-
Słaba gospodarka i niezłe wyniki, czyli małe firmy o 2014 r.
... 29% ankietowanych. Na drugim miejscu znalazł się sprzęt, potrzebny do działalności gospodarczej, na którego zakup zdecydowało się 19,5%, a na trzecim – wyposażenie biura, które zakupił co 7 badany. Widać także większą skłonność przedsiębiorców do korzystania z kredytów. Pod koniec 2013 roku 54% mikrofirm, których przedstawiciele ...
-
Polskie kobiety rozsądniejsze w finansach
... na zlecenie Biura Informacji Kredytowej oraz BIG InfoMonitor, kobiety rozsądniej niż mężczyźni podchodzą do kwestii finansowych – szybciej ... oraz 31 proc. mężczyzn). Pozostałe kredyty kobiety najczęściej przeznaczają na kupno sprzętów pozwalających na wyposażenie mieszkania (21 proc.), zaś mężczyźni – na zakup sprzętu RTV i AGD (14 proc.) lub ...
-
Małe firmy - prognozy I kw. 2015
... poziomie utrzymują się plany zakupu lub budowy nieruchomości. Aż 13,1% przedsiębiorców zamierza wydać pieniądze na ten cel. 9% badanych chce zakupić wyposażenie biura. Nawet oprogramowanie, zwykle przez małe firmy traktowane jako stosunkowo mało potrzebne, chce kupić aż 5% badanych. We wcześniejszych edycjach ankiety Idea ...
-
Jak dostać dofinansowanie z urzędu pracy?
... i kierują się ich wysokością przy przyznawaniu dofinansowania. Dobrze jest zatem zgromadzić choćby niewielką sumę lub innego rodzaju środki, na przykład wyposażenie biura czy samochód. Będzie to znak, że osoba wnioskująca angażuje się w tworzenie firmy i będzie sprawnym przedsiębiorcą. Przydatne linki: - Niezbędnik firmowy Ciekawym ...
-
Hyundai ix35 - co za dużo to niezdrowo
... Udowodnił to otwarcie biura projektowego w Niemczech, ale także nowymi modelami. Bo przecież Azjaci nie jeżdżą crossoverami, ... kilkanaście tysięcy PLN. Hyundai ix35 posiada również sporo pozytywów. Jednym z nich jest bogate wyposażenie, ponieważ w tej cenie otrzymujemy takie wygody jak podgrzewane fotele i kierownica, dwustrefowa klimatyzacja oraz ...
-
Założenie działalności gospodarczej? Raczej za własne pieniądze
... , zależy od rodzaju prowadzonej działalności. W jednej firmie na początek wystarczy telefon komórkowy i sprawny laptop, a w innej konieczne będą nakłady na wyposażenie biura, zakup maszyn, oprogramowania czy samochodów. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Rzetelnej Firmy, zakładając własną działalność jesteśmy ostrożni i sięgamy do ...
-
Przekazanie firmy w rodzinie: towary handlowe lepiej sprzedać
... w przypadku majątku zaliczonego do środków trwałych oraz majątku, który środkiem trwałym nie jest ale który służy do prowadzenia działalności (jak wyposażenie biura i sklepu). Marek Siudaj,
-
Koszty pracodawcy przy minimalnym wynagrodzeniu w 2016 r.
... ponosi oczywiście koszty związane z badaniami lekarskimi wstępnymi czy okresowymi pracownika, szkoleniem bhp, wyposażeniem i utrzymaniem stanowiska pracy pracownika (np. wyposażenie biura, zakup programu komputerowego czy fachowej literatury) oraz zapewnieniem mu, na niektórych stanowiskach pracy, odzieży roboczej czy napojów a także niezbędnych ...
-
10 rad dla najemcy mieszkania
... wyposażenie wydaje się wystarczające, a rozkład i cena odpowiednie? To nie wszystko na co powinni zwrócić uwagę ... Często kuszą one niczego niespodziewających się klientów bardzo okazyjnymi ofertami publikowanymi w internecie i zapraszają do swojego biura. Na miejscu okazuje się, że można tam kupić listę kontaktów do właścicieli. Koszt takiej ...
-
Czego oczekujemy od miejsca pracy?
