-
Administracja publiczna a skuteczny PR
... a także innych oficjalnych delegacji przebywających na terenie województwa, organizowanie kontaktów wojewody z organizacjami politycznymi i społecznymi, 7) przygotowywanie okolicznościowych pism wojewody. Zakres obowiązków przypisany rzecznikom gmin, zależy od jej wielkości i problemów, ale idea tej funkcji jest niezmienna — jest to tuba terenowej ...
-
Krajowa Administracja Skarbowa od 2008 r.
... , znacząco różnią się od swoich wersji pierwotnych. Krajowa administracja skarbowa ma powstać od dnia 01 stycznia 2008 roku ... obecnych urzędników i celników o miejscu wykonywania przez nich obowiązków służbowych w okresie nie dłuższym niż do ... KAS równolegle z realizacją swoich zadań będzie rozszerzała zakres usług świadczonych podatnikom. W tym celu ...
-
Administrator windows
... to praca biurowa, wymagająca umiejętności szybkiego podejmowania decyzji i radzenia sobie ze stresem. Czym się zajmuje administrator windows (Zakres obowiązków): administracja systemami Windows sporządzanie dokumentacji technicznej testowanie nowych aplikacji projektowanie i wdrażanie nowych rozwiązań dbałość o bezpieczeństwo sieci identyfikacja ...
Tematy: administrator windows -
Office Manager, kierownik biura
... pracodawcę działalności. Czym się zajmuje Office Manager, kierownik biura (Zakres obowiązków): motywowanie, ocenianie i premiowanie podległych pracowników organizowanie i nadzorowanie pracy ... lub drugiego stopnia na kierunkach organizacja i zarządzanie, administracja, ekonomia oraz prawo, ewentualnie zgodnym z branżą, w jakiej działa firma. ...
Tematy: Office Manager, kierownik biura -
Dobrze płatna praca istnieje, brakuje odpowiednich kandydatów
... , wskazuje 5 stanowisk, na które istnieje wysokie zapotrzebowanie ze strony pracodawców. Administracja Biurowa – Asystent/ka Korzyści ze wsparcia profesjonalnej asystentki dostrzegają już nie tylko zagraniczni, ale także i polscy menedżerowie. Rosnący zakres obowiązków i różnorodność kompetencji asystentek sprawia, że stanowiska te cieszą się coraz ...
-
Cyberbezpieczeństwo firm w 2022 roku. Oto największe wyzwania
... administracja publiczna, usługi pocztowe i kurierskie, gospodarowanie odpadami, a także produkcja i przetwarzanie żywności. Wiele z tych sektorów wcześniej nie miało obowiązków ... przepisy. Przedstawiony jest także katalog zakazanych praktyk. Definicję i zakres stosowania będą mogły być aktualizowane przez Komisję Europejską o nowe technologie ...
-
Webmaster, webdeveloper
... się zajmuje webmaster, webdeveloper (Zakres obowiązków): tworzenie stron internetowych i aplikacji – projektowanie, kodowanie, tworzenie szaty graficznej opracowywanie struktury i architektury technicznej stron aktualizowanie i rozbudowywanie strony tworzenie scenariuszy testowych i testowanie systemów administracja serwerami WWW pisanie procedur ...
Tematy: webmaster, webdeveloper -
Polskie firmy działają w trudnych warunkach
... Skarbu Państwa. W opinii twórców raportu, jest to podatek najgorszy z możliwych. Administracja (biurokracja) Raport ZPP potwierdza, iż w Polsce panuje wysoki poziom biurokracji, a ... roku do aż 38 w 2010 r. Jak wynika zatem z powyższego, wypełnianie wszystkich obowiązków biurokratycznych przez przedsiębiorcę w kolejnych latach nie zmniejsza się, a ich ...
-
Jak zadbać o work-life balance w zawodzie prawnika?
... mieli możliwość korzystania z elastycznych form pracy pozwalających na lepsze dostosowanie obowiązków zawodowych do potrzeb życia prywatnego, jak i regularnych przerw na ... i Ubezpieczeń Społecznych - Kadry i Płace" oraz specjalizacji kadry i płace na kierunku Administracja w Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Czynniki te powodują, że odnotowuje ...
