiku stanowiły one 39 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. Nieco mniejszy poziom zdołał osiągnąć handel (31 proc.). Podium zamknęły motoryzacja, finanse i telekomunikacja (odpowiednio 11, 10 ...
-
Wydatki reklamowe w lutym 2019 r. Kto i co reklamował?
... pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe urosły przede wszystkim w branży farmaceutycznej. W lutym stanowiły one 44 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. Nieco mniejszy poziom zdołał osiągnąć handel (27 proc.). Podium zamknęła motoryzacja z 11-proc. udziałem w całości tortu reklamowego ...
-
Wydatki reklamowe. Farmacja i długo, długo nic
... osobistych oraz kart płatniczych Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych Wśród marek motoryzacyjnych, które przeznaczyły największe koszty na reklamę w telewizji, radiu i prasie, znalazły się: Toyota (ponad 11 mln zł), Volkswagen oraz Opel. Motoryzacja: typy reklamowanych produktów Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na ...
-
Wydatki na reklamę w I kw. 2013 r.
... w Polsce na jesieni 2011 od 2 supermarketów w Warszawie (obecnie 8 placówek w Polsce) – podkreślają analitycy Equinox Polska. Wydatki w I kw. 2013 wyniosły prawie 5,5 mln zł brutto. Swoją inwestycję w media kontynuuje Kaufland, który na ... sektorów warto odnotować znaczne (ponad 7%) spadki inwestycji w sektorach higiena i pielęgnacja oraz motoryzacja ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013
... motoryzacja odczuwa skutki kryzysu i utrzymuje wydatki na reklamę na poziomie sprzed roku. Po pierwszych 3 kwartałach br. całkowite wydatki na reklamę branży zamknęły ... markami rok wcześniej. Efektywność wydatków Biorąc pod uwagę całkowite wydatki reklamowe i sprzedaż za 3 kwartały tego roku wydatki per sprzedane auto wyniosły 3 702 vs 3 804 zł rok ...
-
Branża motoryzacyjna ogranicza wydatki na reklamę
... . Gdzie reklamuje się motoryzacja? Analizując strukturę wydatków reklamowych wnioskujemy, iż ograniczenia budżetowe najbardziej uderzyły w telewizję, gazety i Outdoor (ponad 11 mln zł w każdym medium). Najmniej straciły magazyny (-3,8 m zl) oraz radio (-7,5 m zł). „Największym wygranym jest kino, gdzie wydatki wzrosły prawie dwukrotnie i zamknęły ...
-
Wydatki reklamowe w kwietniu. Kto i co reklamował?
... wydatki reklamowe rosną szczególnie w branży handlowej. W kwietniu osiągnęły one pułap 368 mln zł, co stanowiło 38% wydatków we wszystkich analizowanych branżach i znacznie przekroczyło budżety, jakie na reklamę przeznaczyły farmacja, motoryzacja, finanse oraz telekomunikacja. Wydatki reklamowe w podziale na media Tradycyjnie już największe wydatki ...
-
Wydatki reklamowe w lipcu. Kto i co reklamował?
... abonament i reklamy dostawców internetu. Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych W lipcu w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na pierwszym miejscu znalazła się Skoda (ponad 7 mln zł), a tuż za nią Opel, Audi, Toyota oraz Nissan. Motoryzacja: typy reklamowanych produktów Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne ...
-
Wydatki reklamowe we wrześniu. Kto i co reklamował?
... motoryzacja, finanse i telekomunikacja (po 12 proc.). W dziewiątym miesiącu tego roku na promocję w telewizji, prasie i radio branża handlowa wydała ponad 396 mln zł, a goniąca ją branża farmaceutyczna – 330 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż. Wydatki reklamowe w podziale na media Największe wydatki ...
-
Przedświąteczne wydatki reklamowe. Kto i co reklamował?
... motoryzacja (9 proc.). Na promocję w telewizji, prasie i radio handel wydał ponad 712 mln zł, czyli o około 77 mln zł więcej niż podążająca za nim farmacja. Sumy te istotnie przewyższały budżety pozostałych branż. Wydatki ... ), następnie Skoda, Volkswagen, Mercedes-Benz oraz Nissan. Motoryzacja: typy reklamowanych produktów W branży motoryzacyjnej w ...
-
Wydatki reklamowe w 2018 r. Kto i co reklamował?
... tradycyjnych na reklamę nie szczędził przede wszystkim sektor farmaceutyczny, której wydatki reklamowe stanowiły 35 proc. budżetów wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniej ... oferta na kartę, oferta łączona (TV, Internet, telefon) oraz telewizja cyfrowa. Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych W badanym 2018 roku w pierwszej ...