... publicznego. Na czwartej pozycji uplasowała się kuchnia - ważny element dla 83% respondentów. Polski pracownik ceni sobie prywatność Jeżeli chodzi o samo wyposażenie biura, to Polacy najczęściej życzyliby sobie pokojów spotkań (90%), budek telefonicznych (85%) oraz miejsc relaksu (68%). Coraz popularniejsze powierzchnie coworkingowe nie ...
-
Kiedy odsetki od zaciągniętego kredytu w koszty podatkowe?
... warunkuje jednak jego uzyskanie. Do wydatków pośrednich zaliczymy więc przykładowo wszelkiego rodzaju koszty związane z utrzymaniem i funkcjonowaniem przedsiębiorstwa, np. wyposażenie biura, opłaty administracyjne czy obsługa księgowa lub prawna. Wydatki związane z zapłatą odsetek należy zakwalifikować jako pośrednie koszty uzyskania przychodów ...
-
7 najdroższych apartamentów z każdego kontynentu
... masażu i luksusowe wyposażenie - takie udogodnienia znajdziemy w najdroższych apartamentach, które są obecnie wystawione na sprzedaż. Ceny zwalają z ... salon, z którego prywatną windą można dostać się na dach, do jadalni, łazienki, biura, biblioteki i kina domowego. Pokoje są wykończone szlachetnym marmurem kararyjskim. Drugie piętro składa się z ...
-
Jak na koniec roku obniżyć podatek dochodowy?
... przychody oraz ponoszone koszty. Stąd też częste decyzje o zakupach do firmy, które zwiększają koszty – może to być np. nowy sprzęt, wyposażenie biura, artykuły pomocnicze czy biurowe, potrzebne do bieżącej pracy. Czy warto robić zakupy na koniec roku? Przyjęło się, że koniec roku ...
Tematy: podatek od firmy, podatek dochodowy, podatek dochodowy od osób fizycznych, podatek PIT, koszty firmy, wydatki a koszty, koszty uzyskania przychodu, koszty podatkowe, KUP, majątek firmy, leasing samochodu, towary handlowe, amortyzacja jednorazowa, działalność gospodarcza, rozliczenia z urzędem skarbowym, zeznanie roczne, rozliczenie roczne -
Zachowania konsumentów: w 2025 r. wydatki na dobra trwałe będą rosły
... wyposażenie mieszkań kupione na początku pandemii będzie prędzej lub później (z naciskiem na prędzej) wymienione, czemu ... na wzrost przychodów w 2025 roku. Sytuację na lokalnym rynku - w Polsce - ocenia Michał Modrzejewski, Dyrektor Biura Analiz Branżowych w Allianz Trade: Trudno mówić w chwili obecnej o odradzaniu popytu na dobra trwałe w Polsce ...
-
Co można wliczyć w koszty jednoosobowej działalności gospodarczej?
... przychodu wspólnych dla większości firm: czynsz za lokal i opłaty za media, abonament za telefon i Internet, paliwo i części zamienne do auta, wyposażenie biura (zakup sprzętu, materiałów biurowych itp.) oprogramowanie komputerowe, koszty poniesione na reklamę, szkolenia zakup towarów handlowych usługi księgowe odpisy amortyzacyjne składki ...
-
Jak obniżyć podatek PIT za 2024 rok?
... – podatek dochodowy również, warto rozważyć poniesienie wydatków, które zmniejszą dochód i jednocześnie poprawią komfort pracy. Jednym ze skutecznych rozwiązań jest zainwestowanie w wyposażenie biura lub jego remont. Może warto w końcu wymienić wysłużone krzesła biurowe na nowe albo kupić nową niszczarkę do dokumentów? Wydatki do ...
-
Łazienka na poddaszu z ulgą rehabilitacyjną
... , natomiast wyposażenie mieszkania (domu) – to przydanie mu rzeczowych elementów zwiększających jego walory użytkowe. Zatem adaptacja i wyposażenie lokalu (budynku) mieszkalnego ... Wnioskodawczyni, przedstawione we wniosku z 16 marca 2015 r. (data wpływu do Biura – 17 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku ...
-
15 rad jak przygotować mieszkanie na wynajem
... znaną i lubiana przez Polaków szwedzką sieć sklepów meblowych. 3) Sprawne wyposażenie Nieodzownym elementem przygotowań jest sprawdzenie wszystkich sprzętów. Bez zarzutu działać musi ... je upublicznić. Sposobów na to jest kilka. Najprościej oczywiście pójść do biura pośrednictwa, które nie tylko zamieści je w internecie, ale też wcześniej może służyć ...