-
Inwestycje w nieruchomości jak lokata bankowa
... administracja, remonty, podatki - to nieodzowne elementy inwestowania w nieruchomości. Zdejmując z klientów te obciążenia Lion’s Bank uczynił z nieruchomości inwestycję porównywalną do lokaty bankowej. Inwestowanie w nieruchomości wiąże się z szeregiem obowiązków ... Artur Wach, członek zarządu Lion’s House. Zakres usługi uzależniony jest od rodzaju ...
-
Czym się różnią czynności sprawdzające od kontroli podatkowej
... podaje Krajowa Administracja Skarbowa, w 2017 r. było prawie 4 tys. kontroli celno-skarbowych, w 2018 r. – 3066, a ... z postępowaniem dowodowym, co wg wielu ekspertów wykracza poza zakres czynności sprawdzających, prowadząc do wypaczania przez ... sprawdzenie, czy kontrolowany podmiot wywiązuje się z obowiązków wynikających z przepisów prawa. Sam cel ...
-
Sprawozdawczość już nie tylko finansowa
... że obowiązek ten obejmie co najmniej 300 podmiotów działających na polskim rynku. O rozszerzeniu obowiązków w zakresie sprawozdawczości firm było wiadomo już od grudnia 2014, kiedy to Unia Europejska ... korzyści. Na rzecz tej edukacji powinny się zaangażować wszystkie zainteresowane strony, czyli zarówno administracja publiczna, biznes, inwestorzy, ...
-
Praca dorywcza, czyli inteligencja na budowie
... posiada zaledwie 3 proc. badanych. Wśród dorabiających, najczęstszym wskazaniem stałego zajęcia była administracja publiczna 11,5 proc. To właśnie pracownicy tego sektora najczęściej brali ... precyzyjniej określić oczekiwania dotyczące pożądanej pracy – miejsce, zakres obowiązków, oczekiwaną stawkę za godzinę i możliwości czasowe pracownika ...
Tematy: praca dorywcza, dodatkowa praca -
Dyrektywa DAC7 - co warto wiedzieć?
... DAC7, ale także ostateczna treść przepisów krajowych, w tym zakres obowiązków sprawozdawczych platform. Niepokój destabilizuje rynek W związku z tym ostatnie doniesienia medialne, ... handlu internetowego”. Na mocy krajowych przepisów implementujących Dyrektywę DAC7, administracja skarbowa otrzyma od operatorów platform informacje o sprzedawcy oraz o ...
Tematy: dyrektywa DAC7, platformy cyfrowe, zmiany w podatkach, obowiązki sprawozdawcze, ustawa o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami, e-commerce, marketplace, platforma marketplace, sprzedaż przez internet, sklep internetowy, allegro, OLX, Vinted.pl, sprzedaż na allegro, sprzedaż prywatna -
Czy stażyści mogą liczyć na wynagrodzenia?
... do przyuczenia do zawodu najczęściej poszukują podmioty działające w sektorach tj. administracja biurowa, bankowość, finanse i ekonomia, handel, TSL, produkcja, marketing, IT i HR, ... hybrydowym, 54 proc. wymaga od chętnych obecności w biurze i stacjonarnego realizowania obowiązków, jedynie 5 proc. firm oferuje staże zdalne. Biorąc pod uwagę czas ...
-
Najlepsi pracodawcy wg menedżerów
... - Siemens Marketing i PR - Nestle Sprzedaż - PKN Orlen Prawo i Administracja - PwC Produkcja - Philips IT i R&D - Google CEO ... wiążą się ze zmianą działu i zakresem obowiązków, nasi menedżerowi zdobywają umiejętności z różnych ... na różnych szczeblach organizacji, kiedy analizujemy zakres odpowiedzialności, jak i czynniki osobiste. - Jak zauważamy ...
-
0% stawka VAT a należyta staranność przy handlu zagranicznym
... wynika, że pojęcie „działalności gospodarczej” ma szeroki zakres przedmiotowy o obiektywnym charakterze, co oznacza, że ... . Co więcej, przecież czeska administracja podatkowa potwierdziła zaewidencjonowanie znacznej części ... , jak również, czy wywiązują się ze swoich obowiązków podatkowych. Czyniąc to, przerzucałyby na przedsiębiorców sobie powierzone ...