-
Wydatki reklamowe w styczniu 2019 r. Kto i co reklamował?
... z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe urosły przede wszystkim w branży farmaceutycznej. W styczniu stanowiły one 47 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. Nieco mniejszy poziom zdołał osiągnąć handel (28 proc.). Podium zamknęła motoryzacja z 12-proc. udziałem w całości tortu reklamowego ...
-
Wydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?
... z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe urosły przede wszystkim w branży farmaceutycznej. W I kwartale br. stanowiły one 41 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. Nieco mniejszy poziom zdołał osiągnąć handel (29 proc.). Podium zamknęła motoryzacja z 13-proc. udziałem w całości tortu reklamowego ...
-
Rynek reklamy w Polsce: tylko 1/8 reklamodawców podwyższyło wydatki
... , dynamika -24,2%) oraz motoryzacja (-50,2 mln zł, dynamika -38,6%). W branży finansowej wydatki reklamowe bardzo mocno ograniczyły ... Wydatki na reklamę wzrosły w dwóch najmniejszych sektorach: komputery i audio video (+9,8%) oraz produkty do użytku domowego (+1,3%). Największe wolumenowe spadki wygenerowały trzy sektory: finanse, żywność, motoryzacja ...
-
Wydatki na reklamę online 2005
... kwartale 2005 roku nastąpiły nieznaczne zmiany w aktywności poszczególnych branż. Do najważniejszych należy zaliczyć wzrost nakładów na reklamę on-line w kategorii transport i motoryzacja (zmiana z 14% do 18%) oraz telekomunikacja (zmiana z 17% do 19%). Wzrosty te odbyły się kosztem kategorii finanse, której udział w „torcie ...
-
Wydatki na reklamę radiową III kw.2011
... stała się głównym radiowym reklamodawcą, prawie podwajając swoje wydatki na promocję w tym medium. W trzecim kwartale br. marketerzy reklamujący produkty farmaceutyczne ... Równie istotnymi branżami były handel (sklepy, centra handlowe, sprzedaż wysyłkowa) i motoryzacja. Największym radiowym reklamodawcą w trzecim kwartale był Aflofarm, który wydał 93 ...
-
Wydatki na działania PR nie spadają
... z komunikacją: 29,4% – wzrost, 51,4% – bez zmian, 4,6% – spadek. Wydatki na usługi agencji PR w ramach współpracy stałej i projektowej: wsparcie ... Sektor konsumencki i handlu detalicznego; 5,6% – Branża farmaceutyczna i ochrona zdrowia; 4,2% – Transport, motoryzacja i logistyka; 18,3% – Pozostałe. Wielkość organizacji: 41% – 1000+; 39,7% – 250 ...
-
Wydatki na reklamę radiową 2011
... Media, najwięcej w radiu wydali producenci produktów farmaceutycznych i leków, których wydatki wzrosły w ujęciu rocznym blisko dwukrotnie. Kolejnymi sektorami z największymi wydatkami reklamowymi w radiu były: handel (przede wszystkim super- i hipermarkety), motoryzacja (głównie samochody osobowe oraz części i usługi motoryzacyjne), media, książki ...
-
Branża handlowa nie szczędzi na reklamę
... , wydatki reklamowe rosną szczególnie w branży handlowej, której majowy budżet reklamowy stanowił 39 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach i znacznie przekroczył nakłady, jakie na reklamę przeznaczyły farmacja, motoryzacja, finanse oraz telekomunikacja. Wydatki reklamowe w podziale na media Tradycyjnie już największe wydatki reklamowe ...
-
Rynek reklamy w Polsce 2011 r.
... i Motoryzacja. Znaczny wzrost udziałów sektora farmaceutycznego wynikał ze wzmożonej aktywności wspomnianej już firmy Aflopharm, która w 2011 roku w porównaniu z rokiem poprzednim, podwoiła swoje wydatki w radio. Prasa Największa część wydatków w gazetach w 2011 roku pochodziła od reklamodawców z sektorów Handel, Finanse i Motoryzacja. W stosunku ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... . W pozostałych pięciu odnotowano spadki. Za pokaźne wolumenowe wzrosty w sektorze motoryzacja i pozostałe odpowiadały w znacznej mierze działania reklamowe prowadzone przez PKN ... inwestycje oraz siedem zmniejszyło. Jeśli chodzi o wolumen, najsilniej wzrosły wydatki sektorów: motoryzacja (+29,5 mln zł, dynamika +13,2%), czas wolny (+19,4 mln zł, ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
... prawie 28 mln zł, dynamika 19,5%), na drugim miejscu sektor motoryzacja (więcej o niemal 25 mln zł, dynamika 43,3%). Trzecim sektorem o ... motoryzacja – drugi pod względem wolumenu wzrostu (więcej o 10,7 mln zł, dynamika 48,1%), zaś na trzecim miejscu znalazł się sektor pozostałe – ze wzrostem o 5,7 mln zł (dynamika 13,0%, głównie wzrosły wydatki ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I poł. 2019 r.