-
Wakacje 2013: zakwaterowanie
... tylko w pięcio– i czterogwiazdkowych hotelach i motelach oraz w pięciogwiazdkowych pensjonatach. WYPOSAŻENIE Wszystkie pokoje w każdym obiekcie hotelarskim wyposażone są w podstawowe ... , czy sami organizowaliśmy nasz wyjazd, czy też korzystaliśmy z pośrednictwa biura podróży. Jak reklamować? Jeśli sami zarezerwowaliśmy pobyt w obiekcie hotelarskim ...
-
Jak założyć firmę we Francji?
... i całym swoim majątkiem spółka-inwestor. Oddział może powstać w wyniku przekształcenia biura handlowego. Oddział podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz ... elektryczny, maszyny i urządzenia mechaniczne, pojazdy i części do pojazdów, meble i wyposażenie wnętrz, gumę i kauczuk oraz wyroby z nich. Prężnie rozwija się sektor ...
-
Syndrom pourlopowy? Czas na własny biznes
... historię kredytową i doświadczenie w branży, w której chcemy otworzyć firmę, to leasing może nawet w 100% sfinansować potrzebny sprzęt i wyposażenie. Pieniądze będą nam potrzebne jedynie na wynajęcie biura czy pierwsze wynagrodzenia dla pracowników, o ile oczywiście działalność będzie wymagała ich zatrudnienia. Nie czekaj do następnych wakacji ...
-
Zakup mieszkania. Oto największe mity wg deweloperów
... Regionu – Szczecin RONSON Development Klienci, którzy przychodzą do naszego szczecińskiego biura sprzedaży zwykle są bardzo dobrze zorientowani i nie uważają kupna mieszkania ... procent. To daje już konkretną sumę, którą można przeznaczyć na wyposażenie mieszkania. Dodatkowo warto również wyjaśniać klientom różnicę w kosztach pomiędzy mieszkaniem z ...
-
Wakacje 2018: ciągle taniej
... na wzrost płac (ogranicza potencjalną konsumpcję), a z drugiej ogranicza inwestycje w nowocześniejsze wyposażenie produkcyjne i technologie na rzecz prawie bezinwestycyjnego zatrudniania tanich pracowników, ... przenoszenie się wpływu zmian kursów na koszty ponoszone przez biura podróży. Sytuację w zakresie zmian średnich cen rok do roku w ostatnim ...
-
Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2006-2010
... która swoim zasięgiem może obejmować wszystkie jednostki przedsiębiorstwa — biura, zakłady czy filie, w 2008 r. posiadało 26% wszystkich firm ... ilości informacji pomiędzy oddziałami przedsiębiorstwa oraz jego dostawcami i klientami. Rozpatrując wyposażenie w sieć LAN w podziale na regiony widać, że udział procentowy przedsiębiorstw posiadających ...
-
Nowy Fiat Ducato
... . W ofercie jest również wyposażenie "Wood", które, dzięki zastosowaniu technologii Dip-printTM, imituje drewno. Projekt dedykowany wyłącznie Nowemu Ducato, przygotowany, aby odpowiedzieć na potrzeby sektora samochodów kempingowych, można wykorzystać również w wersji do przewozu osób, transportu wahadłowego lub mobilnego biura. Zestaw wskaźników ...
-
Wynajem mieszkania: kto powinien myśleć o ubezpieczeniu?
... jako właściciel obcej osobie, jak i biorąc odpowiedzialność za lokal i jego wyposażenie, ciężko jest przewidzieć, co się może wydarzyć. – Nawet takie ... , gdy nasze ubezpieczenie zostanie zawarte w formule „all risk” – wyjaśnia Jacek Bajak, Dyrektor Biura Odszkodowań w Towarzystwie Ubezpieczeń INTER Polska S.A. – Taka ochrona od wszystkich ryzyk ...
-
Inwestowanie w nieruchomości: hotel, zamek, spa, a może kontener?
... 9 tys. dolarów rocznie. Potencjalnie kwota ta wystarczyłaby na zarządzanie i utrzymanie biura oraz wypłacenie wynagrodzenia dla inwestora. Trzeba jednak podkreślić ... nieruchomości są: atrakcyjne położenie, pole golfowe, spa oraz architektura i wyposażenie XVI-w szkockiego zamku. Zgodnie z informacjami publikowanymi w ofercie przez 2 lata inwestor ...
-
Nowych mieszkań szukamy coraz bardziej świadomie
... wspólnych – zaczęła odgrywać dla nich ogromną rolę. Dokładnie weryfikują stan i wyposażenie klatek schodowych, wind, a także terenów zielonych i rekreacyjnych wokół osiedla. Są świadomi, ... wymiany informacji. Dzięki temu nowi nabywcy nowych mieszkań, przychodząc do biura sprzedaży, mają dużo większą wiedzę i świadomość tego, czego oczekują i mogą ...
-
Kolonie 2014: koniecznie sprawdź organizatora
... ma zapewnioną gwarancję bankową lub ubezpieczenie. Istotnym aspektem jest kondycja finansowa biura organizującego letni wypoczynek. Źródłem wiedzy, w którym można sprawdzić jego wiarygodność ... wyjazdem. Podczas inspekcji policjanci sprawdzą zarówno stan techniczny i wyposażenie pojazdu, jak i dokumentację i trzeźwość kierowcy. W przypadku ...
-
Książka Przychodów i Rozchodów: jak prowadzić?
... prowadzenie księgi zostało zlecone dla biura rachunkowego, wtedy wskazujemy adres owego biura rachunkowego. W przypadku prowadzenia przedsiębiorstwa wielozakładowego ... . 2-6 ustawy o podatku dochodowym; ewidencji wyposażenia. Ewidencją wyposażenia obejmuje się wyposażenie, którego wartość początkowa, w rozumieniu odrębnych przepisów, przekracza 1.500 ...
-
4 sytuacje, w których ubezpieczenie firmy chroni przed kłopotami
... Mazaraki, Zastępca Dyrektora Biura Ubezpieczeń Majątkowych w Gothaer TU S.A. 1 Pożar, zalanie, kradzież, czyli mienie pod ochroną Każdy przedsiębiorca powinien przede wszystkim posiadać ubezpieczenie mienia, które obejmuje majątek firmy. Przedmiotem ubezpieczenia w takiej polisie mogą być m.in.: budynki, lokale, wyposażenie, wartości pieniężne ...
-
Zakup mieszkania od dewelopera w grudniu - jakie promocje świąteczne?
... przy ulicy Wodnej organizujemy Dzień Otwarty połączony z uruchomieniem nowego Biura Sprzedaży, a jednocześnie oferujemy tam tzw. mieszkanie tygodnia w specjalnej cenie z atrakcyjnym ... specjalne bony upominkowe o wartości 2 tys. zł do wykorzystania w sklepach oferujących wyposażenie wnętrz oraz sprzęt RTV i AGD. Karty te są dostępne przy nabyciu ...
-
Konkurencyjność branży w wymiarze lokalnym
... wyposażenie w kapitał rzeczowy (majątek produkcyjny) i finansowy, własność prywatna (w tym zagraniczna) i państwowa (w tym komunalna), technologia, wyposażenie w ... jak wiele rzeczy jeszcze trzeba wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o spozycjonowaniu nowego biura, oddziału lub fabryki. Różnica może być bowiem znaczna, między dużymi zyskami a ...
-
Zawieszenie działalności: podatek dochodowy, VAT i ZUS
... którym w okresie zawieszenia dokonano importu usługi, sprzedano środek trwały czy wyposażenie. Dodajmy, że w obecnym stanie prawnym w okresie zawieszenia działalności, wyjąwszy ... kwestii ujmowania w kosztach podatkowych m.in. podatku od nieruchomości, mediów: "(…) opłaty za najem biura, telefony, podatki od nieruchomości, opłaty za serwis internetowy ...
-
Uwaga na tanie mieszkania do wynajęcia
... zabudowy. Na cenę znacząco wpływa również standard nieruchomości i jej wyposażenie. Średnie ceny wynajmu mieszkań na warszawskim Ursynowie wahają się dla kawalerek ... Coraz większego znaczenia nabiera standard wynajmowanego lokalu. Sylwia Michałowska z biura POLANOWSCY NIERUCHOMOŚCI sp. z o.o., Białystok. W Szczecinie wszystkie uczelnie mieszczą się ...