-
PKPP Lewiatan: Czarna Lista Barier 2015
... obowiązków, które nie zabezpieczają danych, a często utrudniają prowadzenie działalności, np. obowiązek wskazania budynków, w których dane są przetwarzane. Nadal obowiązuje też art. 221 kodeksu pracy, który wprowadza wąski katalog danych pracownika, które może przetwarzać pracodawca. Niestety zakres ... pomimo niedoboru mocy) administracja nie próbowała ...
-
Unikaj frazesów, czyli jak tworzyć interesujące oferty pracy?
... administracja biurowa. Są to: NORMALNOŚĆ Kandydaci mają poczucie, że firmy przeceniają wagę benefitów w postaci owoców czy świeżej kawy, które są jedynie dodatkiem uprzyjemniającym dzień. Znacznie ważniejsza jest dla nich szeroko pojęta normalność, która dotyczy zarówno warunków pracy, narzędzi do wykonywania obowiązków ...
-
Stanowisko sekretarki wciąż popularne
... charakteru pracy, do obowiązków osoby pracującej w administracji biurowej należy szerokie spektrum obowiązków, obejmujące: ... zakres odpowiedzialności i samodzielności niż sekretarka, a office manager to z kolei osoba zarządzająca pracą biura i pracownikami całego działu administracyjnego” – mówi Agnieszka Korach z PortalDlaSekretarek.pl. Administracja ...
-
Organizacje non profit - wynagrodzenia
... na podstawie przepisów ustaw, w tym fundacje i stowarzyszenia...”. Zakres tej definicji jest bardzo szeroki i poza ... na trzy sektory. Pierwszy sektor to administracja publiczna, czyli sektor państwowy. Drugi sektor to ... Wynagrodzenia są tu kształtowane w odniesieniu do zakresu obowiązków i szacowanego nakładu pracy, liczby przepracowanych godzin i ...
-
Jakie zmiany w prawie w 2017 roku?
... obowiązków podatkowych. Ustawa kładzie nacisk na działalność informacyjną organów administracji – mają one wspierać podatników w samodzielnym, prawidłowym i dobrowolnym wypełnianiu obowiązków ... instytucja - Krajowa Administracja Skarbowa, podporządkowana ... w obrębie jednej instytucji, szczególnie jeśli chodzi o zakres kontroli i czynności jaki mogą być ...
-
Satysfakcja z pracy u 56% Polaków
... się: rozwój wiedzy, umiejętności i kompetencji (43,3%), relacje z szefem (39,6%) i zakres pełnionych obowiązków (21,4%). Najmniej istotnym elementem wpływającym na satysfakcję z ... w negatywny sposób - zbiurokratyzowana i mało rozwojowa. W dalszej kolejności są to: administracja samorządowa (46,4%), Centra Usług Biznesowych - SSC/BPO/ITO (43,7%) oraz ...
-
Strategia zatrudniania rodziny w małej firmie
... Może to nastąpić dzięki np. rozszerzeniu zakresu jego lub jej podstawowych obowiązków o pewne funkcje zarządcze, związane z kontrolowaniem pozostałych pracowników. Działanie takie ... że administracja to osobna działka, że on tylko oddaje faktury, pyta ile pieniędzy i gdzie trzeba przelać. Nie wchodzi w szczegóły pracy osoby z rodziny, a zakres jej ...
-
Gabinet Cieni BCC publikuje rekomendacje dla rządu nowej kadencji
... należy przyjmować je, dbając o sprawiedliwy podział praw i obowiązków. Mówiąc o nowym Kodeksie zatrudnienia warto włączyć (i włączać później ... nowelizacje tej Ustawy pogłębiły ten stan i sprawiły, że zakres działania kierownictwa firm państwowych ... za działania naprawcze odpowiedzialna jest wojewódzka administracja samorządowa, która w postaci prawa ...
-
Co dyrektywa NIS2 oznacza dla firm MŚP, których działalność zostanie uznana za kluczową?
... zakres pierwotnych regulacji, wskazując więcej sektorów i podmiotów krytycznych objętych regulacjami cyberbezpieczeństwa. Jest to aktualnie 11 sektorów, takich jak: energia, transport, bankowość, infrastruktura rynku finansowego, zdrowie, woda pitna, ścieki, infrastruktura cyfrowa, administracja ... na MŚP szereg nowych obowiązków, w tym: 1. Obowiązek ...