... . W pierwszej połowie bieżącego roku wydatki przeznaczone na ten cel osiągnęły wartość 2,4 mld zł, co w ujęciu rocznym oznacza dynamikę rzędu 12,9% oraz wzrost o 275 mln zł. Najbardziej prężnymi reklamodawcami, podobnie jak w analogicznym okresie poprzedniego roku, są handel, telekomunikacja, motoryzacja, finanse i żywność, które odpowiadają ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
... do prognoz. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak prezentowały się wydatki na reklamę w pierwszym kwartale 2023 roku? Jak zmieniała się wartość reklamy ... się: media, finanse, motoryzacja, podróże turystyka, hotele i restauracje oraz napoje i alkohole. Na uwagę w szczególności zasługuje wysoki wzrost wydatków w sektorze motoryzacja (o 140 proc.). W ...
-
Zrób przegląd techniczny auta
... obniżenie poziomu jego bezpieczeństwa a w dalszej perspektywie znacznie wyższe wydatki na likwidację usterek, jakie mogą zostać spowodowane zaniedbaniami” – ... , a to sprzyja rozwojowi grzybów i bakterii” – mówi Witold Rogowski, ekspert Forum Motoryzacja dla Wszystkich. Warto sprawdzić stan amortyzatorów. Najczęściej alarmującym sygnałem zużycia ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011
... : finanse, motoryzacja i telekomunikacja.” – ... wydatki na reklamę wideo, która zanotowała indeks wzrostu na poziomie 66% rok do roku. Ponadto, udział nakładów na reklamę behawioralną wynosi niecały 1%, zaś reklama efektywnościowa (model CPA) ma nadal około 9% udziału w rynku. Wydatki na reklamę online w podziale na sektory Finanse, motoryzacja ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2016
... na reklamę online w poszczególnych branżach nie uległa znaczącej zmianie w stosunku do poprzedniego roku. Najwięcej wydały: motoryzacja (13% udziału), handel (12%) oraz finanse (10%). Największą dynamikę wzrostu odnotowały wydatki na reklamę produktów chemii gospodarczej oraz produktów farmaceutycznych. O badaniu IAB AdEx jest cyklicznym badaniem ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2013
... rotacji, między innymi na pozycji lidera. W roku 2013 została nim motoryzacja, która pozyskała 16% tortu reklamowego online. Gałąź ta zawdzięcza awans dość ... i średnich podmiotów na rynku. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2018 r.
Rosną budżety przeznaczone na reklamę w Internecie. W minionym roku wydatki przeznaczone na ten cel osiągnęły rekordową wartość 4,5 mld zł., co w ujęciu rocznym oznacza dynamikę rzędu 13%. Najbardziej prężnymi reklamodawcami pozostają handel, komunikacja, motoryzacja, finanse i żywność, które odpowiadają za połowę tortu reklamowego. To główne ...
-
Reklama online pobiła nowy rekord
... wyniosła rekordowe 7,8 mld zł. Największe budżety tradycyjnie już charakteryzowały takie branże jak: "motoryzacja", "farmaceutyki, leki" oraz "nieruchomości". Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaką dynamiką charakteryzowały się w minionym roku wydatki na reklamę online? Które branże wydały na reklamę w internecie najwięcej? Jaki rodzaj reklamy ...
-
Rynek reklamy z korektą wzrostu
... za całość tego spadku. Spośród największych sektorów pozytywną dynamiką odznaczała się tylko motoryzacja – producenci samochodów wydali w 2019 r. o 3,0 mln zł więcej niż przed rokiem. Negatywną dynamika odznaczały się natomiast wydatki dwóch najważniejszych grup reklamodawców. Produkty farmaceutyczne, leki zainwestowały w radio aż o 2,3 mln zł ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I kw. 2019 r.
... 5 podstawowych sektorów, które pozyskują ponad połowę wartości rynku (handel, telekomunikacja, motoryzacja, finanse i żywność), doszło jedynie do drobnych przetasowań na ... oraz średnich podmiotów na rynku. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody ...